0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مالوی

معرفی، خرید و دانلود کتاب مالوی

نویسنده:
ساموئل بکت
درباره مالوی

مالوی نخستین رمان از سه‌گانه‌ی ساموئل بکت، نویسنده‌ی ایرلندی است. این رمان از دو بخش تشکیل شده است. بخش نخست روایت اول‌شخص از زبان مالوی و بخش دوم نیز از زبان شخصیت دیگری به نام مالون است. می‌توان گفت موضوع کلی این کتاب حول محور پوچ بودن عمل بدون هدف است که نویسنده در آینه افکار و رفتار شخصیت‌ها به آن می‌پردازد. مالوی هدف و دلیلی برای کارهای خود ندارد؛ ولی مالون ریاکار و جاه‌طلب تصمیماتش را با دلیل می‌گیرد و در پس هر کار خود هدفی را دنبال می‌کند.

مالوی نخستین بار در سال 1951 میلادی به زبان فرانسه منتشر شد و هفت ماه پس از آن جلد دوم این سه‌گانه به نام مالون می‌میرد به چاپ رسید. دو سال بعد نیز جلد سوم و آخرین جلد این سه‌گانه با عنوان ننامیدنی وارد بازار کتاب شد. این کتاب از میان بیش از 7600 رای در وبسایت معتبر goodraeds امتیاز 4 از 5 را کسب کرده است.

درباره ساموئل بکت

ساموئل بکت، نامی آشنا برای علاقه‌مندان به ادبیات جهان است. او در آپریل 1906 میلادی در ایرلند به دنیا آمد و در دسامبر 1989، هنگامی که 83 سال داشت، در فرانسه چشم از جهان فروبست. او نویسندگی را از سال 1929 میلادی آغاز کرد و تا پایان عمر به این حرفه مشغول بود.

بکت در خلال جنگ جهانی دوم ماجراهایی زیادی را از سر گذراند. او در سال 1940 و پس از اشغال فرانسه به دست ارتش آلمان نازی، به‌عنوان نامه‌رسان در جنبش مقاومت فرانسه فعالیت می‌کرد. نیروهای گشتاپو بارها تا مرز دستگیر کردن او پیش رفتند؛ اما او هیچگاه به اسارت آن‌ها درنیامد. در سال 1942 کشیشی به نام رابرت آلش که برای نازی‌ها کار می‌کرد واحدی را بکت در آن خدمت می‌کرد به نازی‌ها لو داد. بکت و سوزان، زنی که بعدها با او ازدواج کرد، پای پیاده به روستایی در جنوب فرانسه گریختند. او هنگامی که در آن روستا پنهان شده بود نیز دست از خدمت به جنبش مقاومت فرانسه نکشید. بعدها دولت فرانسه نیز از او به‌خاطر کمک‌هایش در زمان اشغال فرانسه تقدیر کرد.

این نویسنده ایرلندی که در سال‌های دهه 1950 به کسوت کارگردان تئاتر نیز درآمد، در سال 1969 برنده جایزه نوبل شد که شهرت زیادی را برای او به ارمغان آورد.

از ساموئل بکت آثار زیادی برجای‌مانده است. نمایشنامه‌ی در انتظار گودو یکی از معروف‌ترین آثار اوست. از آثار داستانی او نیز می‌توان به مرفی اشاره کرد. بکت کتاب‌های غیرداستانی هم نوشته است، از جمله کتاب پروست که مقاله‌‌ای بلند درباره مارسل پروست نویسنده معروف فرانسوی است.

سه دلیل برای مطالعه کتاب مالوی

  • آشنایی با آثار معروف ادبیات معاصر جهان
  • داستان جذاب و پرکشش
  • ترجمه روان سهیل سُمّی نامی آشنا در ترجمه ادبیات داستانی

نسخه چاپی‌ این کتاب را نشر ثالث به بازار کتاب ایران عرضه کرده است و نسخه الکترونیک آن در دسته داستان و رمان فرانسه اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد. 

در بخشی از کتاب مالوی می‌خوانیم

در اتاق مادرم هستم. حالا منم که اینجا زندگی می‌کنم. نمی‌دانم چطور از اینجا سردرآورده‌ام. شاید با یک آمبولانس، مسلماً با یک ماشین. به‌هرحال کمکم کرده‌اند. تنهایی هرگز نمی‌توانستم خودم را به اینجا برسانم. مردی هست که هر هفته می‌آید. شاید به کمک او به اینجا آمده‌ام. خودش که می‌گوید نه. به من پول می‌دهد و صفحات را می‌برد. صفحات خیلی زیاد، پول خیلی زیاد. بله، حالا کار می‌کنم، کم‌وبیش مثل گذشته، با این تفاوت که دیگر نمی‌دانم چطور باید کارکرد. گویا این مسئله برای آن‌ها اهمیتی ندارد. حالا فقط دوست دارم از چیزهایی که باقی‌مانده‌اند حرف بزنم، خداحافظی‌هایم را بکنم، و روند مردنم را کامل کنم. آن‌ها این را نمی‌خواهند. بله، ظاهراً بیش از یک نفر هستند. اما همیشه همان یک نفر می‌آید. می‌گوید، این کار را بعداً می‌کنی. خوب است. حقیقت این است که دیگر اراده‌ای برایم باقی نمانده است. وقتی پي صفحات تازه می‌آید، صفحات هفته قبل را بر می‌گرداند. روی آن‌ها علامت‌هایی کشیده‌اند که معنایشان را درک نمی‌کنم. درهرحال، آن‌ها را نمی‌خوانم. کار که نکنم، پول نمی‌دهد، به من تشر می‌زند. بااین‌حال، من برای پول کار نمی‌کنم. پس برای چه‌کار می‌کنم؟ نمی‌دانم. حقیقت این است که چیز زیادی نمی‌دانم. مثلاً مسئله مرگ مادرم را. یعنی وقتی من به اینجا آمدم، او مرده بود؟ یا بعد از آمدنم مرد؟ منظورم درجه‌ای از مرگ است که برای دفن کردن آدم کافی باشد. نمی‌دانم. شاید هنوز دفنش نکرده باشند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب مالوی

اگر از مطالعه‌ی این کتاب که برآمده از ادبیات فرانسه است، لذت برده‌اید می‌توانید مطالعه‌ی کتاب‌های زیر را نیز در برنامه خود قرار دهید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۷ مگابایت
تعداد صفحات
255 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۰:۰۰
نویسندهساموئل بکت
مترجمسهیل سُمّی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Molloy
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۲۷
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
88,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۷ مگابایت
۲۵۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
27,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مالوی
مالوی
ساموئل بکت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مالوی
مالوی
ساموئل بکت
نشر ثالث
0
(بدون نظر)
27,500
تومان