0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بگذار برایت قصه بگویم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بگذار برایت قصه بگویم

داستان هایی در امتداد مسیر خوشبختی
نویسنده:
خورخه بوکای
درباره بگذار برایت قصه بگویم

روان‌درمانی موضوع مهمی است که خیلی وقت‌ها مغفول می‌ماند. واقعیت این است که بسیاری از مردم آن‌قدر که به موضوع سلامت جسم اهمیت می‌دهند، درباره‌ی سلامت روانی حساس نیستند و این موضوع گاهی باعث می‌شود مسائلی که به‌سادگی و با پیگیری کافی قابل‌مدیریت‌اند، تبدیل به مسائل پیچیده‌ای شوند که عملکرد فرد را با اختلال مواجه می‌کنند. در طی سال‌های گذشته کتاب‌های مختلفی برای ایجاد رابطه‌ی بهتر میان روانشناسی و عموم مردم نوشته شده‌اند. بعضی از این کتاب‌ها مکتب‌های مختلف را معرفی می‌کنند و بعضی از آن‌ها می‌توانند به‌عنوان کتاب خودیاری کاربرد داشته باشند. یکی از کتاب‌های بسیار پرفروشی که در سراسر دنیا بیش از سه میلیون نسخه از آن فروخته شده است کتاب بگذار برایت قصه بگویم اثر خورخه بوکای است. این کتاب را بخوانید و به آن فکر کنید.

کتاب صوتی بگذار برایت قصه بگویم

کتاب «let me tell you a story» اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این کتاب، یک کتاب دقیق و جذاب درباره‌ی جستجوی خوشبختی است. داستان کتاب درباره‌ی مردی به نام دمیان است که انسانی قوی و کنجکاو است اما در جنبه‌های مختلفی از زندگی‌اش مانند کار، زندگی عاشقانه و روابط بین‌فردی خانواده و دوستانه مشکلاتی دارد. خصوصیات درونی او باعث شده است بخواهد این مشکلات را بفهمد و پشت سر بگذارد. او می‌خواهد بیشتر بداند و بیاموزد که چگونه با لذت و آرامش با زندگی روبه‌رو شود.

در این مسیر او با روانکاوی به نام خورخه آشنا می‌شود، مردی که روانکاوی را به شیوه‌ی متفاوتی انجام می‌دهد. او در هر جلسه‌ داستانی برای دمیان تعریف می‌کند. این داستان‌ها بسیار متنوع‌اند. از قصه‌های کلاسیک قدیمی تا داستان‌های عامیانه و ... در میانشان وجود دارد و خورخه آن‌ها را به شکلی چکش‌کاری کرده است که به درد مراجع جوانش بخورند و روی ذهن او تأثیر بگذارند. این داستان‌ها می‌توانند به هرکسی کمک کنند روابط و ترس‌های خود را مدیریت کنند.

کتاب از زبان دمیان نوشته شده است و لحنی ساده و صمیمی دارد. این کتاب تاکنون به ۱۸ زبان مختلف برگردانده شده است و افراد زیادی در سراسر جهان از آن استقبال کرده‌اند.

انتشار کتاب بگذار برایت قصه بگویم در ایران

بگذار برایت قصه بگویم در ایران هم طرفداران زیادی دارد و چندین بار به فارسی برگردانده شده است. یکی از ترجمه‌های این کتاب ترجمه‌ی امیرحسین مکی است که آریاگهر آن را منتشر کرده است عنوان این اثر «حالا این حکایت را بشنو ... حکایت‌هایی برای خوشبختی» است و در فیدیبو هم می‌توانید آن را دانلود کنید.

باتوجه‌به اقبال زیادی که به کتاب صوتی وجود دارد، در کنار نسخه‌ی چاپی این کتاب نسخه‌ی صوتی هم وجود دارد. این نسخه که مترجم آن زهرا میالی است را انتشارات شادن پژواک منتشر کرده است. گویندگان این اثر غلامرضا صادقی و فریدون اسماعیلی هستند و توانسته‌اند کتاب را با لحنی گرم بخوانند. این کتاب صوتی را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید و بشنوید.

شنیدن کتاب بگذار برایت قصه بگویم چقدر زمان می‌برد؟

نسخه‌ی صوتی بگذار برایت قصه بگویم بیش از پنجاه بخش دارد که در هرکدام یکی از داستان‌هایی که خورخه برای دایمن گفته است روایت شده‌اند. شنیدن بیشتر این قصه‌ها کمتر از ده دقیقه طول می‌کشد و تنها در یکی دو مورد ممکن است لازم باشد چیزی حدود ۲۰ دقیقه زمان بگذارید. شنیدن کل محتوای این کتاب چیزی حدود ۷ ساعت زمان نیاز دارد و می‌توانید به‌صورت روزانه هر قسمت را بشنوید و خوب به محتوای آن فکر کنید.

خورخه بوکای کیست؟

خورخه بوکای روان‌درمانگر آرژانتینی است. او در نیمه‌ی قرن بیستم، در تاریخ ۳۰ اکتبر ۱۹۴۹ در پایتخت آرژانتین، بوئنوس‌آیرس به دنیا آمد. او در خانواده‌ای از طبقان پایین جامعه به دنیا آمد و از سیزده سالگی کار می‌کرد. شغل‌هایی که او در طول زندگی‌اش انتخاب کرد بسیار متنوع‌اند و از فروشندگی تا نمایندگی بیمه، رانندگی تاکسی، انباردار و.... را انجام داده است. او در دانشگاه بوئنوس‌آیرس درس‌خوانده است و در مدرک دکترایش را در سال ۱۹۷۳ دریافت کرده است. او سپس در کلینیک سانتا مونیکا مشغول به کار شد. او خیلی زود به شهرتی بین‌المللی دست پیدا کرد و در نقاط مختلف دنیا کنفرانس‌های آموزشی مختلفی را برگزار کرد. این روانپزشک چندین و چند کتاب مختلف هم نوشته است که بسیار مشهورند. او جوایز معتبری هم دریافت کرده است.

کتاب بگذار برایت قصه بگویم برای چه کسانی مناسب است؟

بگذار برایت قصه بگویم کتابی است که هر انسان بالغی باید آن را بخواند. این کتاب پر از داستان‌هایی است که در آن‌ها با ظرافت بسیار زیادی به جنبه‌های مختلف مشکلاتی که ممکن است در روح و جان انسان‌ها پیش بیاید پرداخته شده است. هرکدام از این قصه‌ها نیاز به دقت و فکر دارند و می‌توانید با بسیاری از آن‌ها احساس همذات‌پنداری داشته باشید. هرکسی می‌تواند متناسب‌ترین قصه‌ها با حال و هوایش را انتخاب کند و رویشان بیشتر تمرکز کند. هر داستان پر از نکات آموزنده است و می‌توانید به کمک آن‌ها به خودتان کمک کنید و زندگی بهتری داشته باشید.

پس از کتاب بگذار برایت قصه بگویم چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

بگذار برایت قصه بگویم از آن دسته کتاب‌هایی است که می‌تواند به افراد کمک کنند روند زندگی خود را اصلاح کنند و به آرامش و خوشبختی بیشتری دست پیدا کنند. کتاب‌های دیگری هم در این حوزه نوشته شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

  • زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر جانت کلوسکو و جفری یانگ
  • ۳۶۵ روز خوشبختی - چون خوشبختی تکه‌ای از یک کیکه نوشته‌ی ژاکلین پیرتل
  • انتخاب کنید زندگی خود را تغییر دهید: ‌۲۵ گام برای کشف خود و صلح درونی نوشته جکی پین

در بخشی از کتاب بگذار برایت قصه بگویم می‌شنویم

داستان دو قورباغه واقعاً مرا به فکر واداشت. به خورخه گفتم: مثل همون شعر آلما فورته است که میگه: شکست خودت رو قبول نکن، حتی وقتی که شکست خوردی. شاید اما در این مورد فکر می‌کنم بیشتر این‌طوری باشه که شکست خودت رو قبل از اینکه شکست بخوری قبول نکن یا میتونی بگی قبل از لحظه‌ی رویارویی با واقعیت به این نتیجه نرس که بازی رو باختی و با گفتن این حرف و اسم داستان دیگه‌ای رو تعریف کرد.

روزی، روزگاری مردی بود که شدیداً نگران بیماری‌هایش بود. بیش از هر چیزی از روز مرگش می‌ترسید. یک روز مثل همیشه فکر احمقانه‌ی جدیدی به سرش زد. به ذهنش رسید که شاید در واقع همین حالا هم مرده. به همین خاطر به همسرش گفت: همسرم به من بگو امکان داره که من مرده باشم؟ زن خندید و به اون گفت تا دست و پای خودش رو لمس کنه و گفت: میبینی که گرمن. خب این یعنی تو زنده‌ای. اگر مرده بودی دست و پات مثل یخ سرد بودن. به نظر می‌رسید که این حرف توضیح معقولی برای مرد بود و به همین خاطر آروم شد. چند هفته بعد در روزی که برف شروع به باریدن کرده بود مرد به جنگل رفت تا هیزم بیاره. وقتی به جنگل رسید دستکش‌هاش رو درآورد و با تبرش شروع به قطع کردن تنه‌ی درختان کرد. ناغافل دستش رو به ابرو کشیده و متوجه شد که دستش سرده. به یاد حرف زنش افتاد و کفش‌ها و جوراب‌هاش رو درآورد و با وحشت متوجه شد که پاهاش هم به سردی یخ هستند. پس دیگه تردیدی نداشت و متوجه شد که مرده ...

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
393.۲۷ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۰۹:۲۱
نویسندهخورخه بوکای
مترجمزهرا میالی
راویغلامرضا صادقی
راوی دومفریدون اسماعیلی
ناشرشادن پژواک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۹۳.۲۷ مگابایت
۰۷:۰۹:۲۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
6 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بار ها نوشتم و پاک کردم برای اولین بار اظهار نظر راجب یک کتاب برام سخت بود . از این که امشب کتاب تموم شد حس عجیبی دارشتم کمی ناراحت بودم دوست دارشتم باز هم در جلساتی که خورخه برگزار می کنه شرکت کنم تا باز هم برام قصه بگه . در هین خرید کتاب کمی تعلل داشتم مطمئن نبودم برام مفید باشه . پیشنهاد می کنم در به اتمام رسوندن کتاب کمی صبوری کنید و حداقل طی مدت زمان ۲۰ روزه این کتاب و به اتمام برسونید از هر داستانی که تعریف می کنه ساده رد نشید و مدت زمانی و بزارید برای فکر کردن به موضوع مطرح شده . بسیار لذت بخش و مفید بود.

3

کتاب خوبییه وداستان های با محتوای خوبی رو داره ولی بعضی از داستان هاش شاید پیام کلی رو در بر نداشته باشه و نسبت به برخی از طیف جامعه اثر گذارتر باشه.

5

یه نکته ی خیلی جالب تو این کتاب اینه که نویسنده ، تفکر نقاد و شجاعت تغییر رو خیلی جالب در قالب شخصیتی پسر بچه نشون میده...

5

عالی و کاربردی نکات مهم و راهبردی در غالب داستان و نتیجه گیری های بسیار کوتاه و عمیق در ذهن و روان حک میشوند

5

داستان هایی ک از متن ساده خیلی تاثیرگزارتر و اموزنده تر در خرید کتاب شک نکنید واقعا عالیه

3

در حد قصه شب میشه روی این کتاب حساب کرد. تعدادی حکایت قدیمی در قالب یک داستان.

5

کتاب خیلی خوبیه ولی راوی نقش بشکه هست صداش خوبه ولی اون یکی نه

2

داستانک های در طول درمان میتونه تلنگری بر ادمی باشه

5

بسیار آموزنده و خرد پرور

3.9
(15)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بگذار برایت قصه بگویم
بگذار برایت قصه بگویم
داستان هایی در امتداد مسیر خوشبختی
شادن پژواک
3.9
(15)
45,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر