0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راهبی که فِراری اش را فروخت
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب راهبی که فِراری اش را فروخت

درباره راهبی که فِراری اش را فروخت

بعضی کتاب‌ها نام‌های با مزه‌ای دارند بااین‌حال متنشان عمیق‌تر و تفکربرانگیزتر از تصور است؛ کتاب «راهبی که فراری‌اش را فروخت» (The Monk Who Sold His Ferrari) از همین دسته است. یکی دیگر از آثار نویسنده‌ی مشهور رابین اس. شارما (Robin S. Sharma) این کتاب با این نام جالب است. در این کتاب نویسنده می‌کوشد با زبانی جذاب و ساده داستانی را برای شما روایت می‌کند. کافی چند خط را بخوانید تا نتوانید آن را رها کنید. اما چه چیز این داستان چنین جذاب می‌کند؟ این داستان حکایت شجاعت و رهاکردن وضع موجود است. نویسنده با الهام زندگی خود، با زبان داستانی به شما می‌آموزد که چگونه باید برای بنا کردن تجارت و کسب‌وکار شخصی خود، باید خطر کردن و به مقصود رسید. داستان بر پایه‌ی گفت‌وگوهای میان دو شخصیت است. یکی از شخصیت‌‌ها داستان سفر روحانی خود را در سفر ماجراجویانه‌اش در کوه‌های هیمالیا تعریف می‌کند.

شارما کتاب را بیش دو دهه پیش در سال ۱۹۹۹ نوشته و منتشر کرده و از آن زمان تاکنون در زمره‌ی کتاب‌های پرفروش داستان و رمان انگلیس و خودیاری بوده است. کتاب در ایران چندین بار ترجمه شده است. یکی از این ترجمه‌ها، به همت خانم فرنوش کرمی و از انتشارات کتاب‌سرای نیک انتشار یافته است.

درباره‌ی رابین اس. شارما     

رابین اس شارما در سال ۱۹۶۴ در بندر هاکسبری کانادا به دنیا آمده است. این نویسنده در خانواده‌ای بااصالت هندی بزرگ شده است. او در دانشگاه دالهاوزی حقوق خوانده تا سال‌ها نیز در این حرفه فعال بوده است. شارما با رها کار خود به عنوان وکیل، وارد عرصه‌ی نویسندگی شد. اولین کتاب‌های خود را با هزینه‌ی شخصی منتشر کرد. با این حال، رفته‌‌رفته به عنوان نویسنده و سخنران انگیزشی و توسعه‌ی کسب وکار خود را مطرح کرد. شناخته‌شده‌ترین اثر وی همین کتاب راهبی که فراری‌اش را فروخت است. او در حال حاضر مدیر شرکت خود، کمپانی بین‌المللی شارما است. همچنین به عنوان مشاور و مربی مدیریت نیز با شرکت‌های بزرگ جهان همکاری می‌کند. بسیاری دانشکده‌های تجارت و مدیریت از شارما برای ارائه سخنرانی یا دوره‌های کوتاه‌مدت دعوت به همکاری می‌کنند.

این نویسنده فعال ده‌ها کتاب و صدها مقاله منتشر کرده است. این کتاب‌ها به‌صورت چاپی، الکترونیکی، صوتی و ویدئویی در دسترس قرار دارند.

دو دلیل برای خواندن کتاب راهبی که فراری‌اش را فروخت

  • افراد بسیاری هستند که به دنیای داستان‌های گفت‌وگومحور علاقه‌مند دارند. کششی  که در خواندن این نوع داستان‌ها وجود دارد، منحصربه‌فرد است. شما در خلال چنین کتاب‌هایی وارد فضاهای موازی، داستانک‌های مختلف و جملات و روایت‌های تفکربرانگیز ‌می‌شوید. این اثر شارما کاملاً یک رمان درخشان از این نوع به شمار می‌آید، بنابراین از خواندن نباید غافل بود.
  • قصه بهترین راه انتقال مفاهیم و درس‌های مهم است. این را در ادبیات کهن و افسانه‌های همه‌ی تمدن‌ها می‌توانیم ببینم. شارما اصالتاً از سرزمین افسانه‌ها، هند برآمده است. او از قدرت داستان آگاهی دارد. استادانه، روان و ساده می‌نویسد. در اینجا هم درباره‌ی شجاعت و پای در مسیر دلخواه گذاشتن داستانی زیبا و خواندنی پرداخته است. می‌توان گفت که این اثر کتابی پندآموز و شایسته خواندن است.

در بخشی از کتاب راهبی که فراری‌اش را فروخت می‌خوانیم

کوتاه آمدم: «بسیار خب، بگو بیاید، شاید معامله‌ی خوبی باشد.» در اتاقم به‌آرامی باز می‌شد. وقتی کامل باز شد، مردی حدوداً سی‌ساله با لبخند ظاهر شد. قدبلند، لاغر، عضلانی و سرشار از سرزندگی و انرژی. مرا یاد بچه‌های کامل و بی‌عیبی می‌انداخت که با آنها به دانشگاه حقوق می‌رفتم، بچه‌هایی از خانواده‌ای کامل با خانه‌ها و ماشین‌ها و پوست چهره‌هایی عالی. اما جدا از قیافه‌ی جوان و باطراوتش، مهمان عجیبی بود. آرامشی درونی به او شخصیتی خدایی بخشیده بود و چشمانش. چشمانی آبی و برنده که به سمت من نشانه رفته بود، مانند تیغی که به گوشت تازه و نرم صورت جوانی برخورد می‌کند که برای اولین اصلاحش هیجان‌زده است.

با خودم فکر کردم: «شاید از آن وکلای زیرکی باشد که می‌خواهد شغلم را از چنگم در بیاورد.»

«عجب! چرا آنجا ایستاده و مرا نگاه می‌کند؟ امیدوارم آن پرونده‌ی بزرگ طلاقی که هفته پیش برنده شدم، مربوط به زن او نباشد. با وجود همه‌ی این احتمالات، شاید زنگ زدن به نگهبان فکر احمقانه‌ای نباشد.»

مرد جوان همین‌طور به من نگاه می‌کرد، همان‌طور که بودا با مهربانی به بنده‌اش می‌نگرد. پس از سکوتی طولانی و ناخوشایند، به طرز عجیبی با لحنی آمرانه، صحبت کرد.

پیشنهادهایی برای دوست داران کتاب راهبی که فراری‌اش را فروخت

پس از خواندن این کتاب دوست‌داشتنی نباید متوقف شد و به کندوکاو در دنیای چنین کتاب‌هایی باید ادامه داد؛ بنابراین خوب است که چند کتاب دیگر شبیه به اثر حاضر را پیشنهاد دهیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۰ مگابایت
تعداد صفحات
236 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۵۲:۰۰
نویسنده رابین اس شارما
مترجمفرنوش کرمی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The monk who sold his ferrari
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۰ مگابایت
۲۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
20 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
40 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
20 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

من کتاب روانشناسی زیاد نمیخونم بیشتر رمان میخونم، این ب نظرم کتاب بدی نبود ولی ی چیزایی گفته بود ک فک کنم خودتون هم میدونین. در کل خوب بود. در قالب داستانه، ی راهبی ک وکیل بوده و فراری داشته و میفروشه و میره راهب میشه، و خیلی جوون میشه و حالش خوب میشه و حالا راهکار هارو برای همکارش یا دوستش (یادم نیس) داره میگه‌.

5

دستورالعمل های فوق‌العاده برای رشد شخصیت و مهربان تر بودن

2.8
(6)
53,500
٪40
32,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
راهبی که فراری اش را فروخت
راهبی که فراری اش را فروخت
رابین اس شارما

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راهبی که فِراری اش را فروخت
٪40
راهبی که فِراری اش را فروخت
رابین اس شارما
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2.8
(6)
53,500
٪40
32,100
تومان