0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاریخ جهان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تاریخ جهان

درباره تاریخ جهان
- نویسنده‌ی تاریخ، هنر، و تاریخ هنر: «سِر ارنست هانس یوزف گامبریچ» نویسنده و تاریخ‌دان اتریشی است که سال ۱۹۰۹ در وین متولد شده است. او در دانشگاه محل تولدش تحصیل کرد؛ سپس به بریتانیا مهاجرت نمود و بیشتر سال‌های عمرش را آن‌جا سپری کرد. گامبریچ سابقه‌ی تدریس تاریخ، نقد هنر و فلسفه را در دانشگاه‌های بزرگی چون آکسفورد، کمبریج و هاروارد دارد. از گامبریچ که شاید بتوان او را شناخته‌شده‌ترین مورخ هنر در بریتانیا و حتی جهان شمرد، چندین کتاب به یادگار مانده است. دو کتاب درخشان «تاریخ هنر» و «تاریخ جهان» مهم‌ترین آثار او هستند که به چندین زبان ترجمه شده و افراد بسیاری را در سراسر جهان با خود همراه کرده‌اند. گامبریچ در سال ۲۰۰۱، زمانی که ۹۲ سال داشت، در لندن چشم از جهان فرو بست. - از عصر حجر تا عصر اتم: «تاریخ جهان» نخستین اثر ارنست گامبریچ است که سال ۱۹۳۵ و به زبان آلمانی نوشته شده است. این کتاب، یک سال بعد از تحریر و در زمان حکومت نازی‌ها، در دسته‌ی کتاب‌های ممنوعه قرار گرفت و سال‌ها اجازه‌ی انتشار نیافت. اما سرانجام چهار سال پس از درگذشت نویسنده و در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. «تاریخ جهان» با زبانی صمیمی و ساده در چهل فصل به روایت تحولات و رخدادهای بشر از عصر حجر تا عصر اتم می‌پردازد. زبان گامبریچ به گونه‌ای است که مخاطب از هر یک از گروه‌های سنی‌ می‌تواند با آن همراه شود و علاوه بر لذت بردن از روایت جذاب کتاب، پنجره‌ای تازه به جهان و سرگذشت آن بگشاید. - بخش کوچکی از تاریخ که من خود در آن زیسته‌ام: ارنست گامبریچ در اواخر عمرش متن آلمانی «تاریخ جهان» را بازنگری کرد و آن را برای ترجمه به زبان انگلیسی آماده کرد. در همین حین بود که آخرین فصل کتاب با عنوان «بخش کوچکی از تاریخ که من خود در آن زیسته‌ام» را نوشت و اثرش را با آن را تکمیل کرد. این فصل که بیش از پنجاه سال بعد از باقیِ فصل‌های کتاب نوشته شده، از شنیدنی‌ترین قسمت‌های کتاب است. نویسنده در این فصل به بیان تجربیاتش از وقایع بزرگی چون جنگ دوم جهانی، اتحاد آلمان‌ها، فروپاشی شوروی و پیروزی دموکراسی در کشورهای اروپای شرقی می‌پردازد. او پس از مرور تمام تاریخ بشریت، کتاب خود را با امید به آینده‌ای بهتر به پایان می‌رساند. - کتاب صوتی تاریخ جهان: نشر صوتی آوانامه با همکاری «نشر نی» نسخه‌ی صوتی کتاب «تاریخ جهان» اثر «ارنست گامبریچ» را با ترجمه‌ی «علی رامین» و خوانش «میلاد تمدن» تولید و منتشر نموده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۲۶ گیگابایت
مدت زمان
۱۵:۳۴:۰۱
نویسندهارنست گامبریچ
مترجمعلی رامین
راویمیلاد تمدن
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۰۶
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۲۶ گیگابایت
۱۵:۳۴:۰۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
15 ٪
1
ستاره
15 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

من قبلاً نسخه غیر صوتی این کتابو خریدم، کتاب خوبیه و به نظر میاد برای مخاطب نوجوان نوشته شده. اما من با این کتاب های صوتی مشکل دارم، به نظرم لحن و آهنگ خواندن گوینده ها بدجوری تصنعی و غیرطبیعیه، کتاب رو برای مخاطب انسان شون نمی خونن، کتاب رو برای دستگاه میکروفون می خونن. انگار ناظم مدرسه داره سر صف نطق می کنه. یکی از همین کتاب های صوتی رو با پادکست های پرشنونده ی فارسی مقایسه کنید تا متوجه منظورم بشید.

3

کتاب بپچدی نیست برای دونستن یه تاریخ مختصر و کلی از جهان. طبعن بدون سوگیری هم نیست، اما بزرگ‌ترین مسابه‌ای که من باهاش داشتم این نبود. بزرگ‌ترین نکته‌ی منفی این کتاب از نظر من، فرض مرکز جهان بودن اروپاست؛ به طوری که شاید حدود ۸۰ درصد کتاب، تاریخ اروپاست و این برای کسی که بخواد دید کل‌نگرانه‌تری کسب کنه ممکنه حوصله سر بر بشه. در کل ولی به عنوان یه محتوای صوتی خوب، لذت بردم ازش.

4

کتاب خوبیه و یه دید کلی از تاریخ جهان از انسان های اولیه تا حدود سال ۲۰۰۵ بهمون میده. قسمت های مربوط به ایرانش خیلی جذاب بود منتها این قسمت ها و موارد مربوط به تاریخ آسیا، آفریقا و آمریکا خیلی کوتاه بودن و شاید ۸۰ درصد کتاب در رابطه با تاریخ اروپا بود در مجموع ارزش گوش کردن داره

2

واضحا نویسنده کتاب افکار نژاد پرستانه دارد و به طور غیر مستقیم این افکار ضد جهان سومی و اروپا برتر بینی را در جاهایی از کتاب بروز می‌دهد مثلا در شرح عثمانی ها، شرح جنگ ایرانیان و کتمان بربریت و توحش اروپای قدیم!

1

کتابهای کاملا فارسی که خواستن کاملا فارسی باشه ، افتضاح شده و خیلی از کلمات متداول که عربی میگوییم وقتی فارسی حدادعالی شدن قابل فهم نیست، کتاب هایی میخریم که نمیتونیم گوش کنیم

5

کتاب خوبی هست.بطور خلاصه تاریخ رو ببان کرده من خیلی استفاده کردم به دیگران هم توصیه به شنیدن اون میکنم.

5

بسیار نژاد پرستانه مخصوصا تمدن ایران به بربرها تشبیه میکنه

5

از راوی تشکر میکنم که جذابیت این کتاب را دوچندان کرد

5

عالی هم گوینده، هم کتاب. واقعا عالی بود

5

عالی عالی عالی

3.7
(19)
108,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تاریخ جهان
تاریخ جهان
ارنست گامبریچ

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخ جهان
تاریخ جهان
ارنست گامبریچ
آوانامه
3.7
(19)
108,000
تومان