0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه های امیرعلی 1
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب قصه های امیرعلی 1

درباره قصه های امیرعلی 1

قصه‌های بامزه زیادی در دنیا وجود دارند و یکی از این قصه‌ها قصه‌های امیرعلی ۱ است. این کتاب جلد اول از مجموعه قصه‌های امیرعلی است که اولین بار به صورت هفتگی در برنامه رادیو هفت از سوی خود نویسنده یعنی امیرعلی نبویان خوانده می‌شد. در ادامه این قصه‌ها در قالب کتاب منتشر شد. قصه‌های امیرعلی ۱ تا کنون بیشتر از ۲۰ بار تجدید چاپ شده است.

در این کتاب بیش از سی داستان کوتاه از ماجراهای امیرعلی آمده است که با ماجرای قبول شدن او در کنکور شروع می‌شود و با ماجراهای دیگری که در دانشگاه و خانواده و... اتفاق می‌افتند ادامه پیدا می‌کند. این داستان‌ها به صورت اول شخص و با لحنی طنز آلود نوشته شده است و به نظر می‌رسد شخصیت اول داستان موجودی است درمانده که در میان خانواده و اطرافیان و البته رفیقش مهران گیر افتاده و بسیاری از مناسبات و اتفاقات و... برایش قابل درک نیست اما در عین حال اطرافیانش را دوست دارد و از در سازش با آن‌ها برمی‌آید.

یکی از اصلی‌ترین خاصیت‎‌های این داستان این است که بسیاری از خاطرات نویسنده می‌توانند چیزهایی باشند که برای هرکدام از ما اتفاق افتاده‌اند و بنابراین به خوبی می‌توانید با آن‌ها همذات پنداری کنید.

انتشارات نقش و نگار قصه‌های امیرعلی ۱ را منتشر کرده است و می‌توانید نسخه الکترونیکی آن را هم روی فیدیبو در دسته‌بندی داستان و رمان دانلود کنید و در زمان‌های خالی روز روی گوشی موبایل و تبلت و ... بخوانید. جلدهای دوم تا چهارم این کتاب هم منتشر شده‌اند.

امیرعلی نبویان کیست؟

امیرعلی نبویان نویسنده و مجری جوان ایرانی است که در سال ۱۳۵۹ به دنیا آمد. او در آمل به دنیا آمد و در همین شهر بزرگ شد. او در دانشگاه نوشیروانی بابل در رشته مهندسی برق درس خوانده است. او با برنامه رادیو هفت و روایت قصه‌های امیرعلی در آنجا به شهرت رسید. او بعدها به عنوان مجری در این برنامه و برنامه‌های دیگری حضور داشت. او به عنوان بازیگر در سریال نوشدارو و خانه دختر بازی کرده است و در شب‌های مافیا، خندوانه و ارتش سری هم حضور داشته است.

چرا باید کتاب قصه‌های امیرعلی ۱ را خواند؟

داستان قصه‌های امیرعلی یک کتاب ساده و خواندنی است که از چیزهای روزمره‌ای که در زندگی هرکسی می‌تواند اتفاق بیفتد صحبت می‌کند. این کتاب شما را به خنده می‌اندازد و می‌تواند کاملاً سرگرم کننده باشد. همچنین نویسنده در این کتاب با زبان تند و تیزش بسیاری از مناسبات و چشم و هم چشمی‌های موجود در خانواده‌های ایرانی را به باد انتفاد گرفته است و البته تلاش کرده است زبانی مشترک میان نسل جوان و خانواده‌ها ایجاد کند. این کتاب می‌تواند شما را از شدت خنده به سرفه بیندازد یا حتی به فکر فروببرد. کتاب قصه‌های امیر علی ۱ برای نوجوانان هم مناسب است و هرکسی که می‌خواهد چند ساعت فارغ از مشکلات کمی به خاطراتش بخندد می‌تواند آن را بخواند.

در بخشی از کتاب قصه‌های امیرعلی ۱ می‌خوانیم

سراسیمه از کلاس بیرون دویدم تا داستان را با مریم در میان بگذارم و سوء تفاهم دست پرورده علیا مخدره را یک جوری رفع و رجوع کنم! از دور دیدم که مهران، زودتر از من و مریم و فرهاد رسیده و ماجرا را تعریف کرده. می‌دانستم اگر حرف‌هایش توی سر این دوتا برود دیگر بیرون آوردنش با کرام الکاتبین است! هنوز به جمع‌شان نرسیده بودم که با قهر متفرق شدند. دویدم پی مریم : «تو به دختره چی گفتی؟» جواب نداد! دوباره پرسیدم و فقط یک جمله شنیدم:‌«با من حرف نزن!»

خیلی سخت است و دردناک که در یک داستانی نه سر پیاز باشید نه ته پیاز، ولی متهم به بوی پیاز؛ آن هم در پیشگاه این فلاسفه که از درک حرف‌های معمولی هم عاجز بودند، چه رسد به این موضوع پیچیده! و اما تنها راهی که وجود داشت، این بود که ساعت سه بروم خدمت خانم اسکندری و حقیقت ماجرا را افشا کنم به امید آنکه شاید حداقل او بفهمد! تا ساعت سه، قدم زدم و لحظه شماری کردم. راس ساعت رفتم به کافی شاپ مقرر و چند دقیقه نشستم که خانم اسکندری آمد.

تا رسید قبل از سلام پرسید:‌«مرم جون کو؟!» گفتم: «اگه چند دقیقه بشینین براتون توضیح می‌دم.»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قصه‌های امیرعلی ۱

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۴۶ مگابایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسندهامیرعلی نبویان
ناشرانتشارات نقش و نگار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۴/۱۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۴۶ مگابایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 143 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (29)
سرگرم‌کننده 🧩 (23)
5
ستاره
88 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
2 ٪
50 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

نقد جامع کتاب امتیاز:۵/۵ نگارش: بی نظیر . یک قلم روان و درعین حال استفاده از کلمات و جملات دشوار و ثقیل. برای افرادی که در خواندن جملات طولانی مشکل دارند این کتاب کمی دردسر ساز هست اما به نظرم ارزش زحمت چندبار خواندن جمله ها را دارد.. در مجموع به نظرم من این که کتاب دارای ارزش ادبی بالایی هست. داستان پردازی: برای یک کتاب طنز ترکیب بسیار معتدلی از شخصیت پردازی و قصه گویی داشت . من از ماجراها لذت بردم . به نظرم توی این زمینه میشد قوی تر هم عمل کرد اما در مجموع ماجرا داستان ها تماما حرفه ای نوشته شده بودند و اعتراضی وارد نیست لحن و گویش به نظر من متاثر و الهام گرفته از کتاب دایی جان ناپلئون بوده . قصه های امیر علی یکی از کتابهای بسیار زیبای کمدی چند دهه اخیر هست. اگر دنبال کتاب کمدی خوب و غیر هجو میگردید و با ادبیات فارسی آشنا و دوستدارش هستید من این کتاب رو به شدت توصیه میکنم. قلم امیر علی نبویان یکم پیچیده هست اما اصلا آزار دهنده نیست و اتفاقا جملات طولانی و لغات دشواری که استفاده کرده به دلیل شیرینی متن و به جا استفاده شدن خیلی هم چشم نواز هستند. متن کتاب دشوار محسوب میشه، اما قلم بسیار روان هست که من اصلا همچنین ویژگی رو تو نویسنده های جدید ندیدم. نکته قابل توجه این هست که آقای نبویان از ادبیات قدیمی برای نوشتن یک داستان امروزی استفاده کرده و تونسته این ها رو باهم تطبیق بده!!! برای همین یک مورد من توصیه میکنم به هرکسی که علاقه به نوشتن داره حتما حتما این اثر رو مطالعه کنه. به نظر من حتی میشه از روش تدریس کرد. البته که من برای تفریح این کتاب رو خواندم و بسیار هم بهم چسبید .

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

امیرعلی.. فقط امیرعلیه که میتونه با هر کلمه از نوشته هاش بهت بال پرواز بده و باعث بشه از زمین کنده شی و هرچی غم و غصه تو وجودته رو فراموش کنی و از اعماق وجودت بخندی! میخوام براتون یه قصه بگم.. قصه ی دختربچه ای که امیرعلی تنها رفیقش بود، همونی که بجز امیرعلی هیچ چیز نمیتونست به زندگی برش گردونه، امیرعلی باعث شد اون دختر بچه استعدادش رو بشناسه، باعث شد اون دختر بچه مسیرش رو پیدا کنه و دیگه با یه تلنگر از زندگی خسته نشه! حالا اون دختر بچه یکم بزرگ شده.. و تنها آرزوش دیدن خالق رفیق بچگیاش یعنی آقای نبویانه... #دلنوشت

5

کاش کتابهای صوتی امیرعلی نبویان رو هم بذارید با صدای خودشون

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

امیرعلی رو ۱۱-۱۰سال پیش تو رادیو ۷ با همین کتاب شناختم که خودش میومد میخوند،این کتاب و بقیه قسمت هاش رو همون موقع ها خوندم جلدای بعد سال های بعد اومد،بشدت به همه سن ها پیشنهاد میدم چون من روزایی که خونه پدربزرگم میرفتم اونسال ها با پدربزرگ مادربزرگم گوش میدادیم و دوست داشتیم،امیرعلی واقعی با این کتاب برای من شناخته شد نه پلیر مافیاو مجری برنامه تلویزیونی چقد این امیرعلی کتاب خوب تر از امروز بود که البته امروز هم خوبه

5

سلام لطفا نسخه صوتی این کتاب رو بذارید

5

به قول نویسنده داستان ،کتاب،اتوبیوگرافی نیست. یعنی نویسنده نامش را روی شخصیت داستان گذاشته و شروع به داستان پردازی حول شخصیت واقعی کرده است.و تمام اتفاقات که به شیرینی و طنازی نوشته شده اند،زاییده ذهن خلاق امیرعلی نبویان است .استفاده از آرایه های جذاب، تمثیل های مختلف و لحن طنز بخصوص خود نویسنده است که این اثر را خواندنی میکند 🙃

5

خیلی عالی 👌 آقای نبویان هم بازیگر و مجری خوبی هستند و هم نویسنده ای فوق العاده با اون لحن ادبی کتاب خندیدن خیلی راحت تر میشد و ادم شباهت زیادی بین خود آقای نبویان و کتاب حس میکرد

5
حال‌خوب‌کن ✨
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

قلم آقای نبویان بسیار خاص،شیرین و دلنشین هست.. و البته بنده شخصا تمام قصه ها را با ترسیم صدا و لحن خودشان در سرم خواندم... یاد برنامه ی رادیو هفت و چهارشنبه ها با قصه های امیر علی بخیر :")

5

لطفا نمونه صوتي اين كتاب با صداي خودشون بذاريد

5

بی نظیره ، استفاده از کلماتی که دیگه دارند منسوخ میشن بین ادبیات عامیانه و صحبت های مردمی در عین حال سادگی موضوعات و ادغام کلمات سخت ادبی با موضوعات روزمره ، درجه یکه عالیه حرف نداره 😍

نمایش 40 نقد دیگر
4.8
(143)
حال‌خوب‌کن ✨ (29)
100,000
٪50
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصه های امیرعلی 1
٪50
قصه های امیرعلی 1
امیرعلی نبویان
انتشارات نقش و نگار
4.8
(143)
حال‌خوب‌کن ✨ (29)
100,000
٪50
50,000
تومان