0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سیارۀ ویروس ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب سیارۀ ویروس ها

ویروس سپهر، بزرگ تراز آنکه بتوان تصور کرد
نویسنده:
کارل زیمر
ناشر:
نشر نو
درباره سیارۀ ویروس ها

سال‌هاست که دانشمندان به ما هشدار می‌دهند که همه‌گیری غیرقابل‌اجتناب است. کتاب سیاره ویروس‌ها دانسته‌های ما را از واقعیت‌های پنهان در جهان هستی گسترش می‌دهد. این کتاب شناخت ما را در برابر ظرفیت‌ها موجود در جهان افزایش می‌دهد. نوشتن درباره مباحث علمی حرفه اصلی کارل زیمر است تو نویسنده و محققی قابل‌اعتماد است که مخاطب را با یافته‌های بسیار مهم و جدید در زمینه پزشکی و علمی راهنمایی می‌کند. «A Planet of Viruses» سیاره ویروس‌ها در دسته کتاب‌های علمی قرار گرفته است.

داستان کتاب درباره این است که چگونه کوچک‌ترین موجودات زنده‌ای که علم می‌شناسد، می‌تواند کل سیاره‌ای که مردم در آن زندگی می‌کنند را متوقف کند. سیاره ویروس‌ها تهدیداتی مانند ابولا، ایدز، و ویروس چیکونگونیا را پوشش می‌دهد و درباره اکتشافات علمی اخیر، مانند یک ویروس صد میلیون‌ساله که جد مشترک آرمادیلوس، فیل و انسان را آلوده کرده است، سخن می‌گوید. زیمر همچنین یافته‌های جدیدی را به اشتراک می‌گذارد که نشان می‌دهد چرا تغییرات آب‌وهوایی ممکن است منجر به شیوع‌های مرگبارتر شود. توضیحات شفاف و داستان‌های جذاب زیمر نشان می‌دهد که انسان‌ها و ویروس‌ها چقدر عمیقاً درهم‌تنیده شده‌اند. ویروس‌ها به پیدایش اولین اشکال حیات کمک کردند، مسئول بسیاری از ویرانگرترین بیماری‌های ما هستند و برای قرن‌ها به کنترل سرنوشت ما ادامه خواهند داد. سیاره‌ای از ویروس‌ها کتابی خواندنی است و با وجود صداقت در مورد تهدیدهایی که در زندگی ما تأثیر دارند، به همان اندازه که دلگرم‌کننده و ترسناک است، در واقع خواندن کتاب یک تور جذاب از دنیایی است که همه ما به درک بهتر آن نیاز داریم.

کتاب «سیاره ویروس‌ها» نوشته‌ی «کارل زیمر» با ترجمه‌ی «کاوه فیض‌اللهی» از سوی نشر نو در سال 1399 منتشر شد که نسخه‌ی الکترونیک آن در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

معرفی نویسنده، کارل زیمر

کارل زیمر «Carl Zimmer» یکی از شناخته‌شده‌ترین روزنامه‌نگاران نیویورک‌تایمز است که از سال 2004 در این روزنامه مقالاتی در زمینه علوم زیستی و تکامل جانوران ارائه کرده است. نوشته‌های او جوایز متعددی از جمله جایزه استفان جی گولد را که توسط انجمن مطالعه تکامل اعطا می‌شود، به دست آورده است. او همچنین برنده جایزه‌های معتبر در روزنامه‌نگاری علمی شده و تاکنون چهارده کتاب منتشر کرده است، ازجمله کتاب‌های شناخته شده زیمر می‌توان به تکامل کلان و دگرگونی حیات (۱۹۹۸)، انگل‌شاه (۲۰۰۰)، تکامل معنابخشی به حیات (۲۰۱۱) ‌، و لبخندش به مادرش رفته (۲۰۱۸) اشاره کرد. کتاب آخر او که درباره جستجوی معنای زنده‌بودن است و به قدرت، انحرافات و پتانسیل‌های وراثت اشاره دارد، این کتاب برنده جایزه ارتباطات آکادمی ملی 2019 شد و توسط گاردین به‌عنوان بهترین کتاب علمی سال 2018 معرفی شد.

۴ دلیل برای خواندن کتاب سیاره ویروس‌ها

  • افزایش درک ما از واقعیت‌های پنهان در هر نقطه‌ای از این کره خاکی.
  • شناخت رشته افکار آموزنده و روشنگرانه زیمر در مورد ویروس‌ها و تأثیر آنها بر جهان.
  • عمق بخشیدن به اطلاعات و دانستنی‌های علمی و پزشکی
  • آشنایی با نظرات و احتمالات دانشمندان در‌ رابطه با ویروس‌ها

در بخشی از کتاب سیاره ویروس‌ها می‌خوانیم

این که موجودی بسیار کوچک‌تر از کوچک‌ترین سلول‌ها، موجودی نه کاملاً جاندار و نه کاملاً بی‌جان که به‌تنهایی و بدون استفاده از امکانات سلول میزبان قادر به زندگی مستقل نیست، سیاره‌ای به بزرگی زمین را به گروگان بگیرد، میلیون‌ها نفر را در تمام قاره‌های جهان بیمار کند و هزاران نفر را به کام مرگ بفرستد، اقتصاد جهانی را در هم بشکند و فیلسوفان را به تردید وادارد که آیا نسبت دگرگون‌شده انسان با جهان و با جامعه اصلاً به شکل نخست باز خواهد گشت یا نه شبیه طرح جسورانه‌ای برای یک فیلم علمی - تخیلی به نظر می‌رسد. تا همین یک سال پیش باورکردن این حجم از تخیل آسان نبود. اما اکنون کافی است نگاهی به جهان پیرامون بیندازیم و دریابیم که این کابوس نه‌تنها محقق شده است؛ بلکه خود ما نیز در آن نقش داریم. داستان کمی شبیه به رمان مسخ کافکا آغاز شد: یک روز صبح که از خواب آشفته‌ای بیدار شدیم دیدیم در جهانی به سر می‌بریم که آن را نمی‌شناسیم، در سیاره‌ای که ظاهراً دیگر از آنِ ما نیست، در سیاره ویروس‌ها!

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

نگاه پربار و اطلاعات و فوق‌العاده خواندنی زیمر به دانش ویروس‌شناسی، خوانندگان را با این واقعیت بیدار می‌کند که نه‌تنها ویروس‌ها همه‌جا هستند، بلکه ما نمی‌توانیم بدون آنها زندگی کنیم. کتاب‌های علمی تأثیر زیادی در نگرش ما به زندگی و اطرافمان خواهد گذاشت خواندن کتاب‌های با این موضوع پیشنهاد خوبی در جهت رشد فکری هر فردی است. کتاب‌های دیگری در این حوزه منتشر شده که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۹۳ مگابایت
تعداد صفحات
456 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۱۲:۰۰
نویسندهکارل زیمر
مترجم کاوه فیض اللهی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
115,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۹۳ مگابایت
۴۵۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.7
(3)
169,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سیارۀ ویروس ها
سیارۀ ویروس ها
ویروس سپهر، بزرگ تراز آنکه بتوان تصور کرد
نشر نو
4.7
(3)
169,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر