0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سرمایه گذاری رفتاری

معرفی، خرید و دانلود کتاب سرمایه گذاری رفتاری

چطور بدترین دشمن خود نباشیم
نویسنده:
جمیز مونتیر
درباره سرمایه گذاری رفتاری

جیمز مونتیر در کتاب سرمایه‌گذاری رفتاری: چطور بدترین دشمن خود نباشیم، شما را با متداول‌ترین اشتباهات رفتاری و تله‌های ذهنی که سرمایه‌گذاران در طول تصمیمات‌شان تکرار می‌کنند، آشنا می‌کند. این یک کتاب مناسب برای خوانندگانی است که مایل هستند به سرمایه‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان بهتری تبدیل شوند و اشتباهات متداول را تکرار نکنند.

سرمایه‌گذاری رفتاری  (The Little Book of Behavioral Investing) یک کتاب تخصصی در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری است که ذهن شما را بازسازی می‌کند و به شما یاد می‌دهد چطور در دام تله‌های رفتاری نیفتید و در موقعیت‌های مختلف، با آرامش‌خاطر تصمیم‌گیری کنید. نویسنده کتاب، جیمز مونتیر، در طول سال‌ها فعالیت، با سرمایه‌گذاران مختلفی در ارتباط بوده است و به همین دلیل با اشتباهات رایج آن‌ها آشنایی دارد. او در مصاحبه‌هایی که با افراد مختلف انجام داده، متوجه شده است که چرا ما انسان‌ها به شکلی پیش‌بینی‌پذیر، بی‌منطق هستیم و در لحظات حساس، تصمیماتی اشتباه می‌گیریم.

کتاب مورد نظر به درک رابطه‌ متقابل طبیعت انسان و بازارهای سرمایه‌گذاری پرداخته است و سعی دارد شما را از این رابطه آگاه کند. نویسنده معتقد است که رمز تبدیل شدن به سرمایه‌گذاران موفق، غلبه بر غرایز انسانی است. کسی که بتواند منطق این گزاره را درک کند، در تصمیم‌گیری‌های کلان و خرد، تصمیم‌گیری‌های بهتری خواهد داشت. جیمز مونتیر به بررسی این موضوع نیز پرداخته که چرا ما به‌عنوان یک ملت و یک جهان، تصمیم‌های بد بسیاری انجام داده‌ایم و طی ۸۰ سال، به بدترین بحران اقتصادی جهان رسیده‌ایم.

درباره جیمز مونتیر، نویسنده کتاب

جیمز مونتیر (James Montier)‌ یکی از نویسندگان فعال در حوزه بازار است. او هم‌چنین به‌عنوان استاد مدعو در دانشگاه دورهام تدریس می‌کند. مونتیر دارای مدرک B.A در زمینه اقتصاد از دانشگاه Portsmouth و مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد از دانشگاه Warwick است. تمرکز اصلی این نویسنده و آثارش بر اقتصاد و سرمایه‌گذاری معطوف است و از دیگر کتاب‌های او در این زمینه می‌توان به «سرمایه‌گذاری ارزشی» اشاره کرد.

سه دلیل مهم برای مطالعه کتاب سرمایه‌گذاری رفتاری

اگر از علاقه‌مندان به کتاب‌های مالی و سرمایه‌گذاری هستید و می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه بهبود بخشید، این کتاب برایتان مناسب است. البته این کتاب در دسته انگیزشی و موفقیت هم قرار می‌‌گیرد.  کتاب مورد نظر، شما را از خطاهای رفتاری در موقعیت‌های تصمیم‌گیری مختلف آگاه می‌کند و با ایجاد آگاهی، تلاش دارد تا  شما را از تصمیم‌گیری‌های اشتباه مصون دارد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا:

  • به یک سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و منطقی تبدیل شوید
  • از اشتباهات تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران مختلف آشنا شوید
  • تصمیمات باکیفیت بگیرید که منجر به تحقق اهداف و پیشرف شود

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

گونه ما انسان‌ها در سفراحساسی درزمان مهارت ندارد۔ وقتی در هنگام آرامش از ما سؤال می‌کنند در آینده چطور رفتار خواهیم کرد، نمی‌توانیم رفتارمان را در گرماگرم کار مجسم کنیم۔ این ناتوانی در پیش‌بینی رفتارهای آینده تحت فشارهای احساسی را ناهمخوانی رفتاری می‌نامند. همه ما با مواردی از ناهمخوانی رفتاری مواجه می‌شویم. به‌عنوان مثال درست بعد از خوردن یک وعده غذای پروپیمان نمی‌توانید مجسم کنید دوباره گرسنه خواهید شد. در هنگام گرسنگی هم برای خرید به سوپرمارکت
نمی‌روید چون بیش ازحد خرید خواهید کرد. حالا مجسم کنید در جنگلی گم شده‌اید۔ درحالی که کوله‌پشتی‌تان را می‌گردید متوجه می‌شوید فراموش کرده‌اید و آب و غذا با خودتان بیاورید و ترس و وحشت شمارا فرا می‌گیرد. برای کدام یک بیشتر حسرت می‌خورید: نیاوردن غذا یا آب؟ روان‌شناسان دقیقاً همین سوال را از دو گروه مختلف پرسیدند و به جبران شرکتشان دراین بررسی یک بطری آب به هریک دادند۔ ازیکی از گروه‌ها درست قبل از شروع ورزش در باشگاه این سؤال را پرسیدند؛ و از گروه دیگر درست بعد از اتمام ورزش در باشگاه. اگراین افراد در سفر احساسی درزمان مهارت داشته باشند زمان سؤال به هیچ وجه نباید در پاسخ‌شان تاثیری ایجاد کند. ولی الگویی که محققان به آن دست یافتند این نبود! ۶۱ درصد ازافرادی که قبل از ورزش ازآن ها سؤال شد بیشتراز نبردن آب حسرت خوردند. ولی بعد از ورزش، ۹۲ درصد از افراد بیشتر به خاطر اینکه آب با خودشان نبرده بودند حسرت می خوردند!

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

در سمت سرمایه‌گذار و مدیر، شما باید ذهنی منسجم و هوشمند داشته باشید. تصمیم‌گیری در بسیاری از موقعیت‌ها به یک کار سخت تبدیل می‌شود که با افزایش آگاهی، می‌توانید از خطاها در امان بمانید. ذهن گاهی شما را به اشتباه می‌اندازد و ممکن است تحت تاثیر همین موضوع، در تصمیم‌گیری دچار اشتباه شوید و به بی‌راهه بروید. از طرفی شما می‌توانید با افزایش اطلاعات خود در زمینه مالی و سرمایه‌گذاری، بهترین عملکرد را از خود نشان دهید. در این زمینه، کتاب‌های مختلفی نوشته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۲ مگابایت
تعداد صفحات
179 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۸:۰۰
نویسندهجمیز مونتیر
مترجممریم تقدیسی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the little book of behavioral investing
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۲ مگابایت
۱۷۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

ترجمه ضعیف، کتاب در زمینه اقتصاد رفتاری حرف هایی واسه گفتن داره ولی ترجمه یکم کارو سخت میکنه،

1

ترجمه به قدری بد بود که حتی نام وارن بافت را وارن بوفه ترجمه کرده.

2
(2)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
سرمایه گذاری رفتاری
سرمایه گذاری رفتاری
چطور بدترین دشمن خود نباشیم؟

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سرمایه گذاری رفتاری
سرمایه گذاری رفتاری
چطور بدترین دشمن خود نباشیم
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2
(2)
50,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر