0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
والدین فیلسوف
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب والدین فیلسوف

پرسش های دشوار درباره ی فرزند پروری
نویسنده:
جین کازِز
درباره والدین فیلسوف

والدین فیلسوف، کتاب جین کازز یک کتاب جالب است که وجه جالبی از فرزندپروری را هدف قرار داده است. واقعیت این است که پدر و مادر شدن شما را مجبور می‌کند با سؤالاتی مواجه شوید که به این سادگی قابل پاسخگویی نیستند و شاید حتی فیلسوفان بزرگ هم در پاسخ‌دادن به آن‌ها عاجز باشند. باید چه کرد این چیزی است که باید درباره‌ی آن صحبت کنیم

کتاب the philosophical parents اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. این کتاب فرزندپروری را با یک عینک تازه نگاه کرده است و چیزهای زیادی را بیان کرده است. این کتاب از این سخن می‌گوید که چگونه باید با پدر و مادر بودن رفتار کرد. چقدر باید وارد زندگی فرزندانتان شوید و چگونه باید تعاملات درستی داشته باشید؛ اما در محافظت از فرزندتان زیاده‌روی نکنید. کازز در این کتاب هجده سؤال مختلف را بررسی کرده است که هرکدام بخشی از زندگی فرزند شما را در بر می‌گیرند. او باتکیه‌بر بینش فلسفی و البته تجربیات شخصی کتابش را نوشته است و همراهی مفید و روشنگر برای والدین است. این کتاب به بسیاری از سؤالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید را پاسخ خواهد داد و به شما دیدگاهی تازه خواهد بخشید که روش فرزندپروری خودتان را داشته باشید و به بهترین شکلی که می‌توانید رفتار کنید.

والدین فیلسوف، پرسش‌های دشوار درباره‌ی فرزندپروری را امین پورحسن به فارسی برگردانده است و انتشارات کتابسرای نیک آن را منتشر کرده است. این کتاب در همین صفحه در دسته‌بندی فلسفه در فیدیبو موجود است.

درباره جین کازز، نویسنده کتاب والدین فیلسوف

خانم جین کازز یک فرد دانشگاهی است. او مدرک دکترای خود را از دانشگاه آریزونا دریافت کرده است و در حال حاضر استاد دانشگاه SMU در دپارتمان فلسفه است. او کارهای زیادی انجام داده است که بسیاری از آن‌ها در حوزه‌ی اخلاق کاربردی است. ماهیت یک زندگی خوب، تربیت فرزند و فرزندآوری، مسائل مربوط به حقوق حیوانات و مسائل مشابه چیزهایی هستند که او روی آن کارکرده است. علاوه بر کار دانشگاهی جین کازز در مجله‌ی فیلسوفان ستون‌نویس است و ریویوهای این مجله را ویرایش می‌کند. او چند کتاب هم نوشته است که از میانشان می‌توانیم به وزن چیزها که در سال ۲۰۰۷ منتشر شده است و ما چه چیزی را به حیوانات مدیون هستیم چاپ شده در سال ۲۰۰۹ اشاره کنیم.

سه دلیل برای خواند کتاب والدین فیلسوف

  • بررسی کامل فرایند فرزندآوری: بیشتر افرادی که می‌خواهند برای پدر و مادر شدن تصمیم بگیرند با سؤالات و شک‌های زیادی مواجه هستند در کتاب والدین فیلسوف درباره‌ی موضوعات مختلفی از آمار جمعیت تا والدین زیستی و ... صحبت شده است و از همه‌ی جوانب می‌توانید این موضوع را بررسی کنید.
  • درک اهمیت فرایند تربیت فرزند: سال‌های اولیه‌ی زندگی کودک مهم‌ترین سال‌های زندگی وا هستند و بچه‌ها از رفتارهای ما الگو می‌گیرند. همه‌ی این‌ها در کنار هم باعث شده‌اند فرایند از زمان تولد تا بزرگسالی کودک بسیار مهم باشد و باید بدانیم کجا باید وارد شویم، کجا نشویم و در هیچ شرایطی به‌خاطر بچه‌ها دروغ نگوییم.
  • درک وضعیت خودمان و فرزند نسبت به هم در بزرگسالی: یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که پدران و مادران با آن درگیرند وضعیت روابط میان فرزندان بالغ و والدین سالمند است که در این کتاب به آن توجه ویژه‌ای شده است

در بخشی از کتاب والدین فیلسوف می‌خوانیم

آن طرف سکه‌ی نگرانی بابت مرگ فرزند، لذت بردن از زندگی اوست. ادامه‌ی زندگی فرزندم بعد از مرگم باعث می‌شود تا مرگ را راحت‌تر بپذیرم و این حس را داشته باشم که به‌نوعی برای چند دهه‌ی دیگر زنده خواهم بود. این‌طور نیست که ترس ما در مواجهه با بیماری لاعلاج و در نهایت مرگ به‌طورکلی با این فکر که کودکانمان زنده خواهند ماند از بین برود، به‌هیچ‌وجه. اما این فکر که فرزندانتان به زندگی ادامه خواهند داد. این قدرت را دارد که شما فکر کنید به طور کامل از هستی ساقط نمی‌شوید و بنابراین والدین فرزندانشان را بخشی از خودشان تلقی می‌کنند.

و بعد این واقعیت وجود دارد که ما احساسات فرزندانمان را حس می‌کنیم. هر شخصی که زمین‌خوردن کودکش در صحنه‌ی اجرای مدرسه را مشاهده کرده باشد می‌داند که توصیف این صحنه را مشاهده کرده باشد می‌داند که توصیف این صحنه تا چه اندازه‌ به جمله‌ی «دردت را حس می‌کنم» نزدیک است. من از عبارت نزدیک برای حفظ درستی جمله‌ام استفاده می‌کنم؛ چراکه همدردی صددرصد نیست و به نوع احساسات بستگی دارد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب والدین فیلسوف

والد بودن و فرزندپروری مسئله‌ی بسیار حساسی است. همان‌طور که برای هر کاری به تخصص نیاز  دارید پدر و مادر شدن هم از این موضوع مستثنی نیست. خواندن هرچه بیشتر درباره‌ی این موضوع کمک می‌کند هم با آگاهی بیشتری نسبت به اقدام برای این کار تصمیم بگیرید و هم در این فرایند موفق باشید. در ادامه تعدادی از کتاب‌هایی که می‌توانند در این مسیر کمک‌کننده باشند معرفی می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۱۲ مگابایت
تعداد صفحات
340 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۰:۰۰
نویسندهجین کازِز
مترجمامین پورحسن
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the philosophical parent
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۱۲ مگابایت
۳۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
53,500
٪40
32,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
والدین فیلسوف
والدین فیلسوف
جین کازز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
والدین فیلسوف
٪40
والدین فیلسوف
پرسش های دشوار درباره ی فرزند پروری
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
53,500
٪40
32,100
تومان