0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خودتان را برند کنید

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خودتان را برند کنید

ناشر:
ماه آوا
درباره خودتان را برند کنید

واژه‌ی برند از آن واژه‌هایی است که بار معنایی وسیعی دارد. زمانی که از برند چیزی حرف می‌زنیم در حقیقت از نامی حرف می‌زنیم که به اعتبار آن به کالایی اعتماد می‌کنیم. اعتبار و خوشنامی به این سادگی به دست نمی‌آید و نتیجه‌ی برنامه‌ریزی، تلاش مستمر و البته تعهد است اما این تنها مفهوم برند نیست. هر انسانی هم برند خودش را دارد، همان چیزی که زمانی که نیست گفته می‌شود. مارتین لوتر کینگ، رهبر مبارزه با تبعیض نژادی در این باره گفته است: ‌ «اگر شخصی ... رفتگر نامیده می‌شود، باید همان گونه خیابان‌ها و معابر را جارو کند که میکل‌آنژ نقاشی می‌کرد، بتهوون سمفونی می‌ساخت و شکسپیر شعر می‌سرود. او باید آن‌گونه خیابان‌ها را جارو کند که تمامی موجودات آسمانی و زمینی مکثی کنند و بگویند: اینجا رفتگری کار می‌کرد که کارش را خوب انجام می‌داد.» این همان چیزی است که جان پرکیس و دیوید رویستون در کتاب خودتان را برند کنید از آن حرف می‌زنند؛ از خاص بودن.

خودتان را برند کنید

یکی از کتاب‌های بسیار جالبی که در سال ۲۰۱۲ در حوزه‌ی توسعه فردی منتشر شد کتاب خودتان را برند کنید است. این کتاب با عنوان کامل «brand you: turn your unique talents into a winning formula» در آمریکا منتشر شد و خیلی سریع به کتاب شناخته شده تبدیل شد. این اثر در مدت‌زمان کمی به زبان‌های مختلف از جمله فارسی برگردانده شد و توانست جایگاه خود را در بازار کتاب کشورهای مختلف به دست آورد.

خودتان را برند کنید همان‌طور که از نامش پیداست یک راهنمای برندسازی است. این کتاب به شما کمک می‌کند از منابعتان استفاده کنید و مسیر بهتری برای خودتان بسازد. همچنین این کتاب پر از تمرینات و مثال‌های آموزنده است و می‌توانید آن را پیش رویتان گذاشته و پیش بروید. در طول زمان نتایج جالبی از آن خواهید گرفت.

افراد مختلفی استفاده از خودتان را برند کنید را توصیه کرده‌اند. برای مثال جما گریوز در این باره گفته است: ‌ «برای موفقیت در محیط پرشتاب امروزی باید خودتان را بشناسید و برندسازی شخصی انجام دهید. این کتاب مسیر را پیش روی شما می‌گذارد.» سانجی شاه، مدیر ارشد مالی کلینیک لندن هم در این باره گفته است: ‌ «خودتان را برند کنید کتابی است که همه باید بخوانند، از کارآموزان تا اعضای هیئت‌مدیره.»

محتوای کتاب خودتان را برند کنید

این کتاب از این حرف می‌زند که چگونه از توانمندی‌هایتان استفاده کنید و به کسی تبدیل شوید که جایگاه منحصربه‌فرد خودش را دارد. آموزه‌های این کتاب به شما یاد می‌دهد:

  • استعدادها، ارزش‌‌ها و اهداف خود را کشف کنید.
  • تلاش کنید در حوزه‌ی کاری خود بیشتر دیده شوید.
  • از شبکه‌های خود نهایت استفاده را ببرید.
  • چگونه از شبکه‌های اجتماعی و بلاگ برای گسترش کسب و کارتان استفاده کنید.
  • تیم بسازید، افرادی را دور خودتان جمع کنید که رویکرد شما را می‌فهمند و می‌توانند کاری که شما می‌خواهید را به روش شما انجام دهند.

در مجموع آنچه خودتان را برند کنید بر آن تأکید دارد این است که خودتان را دست‌کم نگیرید، برای توانایی‌هایتان ارزش قائل شوید، نحوه‌ی ارائه‌ی درست آن‌ها را یاد بگیرید و در صورت نیاز تکمیلشان کنید. چیزی که پشت سر ما درباره‌تان گفته می‌شود به همین تلاش بستگی دارد، چیزی که دوست دارید بشنوید را تجسم کنید و در مسیر رسیدن به آن گام بردارید.

انتشار نسخه چاپی و صوتی خودتان را برند کنید به فارسی

خودتان را برند کنید با عنوان کامل «خودتان را برند کنید: از استعدادهای خاص خود، فرمولی برای موفقیت بسازید» اولین‌بار سال ۱۳۹۵ در ایران منتشر شد. ناشر این کتاب نسل نواندیش است و فاطمه باغستانی آن را به فارسی برگردانده است. نسخه الکترونیک این کتاب در فیدیبو هم منتشر شده است.

باتوجه‌به  گسترش استقبال از کتاب صوتی، نسخه‌ی صوتی این کتاب را ماه آوا با صدای نوتاش نیک‌نژاد منتشر کرده است که می‌توانید آن را در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید. این نسخه را می‌توانید در تاکسی، پشت فرمان، در سالن انتظار مطب یک پزشک یا حتی در خانه و در حال انجام کارهای روزانه بشنوید و به آن فکر کنید.

شنیدن کتاب صوتی خودتان را برند کنید چقدر زمان می‌برد؟

خودتان را برند کنید یک کتاب مفصل است که از بیست و سه فصل تشکیل شده و در پایان آن هم جمع بندی و ضمیمه موردی قرار دارد. شنیدن اکثر این فصل‌ها زمان کمی می‌برد و می‌توانید در زمانی معادل هشت ساعت و سی و شش دقیقه کل آن را بشنوید.

خودتان را برند کنید چگونه می‌تواند در زندگی شما اثرگذار باشد؟

حرف‌های کتاب خودتان را برند کنید شاید در نگاه اول، معمولی و حتی تکراری به نظر برسند. احتمالاً بارها شنیده‌اید به استعدادهایتان اهمیت بدهید، خودتان را توسعه بدهید، بیشتر یاد بگیرید و حرف‌هایی از این دست اما آنچه این کتاب پیش روی شما می‌گذارد نه یک سری توصیه پراکنده که یک مسیر است. در ابتدای مسیر از چرایی قدم گذاشتن در مسیر صحبت می‌شود و در ادامه به تفکیک درباره‌ی چیزهایی که باید بدانید و کارهایی که باید انجام دهید صحبت می‌شود. این کتاب مسئله را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند و به دلیل جامع بودن اثرگذاری بالایی دارد. چه یک مدیر رده‌بالا هستید یا فرد جوانی که تازه می‌خواهد مسیر حرفه‌ای شغلی خود را شروع کند این کتاب می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد.

جان پرکیس و دیوید رویستون چه کسانی هستند؟

جان پرکیس یک استراتژیست انگلیسی است که در دانشگاه کمبریج اقتصاد خوانده و مدرک ام بی ای خود را هم از اینسید گرفته است. او در آغاز به‌عنوان بانکدار فعالیت می‌کرد و در ادامه وارد حوزه مشاوره مدیریت شد. نویسنده‌ی دیگر کتاب خودتان را برند کنید یعنی دیوید رویستون لی هم در کالج بیرکبک لندن روانشناسی شغلی خوانده است و در ادامه هم در رشته‌ی علوم رفتاری دانشگاه استون درس خواند. او در حوزه‌ی منابع انسانی فعالیت می‌کند و مدیر اجرایی بنیاد CAM هم هست.

پس از خودتان را برند کنید چه کتاب‌هایی را بشنویم؟

خودتان را برند کنید کتابی است که به توسعه‌ی زندگی شغلی‌تان کمک می‌کند و می‌تواند کمک کند کسب و کارتان را هم گسترش دهید. کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

  • برند آفرینی شخصی خلاق اثر یورگن زالنباخر
  • گاو بنفش اثر ست گادین
  • آمادگی، راه‌اندازی، برند اثر اورلی زیوی

در بخشی از کتاب خودتان را برند کنید می‌شنویم

تا به اینجا موضوعاتی مثل استعدادها، ارزش‌ها و رسالت خود فکر کردید. موضوع بعدی هویت‌سازی برند شماست که تمام مسائل مطرح‌شده‌ی قبلی را در برمی‌گیرد. هویت برند شامل نمادها، علامت‌ها، زبان، تصاویر و رنگ‌هایی است که خط کاری شما را از افراد دیگر متمایز می‌کند. در اینجا به یاد نقل‌قولی از دیوید اوگیلوی در مورد تبلیغ‌کنندگان می‌افتم. آن‌ها باید شخصیت‌هایی را به طور دقیق برای برندهای خود تعریف و تعیین کنند و همواره به آن شخصیت‌ها پایبند باشند. این همان شخصیت کامل برند و نه تفاوت‌های جزئی محصولات است که جایگاه آن را در بازار تعیین می‌کند. یک هویت معتبر و متمایز برند به شما کمک می‌کند تا کارفرمایان، مراجعین و همکاران مناسب را جذب کنید. همچنین کمک خواهد کرد تا شما را به دیگران توصیه کنند. قدرت کهن‌الگوها، کهن‌الگوها می‌توانند به برند شما مفهوم روشنی ببخشند چون بیان می‌کنند که شما به چه شیوه‌ای کارها را انجام می‌دهید. ریشه یونانی کلمه آرکی تایپ یا کهن الگو از آرکه تیپوس است این واژه در زبان یونای به معنی مدل یا الگویی بوده است که چیزی را از روی آن می‌ساختند. روان‌شناس کارل یونگ اعتقاد داشت که ما یک ناخودآگاه مشترک جهانی یا جمعی داریم که از آن آرکی تایپ‌ها یا کهن‌الگوهایی به‌عنوان اشکال یا تصاویر بیرون می‌آیند که همه آن‌ها را می‌شناسند و در همه انسان‌ها مشابه هستند. به عقیده او آرکی تایپ، افکار غریزی و مادرزادی و تمایل به رفتارهایی است که انسان‌ها برطبق الگوهای از پیش تعیین شده انجام می‌دهند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
486.۴۴ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۳۶:۲۸
نویسندهجان پرکیس
نویسنده دوم دیوید رویستون لی
مترجمفاطمه باغستانی
راوی نوتاش نیک نژاد
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۲۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۸۶.۴۴ مگابایت
۰۸:۳۶:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

خیلی رباتیک خونده شده. از ماه آوا انتظار بیشتری میرفت.

4

عالی بود

3

بد نیست

4
(6)
62,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
خودتان را برند کنید
خودتان را برند کنید
از استعدادهای خاص خود، فرمولی برای موفقیت بسازید

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خودتان را برند کنید
خودتان را برند کنید
جان پرکیس
ماه آوا
4
(6)
62,400
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر