0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تصویرسازی ذهنی

معرفی، خرید و دانلود کتاب تصویرسازی ذهنی

درباره تصویرسازی ذهنی

سال‌هاست تحقیقات زیادی در ارتباط با تصویرسازی‌های ذهنی و نقش آن در سلامتی، بیماری و درمان یا مرگ انسان‌ها انجام شده است و تحقیقات زیادی اثبات کرده‌اند عوامل روانشناختی تاثیر قابل توجهی بر فیزیولوژی جسم داشته است. کتاب پیش رو اثری منحصر به فرد از مارتین راس‌من است. او رفتارهای بیرونی و درونی و تغییرات آنها را بر اختلالات انسان و بیماری‌های مختلف از جمله بیماری قلبی را مورد بررسی قرار داده است و پس از 15 سال طبابت در این حوزه، کتاب تصویرسازی‌های ذهنی را به نگارش درآورده است.

‌درباره‌ی کتاب تصویرسازی‌های ذهنی اثر مارتین راسمن

کتاب تصویرسازی ذهنی برای اولین بار در سال 2000 منتشر شد. دکتر راس‌من نویسنده و پژوهشگر، در این اثر ارتباط ذهن، قدرت تصویرسازی و تاثیر آن بر سلامتی انسان‌ها را مورد کنکاش قرار داده است. کتاب پیش رو در 15 فصل کوتاه قدرت تصویرسازی ذهنی و عملکرد و تاثیرگذاری آن را ارائه می‌دهد. دکتر مارتین راسمن با زبانی شیوا و دلنشین از روش‌های خودالتیام بخشی می‌گوید و قدرت آن را بر سلامتی جسمانی، عاطفی و معنوی بیان می‌کند.

استفاده از روش‌های خود التیام بخشی به معنای کنار گذاشتن مراقبت‌های پزشکی نیست. بلکه برای استفاده از این روش‌ها باید از سلامت جسمانی خود آگاه بود. این روش‌ها حاصل بیش از سه دهه تجربه و پژوهش دکتر راسمن در ارتباط با بیماران خود بوده است که اغلب از عارضه‌های جسمانی و عاطفی رنج می‌برده‌اند. آنها علی رغم وجود بیماری توانسته‌اند روح خود را التیام ببخشند و زندگی شادی را تجربه کنند.

دکتر راس‌من در سرتاسر دنیا به سبب روش‌های موثرش برای تصویرسازی ذهنی به منظور التیام بخشیدن به خود و دیگران شهرت دارد. او در پنج سال گذشته در یک مرکز درمانی در کالیفرنیا فعالیت کرده است. کسانی که در جلسات درس و سخنرانی او شرکت داشته‌اند معتقدند که گفته‌های او می‌تواند تجربه زندگی را تغییر دهد.

مروری بر فصل‌های کتاب تصویرسازی‌های ذهنی

فصل اول: باوردرمانی، پلاسبو و تصویرسازی ذهنی

فصل دوم: طرز کار تصویرسازی ذهنی

فصل سوم: قدم نخست برای استفاده از تصویرسازی ذهنی

فصل چهارم: تصویرسازی ذهنی، استرس و آرمیدگی

فصل پنجم: نفوذ به اعماق وجود

فصل ششم: تصویر التیام‌بخش خود را پیدا کنید

فصل هفتم: مشاور درون شما

فصل هشتم: اگر کارتان با مشاور به دشواری کشید

فصل نهم: گوش دادن به نشانه‌ها

فصل دهم: تبدیل علم و اطلاع به اقدام و عمل

فصل یازدهم: مقاومت و مخالفت صادقانه

فصل دوازدهم: اندازه‌گیری پیشرفت

فصل سیزدهم: تصویرسازی ذهنی، پیشگیری و حال خوب

فصل چهاردهم: اندازه‌گیری پیشرفت

فصل پانزدهم: تصویرسازی ذهنی در امر درمان

ترجمه‌ی کتاب تصویرسازی‌های ذهنی به فارسی

مهدی قراچه داغی از مترجمان بسیار موفق و خوش‌نام ایران است که کتاب‌های زیادی در زمینه‌های مختلف روان‌شناسی، تربیت کودک و نوجوان، کسب و کار، اقتصاد و رمان‌ ترجمه کرده است. تعداد ترجمه‌های قراچه داغی به بیش از 500 کتاب می‌رسد که بیش از 350 عنوان از این آثار در زمینه‌ی روان‌شناسی بوده است. «مردان مریخی، زنان ونوسی»، «عشق هرگز کافی نیست»، «از حال خوب به حال بد» و «روان‌شناسی تصویر ذهنی» از معروف‌ترین ترجمه‌های این مترجم پرکار است. با توجه به تجربه و مهارت قراچه باغی در فن ترجمه، می‌توانید مطمئن باشید که او پیام نویسنده را به خوبی مخاطب منتقل می‌کند. انتشارات نقش و نگار کتاب تصویرسازی‌های ذهنی را با ترجمه‌ی مهدی قراچه داغی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب تصویرسازی‌های ذهنی را خواند؟

کتاب تصویرسازی‌های ذهنی در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی  قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 208 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 10 روز بخوانید. کتاب تصویرسازی‌های ذهنی جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع روانشناسی  است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی روانشناسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند، انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب تصویرسازی‌های ذهنی می‌خوانیم

یکی از شایع‌ترین تصویرسازی‌های ذهنی که روی سلامت ما اثر می‌گذارد نگرانی است. تصور و تجسم ماست که به ما امکان می‌دهد نه تنها برمحرک‌های تنش‌زای جاری؛ بلکه نسبت به خطراتی که پیش‌بینی می‌کنیم و به اندوه‌هایی که به یاد داریم واکنش نشان دهیم. تصویرسازی کنترل شده به انسان‌ها توانایی قدرتمندی می‌دهد که استرسی که تمام مدت زندگی را دربرگرفته در لحظه‌ای گذرا از بین ببرد.

نگرانی مثال عالی وکم نظیری است. قدرت روانی فیزیولوژیایی تصویرسازی ذهنی را نشان می‌دهد. وقتی نگران می‌شوید به خطر و مصیبت فکر می‌کنید که ممکن است حالت گذرایی داشته یا نداشته باشد. وقتی نگران می‌شوید بدنتان سخت و گرفته می‌شود و خود را برای خطری که تصور شده آماده می‌سازد. واکنش جنگ یا گریز فعال می‌شود و با خود سلسله تغییراتی به همراه می‌آورد که شما را برای یک اقدام شدید جسمانی آماده می‌سازد. بدنتان حالت گوش به زنگ پیدا می‌کند و خود را برای بدترین برخوردها آماده می‌نماید. اما تهدیدهای تصور شده ممکن است هرگز صورت خارجی پیدا نکند و از آن بدتر ممکن است این تهدید هرگز تمام نشود. اگر به نگرانی عادت کنید، هر نگرانی جای خود را به نگرانی بعدی می‌دهد و این چرخه هرگز تمام نمی‌شود. شما انرژی انباشت شده را تخلیه نمی‌کنید. هرگز از فرصت رسیدن به آرامش و آرمیدگی استفاده نمی‌کنید و دستگاه شما نمی‌تواند ذخایر تمام شده‌اش را از نو بازسازی کند. سرانجام استرس زده می‌شوید. تحت تاثیر استرس از پای درمی‌آیید. بیمار و خسته می‌شوید. تنها تهدیدها، افکار شما بوده‌اند اما واکنش‌های شما و تاثیراتی که بر فیزیولوژی شما گذاشته است کاملاحقیقی بوده است.

اگر فشار بر بدن شما بیش از اندازه زیاد باشد، می‌توانید با تسلط بر تصویرسازی ذهنی از شدت آن بکاهید. می‌توانید بر نگرانی‌های ایجاد شده غلبه کنید و مانع از آن گردید که این نگرانی تنش و افسردگی را در شما ایجاد کند. انجام دادن این کار به تلاش احتیاج دارد اما کاری عملی است و راه آن تصویرسازی ذهنی است. نخستین مهارت در تصویرسازی ذهنی این است که از شر تصاویر مسئله ساز خلاص شوید و به جای آن به اندیشه‌هایی بپردازید که شما را در حالت آرامش قرار می‌دهد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب تصویرسازی‌های ذهنی اثر مارتین راسمن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۱ مگابایت
تعداد صفحات
208 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۶:۰۰
نویسندهمارتین راسمن
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرانتشارات نقش و نگار
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Guided imagery for self-healing: an essential for any one seeking wellness.
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۰۹
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
89,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۱ مگابایت
۲۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 65 مخاطب
5
ستاره
67 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
7 ٪
29 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

دوستان لطفا ازین نظرات چند کلمه ای کوتاه مثل "عالی بود" یا "افتضاح بود" نذارید چون کمکی نمیکنه...وقت بزارین یه بررسی درس حسابی از کتاب بزارین بفهمیم بخونیم یا نه...اگر حرفی واسه گفتن ندارین همون ستاره دادن کافیه!

5

اگر میخواهید نمونه از کتاب بگذارید لطفا لیست فصلها و غیر از مقدمه حداقل فصل اول کتاب را در نمونه قرار دهید ... ممنون

5

کتاب در مورد درمان بیماری با تصویر سازی هست که من به اشتباه فکر کردم تصویر سازی اهداف هست ولی با این حال مطالعش کردم واقعا جالب بود

5

با سلام در این زمینه کتاب دکتر ماکسول مالتز با نام روانشناسی تصویر ذهنی هم برای ورود به این مبحث خوبه....

5

عالی بود. من کتابهای زیادی خوندم ولی هیچ کتاب نتونست تا این اندازه به من کمک کنه تا در زندگی به موفقیت برسم. تصویر سازی ذهنی میانبریست برای دستیابی سریعتر به خواسته ها

5

من نسخه ی چاپی کتاب را خوانده ام، حتما توصیه میکنم خوانده شود، برای تحلیل رفتار و فرق تلقین و تصویر ذهنی بسیار مفید است.

5

تصویرسازی ذهنی، در حقیقت مثل یه کتاب کاره. کتابی نیست که یک دفعه بخونید و کنار بذارید. ترجمه ی خیلی روان و خوبی داره و متن کتاب با وجود سادگی خیلی عمیق هست. کتاب محبوب منه.

5

سلام اگه میشه این کتاب روهم در طرح رایگان قرار بدیرم.باتشکر

5

کتاب با توضیحات دقیق و راهگشایی هست برای درمان دردها و اشفتگی های ذهنی و درمان روح و روان و جسم

5

کتاب در کمک به درمان فردی کاملا موثر ، اما ترجمه آن بسیار ضعیف و ناامیدکننده است.

نمایش 19 نقد دیگر
4.3
(65)
120,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تصویرسازی ذهنی
تصویرسازی ذهنی
مارتین راسمن
انتشارات نقش و نگار
4.3
(65)
120,000
تومان