0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خاطرات یک سفیر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خاطرات یک سفیر

درباره خاطرات یک سفیر

کتاب خاطرات یک سفیر مجموعه‌ای از خاطرات رامین مهمان‌پرست، سفیر سابق ایران در کشورهایی چون لهستان و تایلند و قزاقستان است. کتاب در واقع روایتی از تلاش‌های این سفیر در برقراری روابط دیپلماتیک و روابط تجاری با دولت‌های خارجی است که از زبان وی بیان شده است. کتاب «خاطرات یک سفیر» نوشته «رامین مهمان‌پرست» را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی در سال 1401 منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. نسخه صوتی کتاب با روایت «مینا علیپوری» منتشر شده است. کتاب در دسته‌بندی علوم اجتماعی قرار گرفته است.ش

معرفی نویسنده

رامین مهمان‌پرست متولد ۱۳۳۹ در شهر تهران است. وی در دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی نرم‌افزار فارغ‌التحصیل شد، از همان ابتدای جوانی کار خود را در حوزه‌ی سیاست انتخاب کرد. مهمان‌پرست در سال ۱۳۶۶ با ورود به وزارت امور خارجه فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های متوالی و متفاوت با سمت‌های دیگری در جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار شد. فرشته خلیلی پالندی در تهیه و نگارش این کتاب به مهمان‌پرست کمک کرده تا داستانی از مجموعه فعالیت‌های خود در دوران خدمتش به خواننده انتقال دهد و خواننده را همراهی می‌کند تا با دموکراسی خارجی جمهوری اسلامی بیشتر آشنا شود.

چرا باید کتاب خطرات یک سفیر را بشنویم؟

کتاب خاطرات یک سفیر به ارائه‌ی خاطرات رامین مهمان‌پرست به‌عنوان سفیر ایران در کشورهای لهستان، تایلند و قزاقستان را در زمان ریاست‌جمهوری محمد خاتمی و محمود خاتمی بیان می‌کند. روابط بین‌المللی یکی از ارکان کشورها برای دستیابی به اهدافشان است که سفیر یک کشور به‌عنوان نماینده‌ی کشور خود در کشور مقصد این وظیفه را برعهده دارد. نقش سفیر ازاین‌رو بسیار بااهمیت است که باید با توانمندی ویژه‌ای که در اصول مذاکره و قوانین بین‌المللی دارد، تهدیدها را به فرصت‌هایی تبدیل کند که نتایج مثبتی برای کشورش داشته باشد. کتاب خاطرات سفیر با اشاره به تجربیات حقیقی در یکی از مهم‌ترین دوره‌های دیپلماسی ایران باعث می‌شود که مخاطب بتواند درک خوبی از شرایط مذاکرات و رسیدن به نتایج در سطح بین‌المللی داشته باشد. هرچند دانشجویان رشته علوم سیاسی یکی از اصلی‌ترین مخاطبین این کتاب هستند؛ ولی این کتاب برای علاقه‌مندان به دنیای سیاست هم بسیار جذاب خواهد بود.

بخشی از کتاب خاطرات یک سفیر

زمانی که در همسایگی با کشوری باشیم، به دلایل حوزه‌های مشترکی همچون سوابق تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری، روابط ویژه‌ای با این کشورها تعریف می‌شود. قزاقستان مهم‌ترین کشور آسیای مرکزی و یکی از کشورهای مهم جمهوری‌های شوروی سابق است. مساحت قزاقستان حدود دو میلیون و هفتصد هزار کیلومترمربع است. باتوجه‌به اینکه بخشی از خاک قزاقستان قبل از قرارگرفتن در جمهوری‌های شوروی سابق جزو خاک ایران قدیم بوده است، به همین دلیل، ریشه‌های تاریخی و فرهنگی مشترک با ایران دارد.

شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی ایرانی از مفاخر آن کشور محسوب می‌شوند. مانند فارابی که معروف‌ترین شخصیت فرهنگی در قزاقستان است و بزرگ‌ترین خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و ساختمان‌های مجلل به نام فارابی نام‌گذاری شده است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

رامین مهمان‌پرست از افرادی است که رویکرد «واقع‌بینانه» دارد و روابط دیپلماتیک را در توسعه کشور بسیار مهم می‌داند. او در همین زمینه پژوهش‌های بسیاری کرده است و کتابش نتیجه‌ی همین طرز تفکر هستند.کتاب خاطرات یک سفیر بهترین گزینه برای علاقه‌مندان علوم سیاسی است. کتاب‌های متعددی دررابطه‌با امور سیاسی ایران تولید شده‌اند که اگر از این کتاب لذت برده‌اید می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
83.۸۸ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۱:۳۷
نویسنده فرشته خلیلی پالندی
نویسنده دوم رامین مهمان پرست
راویمینا علیپوری
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۲۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۳.۸۸ مگابایت
۰۱:۳۱:۳۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

به صورت گزارش مستند گونه است و تمامی زوایای یک ماموریت سیاسی را پوشش نداده است.

4
(2)
113,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خاطرات یک سفیر
خاطرات یک سفیر
فرشته خلیلی پالندی
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
4
(2)
113,100
تومان