0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ذهن ملتهب
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب ذهن ملتهب

رویکردی کاملاً بدیع و انقلابی به پدیده افسردگی
درباره ذهن ملتهب

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که التهاب در سیستم عصبی و نورون‌های ما چگونه می‌تواند بر افسردگی تاثیر بگذارد؟ ذهن ملتهب با رویکردی جدید و پزشکی بالینی بر این اختلال روحی می‌پردازد و پرونده‌ی افسردگی را برای ما باز می‌کند.

کتاب ذهن ملتهب : رویکردی کاملا بدیع و انقلابی به پدیده افسردگی با عنوان اصلی The Inflamed Mind: A Radical New Approach to Depression در سال 2018 برای اولین بار منتشر شد. ادوارد بالمور در این کتاب بیان می‌کند که افسردگی تنها یک اختلال روانی نیست بلکه علائم بالینی مانند التهاب‌های نورونی و سیستم عصبی نیز می‌تواند علائمی مانند افسردگی را در ما ایجاد کنند. در واقع ارتباط میان ذهن و جسم می‌تواند به بهبود بسیاری از بیماری‌ها کمک کند. معمولا زمانی که قرار باشد از بیماری صحبت کنیم، کتاب‌های علمی زیادی را در بازار خواهید دید اما ذهن ملتهب با زبانی ساده و روان برای همه خوانندگان مناسب است. در حال حاضر ذهن ملتهب با ترجمه الهام شریف توسط انتشارات نسل نواندیش به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

با ادوارد بالمور بیشتر آشنا شویم

ادوارد بالمور Edward Bullmore عصب شناس و عصب‌روان‌شناس انگلیسی است که در سال 1960 به دنیا آمد. او از سال 1999 به عنوان پروفسور روانپزشکی در دانشگاه کمبریج مشغول به فعالیت است. بالمور تحصیلات خود را در رشته پزشکی بالینی و لیسانس هنر در آکسفورد ادامه داد و سپس با لیسانس جراحی و لیسانس پزشکی از لندن فارغ الحصیل شد. ادوارد بالمور در حوزه عصب شناسی و روان‌شناسی به تحقیقات می‌پردازد. از او تنها کتاب ذهن ملتهب به فارسی چاپ شده است. شما می‌توانید با مراجعه به دسته‌بندی روانشناسی، از خواندن عناوین دیگر در فیدیبو، لذت ببرید.

چرا باید کتاب ذهن ملتهب را بخوانیم

در علم روان‌شناسی، در بسیاری از مواقع بعضی از علائم بیماری جسمی علتی فرای بدن و عملکرد سیستم داخلی دارد و باید علت را در روان جستجو کرد. تشخیص این بیماری‌های روان‌تنی به رفع اختلالات سلامت روان کمک می‌کند و در نتیجه فرد زندگی بهتری را در پیش خواهد گرفت. در مورد افسردگی چطور؟ افسردگی چطور به سراغ ما می‌آید؟ آیا فقط عاملی ذهنی دارد یا اختلالات عصبی باعث آن می‌شود؟ حتی بیماری جسمی نیز به دلیل بار روانی آن، می‌تواند ما را به فردی افسرده تبدیل کند؟ برای درمان آن باید چه کاری کرد؟ ادوارد بالمور در این کتاب سعی دارد تا تمام این پرسش‌ها را با زبانی بسیار ساده و روان بیان کند.

در بخشی از کتاب ذهن ملتهب می‌خوانیم

حرف زدن درباره‌ی افسردگی و سایر اختلالات روانی در حال حاضر کمتر از  گذشته شرم‌آور است. دست‌کم ما این روزها درباره‌ی آن حرف می‌زنیم که خوب است، حتی اگر همیشه با یکدیگر موافق نباشیم. ما می‌بینیم که افسردگی فراگیر شده است و می‌تواند از بسیاری جهان به‌راستی ناتوان کننده باشد.

خانم پی آگاهانه برای بیماری‌اش افسرده بوده است. او می‌دانست که وضعیتش روز‌به‌روز بدتر و بدنش ضعیف‌تر می‌شود. و در نهایت چیزی طول نمی‌کشد که نمی‌تواند بدون صندلی چرخدار راه برود. دانستن تمام این‌ها بود که خانم پی را افسرده کرده بود. همانطور که هرکسی هم که می‌دانست چنین سرنوشتی در انتظارش است افسرده می‌شد.

از لحاظ پزشکی، افسردگی حتی از التهاب هم قدیمی‌تر است. ما تا زمان رومی‌ها علائم اصلی التهاب را نمی‌شناختیم اما مالیخولیا از زمان یونانی‌ها وجود داشته است. پزشکانی که حدود چهارصد سال قبل از میلاد در مکتب بقراط آموزش دیده بودند، دو جنبه‌ی مالیخولیا را تشخیص دادند که ما اکنون آن را عاطفی و شناختی می‌نامیم.

ما تقریبا هرآنچه را که درباره‌ی نحوه ایجاد افسردگی به واسطه‎‌ی التهاب وجود دارد می‌دانیم و من با اطمینان انتظار دارم که در چند سال آینده چیزهای بیشتری دستگیرمان شود. اما همچنان اطلاعات ما ناقص است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ذهن ملتهب

افسردگی مشکلی است که بسیاری از افراد جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اما ممکن است علت دقیق آن ‌را ندانیم و راه حل درستی را برای آن پیدا نکرده باشیم. در واقع افسردگی بخش بزرگی از انرژی روزانه‌ی ما را می‌گیرد. در این کتاب نویسنده به این پرداخته که علل جسمی چگونه می‌تواند باعث ابتلای ما به افسردگی بشود.  اگر شما به روانشناسی علاقه دارید به عناوین زیر سر بزنید:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهادوارد بالمور
مترجمالهام شریف
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The inflamed mind:a radical new approach to depression,۲۰۱۹
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۱۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۰ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
100 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(1)
69,900
٪30
48,930
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
ذهن ملتهب
ذهن ملتهب
ادوارد بالمور

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ذهن ملتهب
٪30
ذهن ملتهب
رویکردی کاملاً بدیع و انقلابی به پدیده افسردگی
انتشارات نسل نواندیش
4
(1)
69,900
٪30
48,930
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر