0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشوب جهانی عشق
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشوب جهانی عشق

هشت مقاله دربارۀ جامعه شناسی خانواده
درباره آشوب جهانی عشق

کتاب آشوب جهانی عشق «The Wiley Blackwell Companion to the Sociology of Families» کتابی جامع و ارزشمند است که توسط یک تیم بین‌المللی از کارشناسان نوشته شده است. این کتاب به بررسی روابط خانوادگی، شراکت، و فرزندپروری مدرن در پس‌زمینه تغییرات سریع اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تکنولوژیکی می‌پردازد.

روایت کتاب طیف وسیعی از موضوعات، از جمله نابرابری اجتماعی، شیوه‌های فرزندپروری، کار کودکان، تغییر الگوهای شهروندی، خانواده‌های چندفرهنگی، و تغییرات در حمایت دولت رفاه از خانواده‌ها را پوشش می‌دهد. مثال‌های متعددی شامل بسیاری از نمونه‌های اروپایی، آمریکای شمالی و آسیایی در کتاب بیان شده که توسط تیمی از کارشناسان از سراسر پنج قاره نوشته شده است مطالب کتاب گروه‌هایی که قبلاً نادیده گرفته شده بودند، از جمله خانواده‌های مهاجر و فراملیتی و همچنین خانواده‌های همجنس‌گرایان را نشان می‌دهد که چگونه مطالعه تغییرات اجتماعی در خانواده‌ها برای درک تحولات در زندگی فردی و اجتماعی در سراسر جهان اساسی است.

انتشارات ترجمان علوم‌انسانی کتاب آشوب جهانی عشق را با ترجمه «محمد معماریان» منتشر کرده است. کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های روان‌شناسی قرار گرفته و خرید و دانلود نسخه الکترونیکی pdf  پی‌دی‌اف کتاب در سایت فیدیبو امکان‌پذیر است.

معرفی  جودیت تریس

جودیت تریس «Judith Treas» استاد جامعه‌شناسی و مدیر مرکز تحلیل جمعیتی و اجتماعی در دانشگاه کالیفرنیا، ایروین است. آخرین کتاب او که توسط سونیا دروبنیه ویرایش شده است، «تقسیم‌کردن خانواده» زنان، مردان و کار خانگی در دیدگاه فراملی بوده که در سال 2010 چاپ شده است.

ژاکلین اسکات «Jacqueline Scott» استاد جامعه‌شناسی تجربی در دانشکده سیاست، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و مطالعات بین‌الملل، و عضو کالج کوئینز، دانشگاه کمبریج است. دکتر اسکات ویراستار کتاب‌های «نابرابری‌های جنسیتی در قرن بیست و یکم» و «زنان و اشتغال» است.

مارتین ریچاردز «Martin Richards» استاد بازنشسته پژوهش خانواده، مرکز تحقیقات خانواده، دانشگاه کمبریج است. مارتین بیشتر به‌خاطر مجموعه فانتزی پرفروش و موفق «ترانه یخ و آتش» شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۱ شبکه تلویزیونی HBO سریالی با نام «بازی تاج‌وتخت» را از این مجموعه اقتباس کرد که با استقبال فراوانی مواجه شد. همچنین، مجله تایم مارتین را برای فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار سال ۲۰۱۱ برگزید.

3 دلیل برای خواندن کتاب آشوب جهانی عشق

کتاب آشوب جهانی عشق با پرداختن به مسائل مربوط به زندگی خانوادگی امروز، این همراه معتبر نشان می‌دهد که چرا مطالعه تغییرات اجتماعی در خانواده‌ها برای درک تحولات زندگی فردی و اجتماعی در سراسر جهان اساسی است.

موضوع خانواده به‌عنوان یک بحث مهم که از دیرباز اهمیت داشته در هشت بخش مجزا بررسی شده است در واقع کتاب موضوع خانواده را از منظرهای مختلف و در جوامع مختلف بررسی می‌کنند.

این کتاب مجموعه‌ای چشمگیر از دانشمندان برجسته و نوظهور خانواده را گردآوری کرده‌ تا کمک‌های پیشرفته و بدیع در مورد الگوهای جهانی خانواده، تنوع خانواده و فرایندهای خانواده ارائه دهند که درک ما از جامعه‌شناسی خانواده‌ها در قرن بیست و یکم را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

در بخشی از کتاب آشوب جهانی عشق می‌خوانیم

الگوی خانواده جنوب آسیا: این الگو نیز خرده‌نظام‌های مهمی دارد، ازجمله خرده‌نظام‌های جغرافیایی: مهم‌تر از همه: شمال در برابر جنوب؛ و همچنین خرده‌نظام‌های مذهبی: عمدتاً، اما نه منحصراً، هندو و مسلمان. فارغ از مذاهب و امور مربوط به آن‌ها، پاکستان و شمال هند و بنگلادش پدرسالارتر از جنوب (هند) هستند. ازدواج هندو آیینی مقدس است و به همین دلیل علی‌الاصول فسخ ناشدنی است، اما ازدواج از نظر مسلمانان عقدی این‌جهانی است. پاکستان در صدر کشورهایی است که ازدواج بین عموزادگان در آن رواج دارد، اما بخش هندی شمال شبه‌قاره هند با ازدواج‌های خارج از خاندان یا خارج از روستا اداره می‌شود. در سوی دیگر، در بخش هندومسلکِ جنوب هند و بنگلادشِ مسلمان، رواج ازدواج عموزادگان تا دوبرابر بیشتر است، یعنی تقریباً یک‌چهارم کل ازدواج‌ها را در برمی‌گیرد (تاد، ۲۰۱۱: ۵۰۷ و ۲۴۴). کاست پدیده‌ای متعلق به مذهب هندو است و ازدواج هندو درون کاست انجام می‌گیرد؛ ولی کاست بین مسلمانان جنوب آسیا نیز نفوذ کرده است و ملاحظات کاستی به‌نوعی با کفوبودن که در هنجارهای خانواده اسلامی دیده می‌شود وفق‌پذیر است.

به‌هرحال مناطق بنگلادش و هند و نپال و پاکستان یک شباهت دیگر نیز در نظام خانواده‌شان دارند. این مناطق مرکز جهانیِ زن‌ستیزی‌اند: در دهه ۱۹۷۰، تنها در این نقطه جهان، امید به زندگی زنان کمتر از مردان بود (بانک جهانی۲۵، ۱۹۹۵).

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

تغییرات اجتماعی بی‌سابقه‌ای در حال وقوع است که چالش‌های جدیدی را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند. کتاب آشوب جهانی عشق مجموعه‌ای از مقالات اصلی را گرد هم می‌آورده که به بررسی شراکت، فرزندپروری و خانواده‌ها در پس‌زمینه تغییرات اجتماعی سریع ناشی از جهانی‌شدن، ارزش‌های فرهنگی متضاد، شوک‌های شدید اقتصادی، فناوری‌های جدید و بازاندیشی گسترده می‌پردازد. حمایت دولت و تأمین رفاه خانواده‌ها امروز به موضوعی مهم تبدیل شده و این کتاب بینش روشنگرانه‌ای را در مورد تأثیر پیچیده‌ای که می‌تواند داشته باشد ارائه می‌دهد.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۲ مگابایت
تعداد صفحات
349 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۳۸:۰۰
نویسندهجودیت تریس
نویسنده دوممارتین ریچاردز
نویسنده سومژاکلین اسکات
مترجممحمد معماریان
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
85,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۲ مگابایت
۳۴۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
25 ٪
2
(4)
59,000
٪50
29,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشوب جهانی عشق
٪50
آشوب جهانی عشق
هشت مقاله دربارۀ جامعه شناسی خانواده
ترجمان علوم انسانی
2
(4)
59,000
٪50
29,500
تومان