0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
استراتژی ضد تروریسم اتحادیه اروپا و تأثیرات آن در روابط منطقه ای با ایران

معرفی، خرید و دانلود کتاب استراتژی ضد تروریسم اتحادیه اروپا و تأثیرات آن در روابط منطقه ای با ایران

درباره استراتژی ضد تروریسم اتحادیه اروپا و تأثیرات آن در روابط منطقه ای با ایران
در این نوشتار با رویکرد واقع‌گرائی نئوکلاسیک بر مبنای واقع‌گرائی تدافعی به مسئله تروریسم، می‌پردازیم. نئوکلاسیک‌ها برخلاف نئوواقع‌گرایان صرفاً به عوامل سطحی نظام توجه ندارند، بلکه برآنند تا بر این نکته تأکید ورزند که برداشت‌های ذهنی و ساختار داخلی دولت‌ها نیز حائز اهمیت می‌باشند. از منظر واقع‌گرائی تدافعی می‌توان گفت که کشورها در مقابل قدرت تهدیدگر، غالباً سیاست موازنه در پیش می‌گیرند که این سیاست خود به معنای اتحاد دولت‌ها در مقابل دولت و یا قدرتی است که آن‌ها را تهدید می‌نماید. به هر میزان دولت‌ها قوی‌تر باشند و یا احتمال جلب حمایت دیگر متحدان خود را بیشتر بدانند و به هر میزان نیروی مقابل تجاوزکارتر تلقی گردد، احتمال اینکه سیاست موازنه را در پیش گیرند بیشتر می‌گردد. آنچه نقش تعیین‌کننده در سیاست خارجی و امنیتی دارد وجود تهدید و نوع برداشت از این تهدید است. وجود تهدید تروریسم برای اتحادیه اروپا European Union، موجب شکل‌گیری موازنه و پدید آمدن اتحادها و همکاری­های گوناگون با کشورهایی است که منبع تهدید آن‌ها مشترک است. آنچه موجب هم‌گرائی و اتحاد نهادی نظیر اتحادیه اروپا با کشورهای منطقه آسیای غربی ازجمله ایران می‌گردد، همانا وجود تهدید مشترک برآمده از تروریسم در منطقه است. همه کشورها در منطقه و در اروپا به دنبال حفظ وضع موجود می‌باشند، از این‌روی در پی آن‌اند تا به امنیت دست یابند. ایران و اتحادیه اروپا به‌ویژه پس از تحولات ناشی از واقعه تروریستی یازدهم سپتامبر که تهدیدات منطقه‌ای بیشتر و گسترده‌تر گردیده‌اند، به دنبال ایجاد اتحاد راهبردی و همکاری­های امنیتی و اقتصادی بیشتر می­باشند تا بتوانند موازنه‌ای در برابر تهدیدات به وجود آورند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۹ مگابایت
تعداد صفحات
150 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۰:۰۰
نویسنده رامسین بیت جم
ناشرانتشارات نارون دانش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۳/۲۹
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۹ مگابایت
۱۵۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.9
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
94 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یکی از بهترین، به روز ترین و جامع ترین کتاب های رشته روابط بین الملل است که تحولات جهان کنونی به ویژه منطقه آسیای غربی را با عنایت به روابط و منافع مشترک میان اتحادیه اروپا و ایران را در زمینه با اقدامات تروریستی بر هم زننده ثبات سیاسی کشور های واقع در این منطقه حساس از حوزه مدیترانه خاوری را مورد واکاوی قرار می دهد و در این راستا برای نخستین بار از نظرات سفیر وقت ایتالیا در تهران نیز بسی بهره جسته است.

5

سلام چه کتاب ارزنده ای تحقیق بسیار خوبی ارائه گردیده این کتاب را باید بادقت ونگاه خاص مطالعه کردقلم نویسنده بسیار شیواست خواندن این کتاب مفید را به مسئولین وزارت امور خارجه و مدیران روابط بین الملل نهاد ها پیشنهاد می کنم طراحی جلد کتاب انتخاب رنگ و چیدمان پرچم ها بسیار زیباست و توجه خواننده را به خود جلب میکند -پیروزپی

5

کتاب عالی برای دانشجویان علوم سیاسی. من متن انگلیسی این کتاب را خوانده ام و واقعا نکات عالی و دقیقی را در صفحات کتاب مشاهده کردم. نویسنده با نهایت دقت و آگاهی بالایی راجع به اتخادیه اروپا و تمام نکات سیاسی امروزی صحبت کرده است.

5

بسیار عالی هست این کتاب، جز اون دسته کتاب هاست که باید تو کتاب خونه باشه و هر از چندی بهش روجوع بشه

5

من واقعا از این کتاب خوشم آمد. قلم زیبا و نگاهی ارزشمند. آفرین به نویسنده محترم آن!

5

بسیار تاثیر گذار و روشنگر است. درود بر نویسنده فرهیخته .

5

بسیار عالی بود. اطلاعات مفید و ارزنده ای در اختیار من قرار داد.

5

بسیار عالی تشکر از نویسنده فرهیخته

5

بسیار عالی و قابل فهم ....

5

بسیار جالب و قابل درک.

نمایش 7 نقد دیگر
4.9
(18)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
استراتژی ضد تروریسم اتحادیه اروپا و تأثیرات آن در روابط منطقه ای با ایران
استراتژی ضد تروریسم اتحادیه اروپا و تأثیرات آن در روابط منطقه ای با ایران
رامسین بیت جم
انتشارات نارون دانش
4.9
(18)
15,000
تومان