0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خلاصه کتاب سرزمین موعود
٪50

معرفی، خرید و دانلود میکروبوک صوتی خلاصه کتاب سرزمین موعود

درباره خلاصه کتاب سرزمین موعود

همیشه کتاب‌هایی که به قلم سیاستمداران مهم نوشته می‌شود خواندنی هستند. فرقی نمی‌کند که شما چقدر اهل سیاست باشید، خواندن زندگی‌نامه و یا خاطرات دوران کاری این شخصیت‌ها همیشه هیجان‌انگیز بوده است. اگر این نویسنده، مرد اول یک کشور باشد، ماجرا عجیب‌تر و جالب‌تر از گذشته می‌شود. انگار پاسخی می‌دهند به مخاطبان خودشان بابت کارهای کرده و نکرده و تصمیمات درست و نادرستشان. پاسخی به تمام افرادی که تحت تاثیر این تصمیمات و کارکرد شخص ایشان قرار می‌گرفتند.

سرزمین موعود فوق العاده صمیمی  است، داستان شرط بندی یک انسان با تاریخ، خاطرات پر بار چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما.

سرزمین موعود، از زبان آقای رئیس جمهور

باراک اوباما مانند خیلی از سیاستمداران دیگر بعد از رهایی از بند پست سیاسی خود اقدام به چاپ خاطرات خود در ۸ سالی کرد که رئیس جمهور امریکا بود. کشوری که ادعا می‌کند قوی‌ترین کشور جهان است و می‌تواند بر سرنوشت سایر کشورها موثر باشد. اوباما از لحظاتی می‌گوید که به عنوان شخص اول کشور مجبور به تصمیم‌گیری‌های مهم بود، از افکاری می‌گوید که به ذهنش می‌رسید. او از ایران در آن سال‌ها می‌گوید از جنبش سبز می‌نویسد. از انقلاب اسلامی ایران. از قذافی می‌گوید و حتی در بخشی از کتاب از ترامپ هم می‌نویسد. اوباما معتقد است که ترامپ روی کار آمده تا تمامی کاشته‌های او را از بین ببرد.

اگر فکر کرده‌اید که با کتابی سیاسی و پر از حرف‌های سنگین روبه‌رو هستید سخت در اشتباهید. باراک اوباما در این کتاب لباس مرد سیاست بودن را درآورده و مانند پدری مهربان و همسری مسئول ظاهر شده است. او از لحظاتی می‌گوید که به همراه همسرش میشل، برای بچه‌ها وقت می‌گذاشتند و مانند یک خانواده‌ی معمولی غذا می‌خوردند. کتاب پیش‌رو یک کتاب روان و درون گرایانه است. کتابی هم شما را می‌خنداند و هم ممکن است با آن اشک بریزید. کتاب سرزمین موعود رکورد فروش در یک روز را از کتاب میشل اوباما شدن گرفت. سرزمین موعود در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته است و نقدهای مثبت بسیاری در نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست و گاردین دریافت کرد. باراک اوباما وعده‌ی جلد دوم این را نیز داده است.

درباره‌ی باراک اوباما نویسنده‌ی کتاب سرزمین موعود

باراک حسین اوباما، یکی از معروف‌ترین و پرمناقشه‌ترین رؤسای جمهور آمریکا و اولین پرزیدنت سیاه پوست امریکایی - افریقایی این کشور است. اوباما در ۴ اوت سال ۱۹۶۱ در هاوایی به دنیا آمد؛ از پدری سیا پوست و مادری سفید پوست. باراک اوباما در حالی دین مسیحیت را پذیرفت که پدر و پدربزرگش هر دو مسلمان بودند. او که تا دکتری به تحصیلاتش ادامه داد، توانست در سال ۲۰۰۷ در انتخابات پیروز میدان شود و به کاخ سفید برود. باراک اوباما، عضو حزب دموکرات، در سال ۲۰۰۹ توانست جایزه‌ی صلح نوبل را بگیرد و در مقام سوم «بانفوذترین رهبران کشورها و انقلابیون» قرار گرفت.

کتاب صوتی سرزمین موعود در ایران

سرزمین موعود و یا یک سرزمین موعود، همان‌طور که در بالا به تفضیل گفته شد، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال است و به ۱۶ زبان مختلف نیز ترجمه شده است. کاملا طبیعی است که در ایران مترجمین مختلفی از جمله علی سلامی، پوریا حسنی، زهرا نوربخش، امید عشریه، سعید نیک‌روز و ... کتاب را بازنویسی کرده‌اند و انتشاراتی چون مهر اندیشه، نون. روزگار اقدام به چاپ آن کرده‌اند. کتاب یک سرزمین موعود مهر اندیشه را زهرا نوربخش، امید عشریه، سعید نیک‌روز به زبان فارسی برگردانده‌اند. نشر روزگار ترجمه‌ی زهرا چفلکی و فاطمه حسین بیگ را چاپ کرده است و نشر نون کتاب سرزمین موعود علی سلامی، منتشر کرده است. برای تهیه‌ی کتاب صوتی سرزمین موعود می‌توانید از طریق همین صفحه اقدام کنید.

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سیاست علاقه دارید و یا حتی اگر از سیاست فرار می‌کنید اما به داستان علاقه دارید، می‌توانید این کتاب خواندنی و شنیدنی را برای خود تهیه کرده و یا هدیه دهید. این کتاب صوتی با صدای مصطفی طالبیان مقدم در وب‌سایت فیدیبو موجود است.

کتاب صوتی سرزمین موعود از شما چقدر وقت می‌گیرد؟

این کتاب صوتی حدود ۱۵۶ دقیقه، یعنی حدود ۲ ساعت ۳۶ دقیقه است و می‌توانید در دو روز آن را گوش دهید و لذت ببرید.

بعد از کتاب صوتی سرزمین موعود چه کتابی را شروع کنیم؟

  • آن سوی میز: با همت مهدی خانعلی‌زاده و سید وحید نبوی‌زاده نمازی ترجمه و منتشر شده است. این کتاب درباره‌ی تقابل و خاطرات سیاستمدارانی چون هیلاری کلینتون با ایران می‌گوید.
  • آنچه واقعا اتفاق افتاد: یک کتاب خواندنی از دونالد ترامپ. در این کتاب ترامپ سعی دارد با بیان واقعیت از زبان خودش، خود را فردی مهربان و خوب معرفی کند.
  • زمزمه‌های چرنوبیل: کمتر کسی وجود دارد که داستان چرنوبیل را نشنیده باشد اما مهم این است که چه کسی این داستان را برای ما نقل قول کرده است. این کتاب، واقعه‌ی چرنوبیل را از زبان مردمی روایت می‌کند که در آن زمان بودند و شاهد عینی به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب صوتی سرزمین موعود می‌شنویم ...

معلوم می‌شود که طرحی مشخص برای هر اجلاس بین‌المللی وجود دارد. رهبران، یک به یک سوار لیموزین‌های خود می‌شوند و به سوی در ورودی مرکز بزرگ اجلاس می‌روند و بعد، پیاده از برابر گروه خبرنگاران می‌گذرند - کمی شبیه به فرش قرمز در هالیوود است. با این تفاوت که از لباس‌های پرزرق و برق و آدم‌های خوشگل خبری نیست. یک افسر تشریفات جلوی در از شما استقبال می‌کند و شما را به سالنی هدایت می‌کند که در آنجا رهبر میزبان منتظر است؛ لبخند یا دست دادن جلوی دوربین‌ها و کمی گفت‌وگوی درگوشی. بعد، به سمت اتاق میزبان می‌رویم تا دوباره لبخند بزنیم و با دیگران دست بدهیم و گپ و گفت‌وگویی داشته باشیم. رئیس‌جمهورها، نخست وزیرها، صدراعظم‌ها و پادشاه‌ها به سمت اتاقی باشکوه راه می‌افتند به سمتی که در آنجا میزی گرد و بسیار بزرگ قرار داده شده است. روی صندلی شما، پلاک کوچک، پرچم ملی و میکروفنی با دستورالعمل استفاده از آن، دفترچه‌ی یادداشت و قلم‌هایی باکیفیت‌های مختلف، هدستی برای ترجمه‌ی هم‌زمان، یک لیوان و بطری آب یا آب میوه و شاید یک بشقاب خوراکی یا یک ظرف نعناع را می‌بینید. هیئت شما پشت سر شما می‌نشیند تا یادداشت بردارند و پیام‌ها را به یکدیگر منتقل کنند. میزبان جلسه را به نظم دعوت می‌کند. او صحبت‌های مقدماتی را انجام می‌دهد. بعد برای یک روز و نیم با زمان‌های استراحت تعیین شده برای جلسات پی در پی با رهبران دیگر، یک عکس خانوادگی (تمام رهبران به صف می‌ایستند و لبخندی عجیب می‌زند مانند عکس‌هایی که در کلاس سوم دبستان می‌گیریم)، و وقت کافی در بعدازظهر برای برگشتن به سوئیت و عوض کردن لباس پیش از صرف شام و گاهی جلسه‌ای شبانگاهی - همان جا می‌نشینید. درحالی‌که با خستگی پرواز مبارزه می‌کنید و نهایت سعی خود را می‌کنید تا علاقه‌مند به نظر برسید، مثل تمام کسانی که سر میز حاضرند، از جمله خودتان، به نوبت یادداشت‌ها یا گزارش‌هایی را بلندتر می‌خوانید و در مورد مسئله‌ای که مطرح است اظهار نظر می‌کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
126.۵۱ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۵:۱۹
نویسندهباراک اوباما
مترجم گروه مترجمان شنیدار
راوی مصطفی طالبیان مقدم
ناشرانتشارات شنیدار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۱۷
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۲۶.۵۱ مگابایت
۰۲:۳۵:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
16 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

کتاب اصلا توفعی رو که توضیحات فیدیبو تو ذهن مخاطب به وجود میاره، برآورده نمیکنه. من از این دست کتاب های آمریکایی کم نخوندم. سبک و روش بسیاری از اون ها ساخت و پرداخت اغراق آمیز و قهرمان گونه ی شخصیت داستانه. کتاب سر زمین موعود هم کم و بیش واجد همین خصوصیته. با این تفاوت که به جزییات هم نمیپردازه که ذهن مخاطب رو دستکم تا حدی درگیر کنه.

3

خلاصه شده کتاب هستش و نه کتاب کامل. و این باعث میشه که خیلی از قسمتهای کتاب رو از دست بدیم . بخصوص قسمتهای مربوط به سیاست خارجه و تعامل و تقابلها با ایران که مورد توجه ما ایرانی هاست

5

عااالی خیلی وقته منتظر این کتاب بودم که با صدای عالی مصطفی طالبیان شنیدنی تر هم شده ??

1

اصلا کتاب سروته نداره حداقل میتوانستید از ضمیر اول شخص نقل قول کنید نه خلاصه برداشت برداشت سلیقه ای یک نفر رو روخوانی کنید

3
سرگرم‌کننده 🧩

خیلی خلاصه شده بود و اینکه مترجم به عنوان سوم شخص ترجمه کرده که این از جذابیت کتاب خیلی کم کرد.

5

نوع برداشت باراک اوباما از جهان برام جالب بود!

4

خلاصه است؟ ۷۰۰ صفحه کتاب ۲ ساعت؟

5

بخش های جالبی داشت که ما از آن در سیاست بی خبریم

5

عااالیه. تجربیات مرد سیاه سیاست آمریکا

4

با سلام. کتاب خوبی هست. پیشنهاد می کنم بخونید یا بشنوید

نمایش 3 نقد دیگر
3.4
(18)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
19,000
٪50
9,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خلاصه کتاب سرزمین موعود
٪50
خلاصه کتاب سرزمین موعود
باراک اوباما
انتشارات شنیدار
3.4
(18)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
19,000
٪50
9,500
تومان