0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شیوه ی ارسطو
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شیوه ی ارسطو

چطور حکمتی کهن می تواند زندگی مان را تغییر دهد
نویسنده:
ایدیت هال
درباره شیوه ی ارسطو

ادیت هال نویسنده مشهور و دانشمند انگلیسی است که در کتاب شیوه ارسطو نظرات و زندگی یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان تاریخ را بررسی کرده است. او در کتاب شیوه ارسطو «Aristotle's Way» به ما می‌آموزد چگونه زندگی کامل، معنادار و رضایت‌بخشی داشته باشیم.

ارسطو اولین فیلسوفی بود که در مورد شادی ذهنی تحقیق کرد و بهتر از هرکسی جوهر آن را درک کرد. از نظر ارسطو، خوشبختی به معنای رفاه نیست، بلکه در عوض حالتی پایدار از رضایت است که باید هدف نهایی زندگی انسان باشد. در واقع ما در مسیر تحقق یک هدف اصلی یعنی درک پتانسیل و اصلاح رفتار خودمان برای تبدیل‌شدن به بهترین نسخه از خود، خوشحال می‌شویم. با درنظرگرفتن این اهداف، ارسطو یک برنامه انسانی برای تبدیل‌شدن به یک فرد شاد ایجاد کرد. این برنامه شامل بسیاری از چیزهایی است که امروز با زندگی رضایت‌بخش ما مرتبط است: معنا، خلاقیت و مثبت‌اندیشی. مهم‌تر از همه، ارسطو خوشبختی را در دسترس اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق ما می‌دانست، اما نکته بسیار مهم این است که تصمیم بگیریم خودمان را در خلق آن دخیل کنیم و از الگو و شیوه ارسطو پیروی کنیم. همان‌طور که هال می‌نویسد، «اگر معتقدید که هدف زندگی انسان به حداکثر رساندن شادی است، پس شما یک ارسطویی در حال شکوفایی هستید.»

درباره نویسنده

ادیت هال «Edith Hall» محقق بریتانیایی متولد سال 1959 است. او متخصص در ادبیات یونان باستان و تاریخ فرهنگی و استاد در گروه تاریخ و مرکز مطالعات یونانی در کینگز کالج، لندن است. وی همچنین عضو آکادمی بریتانیا بوده و از سال 2006 تا 2011 کرسی رویال هالووی، دانشگاه لندن را داشت. ادیت هال در سال 2011 مرکز پذیرش یونان و رم را تأسیس و مدیریت کرد. او به دلیل اختلاف در مورد بودجه برای آثار کلاسیک پس از رهبری یک کمپین عمومی استعفا داد. او همچنین یکی از بنیان‌گذاران و مدیر مشاور آرشیو اجراهای درام یونانی و رومی در دانشگاه آکسفورد، رئیس انجمن گیلبرت موری تراست، و داور جایزه استفان اسپندر برای ترجمه شعر است. رساله دکتری او برنده جایزه آکسفورد شد همچنین در سال 2012 به او جایزه پژوهشی هومبولت برای مطالعه تئاتر یونان باستان اعطا شد.

چرا باید کتاب صوتی شیوه ارسطو را بشنویم؟

کتاب شیوه ارسطو راهی را پیش روی مخاطبش باز می‌کند تا خوشبختی را دنبال کند. نویسنده در این کتاب یک زندگی بافضیلت را ترسیم می‌کند که از استعداد جوانی سرچشمه می‌گیرد، از طریق تصمیم‌گیری‌های مسئولانه و خوداندیشی رشد می‌کند، در روابط بالغ تجلی پیدا می‌کند، و در دوران بازنشستگی شادی‌آور و آرامش‌بخش است. اگر مشتاق یک زندگی خوب هستید کتاب شیوه ارسطو بهترین انتخاب برای شماست. این کتاب راهنمایی فوق‌العاده برای درک فلسفه رفاه ارسطو است و می‌توانید آن را در دسته‌بندی روانشناسی فیدیبو مشاهده کنید.

هال به زبان مدرن درعین‌حال قابل‌فهم، محور تفکر ارسطو را بیان می‌کند و حکایات زندگی‌نامه‌ای تأثیرگذار را باتجربه که از ادبیات کلاسیک داشته درمی‌آمیزد. برای هال که زندگی خودش با شناخت او از ارسطو بسیار بهبودیافته است، این مأموریت به‌شدت مهم است. او در کتاب حکمت باستانی ارسطو را به ده درس عملی و جهانی تقسیم می‌کند تا به ما کمک کند با لحظات دشوار و حیاتی زندگی روبرو شویم.

در بخشی از کتاب شیوه ارسطو می‌خوانیم

ارسطو تا پیش از میان‌سالی یعنی تقریباً تا پیش از پنجاه‌سالگی‌اش با مشکلات و کمبودهای بسیاری روبرو شد که باعث شدند نتواند همه‌وقتش را به نوشتن و تدریس فلسفه صرف کند و این یعنی تحقق قوه منحصربه‌فرد خودش ولی احتمالاً خودش از این مسئله آگاه بود که از بدو تولد تا نیمه‌های دهه چهارم زندگی‌اش همواره در معرض انگیزه‌های فکری بوده است. پدر ارسطو نیکوماخوس که پزشک بود او را با پیشرفته‌ترین ایده‌ها و شیوه‌های علمی که یونانیان می‌شناختند آشنا کرد. در دوران باستان پزشکی حرفه‌ای موروثی بود، و ارسطو می‌توانست پا جای پای پدر بگذارد؛ او تا آخر عمر اعتقاد داشت که پزشکی و فلسفه به هم مربوط‌اند۔ مفهوم قوه انسانی احتمالاً یکی از موضوعاتی بوده است که نیکوماخوس موقع پیاده‌روی‌کردن و جمع‌آوری گیاهان دارویی در تپه‌های جنگلی ادامه دارند، با پسرش درباره آن بحث می‌کرده است۔ شاید این موضوع وقتی مطرح شده است که نیکوماخوس مثل هر پدر دیگری از پسرش پرسیده: وقتی بزرگ شدی می‌خواهی چکاره شوی؟

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب شیوه ارسطو

آشنایی با نظرات و ایده‌های یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان جهان بسیار جذاب است البته جذاب‌تر از آن آشنایی با نویسنده‌ای است که این ایده‌ها را با قلمی قابل‌فهم و سنجیده بیان کند. این که پیچیده‌ترین ایده‌های فلسفی برای رسیدن به آرامش و شادی در زندگی در دسترس باشند و در یک کتاب جمع شوند بسیار قابل ارزش و خواندنی است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
320.۲۰ مگابایت
مدت زمان
۱۱:۲۷:۲۸
نویسندهایدیت هال
مترجم حسین کاظمی یزدی
راویدادبه دادمهر
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۶/۰۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۲۰.۲۰ مگابایت
۱۱:۲۷:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

در مقایسه با سقراط و افلاطون که شخصیت های پرهیزگار و منطق محوری بودن ارسطو خیلی روشن فکر و اعتدال گراست. اگر همچین شخصیتی دارین شنیدن راجب ارسطو رو بهتون توصیه میکنم

5
(2)
83,500
٪40
50,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
شیوه ی ارسطو
شیوه ی ارسطو
چطور حکمتی کهن می تواند زندگی مان را تغییر دهد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شیوه ی ارسطو
٪40
شیوه ی ارسطو
چطور حکمتی کهن می تواند زندگی مان را تغییر دهد
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(2)
83,500
٪40
50,100
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر