0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟

راهنمای دیدن، شنیدن و پرسش های مؤثر برای درک بهتر خود و دیگران
نویسنده:
جک لارنسون
درباره چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟

انسان‌ها فقط به‌دنبال شناخت خودشان نیستند؛ بلکه شناختن اطرافیان نیز حائز اهمیت است. کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم یک کتاب فوق‌العاده برای افرادی است که مایل هستند با دیگران ارتباط بهتری برقرار کنند، آن‌ها را بهتر بشناسند و در نهایت، روابط موثرتری داشته باشند. برای تحلیل دیگران باید به یک‌سری ابزار شناختی مجهز باشید که این کتاب به خوبی آن‌ها را توضیح داده است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با استفاده از زبان بدن، ارتباط کلامی و غیرکلامی، ذهن دیگران را بخوانید.

خواندن ذهن آدم‌ها کار هیجان‌انگیزی است. شاید شما هم دوست دارید بدانید همسر، دوست، همکاری و... شما، چه فکری می‌کنند و چه نظری دارند. شاید دوست داشته باشید که با شناخت دیگران، با آن‌ها بیشتر همراهی کنید یا شاید بخواهید بدانید آن‌ها کی غمگین و کی خوشحال هستند. کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم (How to analyze people) به نویسندگی جک لارنسون یکی از بهترین کتاب‌های فارسی است که در این زمینه به شما کمک می‌کند. شناخت دیگران مثل شناخت خویش اهمیت دارد و در بهبود روابط بسیار موثر است. شما می‌توانید با شناخت همکارتان، ارتباط کاری بهتری با او برقرار کنید یا با نفوذ به ذهن دوست‌تان، یک رابطه سالم‌تر بسازید.

نویسنده در این کتاب به شما می‌گوید که فقط با نگاه کردن به دیگران نمی‌توانید آن‌ها را بشناسید و باید با آن‌ها گفت‌وگو داشته باشید. حتی زبان بدن هم به تنهایی برای شناخت دیگران کامل نیست و در کنار ابزارهای شناختی دیگر معنا پیدا می‌کند. با استفاده از راه‌کارهای این کتاب می‌توانید دیگران را ارزیابی کنید و هم‌دلی بیشتر با آن‌ها داشته باشید. همین امر باعث می‌شود تا بتوانید تاثیر بیشتری بر مخاطبان خود بگذارید و در مجموع، یک‌سری روابط پایدار و سالم بسازید.

این کتاب بر ذهن‌خوانی تاکید و ادعا می‌کند با استفاده از یک‌سری ابزار، می‌توان به ذهن مخاطب نفوذ کرد و فهمید در یک لحظه خاص، به چه چیزی می‌اندیشد و چه احساسی دارد. در واقع در یک لحظه، شما می‌توانید پرده‌ای که میان شما و دیگری قرار دارد را از بین ببرید و او را از فاصله نزدیک‌تری ببینید.

کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم توسط «علی هداوند» به فارسی ترجمه و توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را از اپلیکیشن یا وب‌سایت فیدیبو خریداری کنید. این اثر در دسته‌بندی روانشناسی موجود است

چرا باید کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم را بخوانیم؟

این کتاب یکی از بهترین آثار خودشناسی و خودسازی است که به شما کمک می‌کند تا روابط خود را با اطرافیان بهبود ببخشید و با هم‌دلی بیشتر، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. فرقی نمی‌کند چند سال دارید و کجا زندگی می‌کنید، به هرحال در طول زندگی‌تان، با افرادی در ارتباط هستید که شاید به شما خیلی نزدیک یا خیلی دور باشند. برای درک بهتر این افراد، مطالعه این کتاب بسیار سودمند خواهد بود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

همه ما به اهمیت تصویر اولیه‌ی درست واقف هستیم. در عین حال می‌دانیم که یک جلد کتاب نمی‌تواند معیار داوری ما برای ارزیابی کتاب باشد، چون ممکن است جلد کتاب گولمان بزند. پس چطور به تفاوت این دو نظر متناقض پی ببریم؟ اصل معما این جاست: می‌دانیم که دیگران به‌سرعت درباره‌ی ما داوری می‌کنند؛ اما به خودمان می‌گوییم ما نباید باعجله به قضاوت دیگران بپردازیم. راز جمله‌ی بالا همین واژه‌ی «نباید» است؛ چون احکام اخلاقی همیشه ما را از دنبال کردن تمایلات طبیعی‌مان منصرف می‌کنند. با این تصورات اولیه آشکارا خطاپذیر هستند. نمی‌توانیم دچار آن‌ها نشویم و در چشم به هم زدنی در مورد شخصیت آدم‌ها داوری می‌کنیم، حتی اگر این داوری با نگاه کردن به عکس یک شخص صورت بگیرد. ضمنا در این داوری‌ها بسیار پیگیر و مصمم هستیم. وقتی محققان از شرکت‌کنندگان می‌خواهند از روی چهره‌هایی که در عکس‌ها می‌بینند به ارزیابی جنبه‌های شخصیتی آن‌ها مانند تسلط و صحبتی که در آن می‌بینند بپردازند، باز هم بیشترشان فقط به خود عکس توجه دارند و بر مبنای آنچه می‌بینند داوری می‌کنند و این به مقوله‌ی فرهنگ برمی‌گردد که نشان می‌دهد شیوه‌هایی که در تصورات اولیه‌شان به کار می‌بریم، شیوه‌هایی غریزی هستند. حتی شواهد و مدارکی وجود دارند که کودکان و نوجوانان هم مانند بزرگسالان به داوری چهره‌ها می‌پردازند و به این ترتیب مکانیسم تکامل یافته‌ای را تقویت می‌کنند. اما اگر برای داوری سریع شخصیت آدم‌ها از روی چهره آن‌ها دارای مکانیسمی غریزی هستیم، این مکانیسم چقدر دقیق است؟ اگر چنین مکانیسم و رفتاری سودمند نبود، انتخاب طبیعی آن را از بین برده بود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم

اگر از مطالعه این کتاب لذت بردید و دوست دارید کتاب‌های بیشتری را در زمینه توسعه فردی بخوانید، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم مناسب شما است:

شما می‌توانید این کتاب‌ها و ده‌ها کتاب دیگر در حوزه توسعه فردی را از وب‌سایت یا اپلیکیشن فیدیبو دانلود کنید

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۶ مگابایت
تعداد صفحات
139 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۳۸:۰۰
نویسندهجک لارنسون
مترجمعلی هداوند
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How To Analyze People?... 2,019.
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۶ مگابایت
۱۳۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟
چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟
راهنمای دیدن، شنیدن و پرسش های موثر برای درک بهتر خود و دیگران

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟
چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟
راهنمای دیدن، شنیدن و پرسش های مؤثر برای درک بهتر خود و دیگران
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
35,000
تومان