0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

معرفی، خرید و دانلود کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

نویسنده:
هالی جکسون
ناشر:
نشر نون
درباره راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

کتاب‌های جنایی واقعی و داستان‌های معماگونه همواره در جهان طرفدار داشته‌اند و از آگاتا کریستی و ژرژ سیمنون در قرن گذشته تا روث ور و گلین فیلین در سال‌های گذشته داستان‌های جذابی نوشته‌اند و توانسته‌اند خواننده را با خود به دنیای جرم جنایت ببرند. این روزها نام جدیدی در دنیای تریلر شنیده می‌شود. «هالی جکسون» زن جوانی است که راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب را نوشته است، این کتاب بلافاصله پس از انتشار در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و ساندی تایمز قرار گرفت و نام نویسنده‌اش را سر زبان‌ها انداخت. این کتاب دوست‌داشتنی را بخوانید و از یک معمای دلچسب لذت ببرید.

درباره کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب اثر هالی جکسون

کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب اولین بار با عنوان اصلی «A good girl’s guide to murder» در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. داستان این کتاب معمایی پرهیجان و جذاب است که افراد زیادی را در گروه‌های سنی مختلف به خود جلب کرده است.

هالی جکسون داستان کتابش را از زبان دختر نوجوان هفده‌ساله‌ای به نام پیپا روایت کرده است. او در سال آخر دبیرستان درس می‌خواند و برای پروژه‌ی آخر سالش ماجرای گم‌شدن دختری به نام آندی بل را بررسی می‌کند. آندی پنج سال قبل یک شب ناپدیدشده و دیگر پیدا نشده است. دوست پسر او در آن زمان، پسری هندی تبار به نام سالیل بود که یکی دو روز بعد جنازه‌اش در جنگل پیدا شد، او خودکشی کرده بود. پلیس شواهدی پیدا کرد که می‌توانست سالیل را به قتل آندی متهم کند اما به دلیل مرگ پسر جوان هرگز این مسئله ثابت نشد. همه‌ی شهر باور کردند که سالیل سینگ، آندی را کشته، همه به جز پیپا.

داستان جایی شروع می‌شود که پیپا به دنبال آدم‌های آن ماجرا می‌گردد و با آن‌ها مصاحبه می‌کند. از افسر پرونده تا روزنامه‌نگاری که آن زمان درگیر ماجرا بوده‌اند، همه با پیپا مصاحبه می‌کنند. او حتی به سراغ روای، برادر سالیل هم می‌رود تا پرده از راز گم‌شدن آندی بردارد؛ اما پیپا تا کجا می‌تواند پیش برود؟

هالی جکسون داستانش را با جزئیات زیاد نوشته و گاهی هم از زبانی طنزآمیز استفاده کرده است. او در کنار داستان پنج سال پیش به داستان پیپا و دوستانش هم پرداخته است. این کتاب سرگرم‌کننده نامزد بهترین رمان معمایی سال از نگاه کاربران گودریدز بود.

درباره هالی جکسون، نویسنده کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

هالی جکسون نویسنده‌ی زن بریتانیایی است که سال ۱۹۹۲ به دنیا آمده است. او از سن کم قلم به دست می‌گرفت و در ۱۵ سالگی اولین رمانش را نوشت که تلاشی ناموفق بود. هالی در دانشگاه ناتینگهام و در رشته‌ی زبان‌شناسی و نویسندگی خلاق تحصیل‌کرده و مدرک کارشناسی ارشد خود ر ا هم در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی گرفته است. او به مستندهایی که از روی جنایات واقعی ساخته می‌شود علاقه دارد و یکی از رؤیاهایش در زندگی این بود که کارآگاه شود. او از این علاقه در نوشتن استفاده می‌کند و کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب نشان‌دهنده‌ی این است که در این زمینه موفق عمل کرده است. دومین کتاب هالی جکسون که ادامه‌ی کتاب اول اوست «دختر خوب، خون بد» نام دارد.

ترجمه و انتشار کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب در ایران

راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۹۹ در ایران است. این کتاب را فرسیما قطبی به فارسی برگردانده است و نشر نون آن را چاپ کرده است. راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب در تمام کتابفروشی‌های معتبر کشور در دسترس است و اگر نظر یا انتقادی درباره‌ی این کتاب دارید می‌توانید نظرات خود را به آدرس انتشارات نون در تهران ارسال کنید تا در چاپ‌های بعدی کتاب در نظر گرفته شود. نسخه‌ی الکترونیک این کتاب هم در قالب ۴۰۰ صفحه منتشرشده است. خرید نسخه الکترونیک کتاب جنایی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب با ترجمه‌ی فرسیما قطبی در همین صفحه ممکن است. می‌توانید این کتاب را در کنار بهترین کتاب‌های معمایی جهان از فیدیبو دانلود کنید.

کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از دسته افرادی هستید که به کتاب داستان کوتاه جنایی علاقه دارند یا از رمان‌های معمایی لذت می‌برند این کتاب مناسب شماست. راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب داستانی با طرح بسیار منسجم و جذاب است و می‌تواند ذهن خواننده را کاملاً درگیر کند. داستان این کتاب، داستان قتلی رازآلود و عجیب است و پیگیری آن می‌تواند لحظات دلچشبی را در یک عصر تابستان بسازد. این داستان خواندنی گروه سنی ندارد و از نوجوانان تا کهنسالان می‌توانند آن را بخوانند و از آن لذت ببرند.

در بخشی از کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب می‌خوانیم

پیپ، با بی‌قراری، پاهایش را از زیر میز تکان می‌داد و امیدوار بود کارا آن‌قدر مشغول وراجی کردن باشد که متوجه نشود. اولین باری بود که پیپ مجبور بود چیزی را از او پنهان کند و اضطراب باعث شده بود مدام با دستانش بازی کند و شکمش منقبض شود.

سه روز بعد از برگشتنشان از جنگل، وقتی معلم‌ها از صحبت درباره‌ی اینکه قرار است چه درس دهند دست کشیدند و واقعاً شروع کردند به درس دادن، بعد از مدرسه، پیپ به خانه‌ی کارا رفته بود. در آشپزخانه‌ی خانواده‌ی وارد نشسته بودند و تظاهر به انجام تکالیف می‌کردند، ولی درواقع، کارا داشت از بحرانی حرف می‌زد که گریبانگیرش شده بود.

«و بهش گفتم هنوز نمی‌دوم می‌خوام چه رشته‌ای توی دانشگاه بخونم، چه برسه به اینکه کجا می‌خوام برم؛ و اون مدام می‌گه زمان داره می‌گذره کارا و بهم استرس می‌ده. تو با پدر و مادرت صحبت کردی؟»

پیپ گفت: «آره چند روز پیش. انتخابم کالج کینگ توی کمبریجه.»

«رشته‌ی انگلیسی؟»

پیپ سرش را به علامت تائید تکان داد.

کارا نفسش را با عصبانیت بیرون داد و گفت: «بدترین آدم واسه‌ی درددل کردن درباره‌ی برنامه‌های زندگی هستی. شک ندارم که از الان، می‌دونی وقتی بزرگ شدی، می‌خوای چی کاره بشی.»

پیپ گفت: «معلومه. می‌خوام هم‌زمان، لویی ترو، هدر بروک و میشل اوباما بشم.»

«کارایی‌ات اذیتم می‌کنه.»

صدای سوت قطاری بلند از گوشی پیپ بلند شد.

کارا پرسید: «کیه؟»

پیپ که داشت پیام را از نظر می‌گذراند، گفت: «راوی سینگه. می‌خواد ببینه خبر تازه‌ی دیگه‌ای دارم یا نه»

کارا با بازیگوشی گفت: «اوه، الان دارین به هم پیام می‌دین، درسته؟ باید هفته‌ی بعد، یه تاریخ رو در نظر بگیرم برای عروسی؟»

پیپ خودکاری را به طرفش پرت کرد. کارا ماهرانه جاخالی داد.

کارا گفت:‌«خب، خبر تازه‌ای درباره‌ی اندی بل داری؟»

پیپ گفت: «نه راستش، هیچ‌چیز جدیدی نیست...»

دروغ باعث شد انقباض شکمش بیشتر شود.

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
3.۲۰ مگابایت
تعداد صفحات
400 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۰:۰۰
نویسندههالی جکسون
مترجمفرسیما قطبی
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A goog girl's guide to murder
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۲۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
79,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۳.۲۰ مگابایت
۴۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 262 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (20)
خوش‌خوان 🪶 (15)
5
ستاره
67 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
2 ٪
137 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من نسخه چاپ شده کتاب رو با قیمت ۱۵۵ هزار تومان خریدم و به این کتاب نمره ۱۸ از ۲۰ رو میدم... یک نمره برای ضعف ها که در ادامه توضیح میدم کم شد و یک نمره برای این که واسه من درجه یک نبود و قطعا اثری در ژانر جنایی بهتر از این کتاب پیدا میشه... اگه در مورد ترجمه بخوام بگم ، باید بگم بسیار روان و ساده بود و خواننده به راحتی میتونست با نوشته ارتباط بگیره. نویسنده واقعا ذهن خلاقی داشتند و مشخص بود برای نوشتن وقت گذاشته بودن و به اصطلاح کتاب آبکی نبود. نکات مثبت : مثل برخی نویسنده ها تو حاشیه نرفته بودن و داستان حول محور پرونده میچرخید. من نتونستم تا اخر داستان به قاتل اصلی شک کنم یا این که حدسی بزنم. نویسنده با مهارت توانسته بود رویداد ها رو تنظیم کنه و مخاطب گیج نمیشد. ریزبینی های پیپا و نکته سنجی های او فوق العاده بود👌🏻 نکات منفی : پیپا برای بدست آوردن اطلاعات زیادی خوش شانس بود و در واقع پروسه طولانی ای رو طی نمیکرد. اگر قرار بود یه دختر معمولی(که پلیس نیست) این قدر راحت شواهد رو علیه مظنونین جمع کنه و با زیرکی قاتل رو پیدا کنه چرا پلیس نخواسته و یا نتونسته بود؟ شاید بهتر میشد اگر شخصیت اصلی به جای یک دختر کنجکاوِ دبیرستانی ، یک پلیس و یا یک کارآگاه میبود.  &#۳۴;خطر اسپویل تا پایان ضربدر&#۳۴; ❌❌چند بار به رابطه مشکوک روزنامه نگار و مواد فروش اشاره شد اما در نهایت معلوم نشد چیزی بینشون بود یا نه... به نظر من هیچ کدوم از قاتل ها انگیزه خیلی قوی ای برای قتل نداشتن و دلیل برای منِ مخاطب جذاب نبود. پیرزنی که صاحب هتل بود با وجود آلزایمر چجوری چهره آندی بل رو از پنج سال پیش فقط با دو سه بار دیدن به یاد داشت؟!😐❌❌ در نهایت خوندن pdf کتاب با قیمتی مناسب پیشنهاد میشه اما به اندازه قیمت رو جلد خود کتاب نمی ارزید. باید بگم اگر بالای ۲٠ سال هستید ممکنه با وجود این که اتفاقات سریع پیش میرفتن ، این کتاب حوصلتون رو سر ببره... در هر صورت نمیتونم بگم عاالی بود اما ارزش یک بار خوندن رو داشت.

3

طبق نظر دوستان من از این نویسنده اول کتاب بازی قتل رو خوندم و بعد این یکی رو. در عین اینکه به هم مرتبط نیستن اما توالی زمانی دارن. در کل این کتاب کتاب خوبیه در این ژانر ولی اینکه میبینم دوستان با آثار آگاتاکریستی و … مقایسه کرده بودن که از نظر من اصلا قیاس درستی نیست. این کتاب خیلی به زبان و در دنیای نوجوانانه نوشته شده اصلا کتاب جنایی واقعی به نظر نمیاد چون خیلی جاها من به خودم میگفتم خب یه دختر ۱۷ ساله چطور به چنین چیزایی دسترسی داره یا کسی اونقدر جدی میگیرتش که به سوالاش جواب بده ولی خب بعدش میگفتم ای بابا این یه کتاب تخیلیه دیگه و این از قدرت کتاب برام کم میکرد. داستان یه دختری که برای وارد شدن به دانشگاه موضوع تحقیقش رو قتلی انتخاب میکنه ک پنج سال پیش اتفاق افتاده ولی شک داره اونچه که میدونه تمام حقیقت باشه قتل دختری به نام اندی به دست دوست پسرش سال، با جلو رفتن داستان به بسیاری از رازها و جنبه های شخصیتی اندی ، سال و تمام دوستان این دو پی میبریم و مشکلاتشون و در نهایت اینها باعث آروم آروم باز شدن گره این قتل بعد از پنج سال میشه

4

پنج سال قبل دختری جوان ظاهرا به دست دوست پسرش کشته می شود. شخصیت اول این داستان، پیپا این ماجرا را قبول ندارد و به بهانه انجام تکلیف درسی، سرنخها را دنبال می کند تا حقیقت را آشکار کند. گویا کتاب برای نوجوانان نوشته شده، ولی یک داستان جنایی عالی است. از خواندنش لذت بردم.

4

کتاب بسیارخوبیه . هم متن و داستان و هم ترجمه عالین . فقط مثل فیلمهای هندی کلا پلیس و دستگاه قضایی کشور به اندازه ای تعطیلن که یک دختر جوون باید معمای یک قتل رو حل کنه .

5

من تقریبا یک ساعت پیش بالاخره تمومش کردم.واقعا گیرا و جذاب بود و نمیتونستی کتاب رو زمین بزاری. ولی با اینکه دیگه کتاب تموم شد و معمای داستان حل شد ذهنم درگیر استنلی فوربزه که سه بار پیپا باهاش مواجه شد اما تهش هیچی ازش مشخص نشد! رابطش با هاوی باورز و اون پاکته؟! رابطش با دنیل دا سیلوا ؟! کاش جلد دوم و معمای جدیدی بیاد که پیپا با راوی بتونه حلش کنه و قضیه ی استنلی هم آشکار شه 🥲🥰

5

داستان جذاب و پرکششی بود، من ظهر خریدمش و تا شب تموم شد. فکر می‌کنم نویسنده ایده ی اصلی داستانش رو از روی سریال دروغگوهای کوچک زیبا (pretty little liars) برداشته چون به نظرم شخصیت آندی و کار ها و رفتار ها و راز هاش، کاملا مطابق شخصیت اصلی اون سریال، یعنی آلیسونه. درمجموع کتاب خوبی بود و من از خرید و خواندنش کاملا راضی ام.

4
خوش‌خوان 🪶

قطعاً اسم کتاب، مناسب ترین اسم برای این داستانه. پیپا واقعاً دختر خوبیه! از اون نقش اول هایی که تو داستان های امروزی دارن نایاب میشن، یعنی در زمانی که همه اصرار دارن آدم های خاکستری یا حتی سیاه رو توجیه کنن و قهرمان جلوه بدن. روابط خانوادگی گرم و صمیمانه اش هم باعث میشد داستان، تلخی متداول یک داستان جنایی-معمایی رو نداشته باشه. بخصوص کارکتر پدر پیپا که خیلی بانمک بود. ترجمه هم بسیار روان و امروزی بود فقط دلم میخواست برخی اسامی یا نکات، در پاورقی توضیح داده میشد.

5

یکی از بهترین کتاب ها نه ! قطعا بهترین کتاب جنایی که خوندم این کتاب که خیلی برام سنگین بود توی دو روز تموم شد واقعا خیلی قشنگ نوشته شده بود گیج کننده هم نبود و از اول هیجان داشت و تا آخرین صفحه حفظ هم شد این اولین کتاب این مجموعه بود امیدوارم کتاب سوم هم بزودی به فیدیبو اضافه بشه واقعا قلم این نویسنده عالی بود و باعث شد هر تایم خالی ای که داشتم این کتاب رو بخونم

5

سلام عزیزان میتونم بگم یکی از بهترین کتاب‌های جنایی و معمایی بود که خوندم . واقعا لذت بردم. وقتی نظر یکی دوتا از دوستان رو خوندم اولش پشيمون شدم از خرید اما با خوندن نظر مثبت بقیه ترغیب شدم به خرید . در نظر اول شاید منطقی نیاد که یه دختر نوجوون بتونه پرونده قتل رو حل کنه اما وقتی یه سری مسائل رو در نظر بگیری شدنیه. و تو این دنیا همه جیز امکان داره 😉

5
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

به نظر من کتاب روان و جذابی بود جوری که نتونستم حتی زمین بزارمش . و در طی دو روز تمومش کردم. غیر از زیبا و گیرا بودن خود متن ، ترجمه عالی داشت و خوشحالم که این کتاب رو مثل بعضی از کتاب های دیگه سانسور نکردند. من زیاد ژانر جنایی نمی خونم ولی به نظرم کتاب قوی و عالی هست. من که از خوندنش لذت بردم ، امید وارم شما هم لذت ببرید. با تشکر از فیدیبو ، نویسنده و مترجم کتاب .

نمایش 127 نقد دیگر
4.5
(263)
سرگرم‌کننده 🧩 (20)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب
راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب
هالی جکسون
نشر نون
4.5
(263)
سرگرم‌کننده 🧩 (20)
59,000
تومان