0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند

معرفی، خرید و دانلود کتاب کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند

(و فرزندانتان از اینکه آن را خوانده اید خوشحال خواهند شد)
نویسنده:
فیلیپا پری
درباره کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند

کودکان روان بسیار حساسی دارند و اعمال و رفتار پدر و مادر روی آن نقش خواهد بست. کتاب کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند اثری است که از همین موضوع می‌گوید. هرچند هیچ آموزش اجباری‌ای در دنیا برای پدر و مادرشدن وجود ندارد اما واقعیت این است که بدون داشتن آگاهی کافی دوران سختی را برای خودتان و فرزندتان ایجاد خواهید کرد بنابراین بهتر است آموختن را خیلی زودتر از تولد فرزندتان شروع کنید.

The book you wish your parents had read: children will be glad that you did  اولین بار در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. این کتاب نزدیک به ۱.۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. فیلپا پری در این کتاب از مهمترین دوران زندگی کودک شما می‌گوید، یعنی از صفر تا پنج سالگی و معتقد است آرامش و امنیت این دوران همان چیزی است که فرزند شما در بزرگسالی به آن نیاز خواهد داشت. او در این کتاب از اهمیت احترام گذاشتن به کودکان می‌گوید. واقعیت این است که باید شخصیت کودکتان را به رسمیت بشناسید و با او به نرمی رفتار کنید.  پری از مخاطبانش می‌خواهد رویکرد خود را به فرزندپروری تغییر دهند و به این موضوع به شکل یک پدیده‌ی مهم که نیاز به صرف زمان و انرژي دارد نگاه کنند.

کتاب کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند به شکل‌های چاپی، الکترونیکی و صوتی در بازار کتاب ایران منتشر شده است. ماه آوا ناشر نسخه‌ی صوتی این اثر  است. زهرا یعقوبیان آن را ترجمه کرده و سحر کریمی گویندگی آن را برعهده داشته است. اگر از شنیدن نسخه صوتی کتاب‌ها لذت می‌برید می‌توانید این کتاب را در همین صفحه از دسته بندی روانشناسی فیدیبو دانلود کنید.

فیلیپا پری کیست؟

Philipa perry نویسنده‌ی انگلیسی متولد سال ۱۹۵۷ است. او دوران مدرسه خود را در سوئيس گذراند و سپس در رشته‌هایی مانند هنرهای زیبا درس خواند. او شغل‌های مختلفی را هم در دهه بیست زندگی خود انجام داده است. در دهه‌ی هشتاد قرن بیستم بود که فیلیپا تصمیم گرفت به سوی روانشناسی برود و به عنوان یک رواندرمانگر آموزش ببنید. از آن زمان تاکنون او به عنوان روان درمانگر فعالیت می‌کند و در روزنامه‌های تخصصی این رشته می‌نویسد. او چند کتاب دیگر هم دارد که از میانشان می‌توانیم به کتاب‌های زیر اشاره کنیم:

  • چگونه والد شویم
  • چگونه سالم بمانیم

چرا باید کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند را شنید؟

  • این کتاب را یک رواندرمانگر بر اساس تجربیاتش نوشته است بنابراین می‌توانید به اطلاعات آن اطمینان کنید.
  • نسخه صوتی این کتاب لحن و سرعت بسیار مناسبی دارد و بنابراین می‌توانید هنگام رانندگی یا انجام دادن کارها هم آن را بشنوید.
  • بزرگ کردن بچه‌هایی با روان سالم کاری است که هر پدر و مادری باید انجام دهد و این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که مسیر مناسبی را برای این مسیر به شما نشان می‌دهد.
  • این کتاب یک کتاب کامل و کاربردی است که فرزندتان هم بابت اینکه آن را خوانده‌اید از شما تشکر خواهد کرد و خودتان هم از نتیجه رضایت خواهید داشت.

در بخشی از کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند می‌شنویم

در زندگی دونفره یا در خانواده‌های چند نفره، داشتن توانایی درک و بررسی احساسات همدیگر مستلزم فراوانی حسن نیست است. اگر احساس می‌کنید دارید ضعیف می‌شوید، نیاز دارید آن حسن نیت را تحکیم ببخشید.

پس پرورش حسن نیت چیست؟ به نظر می‌رسد دو روش اصلی برای چنین کاری وجود دارد: ۱) پاسخ به پیشنهادات برای پیوند و یا توجه و ۲) پیدا کردن تسلی و تسکین در وجود همدیگر به جای اینکه در خانواده به همدیگر به چشم دشمن نگاه کنیم. به عبارت دیگر همکاری نه رقابت.

جان گاتمن، روان شناس  و همکارش رابرت لونسون آزمایشگاهی را به نام «آزمایشگاه عشق» در دانشگاه واشنگتن در سال ۱۹۸۶ تاسیس کردند. یکی از آزمایش‌هایشان این بود که از زوجین می‌خواستند درباره‌ی رابطه شان حرف بزنند‌: صحبت درباره اختلافاتی که با همدیگر داشتند، صحبت درباره‌ی اینکه چطور با آنها رو به رو شده‌اند و خاطرات مثبتی که باهم دارند.

درحالی که زوجین مشغول چنین گفت و گوهایی بودند، به آن‌ها سیم‌هایی وصل شد تا میزان استرسشان اندازه گیری شود.

تمام زوج‌ها قبل از این آزمایش کاملاً آرام به نظر می‌رسیدند، گرچه نتایج آزمایش استرس کاملاً چیز متفاوتی را نشان می‌داد. تنها بعضی از زوجین واقعا آرام بودند. دیگران ضربان قلب بالایی داشتند، به شدت عرق می‌کردند و به طور کلی نشانه‌هایی از حالت مبارزه یا فرار نشان می‌دادند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند

کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند یک راهنمای والدگری است که برای تمام کسانی که با کودکان خردسال سروکار دارند مناسب است. در ادامه به کتاب‌های دیگری که می‌توانید برای تقویت مهارت‌های فرزند پروری مطالعه کنید را معرفی می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۰ مگابایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسندهفیلیپا پری
مترجمزهرا یعقوبیان
ناشرانتشارات کتاب کوله‌پشتی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Book You Wish Your Parents Had Read
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۰ مگابایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

از این کتاب دو ترجمه در فیدیبو وجود داره و هر دو در فیدی پلاس هستن لذا اعضای فیدی‌پلاس میتونن مقایسه کنن ترجمه‌ها رو. با صرف وقتی کوتاه متوجه خواهید شد این ترجمه خیلی ضعیف‌تره. خود کتاب و محتواش عالیه.

3

نخوندم هنوز

3.8
(5)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند
کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند
فیلیپا پری

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند
کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند
(و فرزندانتان از اینکه آن را خوانده اید خوشحال خواهند شد)
انتشارات کتاب کوله‌پشتی
3.8
(5)
60,000
تومان