0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
976 روز در پس کوچه های اروپا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی 976 روز در پس کوچه های اروپا

نویسنده:
محمد دلاوری
درباره 976 روز در پس کوچه های اروپا

976 روز در پس‌کوچه‌های اروپا چگونه گذشته است؟ 

محمد دلاوری به عنوان خبرنگار و مدیر دفتر صداوسیما در سال 2012 برای انجام مأموریتی به همراه تیم خبری خود به بلژیک سفر می‌کند و مأموریتش در این کشور سه سال طول می‌کشد. او پس از برگشت خاطراتش را در قالب کتاب صوتی 976 روز در پس کوچه‌های اروپا روایت می‌کند. این سفرنامه که با صدای خود نویسنده توسط رادیو نوار منتشر شده است لحنی طنزآمیز دارد و خواننده را با خود همراه می‌کند. محمد دلاوری هدفش از نوشتن این کتاب را کشف چگونگی اروپا و آشناکردن مخاطب با فرهنگ، اقتصاد، سیاست و به‌طورکلی جامعه‌ی اروپا بیان کرده و در این باره گفته است: «من عازم این سفر نشدم که فقط از اروپا خبر و گزارش بدهم. بلکه با کوله باری از پرسش ره ‎سپار شدم تا با کمک تمام حواس پنج‌گانه‌ام، غرب را لمس کنم و دریابم این سرزمین که نزد برخی لانه‌ی فساد و نزد برخی دیگر سرزمین رؤیاهاست، به راستی چگونه جایی است.»

معرفی محمد دلاوری

محمد دلاوری نویسنده، خبرنگار و مجری ایرانی متولد سال 1352 است. او فعالیتش را با نویسندگی در روزنامه کیهان شروع کرد و سپس وارد صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است. می‌توان گفت محمد دلاوری شهرت اصلی‌اش را پس از ساخت برنامه صرفاً جهت اطلاع به دست آورد. «انقلاب جنسی» نیز نام مجموعه مستندی است که محمد دلاوری تهیه کرد و رکورد فروش مستند در فضای مجازی ایران را شکست. «توقف ممنوع»، «پایش»، «منِ او» و «تهران 20» پرطرف‌دارترین برنامه‌های تلویزیونی این مجری هستند. «روزنامه‌نگاری بدون درد و خونریزی» نیز کتاب دیگر این نویسنده است که در آن به تحلیل و بررسی روزنامه‌نگاری پرداخته است.

چرا باید کتاب 976 روز در پس‌کوچه‌های اروپا را بشنویم؟

اگر از آن دسته کسانی هستید که دلتان می‌خواهد با اروپا آشنا بشوید و درباره جامعه، سیاست، اقتصاد و فرهنگ این قاره و کشورهای آن بیشتر بدانید شنیدن کتاب 976 روز در پس‌کوچه‌های اروپا را از دست ندهید. نکته قابل توجه درباره این سفرنامه آن است که محمد دلاوری، نویسنده کتاب، فقط مشاهداتش را ننوشته است؛ بلکه نظر شخصی خودش را نیز بیان کرده است و موضوعات مختلف را تحلیل و بررسی و مقایسه کرده است. او با نگاهی بی‌طرف مزایا و معایب اروپا را شرح می‌دهد. گاهی نیز با لحنی همراه با کنایه تفاوت قانونمندی اروپا با ایران را به مخاطب می‌گوید.

کتاب صوتی 976 روز در پس‌کوچه‌های اروپا نوشته محمد دلاوری با صدای خود نویسنده توسط استودیو نوار منتشر شده است و برای علاقه‌مندان به سفرنامه و اروپا گردی، در دسته‌بندی زندگی‌نامه، سفرنامه و خاطرات در فیدیبو قابل‌دانلود است.

در بخشی از کتاب 976 روز در پس‌کوچه‌های اروپا می‌شنوید

همه‌ی حاضران در رستوران مراتب یکسانی در امر حشره‌خواری ندارند. بعضی از آن‌ها فقط قادرند کرم‌های کوچک برنج را که برشته شده‌اند میل کنند. از خدا پنهان نیست از شما هم پنهان نباشد من هم مرتکب این آزمایش شدم! البته من فقط کرم برنج برشته شده خوردم که تقریباً هیچ مزه‌ای نداشت. انگارنه‌انگار که چیزی خورده باشم. فقط نفرت ناشی از تصور خوردن کرم بود که داشت آزارم می‌داد! در چین هم عقرب سرخ شده را گاز زدم. آن هم اصلا به مرحله‌ی فهم طعم نرسید. گویا یک تکه چوب بود که زیر دندان من شکست. حرفه‌ای‌ها می‌توانستند کرم‌های بزرگ گوشتی را که چند سانت قد و نیم سانت قطر داشتند و اندازه‌ی یک پاستیل کرمی بودند زنده زنده بخورند. نظر به میزان گوشت کافی موجود در این کرم‌ها، می‌شد امیدوار بود که این افراد نسبت به ما که کرم برنج خورده بودیم احساس سیری بیش‌تری کنند! 

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب 976 روز در پس‌کوچه‌های اروپا

دوستداران سفرنامه و طرف‌داران کتاب‌هایی که برگرفته از خاطرات نویسنده هستند، از شنیدن کتاب 976 روز در پس‌کوچه‌های اروپا لذت می‌برند. چرا که کتاب طوری نوشته شده است که گویا در داستان حضور دارند و تمام اتفاقات را از نزدیک لمس می‌کنند. اگر شما هم از طرف‌داران زندگی‌نامه و سفرنامه هستید کتاب‌های زیر نیز پیشنهاد می‌شود:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
337.۶۷ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۱۱:۴۴
نویسندهمحمد دلاوری
راویمحمد دلاوری
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۲۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۳۷.۶۷ مگابایت
۰۸:۱۱:۴۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 74 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (2)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
14 ٪
45 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اول که کتاب رو خریدم با کمی ناامیدی شروعش کردم و حدس زدم محمد دلاوری از پس نوشتن یه کتاب خوب برنیمده ولی هرچی از شنیدن کتاب گذشت به قلم روان و صدای گرمش بیشتر علاقه پیدا کردم. یادم رفت که بی‌خود به یه رسانه‌ای مطرح توو کشورمون تبدیل نشده..جزئی از معدود کتاب های بود که تقریبا تمام جاهایی که شوخیی کرد دلنشین بود و از طرف دیگه نگاه و درک درستی از غرب داشت و یکطرفه به قاضی نرفته بود. پنج ستاره با عشق تقدیم به محمد دلاوری و کتابش. توصیه میکنم عزیزانی که نیاز مهاجرت دارن خصوصا اروپا یا دقت بیشتری گوش بدن.

5

پیشنهاد می کنم این کتاب صوتی را جدا از نگرش های منفی به برخی سیاست‌های داخلی، صداوسیما و حتی شخص آقای دلاوری بشنوید . برایم بی طرفانه، آموزنده، تفکر برانگیز،جذاب و لذت‌بخش بود. نوشته ای زیبا ، تقریبا فراگیر، مستند، با چاشنی طنز و و نگاهی خودمانی، و با خوانش خود نویسنده که علیرغم بیشتر کتابهای صوتی عاری از اشتباه بیانی بود. قطعا خواندن این کتاب را برای دوستانی توصیه خواهم کرد. از آقای دلاوری و همه دست اندر کاران خلق و انتشار این اثر زیبا قدردانی و برایشان آرزوی موفقیت های روز افزون می کنم.

5

نمی دونم اصلا اینایی که نظرات بسیار بد دادن و کتاب رو ایدیولوژیک یا ضد غرب معرفی کردن کتاب رو شنیدن یا مطالعه کردن؟ شخصا روایت های بی واسطه از بطن وقایع رو و سفرنامه و روزنگاشت ها رو دوست دارم و در این اثر هم صداقت رو بیشتر از هر چیزی دیدم. طبیعی هست که به اقتضای شغل نویسنده وقایع از زاویه دید مشخصی مثل اوضاع رسانه بررسی بشه اما این مورد هم در اصل روایت اثر سوء نگذاشته. خدا قوت به آقای دلاوری

5

اولا جالبه بعضی ها ناراحتن که چیزی که اونها میخوان داخل این کتاب نیست! انگار کتاب غذای سفارشی ست... اینظوری باید کتاب خودتون رو بنویسید،، این کتاب مشخصا کتاب یک ادم رسانه ای منصف است و دید خوبی به ادم میدهد و قطعا و قطعا میگم هیچ کتابی بدون جهتگیری نیست...مهم این ست که با هوشمندی و مطالعات مختلف حقیقت خالص را بفهمیم... بعضی مجذوبین اروپا فقط با این جمله خوشحال میشدن که در اروپا بهشت رادیدم! ولی حقیقت چیز دیگری ست

4

درود.این کتاب تقریبا به آسیب شناسی پرداخته.نه اروپا رو فاسد جلوه می ده و نه بهشت نشون می ده،بلکه به خوبی ها و بدی های فرهنگ و زندگی در غرب غرب اشاره می کنه.و اگر کامل خونده یا شنیده باشید کتابی ایدیولوژیک در جهت تایید عقاید یا کلیشه های کنونی کشورمان نیست!!موندم بعضی افراد چطور چنین چیزی رو بیان می کنند.پیروز باشید.

5
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

دلاوری، کارشناس توسعه است، او می خواهد بداند چگونه یک جامعه ای موفق می شود مسائل و مشکلات خود را حل کند و حکومت ها و مردم چه تصمیم هایی می گیرند که آنها را قدمی رو به جلو می برد. این روایت، که بنظر من سفرنامه نیست، در پاسخ به همین سوال نوشته شده، این کتاب، تجربه زندگی در متن اروپا را به شما می دهد، نه تیتر اخبار سیاسی، نه توریسم و نه زندگی شهروندی و همه ی اینها با هم، نقد هایی که در مقایسه جامعه اروپا و ایران هم مطرح می کند قابل تامل است.

3

اینکه با صدای خود نویسنده است و نویسنده هم مجری و گویش خوبی دارد طبیعتا اجرای بسیار خوبی دارد، بخش‌های مختلف کتاب هم داستان‌ها و تعریف‌های خوب و بعضا شنیدنی دارد، گویی یکی از اقوام که مهاجرت کرده در جمع خانوادگی نشسته و تعریف می‌کند، اینکه کتاب مانند یک رمان بلند یا نیمه بلند داستان یکپارچه‌ای ندارد و تکتکه داستان‌های مختلف است از جذابیت ان کاسته، بجای رادیو در ماشین گزینه خوبی شاید باشد اما توصیه به خرید کمی سخت است.

5

روایت شیرین و جذاب از پیدا و پنهان زندگی در غرب. با چیزی فراتر از یک سفرنامه روبه رو هستیم، گاه مفاهیم مطرحه با یک شوخی و طنز دلچسب بیان می شوند، گاهی با دیدی فلسفی و عرفانی و گاه با بیانی سیاسی و رسمی. کتاب دیدی تازه به ما می دهد درباره مهاجرت، سبک زندگی و سلوک انسانهای خارج نشین و سعی دارد در بیان توصیف ، بی طرفانه گام بردارد.

2

به نظر من دید خوبی برای کسانی که نرفتن اروپا ارائه می کند کسانی که رای منفی داده اند احتمالا به طور کامل گوش نداده اند . ارزش گوش دادن را دارد. دستش درد نکند.کسی هم که نظر داده نباید برمی گشت باید بداند که ایشان برای مأموریت رفته بود نه برای ماندن.

4

قبل از اینکه کتاب رو بشنوم به خاطر پیش قضاوتی که از نویسنده کتاب به خاطر کار در صدا و سیما داشتم، دیدم کاملن منفی بود. ولی کتاب ارزشمندی هست حاوی نظرات نویسنده ای که تا حد توانش تلاش کرده بی‌طرفانه و دور از ایدئولوژی باشه و توصیه میکنم قبل از شنیدن در موردش فضاوت نکنید

نمایش 35 نقد دیگر
4
(75)
اجرای روان 🎙️ (2)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
976 روز در پس کوچه های اروپا
976 روز در پس کوچه های اروپا
محمد دلاوری

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
976 روز در پس کوچه های اروپا
976 روز در پس کوچه های اروپا
محمد دلاوری
استودیو نوار
4
(75)
اجرای روان 🎙️ (2)
48,000
تومان