0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وسعت یا عمق؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب وسعت یا عمق؟

چرا در جهانی تخصص گرا از شاخه ای به شاخه ای پریدن بهتر است؟
درباره وسعت یا عمق؟

از این شاخه به آن شاخه پریدن اصلاح کاملا آشنایی است که همگی ما احتمالا در طول دوران زندگیمان خیلی با آن روبه‌رو شدیم. چرا که در دوران نوجوانی یا حتی جوانی نتوانسته‌ایم علایق و راه و هدف خودمان را پیدا کنیم و سعی به تجربه‌ی مسیرهای متفاوت داریم تا بتوانیم در زندگی درستترین تصمیم را بگیریم. وقتی فقط ۱۵ سال داریم از ما می‌خواهند که مسیر تمام عمر خودمان را انتخاب کنیم و در آن قدم برداریم. اما آیا فقط باید یک مسیر انتخاب کنیم و تا انتها تنها آن را ادامه دهیم؟ نمی‌شود که یک مهندس مکانیک چیره دست . یا یک جراح عالی بود اما در کنار آن یک نقاش یا مجسمه‌ساز و یا حتی شاعر ماهری نیز بود؟

در دنیا امروز جواب خیر است. شما باید حتما در یک زمینه فعالیت کنید و متخصص شوید. برای مثال شما متخصص مغز و اعصاب باشید یا تخصص کافی در کامپیوتر داشته باشید و دیگر جایی برای شما در دنیا نجوم و یا گردشگری نیست. در کتاب عمق و وسعت نویسنده قصد دارد شما را با مثال‌هایی عینی با این باور روبه‌رو کند.

درباره کتاب عمق یا وسعت

کتاب عمق یا وسعت کتابی است که نویسنده در آن سعی دارد شما با مفهوم جدیدی آشنا کند. دیوید اپستین نویسنده کتاب عمق یا وسعت در این کتاب قصد ندارد مسیر زندگی شما را تغییر دهد بلکه هدف از نگارش این کتاب این است که در مسیر پیشرفت شما چراغ‌های بیشتری روشن کند. در کتاب عمق یا وسعت، اپستین می‌گوید در دنیای امروزی که همه به دنبال تخصص هستند، یک راه را پیش گرفتن همیشه درست نیست. بدین معنا که دیگر از این شاخه به آن شاخه پریدن نه تنها ایرادی ندارد، بلکه حسن نیز است. چرا که در طول زندگی این فرصت را خواهیم داشت که به تجربه کردن تمام علایقمان برسیم و این فقط یک طرف ماجرا خواهد بود. او در این کتاب قهرمان گلف دنیا را با قهرمان تنیس دنیا مقایسه می‌کند که یک قیاس درست و برابر است. قهرمان گلف از سه سالگی با تمرکز به روی گلف توانست در ۷ سالگی رقبای بزرگسال خود را کنار بگذراد و خیلی زود مسیر پیشرفت و موفقیت خودش را طی کند و بداند در چه حوزه‌ای باید متخصص شود. اما قهرمان تنیس دنیا تا قبل از کشف استعداد خود در تنیس، شنا،‌ فوتبال، اسکی و چند ورزش دیگر را نیز تجربه کرده و در آن‌ها نیز تا حد قابل قبولی موفق بوده است. اما یک فرق اساسی بین این دو اسطوره وجود دارد. اگر از قهرمان گلف دنیا سوالی برای حل مساله‌ای در ورزش دیگری بپرسیم او قادر به پاسخ نخواهد بود؛ این در صورتی است که  اگر به سراغ مرد اول گلف دنیا برویم و از او درمورد ورزش شنا بپرسیم او حرفی برای گفتن دارد. به عبارتی او و امثال او یک همه چیز دان هستند. در اینجا است که دیگر همه‌کاره و هیچ‌کاره معنایی پیدا نمی‌کند زیرا که نویسنده معتقد است در دنیای امروزی برخلاف باور همگان تخصص‌گرایی راه کامیابی و پیشرفت نیست و آن‌هایی موفق خواهند بود که چند جانبه عمل می‌کند. در کتاب وسعت و عمق با این واقعیت روبه‌رو خواهیم شد که حتی نوبلیست‌های معروف نسبت به همکارانشان که کم‌تر شناخته شده‌اند،‌ بیست و دو برابر بیشتر به سایر علایقشان مانند موسیقی و ورزش پرداخته‌اند و این واقعیت این را بیان می‌کند که دنیا در حال حاضر به ادم‌هایی نیاز دارد که قدرت تفکر انتزاعی داشته باشند. یعنی افرادی که بتوانند در چند جهت فکر کنند و توان حل مساله برای موضوعات مختلف را داشته باشند.

در این کتاب با دو محیط بدقلق و خوش‌قلق آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت که هر نوع تیپ اخلاقی برای چه محیطی مناسب است و در نهایت با خواندن این کتاب درخواهید گرفت که نه‌تنها یک اقیانوس با عمق یک سانت بد نیست که نیاز امروزه‌ی جهانی است که تخصص‌گرایی در آن موج می‌زند و عمر انسانی کمتر از آن است که فقط صرف آموختن یک مهارت شود.

درباره دیوید اپستین نویسنده کتاب عمق یا وسعت

دیوید اپستین نویسنده کتاب گستره روزنامه‌نگار علمی و تحقیقاتی است. اپستین در زمینه علوم محیطی و روزنامه نگاری درس خوانده و کارشناسی ارشد دارد. به جز کتاب گستره، اپستین کتاب دیگری هم به نام The Sports Gene  نوشته است. اما بیشتر به عنوان روزنامه‌نگار شناخته می‌شود. از سال ۲۰۰۶ اپستین عضو هیئت تحریریه‌ی مجله Sports Illustrated  بود. قبل از آن هم به عنوان خبرنگار در دیلی نیوز و Inside Higher Ed کار می‌کرد. علاوه‌بر مقاله‌های ورزشی،  یادداشت‌های زیادی هم در زمینه‌ی علم نوشته. به جز فعالیت‌های روزنامه‌نگاری اپستین به عنوان محقق بوم شناسی در قطب شمال هم کار کرده. همچنین برای مدتی در یک کشتی تحقیقاتی لرزه نگاری در اقیانوس آرام کار می‌کرد.

درباره ترجمه کتاب عمق یا وسعت

این کتاب پرفروش و معروف را به زبان‌ها مختلفی از جمله فارسی ترجمه کرده‌اند. عرفانه محبی جهرمی آن را با نثری روان و قابل فهم به زبان فارسی بازنویسی کرده و انتشارات مترجمان نیز آن را منتشر کرده است. این کتاب را نشر نوین نیز با ترجمه‌ی مهدی بغدادی، روانه بازار کرده است.

کتاب عمق یا وسعت برای چه کسانی مناست است؟

خواندن این کتاب را به تمامی اهالی کتاب توصیه می‌کنیم زیرا که دانستن واقعیت‌های مطرح شده در این کتاب برای همگان واجب و مفید خواهد بود. البته که مطالعه‌ی این کتاب برای خانواده‌ها و نوجوان‌هایی که تازه اول راه انتخاب مسیر هستند بیشتر از باقی پیشنهاد می‌شود. بری دانلود pdf کتاب عمق و وسعت می‌توانید به سایت فیدیبو رفته و از طریق همین صفحه اقدام کنید.

در بخشی از کتاب عمق و وسعت می‌خوانیم

این واقعیت که دانشجوهای افسری بر اساس نمرةٌ داوطلبی کل انتخاب می‌شوند به امری منجر می‌شود که متخصصان آمار آن را «محدودسازی گستره» می‌نامند. یعنی از آنجا که انتخاب دانشجوهای افسری دقیقا براساس نمره‌ی داوطلبی کل انجام شده. در واقع گروهی از افراد با نمرة داوطلبی بسیار شبیه به هم از کل جامعة انسانی جدا شده‌اند. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، متغییرهای دیگری که بخشی از فرایند گزینش نبودند ممکن است در مقایسه ناگهان بسیار مهم‌تر به نظر برسند. نمونة این اتفاق در عالم ورزش این است که دربارة موفقیت در بسکتبال پژوهشی انجام دهیم که تنها بازیکنان ان بی ای را مورد مطالعه قرار دهد. این مطالعه نشان می‌دهد که عامل قد در موفقیت فرد چندان تعیین کننده نیست. اما داشتن عزم جزم اهمیت زیادی دارد. واقعیت این است که ان بی ای از پیش مردان شده است. بنابراین به اهمیت قد آن قدر که به واقع مهم است اشاره نمی‌شود. به همین ترتیب، اگر دانشجویان افسری وست پوینت و شرکت کنندگان مسابقات هجی نیز در میان جمعیتی با محدودسازی کمتر بررسی شوند، نسبی عامل ثبات قدم و سایر ویژگی‌ها در موفقیت آن‌ها متفاوت خواهد بود. اگر به جای بررسی پذیرفته شدگان، نمره‌ی داوطلبی کل نمونه‌ای کاملا تصادفی از فارغ التحصیلان دبیرستانی ارزیابی شده بوده ممکن بود فاکتورهایی چون آمادگی جسمانی. تجربیات رهبری و سایر نمرات. حتی بیشتر از فاکتور ثبات قدم، ماندگاری آن‌ها در دوره‌ی هیولا را پیش‌بینی کند. خود داک ورث و همکارانش خاطرنشان کرده اند که با مطالعه‌ی افرادی که از پیش با دقت گزینش شده بودند. ناگزیر اعتبار بیرونی پژوهش خود را محدود کرده‌اند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۰۱ مگابایت
تعداد صفحات
392 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۰۴:۰۰
نویسندهدیوید اپستین
نویسنده دومدیوید اِپستین
مترجم عرفانه محبی جهرمی
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
RANGE Why Generalists Triumph in a Specialized World By David Epstein
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۳/۱۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
74,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۰۱ مگابایت
۳۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 49 مخاطب
آموزنده 🦉 (3)
پربار 🌳 (2)
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
16 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

(این ادامه‌ی کامنت قبلی من هستش که به علت زیاد طولانی بودن متن اجازه نداد در یک پیام منتشرش کنم) .. منکر نظرات تخصصی برخی از دوستان نیستم اما اگر واقعا میخواین کتابی رو انتخاب کنید بنظرم بیشتر به سرفصل‌های اون توجه کنید تا اینکه مبنای اصلی رو بر روی کامنت‌های مردم قرار بدید. واسه رسیدن به نتیجه‌ی بالا کلی هزینه که مادی چه زمانی صرف کردم و از دوستانی که با نظرات منفیشون که با توجه به دیدگاه خودشون گذاشتن هم خیلی ممنونم چون همین نظرات بود که منووادار به تفکر بیشتر کرد.

2
سخت‌خوان 💎
آموزنده 🦉

موضوع کتاب خیلی جالب است ولی هر فصل را انقدر توضیحات اضافه داده که خواننده را خسته میکند و ذهن خواننده از موضوع اصلی منحرف میشود. و از اصطلاحات تخصصی روانشناسی خیلی استفاده کرده. شاید بشه گفت این کتاب برای دانشجوی روانشناسی که با آزمون ها و اصطلاحات این حوزه آشناست مفید تر هست تا عموم مردم. مثلا برای توضیح اینکه در دوره باروک دختران کر چگونه پیشرفت کردند تمام زندگی آنها را با جزئیاتی که واقعا به درد خواننده نمیخورد شرح داده یا نظرات تمام موسیقی دانان آن دوره را نوشته که یکی از این توضیحات هم برای رساندن مطلب کافی است. بنده نصفه کاره رها کردم کتاب رو با این که خیلی به این موضوع علاقه داشتم ولی بشدت خسته کننده است.

4

خداوکیلی خودش هم نمیدونه چی نوشته، یعنی تکلیفش با خودش معلوم نیست، داستانهای طولانی و خسته کننده از آدمهای مختلف، بدون نتیجه گیری مشخص. ترجمه خیلی بد و پر از غلط و نگارش هم که جای خود. واقعا حیف وقت که بزاری برای این کتاب با این عنوان و اسم جذاب. بابا اگه تحقیق کردی به نتیجه ای رسیدی بیا صاف و پوست کنده اعلام کن دیگه این همه داستان سرایی نداره دیگه .

4

خلاف چیزی که دوستان درباره ترجمه نوشتن باید بگم نشر ترجمان، ترجمه خوبی ارائه می‌ده هرچند معلوم نیست woke هستن یا خلافش، احتمالا بی‌طرفانه دارن جلو می‌رن که خوبه عرض کلی اینکه ترجمان علوم انسانی نشر خوبیه و این کتاب رنج برای من خوب بود. رنج، سلف‌هلپ نیست!

3

موضوع کتاب جالبه ولی خیلی خسته کنننده است. ترجمه هم بد نیست ولی رفرنس‌های توی متن خیلی زیاده و شاید گیج کننده باشه. در کل بخوام بگم ی موضوع رو خیلی توضیح داده که واسه خود من اصلا جذاب نبود و خسته شدم.

4

من نمونه کناب رو خوندم و قصد دارم این کتاب رو بخونم . نوع نگاه کتاب جالب و مدرنه و به نظر من که حدود سی سال کار مهندسی کردم ،با حضور فناوری امروز میتونه نگاه درستی بشه ، ترجمه هم بد نیست .

5

کتابی بسیار دقیق و ظریف برای اون‌هایی که از انتخاب یک مسیری یا چند مسیری توی زندگیشون کلافه شدن بنده لذت بردم و توصیه میکنم در اولین فرصت ممکن خونده بشه

5

وقتی خوب متوجه میشین که کتاب عای دیگه ای دور و بر مفاهیم مختلف کتاب خونده باشن وگرنه براتون میشه بی سر و ته کتاب خوب بودی تجربیاتش مفید بودن

5

با خوندن این کتاب متوجه میشیم که اینترنت چه کاری با ذهن ما میکنه و چطوری سطحی میشه تفکر انسان

4

این همون کتاب گستره است!؟

نمایش 5 نقد دیگر
3.6
(49)
آموزنده 🦉 (3)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
وسعت یا عمق؟
وسعت یا عمق؟
(چرا در جهانی تخصص گرا از شاخه ای به شاخه ای پریدن بهتر است؟)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وسعت یا عمق؟
وسعت یا عمق؟
چرا در جهانی تخصص گرا از شاخه ای به شاخه ای پریدن بهتر است؟
ترجمان علوم انسانی
3.6
(49)
آموزنده 🦉 (3)
35,000
تومان