0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عشق رمانتیک

معرفی، خرید و دانلود کتاب عشق رمانتیک

درک روانشناسی عشق رمانتیک
نویسنده:
رابرت جانسن
ناشر:
نشر نو
درباره عشق رمانتیک

عشق رمانتیک که توسط رابرت الکس جانسون نوشته‌شده است، عمیقاً به کارکردهای پیچیده عشق رمانتیک می‌پردازد. یکی از بینش‌های کلیدی ارائه‌شده توسط کتاب، اهمیت نظریه دل‌بستگی در درک عشق رمانتیک است. جانسون توضیح می‌دهد که چگونه سبک‌های دل‌بستگی، مانند مضطرب یا اجتنابی، می‌توانند بر نحوه برخورد افراد با روابط و تأثیرگذاری بر رفتارها و احساسات آن‌ها در یک زمینه عاشقانه تأثیر بگذارند.

رابرت ا. جانسون در کتاب عشق رمانتیک از اسطوره‌ی تریستان و ایزولت -یکی از اولین داستان‌های عاشقانه- به‌عنوان منبعی برای توضیح اساس و معنای عشق رمانتیک استفاده می‌کند. اسطوره تریستان و ایزولت یکی از گیراترین و پر رمز و راز ترین داستان‌های رمانتیک است که تاکنون نوشته‌شده است. جانسون در این کتاب، بسیاری از باورهای ناخودآگاه راجع به عشق که توسط هر دو جنس به اشتراک گذاشته می‌شود پرده برمی‌دارد، سپس دروغ را می‌شکند و توهماتی را که ما اغلب از اسطوره‌های عاشقانه در خودداریم جدا می‌کند و به زیبایی تعریف می‌کند که عشق چیست و چه می‌تواند باشد. کتاب «عشق رمانتیک» تاکنون برنده جایزه ادبی نشده است. بااین‌حال، این کتاب با نقدهای مثبت و تحسین منتقدان از سوی خوانندگان و متخصصان حوزه روانشناسی مواجه شده است که گویای کیفیت و سهم آن در این زمینه است. این کتاب را بارانه عمادیان ترجمه کرده و توسط نشر نو به چاپ رسانیده است که شما می‌توانید از دسته‌بندی روانشناسی فیدیبو دانلود کنید و آن را روی گوشی هوشمند یا صفحه دسکتاپ خود بخوانید.

معرفی رابرت الکس جانسون

رابرت الکس جانسون که متولد ۲۶ مه ۱۹۲۱روان‌شناس تحلیلی و روان‌درمانگر یونگی و نویسنده‌ای آمریکایی بود. او دکترای خود روانشناسی بالینی خودزا از دانشگاه میشیگان دریافت کرده و از آن زمان به یک نویسنده و محقق پرکار در زمینه روانشناسی تبدیل‌شده است. تحقیقات جانسون در درجه اول بر فرآیندهای روان‌شناختی درگیر در روابط عاشقانه، ازجمله سبک‌های دل‌بستگی، فرآیندهای شناختی، و تأثیر تجربیات اولیه دوران کودکی بر روابط بزرگ‌سالان متمرکزشده است. آثار او در مجلات معتبر دانشگاهی به چاپ رسیده است و توسط سایر محققان در این زمینه به‌طور گسترده مورد استناد قرارگرفته است.

جانسون علاوه بر کار آکادمیک خود چندین کتاب روانشناسی محبوب را نیز باهدف مخاطبان عام نوشته است. این کتاب‌ها، ازجمله اسطوره جام مقدس، طلای درون و زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن؛ مورد تحسین منتقدان قرارگرفته‌اند و به ارائه نظریه‌ها و تحقیقات پیچیده روان‌شناختی برای مخاطبان وسیع‌تری کمک کرده‌اند.

چرا باید کتاب عشق رمانتیک را بخوانیم؟

در مرحله اول، این کتاب با تکیه‌بر تحقیقات گسترده و شواهد تجربی، مروری جامع از فرآیندهای روانی درگیر در عشق رمانتیک ارائه می‌دهد. این دانش می‌تواند به خوانندگان کمک کند تا درک عمیق‌تری از تجربیات خود در روابط به دست آورند و بینش‌هایی عملی برای عبور از چالش‌هایی که با عشق رمانتیک همراه است به آن‌ها ارائه می‌دهد.

ثانیا، سبک نوشتاری جانسون جذاب و روان است، و همین امر این کتاب را برای هرکسی که به موضوع روابط عاشقانه علاقه‌مند‌است، خواندنی‌تر و  لذت‌بخش‌تر  می‌کند. این کتاب بیش‌ازحد فنی یا اصطلاحاً سنگین نیست، و برای مخاطب عام تجربه‌ای آموزنده و کارآمد است.

درنهایت، این کتاب دیدگاه تازه‌ای در مورد عشق و روابط ارائه می‌دهد، مفاهیم سنتی را در مورد آنچه یک رابطه سالم را تشکیل می‌دهد به چالش می‌کشد و بینش جدیدی را در مورد روانشناسی عشق ارائه می‌دهد. به‌طورکلی، «درک روانشناسی عشق رمانتیک» یک مطالعه ارزشمند و آموزنده برای هرکسی است که علاقه‌مند به بهبود درک خود از روابط عاشقانه است.

بخشی از کتاب عشق رمانتیک

اما تعهد به اشتیاق جایگزین تعهد به یک انسان نیست. در فرهنگ ما این دو احساس کاملاً باهم اشتباه گرفته‌شده‌اند. همه ما متعهد هستیم که برای همیشه «عاشق» باشیم؛ و تصور می‌کنیم که این متعهد بودن به یک شخص است  در صورتی که اشتیاق محو می‌شود؛ اشتیاق به سمت شخص دیگری مهاجرت می‌کند که احساس می‌کنیم جذب او می‌شویم. اگر ما متعهد باشیم که فقط اشتیاق را دنبال کنیم، پس نمی‌توان به یک فرد وفاداری واقعی داشته باشیم، یک مرد تنها زمانی به یک زن متعهد می‌شود که از درون تأیید کند که خود را به‌عنوان یک فرد به او وابسته ‌کند و متعهد شود که حتی زمانی که دیگر «عاشق» نیست، با او خواهد بود، یا حتی زمانی که آن‌ها دیگر از شور و اشتیاق به یکدیگر در آتش نیستند. دیگر در او کمال یا انعکاس روح خود را نمی‌بیند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب عشق رمانتیک

 

کتاب‌های زیر همچنین در ژانر رمانتیک هستند و داستان‌هایی از عشق و روابط پیچیده بین شخصیت‌های مختلف را روایت می‌کنند:

۱.«فراتر از سفر کرده‌ی بی جاده» اثر ام. اسکات پک

۲.«هنر عشق ورزیدن» اثر اریک فروم

۳.«مجموعه پنج زبان عشق؛ چگونه به او بگویم دوستت دارم» اثر گری چاپمن

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۱ مگابایت
تعداد صفحات
284 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۸:۰۰
نویسندهرابرت جانسن
مترجمبارانه عمادیان
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
40,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۱ مگابایت
۲۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(3)
100,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عشق رمانتیک
عشق رمانتیک
درک روانشناسی عشق رمانتیک
نشر نو
5
(3)
100,000
تومان