0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قانون پنجاهم
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب قانون پنجاهم

درباره قانون پنجاهم

دنیای ما پر از کتاب‌هایی است که تلاش کرده‌اند قوانین زندگی را به افراد بیاموزند. کتاب قانون پنجاهم یکی از این کتاب‌هاست. این کتاب را رابرت گرین نوشته است و در آن تلاش کرده است از بی‌باکی حرف بزند.

کتاب the 50th law اولین بار سال ۲۰۰۹ منتشر شد و خیلی زود به فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز راه پیدا کرد. این کتاب روایتی است که می‌تواند نوعی اتوبیوگرافی هم به حساب می‎آید. در این اثر رابرت گرین به سراغ موسیقی دان و رپر مشهور آمریکایی ۵۰ سنت رفته است. ماجرا این طور شروع شد که کتاب ۴۸ قانون قدرت رابرت گرین موردتوجه ۵۰ سنت قرار گرفت و از طریق مدیر برنامه‌اش با گرین جلسه‌ای گذاشت. جلسه‌ای که در آن این نویسنده تحت تاثیر شخصیت و استراتژي ۵۰ سنت قرار گرفت. همین باعث شد گرین تصمیم بگیرد یک کتاب با حضور او بنویسد. او شخصیتی متفاوت بود، چیزی که ماکیاولی آن را شاهزاده جدید می‌نامد. کسی که در میان هرج و مرج می‌رسد و قوانین را بازنویسی می‌کند. این کتاب در ده فصل نوشته شده است و درباره‌ی جسارت و بی باکی است. این کتاب علاوه بر حکایت‌های زندگی ۵۰ سنت شامل مثال‌های تاریخی از فرادی مانند سان تزو، مالکوم ایکش، ریچارد رایت، داستایوفسکی و ... است و چیزهای زیادی به خواننده یاد می‌دهد.

این کتاب پس از انتشار نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد و حتی گروهی آن را هنر جنگ مدرن نامیدند. این کتاب به چندین زبان مختلف هم برگردانده شد و چند ترجمه‌ی فارسی هم از آن وجود دارد. یکی از این ترجمه‌ها ترجمه فاطمه باغستانی است که انتشارات نسل نو اندیش آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی فلسفه در فیدیبو در دسترس است.

رابرت گرین کیست؟

Robert greene  نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است که با کتاب‌های پرفروشش شناخته شده است. او در لس آنجلس بزرگ شد و در دانشگاه کالیفرنیا برکلی تحصیل کرد. او فرد جالبی است و شغل‌های بسیاری داشته است. طبق گفته‌ی خودش او بیش از ۶۰ شغل مختلف از جمله نویسنده، مترجم، سردبیر، کارگر ساختمانی و ... داشته است. او در ایتالیا در یک مدرسه‌ی هنر و رسانه در ایتالیا هم کار کرده است. این نویسنده می‌تواند به پنج زبان مختلف صحبت کرد او با کتاب ۴۸ قانون قدرت در سال ۱۹۹۸ به شهرت رسید. او کتاب‌های مهم دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چرا باید کتاب قانون پنجاهم را خواند؟

قانون پنجاهم یک کتاب مهم است. این کتاب از آن دسته کتاب‌هایی است که به افراد کمک می‌کند ترس‌هایشان را کنار بگذارند و برای دستیابی به موفقیت دست به کار شوند. گرین در کتابش از مفاهیمی مانند واقع گرایی، اتکا به خود و داشتن خصوصیاتی مانند فرصت طلبی حرف زده است و به کمک مثال‌ها و حکایت‌هایی که آورده است از افراد می‌خواهد خودباوری داشته باشند و قدرتمندتر عمل کنند. او معتقد است قانون پنجاهم افراد را در مسیر تعالی قرار می‌دهد. این کتاب برای تمام بزرگسالانی که می‌خواهند از ترس‌هایشان دست بکشند کتاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب قانون پنجاهم می‌خوانیم

ما از کودکی با مسائل ناآشنا و پیش بینی ناپذیر زیادی محاصره شده‌ایم. رفتارهای نه‌چندان مهم دیگران و رویدادهایی که درک آن‌ها برایمان سخت است دلیل اصلی ناسازگاری ما هستند. ما دوست داریم محیط پیرانمونمان آشناتر باشد؛‌ اما مسائل پیش‌بینی نشده موجب آشفتگی و تاریکی ذهنمان می‌شود و شرایطی هراسناک برایمان ایجاد می‌کند. به دلیل همین ترس‌هاست که می‌خواهیم به هر روش ممکنی کنترل بیشتری بر افراد و رویدادهای بیرونی داشته باشیم. در کودکی تنها راهکارمان این بود که هر طور شده با قلدری و زور و با پافشاری بر خواسته‌هایمان در مسیری مستقیم، دیگران را نیز به انجام دادن کار دلخواهمان ترغیب کنیم؛ حتی پس از چند سال شاید همین روش به الگوی ثابتی برای ما تبدیل شده باشد. در این صورت حالا بالغی زیرک با قلبی کودکانه هستیم.

هر فردی که در زندگی با او مواجه می‌شویم، منحصر به فرد است و انرژي، تمایلات و گذشته خودش را دارد. اما نخستین انگیزه ما که در پی کنترل بیشتر بر افرادیم، این است که آن‌ها را به سازگاری با حالات و عقاید خودمان وادار کنیم، طوری که رفتارهایشان برایمان آشنا و راحت باشد. هر موقعتی در زندگی متفاوت است، اما همین امر دلیل بروز ترس، هرج و مرج و ناشناختگی است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قانون پنجاهم

قانون پنجاهم کتابی است که می‌توانید در مسیر خودسازی به کار بگیرید و از آموزه‌هایش برای پیشرفت در مسیرتان استفاده کنید. مربیان انگیزشی زیادی در دنیا کتاب‌هایی با این خاصیت چاپ کرده‌اند. در ادامه به تعدادی از کتاب‌هایی که می‌توانید بخوانید و لذت ببرید اشاره می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۹ مگابایت
تعداد صفحات
272 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۴:۰۰
نویسندهرابرت گرین
نویسنده دومفیفتی سنت
مترجمفاطمه باغستانی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
۵۰th low
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۹ مگابایت
۲۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
75,900
٪30
53,130
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قانون پنجاهم
٪30
قانون پنجاهم
رابرت گرین
انتشارات نسل نواندیش
5
(1)
75,900
٪30
53,130
تومان