0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریخِ سیاسیِ جهان

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریخِ سیاسیِ جهان

روایت سه هزار سال جنگ و صلح

کتاب متنی
فیدی‌پلاس
درباره تاریخِ سیاسیِ جهان

تاریخ مگر چیزی غیر از ساختاری سیاسی و جنگ‌ها و صلح‌ها است؟ تاریخ سیاسی جهان همواره حکایت از وقایعی دارد که بر پایه‌ی جنگ و صلح ملل مختلف می‌چرخد. سیاست رکن اساسی بقای ملت‌های گوناگون است؛ زیرا در روزگار جنگ، چیزی جز دیپلماسی و سیاست نمی‌تواند جوامع و ملت‌ها را نجات بدهد. جاناتان هولسلگ در این کتاب به بررسی کامل تاریخ سه هزار سال جهان می‌پردازد و سعی دارد تا علل جنگ و صلح را پیدا کند.

کتاب تاریخ سیاسی جهان با عنوان اصلی A Political History of the World: Three Thousand Years of War and Peace در سال 2018 توسط انتشارات پلیکان به چاپ رسید. جاناتان هولسلگ با بررسی و واکاوی تاریخ سه هزار ساله‌ی جهان سعی دارد تا به این سؤال پاسخ دهد که عوامل ایجاد جنگ‌وصلح چه چیزی هستند. آیا تجارت بر سیاست و صلح بین ملل تأثیرگذار است و یا فروپاشی روم چگونه باعث شد که نظام سیاسی جهان دستخوش تغییر شود. آیا اگر مغولان به اروپای غربی نیز حمله می‌کردند، هرگز دوران رنسانس شکل می‌گرفت؟ پاسخ‌دادن به این سؤالات پیچیده و تخصصی، ذهن خواننده را درگیر می‌کند که این جنگ‌ها و کشورگشایی‌ها در طول تاریخ اگر روند دیگری را ادامه می‌دادند، الان جهان سیاسی به چه شکلی اداره می‌شد. کتاب با ترجمه دکتر محسن عسکری جهقی توسط انتشارات نگاه به فارسی ترجمه و چاپ شده است. شما می‌توانید با مراجعه به دسته‌بندی تاریخ در فیدیبو، با کتابهای بیشتری آشنا شوید.

جاناتان هولسلگ کیست؟

جاناتان هولسلگ (Jonathan Holslag) نویسنده، مشاور سیاسی و استاد دانشگاه نروژی است که در سال 1981 به دنیا آمد. هولسلگ با تدریس سیاست بین‌الملل در دانشگاه آزاد بروکسل به مباحثی حول محور دیپلماسی و سیاست می‌پردازد. این نویسنده جوان، با سخنرانی‌های خود در دانشگاه‌های مختلف در سرتاسر جهان شناخته شده است. هولسلگ بیشتر تمرکز خود را روی بررسی‌های سیاسی در آسیا گذاشته است. جاناتان هولسلگ باتوجه‌به میزان گستره‌ی فعالیت خود، چندین کتاب چاپ در حوزه سیاست چاپ کرده است که تنها یکی از آنها با نام تاریخ سیاسی جهان؛ روایت سه هزار سال جنگ و صلح به فارسی ترجمه شده است. در ادامه نام چند عنوان از آثار او را می‌خوانیم:

  • قدرت یا اسطوره؟ پشت پرده معجزه رشد چینی
  • چین و هند: چشم‌انداز صلح
  • جنگ آینده‌ی چین با آسیا
  • قدرت بهشت: چگونه اروپا می‌تواند در قرن آسیایی زنده بماند

چرا باید کتاب تاریخ سیاسی جهان را بخوانیم

از زمان تشکیل حکومت‌ها، سیاست و جنگ دو رکن اساسی دوام یا زوال کشورها است. در زمانی که سیاست و جنگ شکل دیگری به خود گرفته و هر روز گروه‌های سیاسی مختلفی شکل می‌گیرند، داشتن اطلاعات تاریخی از درجه اهمیت زیادی برخوردار است. این کتاب نه‌تنها برای دانشجویان بلکه برای علاقه‌مندان به سیاست و تاریخ نیز بسیار جالب است؛ زیرا اطلاعات به‌روز در این حوزه بسیار مهم است. خواننده با این کتاب به این سؤال پاسخ خواهد داد که چرا مردم تمام دنیا در حسرت صلح هستند.

در بخشی از کتاب تاریخ سیاسی جهان می‌خوانیم

در این بخش می‌خوانیم که اولین حکومت‌ها و واحدهای سیاسی در کدام مناطق جهان شکل گرفتند. همچنین اهمیت و نقش موانع طبیعی مثل کوه‌ها، دره‌ها و دشت‌ها در شکل‌گیری حکومت‌ها تبیین می‌شود.

در نیمکره‌ی غربی که قرن‌ها بعد به تسخیر انسان درآمد، به‌سختی بتوان منطقه‌ای یافت که پایداری حضور انسانی و قدرت سیاسی را همانند آنچه در نیمکره‌ی شرقی شاهد آن بودیم، تجربه کرده باشد.

در سال‌های 3150 پیش از دوران مشترک، فرعون مصر به نام «منس» تمام سرزمین‌های چسبیده به نیل علیا و سفلی را به طور یکپارچه زیر فرمان خود داشت. طی دو هزار سال پس از وی، بالغ بر بیست سلسله و دودمان پادشاهی گوناگون بر این سرزمین حکمرانی کردند.

سال 522 پیش از دوران مشترک، پادشاه کمبوجیه دوم پس از پیروزی در سلسله جنگ‌های موفقیت‌آمیزی که در مصر به راه انداخته بود، در شرایطی نامعلوم دیده از جهان فروبست. از آن نامعلوم‌تر و پرابهام‌تر شورش‌هایی بود که پس از مرگ وی رخ داد.

خصومت ورزی میان یونان و پارسیان به طور رسمی با امضای صلح‌نامه‌ی کالیاس خاتمه یافت. این عهدنامه دولت‌شهرهای یونان و آسیای صغیر را به خودمختاری رساند و دریای اژه به‌عنوان منطقه‌ی حائل میان طرفین تعیین شد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب تاریخ سیاسی جهان

خواندن کتاب‌هایی مانند تاریخ سیاسی جهان که به‌صورت میان‌رشته‌ای و به زبانی روان نوشته شده‌اند، دارای لذتی است که نمی‌توان آن را با دیگر کتاب‌های غیرداستانی مقایسه کرد. اگر شما به این نوع عناوین که با زبانی شیوا اطلاعات تاریخی و سیاسی زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهند، حتماً به پیشنهادهای زیر سر بزنید:

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۸۵ مگابایت
تعداد صفحات
678 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۲:۳۶:۰۰
نویسندهجاناتتان هولسلگ
مترجم محسن عسکری جهقی
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A political history of the world : three thousand years of war and peace
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
125,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۸۵ مگابایت
۶۷۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
33 ٪
4
0 ٪
3
33 ٪
2
0 ٪
1
33 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

به نظر می‌رسد که نسبت به نقش ایران در تاریخ جهان کم لطفی شده

3.4
(5)
٪20
221,000
176,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخِ سیاسیِ جهان
روایت سه هزار سال جنگ و صلح
انتشارات نگاه
3.4
(5)
٪20
221,000
176,800
تومان