0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نجواگر

معرفی، خرید و دانلود کتاب نجواگر

نویسنده:
الکس نورث
ناشر:
نشر نون
درباره نجواگر

هشدار: این یک رمان پلیسی و جنایی است! اگر دوست دارید ضربان قلب‌تان بالا برود و لحظه‌به‌لحظه را در هیجان سپری کنید، خوش آمدید! نجواگر یک رمان پلیسی-جنایی است که با روایت داستان زندگی یک پدر و پسر که در روند پرونده یک قاتل زنجیره‌ای گرفتار می‌شوند پیش می‌رود و شما را در تعلیق نگه می‌دارد. نویسنده این اثر الکس نورث با نوشتن این رمان توانسته عاشقانِ ژانر معمایی-جنایی را راضی و آن‌ها را به ماجراجویی شگفت‌انگیزی دعوت کند. این رمان یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های نیویورک‌تایمز است و توانسته نامزد جایزه بهترین کتاب جنایی ـ معمایی سایت گودریدز شودو برای آشنایی بیشتر با این اثر خارق‌العاده، ادامه مطلب را دنبال کنید.

نگاهی به کتاب نجواگر، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز

نجواگر (The Whisper Man) یکی از بهترین کتاب‌های معمایی جنایی است که الکس نورث نوشته و در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. این کتاب که پر از حس تعلیق و کنجکاوی است، شما را بهترین شکل ممکن در روند داستان درگیر می‌کند و حتی اجازه می‌دهد خودتان از نزدیک وقایع را مشاهده کنید. این اثر توانسته به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند که ورود به لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز، یکی از آن‌ها است. کتاب سرشار از مضامین روان‌کاوانه و پر از مفاهیم عمیق است و شما را به درون خود می‌کشاند.

داستان از این قرار است که یک پدر به نام تام کندی تصمیم می‌گیرد بعد از مرگ ناگهانی همسرش، همراه با پسرش به یک خانه و شهر جدید برود و زندگی جدید را شروع کند. او در تلاش است تا زخم‌هایی که پسرش متحمل‌شده را با یک شروع تازه درمان کند و زندگی شادی برای او بسازد. اما همه ماجرا به این خوبی پیش نمی‌رود و اتفاقات غیرمنتظره‌ای می‌افتد که پدر و پسر را درگیر می‌کند. سال‌ها پیش در آن شهر، یک قاتل زنجیره‌ای چند پسر را ربوده و شهر را در ترس و وحشت غرق کرده بود. قاتل که با عنوان نجواگر شناخته می‌شد، قبل از دزدیدن و به قتل رساندن قربانیان خود، در گوش آن‌ها نامش را زمزمه می‌کرد و ترس و وحشت آن‌ها را بیشتر می‌کرد.

هرچند آن قاتل سال‌ها پیش دستگیر شده، اما نشانه‌ها حاکی از آن است که این جنایت‌ها دوباره در حال از سرگیری است و بعضی‌ها گمان می‌کنند نجواگر یک هم‌دست دارد که در بین مردم شهر به سر می‌برد. تام کندی و پسرش نیز خیلی اتفاقی در این ماجرا درگیر می‌شوند و هرچند به نظر می‌رسد می‌توانند راه خودشان را جدا کنند، اما چاره‌ای جز رویارویی با واقعیت و ورود به این پرونده پر رمز و راز ندارند. ماجرا بعد از گم شدن یک پسربچه شش ساله تازه پررنگ می‌شود و شایعه‌های زیادی ساخته می‌شود. گم شدن این کودک با زمزمه‌هایی از گذشته قاتل زنجیره‌ای شهر همراه می‌شود و یک داستان رمزآلود شکل می‌گیرد.

این کتاب در لایه‌های دیگر، سرشار از مضامینی مثل عشق، از خود گذشتگی، غم، از دست دادن و... است. خلاقیت نویسنده در به‌کار گیری مضامین مختلف در کنار یک داستان ملتهب و پرکشش، ستودنی است. این کتاب به نظر «استیو کاوانا»، بهترین کتاب معمایی-جنایی دهه‌های اخیر است. کتاب تا به حال چندین بار تجدید چاپ و بارها به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. شما می‌توانید این اثر را از اپلیکیشن یا وب‌سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.

خواندن این کتاب را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟

اگر به ماجراجویی و کشف معما علاقه دارید، خواندن این کتاب برایتان لذت‌بخش خواهد بود. از طرفی اگر اهل خواندن رمان‌های جنایی و پلیسی هستید و از فضای تعلیق هراسی ندارید، این کتاب می‌تواند نظرتان را جلب کند. نجواگر در ژانر جنایی نوشته شده و ممکن است افراد حساس را آزرده‌خاطر سازد. هم‌چنین مطالعه این کتاب برای کودکان مناسب نیست.

مطالعه نجواگر چقدر زمان می‌برد؟

کتاب نجواگر دارای چند فصل و در مجموع ۳۷۶ صفحه است که به‌صورت نسخه الکترونیکی در فیدیبو قرار دارد. کتاب بسیار قدرتمند نوشته شده و شما را با خودش همراه می‌کند. از طرفی لحن صمیمی و دوستانه‌ای دارد که باعث می‌شود تندتر آن را بخوانید. اگر هر شب ۲۰ صفحه از نجواگر را مطالعه کنید، ظرف مدت ۱۹ روز می‌توانید آن را تمام کنید و به سراغ کتاب‌های بعدی بروید. شما می‌توانید این کتاب را در مترو، تاکسی، اوقات فراغت و... مطالعه کنید و از لحظات‌تان بهترین استفاده را ببرید.

درباره الکس نورث، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز

الکس نورث (Alex North) یکی از نویسندگان مشهور بریتانیایی است و یکی از نویسندگان موفق ژانر وحشت و معمایی است. او ابتدا در رشته فلسفه مدرک گرفته و بعد از آن به نویسندگی علاقه پیدا کرده و در این راه قدم برداشته است. از دیگر کتاب‌های موفق او می‌توان به سایه‌ها (The Shadows) اشاره کرد که در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد و یکی از کتاب‌های محبوب ژانر معمایی است. کتاب نجوا به قلم این نویسنده توانسته به یکی از کتاب‌های پرطرفدار سایت آمازون تبدیل شود و چندین هفته متوالی، در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز قرار بگیرد.  

ترجمه و نشر کتاب نجواگر در ایران

کتاب نجواگر یکی از کتاب‌های محبوب در ایران و در جهان است که بارها تجدید چاپ شده. این اثر توسط دو مترجم توانمند ایرانی، الهه مرادی و میلاد بابانژاد، به فارسی برگردانده شده و نشر نون آن را در سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است.

پس از نجواگر چه کتاب‌هایی را بخوانیم؟

اگر از خواندن نجواگر لذت بردید و توانستید با آن ارتباط برقرار کنید، پیشنهادهای دیگری پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید به سراغ‌شان بروید. کتاب‌های آگاتا کریستی و استفن کینگ در سبک معمایی-جنایی نوشته‌شده‌اند و می‌توانید با خواندن‌شان لذت ببرید.  در ادامه کتاب‌هایی که می‌توانید مطالعه کنید را آورده‌ایم:

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

آماندا می‌دانست که او هم زجر می‌کشد، اما از درون. آماندا دیروز را به خوبی به یاد می‌آورد، رفتار پیت بعد از ملاقاتش با فرانک کارتر و بعد از آن، دیشب، در زمین بایر. اگر حالا به نظر می‌آمد احساسی ندارد، دلیلش این بود که داشت خودش را دقیقا همانند آماندا با کار سرگرم می‌کرد تا ذهنش منحرف شود وتنها دلیل موفقیتش این بود که پیت بیشتر از آماندا تمرین کرده بود و روی موضوع تجربه داشت. آماندا می‌خواست راز موفقیت پیت را از او بپرسد. اما به جای سوال، تمرکزش را روی فیلم دوربین‌ها برگرداند، کاری که ته وجودش می‌دانست به جایی نمی‌رسد، درست مثل دو ماه پیش، وقتی که تیمش، به آرامی، تمام کسانی را که در همین دوربین‌های معدود شهرک دیده شده بودند تک‌تک شناسایی کرده و بعد از بازجویی، به جایی نرسیده بودند. کار خسته‌کننده‌ای بود. هرچه بیشتر جلو می‌رفتی، حس بدتری پیدا می‌کردی، اما انجامش ضروری بود. تمام فیلم‌های بی‌کیفیت را بررسی کرد و روی تصویر مردان، زنان و بچه‌ها فیلم را متوقف کرد. از تمام‌شان بازجویی شده بود، اما هیچ کدام‌شان هیچ‌ چیز مهمی ندیده بودند. مردی که دنبالش بودند زیادی محتاط بود. همین اتفاق برای ماشین‌ها هم افتاده بود. اراه‌اش در جلسه واقعی بود و بخشی از وجودش هنوز این اراده را تقویت می‌کرد، اما خوب می‌دانست که در اعماق وجودش، احساس ناتوانی می‌کرد. حقیقت این بود که رفتن به این سو و آن سو فدربنک، با دوریکردن از دوربین‌های مداربسته، امر غیرممکنی نبود. مخصوصا وقتی خوب حواست جمع باشد که داری چه کاری انجام می‌دهی.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات
376 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۲:۰۰
نویسندهالکس نورث
مترجممیلاد بابانژاد
مترجم دومالهه مرادی
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
WHISPER MAN
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۱۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
125,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۷۹ مگابایت
۳۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 64 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (7)
گیرا 🧲 (4)
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
6 ٪
39 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

جواگر از اون کتابایی بود که وقتی ترجمه شد، خیلی ترکوند! اسمش همه جا بود، همه میخوندنش، همه ازش تعریف میکردن و خب منم وسوسه میشدم ولی همیشه یه ترسی اون ته تهای دلم بود که شاید خوب نباشه، شاید اون چند نفری که گفتن چرته راست گفتن و خب این ترند شدنه همش برای بازاریابی بوده باشه🙃 گذشت و گذشت و من برای این ترسه شروعش نمیکردم و همش موکولش میکردم برای بعد تا اینکه یه روز منو دوستم تصمیم به همخوانیش گرفتیم😉 و خب در مواجهه با نجواگر میتونم بگم از همون فصلای ابتدایی جذبم کرد(هر چند اولاش گیج و حیرون بودم و ۵ فصل اولشو دو بار خوندم😅) کتاب سه تا روایت داشت و همه ی روایتا به نوبه خودشون جالب بودن. رفته رفته اوج گرفت و کم کم این سه تا روایت ربطشون به هم معلوم شد؛ کم کم معماها گشوده شدن و حقایق ترسناک رو شدن ،کم کم اوج گرفت و جوری باهاش پیش رفتم که تخته گاز فقط میخوندم😵‍💫❤️ بعد مدت ها واقعا میتونم بگم خیلی تجربه شیرینی بود، اینکه دوباره بتونم تو دنیای کتابی غرق بشم و باهاش دچار هیجان و اضطراب بشم واقعا جالب بود برای همین بهش ۵ ستاره میدم⭐

3

به خاطر تعریف‌های زیادی که شنیده‌بودم، نجواگر رو شروع کردم که متاسفانه، ناامیدم کرد و با انتظاراتم خیلی فاصله داشت! به عنوان یه رمان جنایی، هیجان لازم رو نداشت. رازها زود برملا می‌شدن و شوق کشف‌شون، از خواننده گرفته‌شده‌بود...مشت نویسنده خیلی جاها باز بود! با این‌حال دلیلی که باعث شد تا آخرش ادامه بدم، توصیف‌های درست و بُعد روانشناختی داستان بود. اکثر شخصیت‌پردازی‌ها خوب بود و می‌تونستی دلیل رفتارهاشون رو بفهمی. تفاوت واکنش آدم‌های مختلف تو شرایط یکسان، به خوبی به تصویر کشیده‌شده‌بود اما همون‌طور که گفتم اکثرشون، خوب از آب دراومده‌بودن! کرکتر قاتل پر از حفره‌ بود و اواخر داستان، اونم به صورت سطحی بهش پرداخته‌شد. درکل بهم ثابت شد اعتماد کردن به کتاب ترند، لزوما نتیجه خوشایندی نداره...با سلیقه خودتون پیش برین :) پ‌ن: ترجمه عالی بود

4

این کتاب بیشتر از جنایی و معمایی و ترسناک بودن به تفاوت زاویه دید نسل ها پرداخته و اینکه چطور پدر و پسر و پدربزرگ کنار هم قرار میگیرن که گاهی نتونستن درک درستی از کارای طرف مقابل داشته باشن یکی از علت هاشم این میتونه باشه که گفت و گوی درستی بین نسل ها اتفاق نمی‌افته و با هم صحبتی نمیکنن از طرفی به مسئله عشق به فرزند و پدر هم تو این داستان به چشم میخوره این که وجود یا عدم وجود عشق پدر و فرزندی و مادر و فرزندی چطور میتونه شخصیت کودکان رو شکل بده داستان کمی بیشتر از حد نیاز به نظرم کش داده شده ولی در کل داستان خوبی بود

2

من این کتابو خیلی دوست داشتم خیلی ها میگن قابل پیش بینی بود حقیقتا نمیشه گفت که تو میتونی حدس بزنی اول داستان که قاتل کیه خود نویسنده بهت نشون میده اخراش و قطعا تو متوجه میشی که کیه اون فصل های که از طرف جیک بودو خیلی دوست داشتم درکل کتاب خوبیه اگه تا حالا داستان جنایی نخوندید بهتون پیشنهادش میکنم

4

کتاب متوسط رو به بالا بود، یه جاهایی خسته کننده میشد ولی ارزش یه بار خوندن رو داشت. داستان درباره یه نویسنده س که بعد از مرگ همسرش با پسر کوچکش به یه خونه جدید اسباب کشی میکنه، تو محله ی جدیدشون اخیرا یه پسر بچه گم شده و دو تا کاراگاهم پیگیر گم شدن این پسرن. در کل روند داستان بد نبود میشد ، ترجمه هم خوب بود

5

&#۳۴;نظر روی نسخه چاپی&#۳۴; ۴.۵★ کتاب جذابی بود که واقعا از خوندنش لذت بردم! اما از اون مدل کتاب هایی نیست که پایان غافلگیر کننده ای داشه باشه و تقریبا روند ثابتی داره. ژانر جنایی قوی داشت اما بنظرم زیاد معمایی نبود. همچنین اولین کتابی بود تونست یه کوچولو منو بترسونه! (ᗒᗩᗕ)

4

کتاب خوبی بود و ارزش خوندن داشت. فقط بنظرم جا داشت که کتاب حوادث و اتفاقات بیشتری داشته باشه. اتفاقات و لحظات مهیجش به نسبت حجم کتاب زیاد نبودن ولی با این حال میتونه شمارو سوپرایز کنه. باید گفت که کتاب صرفا جنایی نیست و خیلی به روابط پدر پسری میپردازه.

1

خسسسسسسسته کننده حیف صدهزارتمن پولی که برای نسخه چاپیش هزینه کردم خییلی بی جهت کش داده بودداستانو موضوع سرهم تو چهل صفحه تموم میشد بقیش همه صدای درون شخصیتها بود که درحال خزعبل گویی بودن

5
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

نجواگر کتابی بود که منو به سبک جنایی بشدت علاقه مند کرد.مدت ها پیش نسخه چاپی این کتاب رو خوندم ولی این کتاب رو تا مدت ها نمیتونستم فراموش کنم.از اون کتاب هاس که بعدش توقعت از باقی کتاب های این ژانر میبره بالا

4

کلا درگیرکننده و جذاب بود ، خیلی خوب پیش رفت و هیجان خیلی خوبی داشت ،کمی روند انتهای داستان رو دوست نداشتم ،عجولانه جمع‌بندی شده بود از نظر من ،هالیوودی بود تقریبا انتهای داستان

نمایش 29 نقد دیگر
4
(64)
سرگرم‌کننده 🧩 (7)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نجواگر
نجواگر
الکس نورث
نشر نون
4
(64)
سرگرم‌کننده 🧩 (7)
59,000
تومان