0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زیبایی شناسی زندگی روزمره

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره

نگاه شرقی، نگاه غربی
درباره زیبایی شناسی زندگی روزمره

یکی از چیزهایی که در دنیای ما بسیار موردتوجه است نقش زیبایی‌شناسی در زندگی روزمره است. افراد زیادی در دنیا در این باره صحبت می‌کنند و خیلی‌ها می‌خواهند به تعریف و درک درستی از زیبایی دست پیدا کنند تا در دنیا هماهنگی و هارمونی برقرار کنند. همین موضوع هم باعث شده است کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته‌ شوند. کتاب صوتی زیبایی‌شناسی در زندگی روزمره یکی از همین کتاب‌هاست. این کتاب را کرتیس کارتر و لیو یودی را جمع‌آوری کرده‌اند و در آن درباره‌ی ابعاد مختلف زیبایی شناسی صحبت شده است. این دو نویسنده از مقالات کنفرانس زیبایی شناسی سال  ۲۰۲۱ و مهم‌ترین مقالات متخصصان این حوزه استفاده کرده‌اند تا یک کتاب جالب داشته باشند، نظرات بیشتر از ۸۰ متخصص در این کتاب موردتوجه قرار گرفته است که باعث می‌شود این کتاب یک مرجع خوب برای مطالعه به‌حساب بیاید. در این کتاب  ابتدا از هنر و زیبایی‌شناسی صحبت شده است و نویسندگان سپس به سراغ فرهنگ رفته‌اند. تأثیر زیبایی شناسی در بخش‌های مختلف هنری که روزمره با آن در ارتباط هستیم از عکاسی و نمایش تا ساخت زیورآلات را بررسی کرده‌اند و در ادامه به حکمت‌های شرقی پرداخته‌اند. دمشق، چین و ژاپن قسمت‌هایی از جهان هستند که این دو نفر به سراغ مقالات مربوط به آن‌ها رفته‌اند و با بررسی زیبایی شناسی در این تمدن‌ها مسئله را به شکل کامل بررسی کرده‌اند. این کتاب یک کتاب فلسفه است که نگاه شرق و غرب را باهم مقایسه کرده است و از این جهت اهمیت بسیار زیادی دارد.

کرتیس کارتر و لیو یودی چه کسانی هستند؟

کرتیس کارتر(kurtis carter) و لیو یودی(lio iodi) هر دو استاد دانشگاه هستند و در زمینه‌ی فلسفه و زیبایی شناسی کار می‌کنند. یودی در چین فعال است و مسئولیت‌هایی مانند تدریس در دانشگاه و دبیرکلی انجمن زیبایی شناسی چین را برعهده دارد و کارتر هم در دانشگاه مارکته کار می‌کند. او به‌عنوان مدیر و مؤسس موزه‌ی هگرتی هم شناخته می‌شود. این دو نفر در کنار هم پژوهش‌های زیادی انجام داده‌اند که کتاب صوتی زیبایی شناسی در زندگی روزمره مهم‌ترین نتیجه‌ی آن است.

چرا باید کتاب صوتی زیبایی شناسی در زندگی روزمره را شنید؟

زیبایی شناسی موضوعی است که همواره در جهان مورد مناقشه بوده است و اندیشمندان مختلفی در طول تاریخ از زمان تمدن باستان چین و ژاپن درباره‌ی آن اظهارنظر کرده‌اند. این موضوع در دو دیدگاه شرقی و غربی تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارد و از سوی دیگر این که نگاه هنری به آن داشته باشید یا نگاهتان از هنر فاصله داشته باشد در این موضوع بسیار مؤثر خواهد بود. اگر شما هم از طرفداران موضوعاتی مانند فلسفه‌ی زیبایی هستید این کتاب یک گزینه‌ی بسیار خوب برای شماست تا افکار بسیاری از اندیشمندان این حوزه را بشناسید و موضع خودتان را مشخص کنید. کتاب صوتی زیبایی شنایی در زندگی روزمره را محمد خیابانی ترجمه کرده و کتابسرای نیک چاپ کرده است. گوینده‌ی این کتاب هم دادبه دادمهر است که صدای بسیار گرم و واضحی دارد و شنیدن کتاب را به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر تبدیل می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی زیبایی شناسی در زندگی روزمره می‌شنویم

برای شروع، روشن است که جداافتادگی شدیدی میان فعالیت‌های هنرمندان معاصر، آثار هنری آنان، و تجربه و رفتار اهالی هنر، و همچنین با نظریه زیبایی‌شناسی مدرن، به‌ویژه آن‌گونه که تحت‌تأثیر كانت صورت‌بندی شده وجود دارد. آن نظریه در جدایی میان ذهنی بودن تجربه زیبایی‌شناسانه و عینی بودن ابژه هنر ریشه دارد، در جدایی بین زیبایی و کاربرد، و در پنهان کردن هنر و زیبایی طبیعی در کنج موزه‌ها و مناطق حفاظت شده و دور از مسیر عادی فعالیت‌های حیات بشری. گرچه ممکن است فرض شود که چنین نظریه‌ای به قدرتمندی خاص زیبایی‌شناسانه ممتازترین آفریده‌های هنری ارج می‌نهد، اما این کار را به قیمت محدودکردن تمام‌وکمال عرصه درک زیبایی‌شناسانه انجام می‌دهد، و فراوانی ارزش زیبایی‌شناسانه در فرهنگ‌های بشری را نادیده می‌گیرد. آیا ممکن است چارچوبی نظری داشته باشیم که اعتبار تجربه الوهی هنر والا و صحنه‌های شگفت‌انگیز طبیعی را حفظ کند و در همان زمان این حقیقت را که علایق زیبایی‌شناسانه تمام حوزه‌های تجربه بشری را فراگرفته‌اند بپذیرد و آن را توضیح دهد؟

من معتقدم وجود چنین چارچوب نظری‌ای ممکن است و ما نیازمند مفاهیمی هستیم که هر دوی این نیازها را به نسبت اهمیتشان هدف قرار دهند ...

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی زیبایی شناسی در زندگی روزمره

زیبایی شناسی در زندگی روزمره از آن دسته کتاب‌هایی است که شما را به فکرکردن وامی‌دارد و مجبور می‌کند جور دیگری به زندگی و جزئیات آن نگاه کنید. دنیای فلسفه نویسندگان توانمند زیادی دارد که کتاب‌هایی برای بیشتر فکرکردن نوشته‌اند. اگر از شنیدن این کتاب لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید:

  

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
423.۵۲ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۳۹:۴۵
نویسندهلیو یودی
نویسنده دوم کرتیس ال کارتر
مترجممحمد خیابانی
راویدادبه دادمهر
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۲۳.۵۲ مگابایت
۰۷:۳۹:۴۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
72,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
زیبایی شناسی زندگی روزمره
زیبایی شناسی زندگی روزمره
نگاه شرقی، نگاه غربی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زیبایی شناسی زندگی روزمره
زیبایی شناسی زندگی روزمره
نگاه شرقی، نگاه غربی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
72,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر