0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سیری در نظریۀ پیچیدگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب سیری در نظریۀ پیچیدگی

نویسنده:
ملانی میچل
ناشر:
نشر نو
درباره سیری در نظریۀ پیچیدگی
چرا پیچیدگی؟ کوچک چگونه بزرگ را پدید می‌آورد؟ ریزترین پدیده‌ها چطور عظیم‌ترین پدیده‌ها را می‌سازند؟ اسرار مورچه‌ها در برابر اسرار بسیاری از سیستم‌های طبیعی و اجتماعی که ما پیچیده تلقی‌شان می‌کنیم، دنیای کوچکی‌ست. هیچ‌کس دقیقاً نمی‌داند چگونه جامعه‌ای از ارگانیسم‌های اجتماعی همچون مورچه‌ها و موریانه‌ها و انسان‌ها دسته‌جمعی ساختارهای استادانه‌ای می‌سازند که احتمال بقای جامعه به‌عنوان یک کل را افزایش می‌دهد. معمای مشابه این است که چطور تشکیلات پیچیدهٔ سیستم ایمنی بدن به مبارزه با بیماری‌ها می‌پردازد، چگونه گروهی از سلول‌ها برای تبدیل شدن به چشم یا مغز خود را سازماندهی می‌کنند. چگونه اعضای مستقل یک اقتصاد، که هرکدام برای سود خود کار می‌کنند، بازارهای جهانیِ ساختاریافته و پیچیده را ایجاد می‌کنند و اسرارآمیزتر از همهٔ این‌ها: چگونه پدیده‌هایی که ما هوشمند و هوشیار می‌نامیم از زیر لایه‌های غیرهوشمند، و غیرهوشیار ظهور می‌کنند؟ «سیری در نظریۀ پیچیدگی» پاسخی است دقیق و علمی به این پرسش‌ها و پژوهشی استادانه دربارهٔ این موضوعات. نظریهٔ سیستم‌های دینامیک [یا پویا] دربارهٔ توضیح و پیش‌بینی سیستم‌هایی است که رفتار پیچیده و متغیری را در سطحی کلان به نمایش می‌گذارند؛ سیستم‌هایی که از کنش‌های جمعی تعداد زیادی اجزای به‌هم‌پیوسته پدید می‌آید. واژهٔ دینامیک به‌معنی متغیر است و سیستم‌های دینامیک سیستم‌هایی هستند که در طی زمان به‌نحوی تغییر می‌کنند. منظومهٔ شمسی، قلب، مغز، همچنین بازار سهام و جمعیت دنیا و آب و هوای جهان از نمونه‌های این سیستم هستند. دربارهٔ پیچیدگی این سیستم‌ها چه می‌دانیم؟ این پیچیدگی از کجا می‌آید؟ با این پیچیدگی چه می‌توان کرد؟ کتاب «سیری در نظریهٔ پیچیدگی» در پی این پرسش‌ها و بیش از این پرسش‌هاست.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
8.۷۵ مگابایت
تعداد صفحات
536 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۵۲:۰۰
نویسندهملانی میچل
مترجمرضا امیررحیمی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Complexity: A Guided Tour
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
190,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸.۷۵ مگابایت
۵۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 21 مخاطب
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
9 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

خیلی گرونه شما حداقل باید یک دید به جامعه و وضعیت هم بکنید نه همش اقتصادی ...من خودم جدیدا دیگه نمیتونم از اینجا کتاب بخرم خیلی گرونه...... مثلا شما قرار بود کمی سطح مطالعه رو بالا ببرید ولی با این قیمت ها بعید میدونم بازار تون رو هم از دست میدید.....

4

در بین چندین اثری که اخیرا در مورد علم پیچیدگی و کاربردهای آن خوانده ام، به لحاظ نگارشی و آموزشی بهترین اثر بوده است. میشود گفت که با رویکرد علوم کامپیوتری و با به کار گیری نظریات زیستی به پیچیدگی نوشته شده و بعد از خواندن این کتاب این جسارت را پیدا کرده بودم تا با دوستان متخصص در علوم ذهن و روشهای کمی در بیولوژی و مفاهیم علوم کامپیوتر درباره موضوعات کتاب گفت و گویی داشته باشم. اما در طرف مقابل، بسیاری از مسائل محتوایی و کاربردی تر، مثلا در حوزه های اجتماعی و اقتصادی یا به طور کلی جنبه های انسانی تر مغفول مانده اند. بنابراین، کتابهای دیگری که عموما بوسیله اقتصاد و مدیریت خوانده ها درباب کاربردهای علم پیچیدگی نوشته شده اند می توانند مکمل چنین اثری باشند.

5

این نظریه میگوید جهان از طریق ساختارهای نسبتا ساده، یک ساختار پیچیده را سازماندهی میکند. نویسنده تلاش میکند یک موضوع بسیار پیچیده را به زبان ساده توضیح دهد و از اوردن فرمول های ریاضی و... پرهیز میکند. همین موضوع کمک میکند برای خواننده حوزه علوم انسانی، موضوع نظریه دستری پذیرتر شود.

4

عالیه مننون از جمله بهترینهاست که در فیدیبو یافتم کاش صوتیش بود

5

لطفا برای تهیه صوتی کتاب سیری در نظریه پیچیدگی. هم اقدام کنید ...ممنون

4

فوق العاده است این کتاب

4.2
(22)
192,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سیری در نظریۀ پیچیدگی
سیری در نظریۀ پیچیدگی
ملانی میچل
نشر نو
4.2
(22)
192,000
تومان