0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خاطرات یک الاغ

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خاطرات یک الاغ

نویسنده:
سوفی سگور
ناشر:
سماوا
درباره خاطرات یک الاغ
کتاب خاطرات یک الاغ اثر سوفی سگور نویسنده‌ی معروف فرانسوی است که رفتار ناعادلانه و به دور از انصاف برخی از آدم‌ها با حیوانات را به تصویر کشیده و به آن پرداخته است. کتاب برای گروه سنی نوجوانان ارائه شده است. سوفی سگور در کتاب خاطرات یک الاغ (The Memories of a Donkey)، داستان را با روایت‌گری الاغی به نام کادیشون که خاطراتش را می‌نویسد دنبال می‌کند. کادیشون خاطرات خود را می‌نویسد تا ارباب کوچولویش «ژاک» دنیای او را بهتر درک کند و مثل خیلی دیگر از انسان‌ها خیال نکند که الاغ‌ها هوش و استعدادی ندارند. او می‌خواهد که دیگر کسی به او نگوید «الاغ نادان!»؛ همه او را بشناسند و او را «الاغ باهوش» صدا کنند. راوی در این داستان، با بیانی کاملا ساده و صادقانه، که نفی کننده برخی حیله‌گری‌ها و بدجنسی‌هایش با برخی آدم‌ها هم نیست، خاطراتش را از صاحبان متعددی که داشته به شیوه‌ای داستانی روایت کرده است. او در طول داستان، به عنوان موجودی زنده و دارای هوشی بسیار، به سادگی با بی‌عدالتی‌های زیادی از صاحبانش به مبارزه پرداخته و تن به بسیاری از رفتارهای آن‌ها نمی‌دهد، همچنین خاطرات بسیاری نیز از کمک کردن به کودکان و صاحبان مهربانی نقل می‌کند که او را دوست داشته و به هوش و فهم او اعتماد داشته‌اند. کتاب خاطرات یک الاغ را می‌توان در گونه ادبیات تخیلی جا داد. ضمن اینکه داستان به لحاظ روایت و انتخاب راوی نیز، قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به یک اثر انیمیشن دارد. کنتس دو سگور سلسله کتاب‌های شیرین و دلپذیری برای جوانان نوشته که بعضی از آن‌ها به شهرت فوق‌العاده‌ای یافته‌اند. نویسنده در این آثار لطف کلام را با سادگی عبارت و مطالبی دیگر درهم آمیخته و آثاری جالب و ذی‌قیمت به وجود آورده است. از برجسته‌ترین آثار سوفی سگور می‌توان به داستان‌های جدید جن و پری، دختران کوچک نمونه، تعطیلات، خاطرات یک الاغ، مسافرخانه فرشته نگهبان، ژنرال دوراکین، فرانسوای قوزی، طفل غرغرو بچه خنده‌رو، شیطان کوچولوی خوب، پایان شب سیه سفید است، و.. اشاره کرد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
360.۱۲ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۳۳:۰۷
نویسندهسوفی سگور
مترجمسهیلا صفوی
راویمحمد سلیمی
ناشرسماوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۶/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۶۰.۱۲ مگابایت
۰۶:۳۳:۰۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

پدر کتابی به نام دفترچه خاطرات یک الاغ را دید فرزند گفت :« این کتاب بدرد تو میخورد پدر!» پدر جواب داد:« چرا؟» _میتوانی از ان الهام بگیری _بله! باید دفترچه خاطرات الاغ هایی که با آنها سروکار دارم را بنویسم. میدانی که!  انها سواد ندارن فرزند پیش مادرش رفت و ماجرا را تعریف کرد مادر گفت:« میدانی توهینی که به پدرت کرده به خودت بر میگردد کره الاغ!؟ فرزند پاسخ داد:«بله ماده الاغ!»

5

به نظرم مناسب ترین سن برای این کتاب کودکان قبل دبستان و دبستانی است. گویندگی بسیار عالی بود. من تصورم این بود که کتاب طنز برای بزرگسال است ولی معلوم شد اشتباه می کنم و حالم گرفته شد.

5

این کتاب بینظیرررررر ترین و عالی ترین کتابیه که تاحالا خوندم

2

خاطرات نویسنده ربطی به ما نداره 😐

4.3
(6)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خاطرات یک الاغ
خاطرات یک الاغ
سوفی سگور
سماوا
4.3
(6)
40,000
تومان