0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گیرنده شناخته نشد
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد

درباره گیرنده شناخته نشد

کتاب گیرنده شناخته نشد (Address Unknown) نوشته کاترین کرسمن تیلور یکی از موفق‌ترین و ماندگارترین آثار در ادبیات داستانی آمریکا به شمار می‌رود.

این رمان پرطرفدار در سال 1938 یعنی یک سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم منتشر شد. آنچه در این کتاب می‌خوانیم نامه‌هایی است که میان دو دوست رد و بدل می‌شود و رابطه آن‌ها را به تصویر می‌کشد. دو دوست اهل آلمان که یکی از آن‎‌ها ساکن سان فرانسیسکو است و دیگری  به کشورشان آلمان برگشته‌ است. نوشتن نامه تنها راهی است که دو دوست برای باخبر ماندن از یکدیگر دارند و در این نامه‌ها درباره اوضاع نا به سامان اجتماعی اروپا در بحبوحه جنگ نیز می‌نویسند. کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد نامزد دریافت جایزه‌ی Premi Llibreter de narrativa در سال 2001 بوده است. جالب است بدانید درباره این کتاب گفته‌اند یکی از مؤثرترین کیفرخواست‌ها از نازیسم در ادبیات داستانی است.

معرفی کاترین کرسمن تیلور

کاترین کرسمن تایلور  (Kathrine Kressmann Taylor) متولد سال 1903 در آمریکا بود. تیلور در سال  1924 از دانشگاه اورگان فارغ‌التحصیل شد و سپس به سان‌فرانسیسکو نقل مکان کرد و در حوزه تبلیغات مشغول به کار شد. این نویسنده پس از ازدواج و مهاجرت به نیویورک در سال 1947، تدریس علوم انسانی، روزنامه نگاری و نویسندگی خلاق در کالج گتیسبورگ در پنسیلوانیا را آغاز کرد. او در سال 1953 همسرش را از دست داد و سال 1967 مجدد با یک مجسمه‌ساز آمریکایی ازدواج کرد. مشهورترین اثر تیلور رمان گیرنده شناخته نشد است که با وجود کوتاه‌بودنش اثر تأثیرگذاری در جهان محسوب می‌شود.

تیلور در جولای 1996 درگذشت.

چرا باید کتاب گیرنده شناخته نشد را بخوانیم؟

اگر به مطالعه رمان‌های تامل‌انگیز که موضوعات تاریخی و اجتماعی دارند علاقه‌مند هستید از شنیدن کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد لذت خواهید بود. این رمان که در ژانر نامه‌نگاری نوشته شده است نامه‌های دو دوست است که دور از هم هستند؛ اما همدیگر را از احوالاتشان آگاه می‌کنند. به عقیده منتقدان نویسنده در این کتاب آینده وحشتناک آلمان و اتفاقات هولناکی اجتماعی و سقوط اخلاقی مردمان آلمان که به ظهور فاشیسم منجر می‌شود را پیش‌بینی کرده است. این رمان یکی از کتاب‌هایی است که همچنان در کشور فرانسه فروش بسیار بالایی دارد و تئاترهای پرمخاطبی با اقتباس از کتاب روی صحنه اجرا شده است.

کتاب ستودنی گیرنده شناخته نشد اثری از کاترین کرسمن تیلور توسط بهمن دارالشفایی ترجمه شده و نسخه صوتی آن با گویندگی آرمان سلطان‌زاده و مهدی صفری توسط آوانامه منتشر شده است. همچنین این کتاب صوتی در دسته‌بندی داستان و رمان برای دوستداران ادبیات داستانی آمریکا قابل دانلود است.

در بخشی از کتاب گیرنده شناخته نشد می‌شنوید:

مارتین عزیز، از انواع و اقسام گزارش‌هایی که از وطن به اینجا می‌رسد حسابی پریشان شده‌ام. این گزارش‌ها آنقدر ضدونقیض‌اند که برای فهمیدن واقعیت، طبعاً باید سراغ تو بیایم. مطمئنم اوضاع نباید آنقدرها بد باشد که اینجا تصویر می‌کنند. همه‌ی روزنامه‌های آمریکایی یک چیز می‌گویند: نسل‌کشی وحشتناک!

می‌دانم تو با ذهن آزاداندیش و قلب مهربانی که داری، نمی‌توانی هیچ‌جور وحشی‌گری را تحمل کنی و می‌توانم از زبان تو حقیقت را بشنوم. پسر زیلبرمان تازه از برلین برگشته و آنطور که شنیدم، خطر مرگ از بیخ گوشش گذشته. آنچه شاهدش بوده اصلاً جالب نیست. شلاق‌زدن‌ها! به زور خوراندن بطری بطری روغن کرچک از لای دندان‌ها! بعد، چندین ساعت درد و عذاب ترکیدن تدریجی دل و روده و سر آخر هم، جان دادن. شاید این چیزها راست باشند...

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب گیرنده شناخته نشد

اگر شنیدن کتاب گیرنده شناخته شد را دوست داشتید رمان‌های زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
91.۲۳ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۰۶:۱۵
نویسنده کاترین کرسمن تیلور
مترجمبهمن دارالشفایی
راویآرمان سلطان زاده
راوی دوممهدی صفری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۲۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۱.۲۳ مگابایت
۰۱:۰۶:۱۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
0 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

حاصل نامه نگاری دو شریک و دوست آلمانی که در امریکا گالری آثار هنری دارند و یکی از آنها تصمیم میگیرد به آلمان برگردد و این مواجه می‌شود به سالهای آخر قبل از شروع جنگ دوم جهانی و قدرت گرفتن تفکر نازی و ضد یهود. دوستی که در امریکا مانده یهودی است. این رمان که سراسر نامه نگارهای این دو به یکدیگر از از جو مسمومی که ایدئولوژی می تواند در روابط انسانها بوجود بیاورد را به خوبی نشان می دهد. آقای آقای سلطان زاده هم که عالیست.

5

حاصل نامه هایی که بین دو دوست با دیدگاه و شرایط متفاوت رد و بدل می شود ،، تصویری حیرت انگیز و غیر قابل پیش بینی ست و به یاد ماندنی .گوش دادن به این کتاب کوتاه را با روایتدشگفت انگیز آرمان سلطانزاده پیشنهادمیکنم.

5

راجع به جنگ جهانی بسیار کتاب خوندیم. نفرت و احساس غرور آلمان رو همه جا شنیدیم. ولی توی این کتاب ،اینقدر شفاف سیر این موضوع رو توضیح داده، که کاملا قابل لمس هست ، روزهای جنگ جهانی.

5

یکی از زیبااا ترین کتاب هایی که خوندم عالی بود قطعا پیشنهادش میکنم تا حالا نخونده بودم کسی با نامه ادم بکشه و انتقام بگیره ! عااااااااالییییییی

5

عاالی خیلی شبیه ایران امروز ماست حماقت ۱و خودخواهی و انسان نبودن و تعصب ۱ سری میشه حس کرد تو این کتاب

4

قبلا کتابشو خوندم و نسخه صوتی ش رو هنوز گوش ندادم. کتابش فوق العاده س. ذهن رو به فکذ فرو میبره

5

رد و بدل شدن نامه‌ها و لحنو و تغییر احساسات عالیه گوینده هم خیلی خوب بود در مجموع عالی بود

4

طرح جالبی داره و کتاب ارزشمندی به حساب میاد شنیدنش رو توصیه میکنم

4

رمان تکان دهنده و کوتاه با اجرای بسیار خوب

5

عالی بود، من خیلی داستانش رو دوس داشتم.

نمایش 5 نقد دیگر
4.5
(27)
46,000
٪30
32,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
گیرنده شناخته نشد
گیرنده شناخته نشد
کاترین کرسمن تیلور

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گیرنده شناخته نشد
٪30
گیرنده شناخته نشد
کاترین کرسمن تیلور
آوانامه
4.5
(27)
46,000
٪30
32,200
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر