0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هزار چهرۀ علم

معرفی، خرید و دانلود کتاب هزار چهرۀ علم

گفتارهایی درباره دانشمندان، ارزش ها و اجتماع
ناشر:
نشر نو
درباره هزار چهرۀ علم

کتاب هزار چهرۀ علم ( The Many Faces Of Science) نوشته‌ی هنری بایرلی ولزلی استیونسن؛ را می‌توان یک کتاب تاریخی دانست. کتاب، از لحاظ روش و محتوا با بیش‌تر کتاب‌هایی که به‌معنای دقیق درباره تاریخ و فلسفه علم نگاشته شده‌اند متفاوت است.

روش کتاب «تمرکز بر مطالعاتِ موردیِ تاریخی به‌عوض نظریه‌پردازی‌های کلی» است. توسعه‌ی علم مدرن و تأثیر فزاینده‌ی آن بر زندگی و فرهنگ ما یکی از داستان‌های بزرگ عصر ما است. درک این داستان و کنارآمدن با نهاد علم مدرن باید بخش مهمی از آموزش هر دانش‌آموز باشد. استیونسون و بایرلی در این کتاب به طرز استادانه و بدون دردسر اطلاعات اولیه و بازتاب فلسفی را ارائه می‌دهند. دانش‌آموزان باید چنین درکی را به دست آورند.

نویسندگان در این کتاب با استفاده مناسب از روش‌های مطالعه موردی، ده‌ها چهره از تاریخ علم را به ما معرفی می‌کنند که قهرمانان و شروران را برجسته می‌کنند. استیونسون و بایرلی با ارائه طرحی ابتدایی از توسعه‌ی علم از طریق زندگی پزشکان آن، داستان را از طریق بررسی انگیزه‌های اغلب ترکیبی دانشمندان و همچنین ارزش‌های متناقضی که مردم برای علم و برداشت‌هایشان از علم به ارمغان می‌آورند زنده می‌کنند. این کتاب تأثیر دانشمندان بر جامعه‌شان و همچنین رابطه‌ی بین عملکرد علمی و قدرت سیاسی و اقتصادی را بررسی می‌کند.

کتاب هزار چهرۀ علم با ترجمه‌ی میثم محمدامینی توسط انتشارات نو در فیدیبو، در اختیار علاقه‌مندان به حوزه‌ی فلسفه و تاریخ قرار گرفته است.

نویسندگان کتاب هزار چهرۀ علم

 کتاب هزار چهره علم نویسنده دارد که هر دو از فیلسوفان مدرس در دانشگاه‌های معروف می باشند؛ هنری بایرلی ولزلی استیونسن.

  • هنری بایرلی:

هنری کلمنت بایرلی متولد 7 آگوست 1935 بود. بایرلی فیلسوف آمریکایی بود که به دلیل کارش در فلسفه علم، منطق و نظریه تکاملی شهرت داشت. او پروفسور ممتاز در دانشگاه آریزونا بود که از سال 1967 تا 1995 در آنجا تدریس کرد.

هنری بایرلی در دانشگاه مینه‌سوتا تحصیل کرد و در آنجا مدرک کارشناسی در ریاضیات و فیزیک، مدرک کارشناسی ارشد در ریاضیات و دکترا در فلسفه گرفت. تز دکترای او برای پایان دکترایش در سال 1967 وضعیت هستی شناختی موجودات نظری» بود. او در مقطع دکترای خود زیر نظر می برودبک، شاگرد گوستاو برگمان، تحصیل کرد.

  • لزلی فارستر استیونسن:

لزلی فارستر استیونسن، نویسنده‌ی دیگر این کتاب متولد سال 1943 در آمریکا است. وی نویسنده کتاب هایی همچون الهام از کانت است.  او نیز همانند بایرلی  در رشته فلسفه دکترایش را گرفت  و در دانشگاه سنت اندروز به دانشجویان فلسفه آموزش می‌داد.

چرا باید کتاب هزار چهرۀ علم را بخوانیم؟

زیرا کتاب هزار چهره ی علم مختصر، قابل دسترس و سرشار از حکایات فراوان است. این کتاب با بیان نکات شخصی و بینش دقیق مقدمه بین‌رشته‌ای ایده‌آل برای غیر دانشمندان و دانشجویان در دوره‌های مطالعات علوم، علوم و جامعه و علم و ارزش‌های انسانی است و همچنین به عنوان مطالعهی تکمیلی در دوره‌های علوم در فلسفه، جامعه شناسی و علوم سیاسی مفید خواهد بود.

شما هم علاقه مند به کتاب های فلسفی و تاریخی می باشید این کتاب را به‌شدت به شما توصیه می‌کنم.

در بخشی از کتاب هزار چهرۀ علم می‌خوانیم

  •  تقریباً همگان بر این اعتقادند که معرفت علمی پیشرفت کرده است -  از فهم چگونگی تولد ستارگان و ساختار اتم‌ها گرفته تا توضیح تکوین و تکامل حیات روی زمین و گشودن رمزهای ژنتیکی در زیست‌شیمی. اما یا علم و تکنولوژی، سوای افزودن به معرفت ما، موجب بهبود وضع بشر هم شده است؟ احتمالاً هنوز هم بیشتر مردم به این پرسش پاسخ مثبت می‌دهند، هرچند به نظر می‌رسد در سالیان اخیر تردیدها درباره اینکه آیا مجموعه فواید علم بر هزینه‌های آن غلبه داشته باشد، در حال افزایش است.
  •  تصمیم‌گیری برای دانشمندان در دیکتاتوری‌های امروزی دشوار است. مورد حسین شهرستانی را در نظر بگیرید، فیزیکدان هسته‌ای عراقی،  تحصیل‌کرده بریتانیا و کانادا که از همکاری با صدام حسین برای ساخت بمب اتمی خودداری کرد. تخصص و برای چنین پروژه ضروری بود و اگر در آن شرکت جسته بود، ممکن بود عراق در جنگ کوتاه خلیج‌فارس در سال ۱۹۹۱ مثل به بمب هسته‌ای باشد. شهرستانی را یکی از افسران صدام برای همکاری دعوت کرد و به‌صورت تهدیدآمیز به او گفت هر کس که به کشور خود خدمت نکند یاقوت زنده ماندن ندارد، پس امیدوارم متوجه پیام بشوی. نوش جان پاسخ داد بله! می‌دانم منظورتان چیست، با شما موافق باشم که همه ما وظیفه داریم به کشورمان خدمت کنیم، اما احتمالاً من درباره اینکه چه چیزی خدمت به‌حساب می‌آید، نظری متفاوت داشته باشم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب هزار چهرۀ علم

اگر از این سبک کتاب خوشتان می‌آید و یا به دنبال مطالعات فلسفی و تاریخی در مورد علم هستید، بهتر است به کتاب‌های زیر نیز نگاهی بیندازید:

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۲۰ مگابایت
تعداد صفحات
535 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۵۰:۰۰
نویسندهلزلی استیونسن
نویسنده دومهنری بایرلی
مترجممیثم محمدامینی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
180,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۲۰ مگابایت
۵۳۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(5)
192,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هزار چهرۀ علم
هزار چهرۀ علم
گفتارهایی درباره دانشمندان، ارزش ها و اجتماع
نشر نو
5
(5)
192,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر