0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حماسه ی ویچر  کتاب اول

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی حماسه ی ویچر کتاب اول

آخرین آرزو
ناشر:
ماه آوا
درباره حماسه ی ویچر کتاب اول

ادبیات فانتزی در جهان طرفداران زیادی دارد. افراد زیادی با هری پاتر دوران نوجوانی‌شان را گذرانده‌اند و هابیت و ارباب حلقه‌ها هنوز هم میان تمام گروه‌های سنی طرفداران خود را دارند. نویسندگان مختلفی در طول زمان تلاش کرده‌اند با الهام از افسانه‌ها و شخصیت‌هایشان سرزمین‌های جدیدی خلق کنند و خواننده را به دل زمان و مکان تازه‌ای ببرند. بازی سرنوشت را بازنویسی کنند و یک رابطه‌ی طولانی در زمان با خواننده بسازند. یکی از این نویسندگان آنجی سپکوفسکی است. او مجموعه کتاب حماسه ویچر را نوشته است که ترکیبی افسانه‌ها و شخصیت‌پردازی‌های متنوع با طنز قوی و جذاب نویسنده است. اولین جلد حماسه ویچر با نام آخرین آرزو کتابی است که در اینجا درباره آن صحبت می‌کنیم

کتاب صوتی حماسه ویچر - جلد اول- آخرین آرزو

مجموعه کتاب‌های حماسه ویچر یک مجموعه داستان لهستانی است که انتشار آن به سال ۱۹۹۳ برمی‌گردد. تا سا‌ل‌ها این کتاب تنها در این کشور شناخته شده بود تا اینکه در سال ۲۰۰۷ به انگلیسی برگردانده شد و ناگهان شهرت زیادی در نقاط مختلف دنیا پیدا کرد. این کتاب در سال ۲۰۱۵ در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. کمی بعد این کتاب در ایران هم منتشر شد.

جلد اول حماسه ویچر یعنی آخرین آرزو شامل هفت داستان کوتاه است که مانند زنجیر به هم وصل شده‌اند. صدای منطق، ذره‌ای از حقیقت، بد و بدتر و لبه‌ی دنیا عنوان این داستان‌ها هستند که صدای منطق خودش در چهار بخش مختلف آمده است. ماجرا ماجرای گرلت از ریویا است که پس از مجروح شدن در نبرد در معبدی آرام‌گرفته است. او در این دوران قسمت‌های مختلف زندگی خود را مرور می‌کند و این فلش بک‌ها هرکدام قصه‌ی کوتاهی را می‌سازند.

در این داستان‌ها ارجاعات زیادی به افسانه‌های مشهور جهان وجود دارد، برای مثال قانون شگفتی یا سورپرایز در این مجموعه از داستان پریان رامپلستیلسکین الهام گرفته شده است و در داستان ذره‌ای حقیقت می‌توان ارجاعاتی به دیو و دلبر دید. همچنین می‌توانید ردپای سفیدبرفی و هفت کوتوله که یکی دیگر از افسانه‌های کلاسیک اروپایی است را در این مجموعه پیدا کنید.

شخصیت‌پردازی‌ها و فضاسازی‌های حماسه ویچر بسیار جذاب است  و همین باعث شده است اقتباس‌های مختلفی از روی این کتاب دوست داشتنی انجام شود. بازی‌های ویدئویی مختلفی از روی این کتاب ساخته شده‌اند و می‌توانید بازی the witcher را انجام دهید و همچنین کتاب‌های مصوری که از روی این بازی طراحی شده‌اند را ببینید.

سریال the witcher هم به شکل سریال تلویزیونی در حال ساخته‌شدن است و از داستان‌های کتاب برای قسمت‌های مختلف آن استفاده شده است.

ترجمه و انتشار کتاب چاپی، الکترونیکی و صوتی حماسه ویچر - جلد اول  در ایران

پس از به شهرت رسیدن کتاب‌های حماسه ویچر، انتشارات آذرباد در ایران دست به انتشار این مجموعه زد. جلد اول این کتاب که به نام آخرین آرزو شناخته می‌شود را سینا طاوسی در سال ۱۳۹۶  به فارسی برگردانده است. پس از انتشار این نسخه و با همه‌گیرشدن کتاب‌های صوتی و الکترونیکی آذر باد با همکاری فیدیبو نسخه الکترونیک آن را منتشر کرد. انتشارات ماه آوا به‌عنوان یکی از بزرگترین ناشران کتاب صوتی در ایران این کتاب را با صدای محمود هادی‌زاده منتشر کرده است. طول این نسخه‌ی صوتی نزدیک به ۱۳ ساعت است و می‌توانید بخش‌های مختلف آن را در قسمت‌های بیست دقیقه تا چهل و پنج دقیقه‌ای بشنوید. کتاب صوتی حماسه ویچر - جلد اول در همین صفحه در دسترس است و می‌توانید آن را روی اندروید و آی او اس بشنوید و یا روی دسکتاپ دانلود کنید.

آنجی سپکوفسکی کیست؟

آنجی سپکوفسکی که از او به‌عنوان آندژي ساپکوفکی هم یاد می‌شود نویسنده‌ی لهستانی متولد سال ۱۹۴۸ است. او در کالج اقتصاد خوانده و به‌عنوان نماینده فروش کارکرده است. او حتی پس از روی‌آوردن به نویسندگی هم خودش را یک متخصص مارکتینگ می‌دانست. اولین داستان کوتاه او به نام ویچر در سال ۱۹۸۶ در مجله فانتاستیکا چاپ شد و همان جا سرآغاز شهرت او بود. او در ادامه کتاب‌های دیگری هم نوشت و مجموعه ویچر را هم کامل کرد. سه‌گانه هوسیت کار دیگری از این نویسنده است. او چندین جایزه‌ی مهم ممانند جایزه گلوریا آرتیس، جایزه بین‌المللی فانتزی، جایزه ابگنوتوس و انجمن علمی تخیلی اروپا را هم دریافت کرده است. در ادامه به تعدادی از آثار این نویسنده اشاره می‌کنیم:

کتاب صوتی حماسه ویچر - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

حماسه ویچر یک فانتزی است. فانتزی‌ای پر از جزئیات و جذابیت‌های خاص که ذهن خواننده را درگیر می‌کند. این مجموعه برای نوجوانان نوشته شده است و پر از ارزش‌هایی است که باید نیک و بدشان را تشخیص دارد. هیجان یکی دیگر از عناصر کتاب صوتی حماسه ویچر است که در نسخه صوتی و با به‌کارگرفتن موسیقی و لحن بهتر از کتاب الکترونیکی منتقل شده است. این کتاب برای تمام کسانی که از افسانه‌ها لذت می‌برند، می‌خواهند از دنیای اطرافشان جدا شوند و لحظاتی فضای جدیدی را تجربه کنند مناسب است. این کتاب گروه سنی ندارد و هرکسی قوه‌ی تخیل خوبی داشته باشد می‌تواند از آن لذت ببرد.

پس از حماسه ویچر - جلد اول چه کتاب‌‌هایی بشنویم

ژانر عملی تخیلی و کتاب‌های خیال‌پردازانه در تمام دنیا بسیار پرطرفدارند و کتاب‌های آنجی سپکوفسکی هم در نوع خودشان کم نظیرند. برای کسانی که از این کتاب‌ها لذت می‌برند کتاب‌های دیگری هم وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

در بخشی از کتاب صوتی حماسه ویچر - جلد اول می‌شنویم

روز بعد اواخر عصر، آسیابان به اتاق کوچک بالای پاسگاه که به ویچر داده شده بود آورده شد. سربازی که کلاه کتش را روی سرش کشیده بود او را به داخل راهنمایی کرد. صحبت‌هایشان به نتیجه‌‌ی مشخصی نرسید. آسیابان وحشت‌زده بود؛ لکنت گرفته بود و تته‌پته می‎کرد اما زخم‌هایش بیشتر از خودش به کار ویچر می‌آمدند. استریگا می‌توانست فک‌هایش را تا حد زیادی باز کند و دندان‌های بسیار تیزی داشت، نیش‌های بالایی‌اش بسیار بلند بودند؛ دو دندان نیش در هر طرف. پنجه‌هایش از یک گربه‌ی وحشی تیزتر بود؛ ‌ اما انحنای کمتری داشت. فقط به همین خاطر بود که آسیابان توانسته بود خودش را آزاد کند.

گرالت که بررسی‌اش را تمام کرده بود برای آسیابان و سرباز سر تکان داد و مرخصشان کرد. سرباز مرد رعیت را به بیرون هل داد و کلاهش را برداشت. خود فولتست بود.

پادشاه گفت: «بلند نشو. بنشین. این ملاقات غیر رسمیه. از مصاحبه راضی بود؟ شنیدم که امروز صبح به کاخ رفته بودی.»

- بله اعلیحضرت

- کارت رو کی شروع می‌کنی؟

- چهار روز مونده تا ماه کامل. بعد از اون.

- نمی‌خوای قبلش خودت یه نگاهی بهش بندازی؟

- نیازی نیست. پرنسس ... بعد از اینکه غذاش رو می‌خوره، چابکی کمتری داره. فولتست گفت: «استریگا، ویچر ماهر، استریگا. نیازی به سیاست نیست. بعدش تبدیل به پرنسس می‌شه. اومدم در مورد همین صحبت کنم. غیررسمی، واضح و مختصر جوابم رو به: امکانش هست؟ پشت عرف کاری‌ات پنهان نشو.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
720.۰۴ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۵۲:۵۳
نویسندهآنجی سپکوفسکی
مترجم سینا طاوسی مسرور
راوی محمود هادی زاده
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۳۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۲۰.۰۴ مگابایت
۱۲:۵۲:۵۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 47 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (2)
گیرا 🧲 (2)
5
ستاره
87 ٪
4
ستاره
4 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
0 ٪
30 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من بعد از بازی Witcher ۳ به دنیای ویچر علاقه‌مند شدم و به شدت از گوش دادن به این کتاب لذت بردم، راوی خیلی خوب داستان رو میخونه و میتونه تصویر خوب از وقایع رو تو ذهن شنونده ایجاد کنه که نکته خیلی مثبتیه. از موسیقی خیلی خوبی هم تو جا‌های مناسب استفاده شده. به شدت توصیه میکنم، من دو جلد بعدی رو هم خریداری کردم، امیدوارم که آقای هادی‌زاده حتما جلد‌های باقی مونده رو با صدای گرمشون برای ما آماده کنن.

5

اهمیت دادن به خواسته های علاقه مندان به ژانر فانتزی تخیلی مهمترین و موفق ترین پروژه ایست مه شرکت های صوتی کلید زده اند، امیدوارم با قوت این روند ادامه داشته باشه و شاهد جلد های آینده سری ویچر که مشخصا یک کتاب شاخص است باشیم. قطعا کتبی که از روی آن بازی های کامپیوتری و سریال تهیه می شود ارزش صوتی کردن را دارند.

2

نمیدونم ادیت صداها بده یا اپ باگ داره. ولی کات ها و مکث ها در جای نامناسبه و آدم دائم فکر میکنه یه جایی از داستان رو از دست داده و گوش نکرده. انتهای اپیزودها یه جوریه که فکر میکنید یهویی قطع شده و نفهمیدید چه طور تموم میشه. با وجود تلاشی که راوی برای صداپیشگی کرده، تدوینش بسیار ضعیفه.

4

صدای راوی و صداگذاریها خیلی خوب بودند. من سریال ویچر رو دیده بودم و بعد با این مجموعه کتاب اشناشدم، که باعث درک بهتر مفاهیم سریال شد. اگه کسی به رمانهای فانتزی مثل هری پاتر علاقه داره، از شنیدن و مطالعه این کتاب لذت میبره

5

من هم بازی ویچر رو انجام دادم ، هم سریال رو دیدم به نظرم کتابش با اختلاف از هر دوتا بهتره مخصوصا با این گویندگی و ترجمه بسیار عالی که انجام شده تشکر فراوان از نشر آذرباد و ماه آوا

5

صدای آقای هادی‌زاده عالیه واقعا و کتاب هم که محشره، تنها نگرانیم اینه که فقط دو شماره اول ویچر به صوتی توسط صدای بینظیره جناب هادی‌زاده ساخته بشه و کار تا آخر ادامه پیدا نکنه

5

خیلی عالی و باحس توضیح داده میشه داستان قشنگ و کامل میتونی تصور کنی چه اتفاقی میوفته به همه فانتزی دوستا پیشنهادش میکنم از دست ندن

5

خیلی دنبال کتاب صوتی ویچر میگشتم تا بالاخره اینجا پیداش کردم و خوشبختانه راوی اثر اقای هادی زده به بهترین نحو روایتش رو به انجام رسوندن

5

صدای راوی و صداگذاری واقعا عالی بود. امیدوارم کتاب‌های بعدی رو هم صداگذاری کنید. 🙏

5

وای من با اکانت گوشی دیگه‌ام از فیدیبو گوشش دادم عالیه کاش کامل صوتی بشه و فقط توی این دو شماره اول گیر نکنه

نمایش 20 نقد دیگر
4.7
(47)
اجرای روان 🎙️ (2)
101,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حماسه ی ویچر  کتاب اول
حماسه ی ویچر کتاب اول
آخرین آرزو
ماه آوا
4.7
(47)
اجرای روان 🎙️ (2)
101,400
تومان