0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
لذت کار کردن
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب لذت کار کردن

زندگی حرفه ای تان را ساماندهی کنید
ناشر:
نشر نون
درباره لذت کار کردن

فرقی نمی‌کند کجا و مشغول چه کاری باشیم، معلم باشیم یا در فروشگاه کار کنیم، کارمند باشیم و یا در یک رستوران آشپز باشیم؛ اگر در روز اول هفته و شروع کار خوشحال نیستیم و هفته‌ی کاری را بدون انگیزه و با دلخوری فراوان آغاز می‌کنیم، یعنی یه جای کار درست نیست. طنزهای بسیاری درمورد شنبه گفته می‌شود اما واقعا دلیل این کرختی و بی‌حوصلگی برای شروع یک هفته‌ی کاری چیست؟ کم بودن زمان استراحت آخر هفته و یا بی‌نظم بودن کارها؟

دلیل اصلی بی‌حوصلگی اول هفته بی‌نظمی ما در انجام کارها است. روی هم انبار شدن کارها و تخصص ندادن زمان مناسب و متمرکزی که فقط صرف انجام امور شغلیمان شود دلیل بی‌انگیزه بودن ما در کار است. برای مثال زمنی که قرار است کارهای شرکت را انجام دهیم و یا قفسه‌های فروشگاه را مرتب کنیم و تا زمان خاصی مهلت داریم، در بین کار، سرگرم گوشی و فضای مجازی می‌شویم و تا به خودمان می‌آییم، زمان بسیار زیادی را تلف کرده‌ایم. در نتیجه دچار استرس و اضطراب می‌شویم و در نهایت آنچه رخ می‌دهد بی‌انگیزگی ما و کمرنگ شدن علاقه‌ی ما درمورد کارمان خواهد بود.

درباره کتاب لذت کار کردن

ماری کندو و اسکات سوننشین نویسندگان کتاب لذت کار کردن، در این اثر پرفروش به شما یاد خواهند داد که چطور به محل کار و البته خود کارتان نظم ببخشید و اگر با علاقه وارد حیطه‌ی کاری خود شدید، همچنان با علاقه به آن ادامه دهید. البته لازم به ذکر است که با مطالعه‌‌ی این کتاب نه تنها می‌آموزید که به محل کارتان نظم دهید، بلکه این مهارت را کسب خواهید کرد که به سایر جنبه‌های زندگی خود نیز نظم ببخشید.

کتاب لذت کار کردن کاملا به صورت طبقه‌بندی شده و مرتب شما را با فرایند نظم آشنا می‌کند و اگر با آن به صورت پله پله و قدم  قدم همراه شوید، در پایان کتاب تمام کارهایتان نظامند و مرتب خواهد شد. این کتاب یازده فصل دارد که در فصل اول این کتاب شما با نظم آشنا خواهید شد و با تعاریفی که نویسندگان از نظم می‌کنند و با بیان مزیت‌های نظم، سعی در ایجاد انگیزه در مخاطب می‌کند. در فصل‌های دوم و سوم کتاب لذت کار کردن فصول آموزش است؛ یعنی در این دو فصل شما کاملا کاربردی و عملی یاد می‌گیرید که به کحل کار خود نظم ببخشید و با نهایت انرژي و به موقع به کارها رسیدگی کنید. در فصل چهارم تا نهم دیگر وقت آن می‌رسد که علاوه بر مرتب کردن برگه‌ها و فقسه‌ها و البته کامپیوترتان از داده‌هایی که باید به موقع برای جلسات دسته‌بندی می‌شد، به مرتب کردن و نظم بخشیدن به زمان، تصمیم‌گیری‌ها، کارهای گروهی و ... بپردازید. در فصل دهم، ماری کندو و اسکات سوننشین قصد دارن به شما نشان دهند که پدیده‌ی نظم چه تاثیری در کارها و البته شخصیت کاری شما گذاشته است. اما آنها در در فصل یازدهم، فراتر از بحث نظم پیش می‌روند و کارهایی را به شما پیشنهاد می‌دهند که یک شادی پایدار برای شما به ارمغان می‌آورد و ذهنیت جدیدی را در شما برای انجام کارهایی که باعث آرامش و پیشرفت می‌شود ایجاد می‌کند. فصل یازدهم را ماری کندو بیشتر بر اساس تجربیاتش در این زمینه تألیف کرده است. به طور کلی می‌توان گفت هدف کتاب لذت کار کردن اثبات این امر است که اگر نظم در کار را رعایت کنید خواهید دید که شادی و لذت به سمت شما می‌آیند! نویسندگان بسیاری درباره این کتاب نظرات مثبی داشته و در نکوداشت این کتاب یاداشت‌هایی نوشته‌اند. از جمله این نویسندگان می‌توان به الکس بانایان و آدام گرنت که هر دو از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز هستند اشاره کرد. بانایان در مورد کتاب لذت کار کردن این چنین می‌گوید: «ماری کوندو در مورد زندگی و کار چیز بسیار مهمی به ما می‌گوید. او رمز موفقیت خود را با ما به اشتراک می‌گذارد و نکاتی که مطرح می‌کند در نهایت باعث شادی، تمرکز و لذت ما از کار و زندگی می‌شود.» و گرنت نیز نوشت: «یافتن شادی و خشنودی در محل کار، امری جادویی و رویایی نیست؛ ماری کوندو به شما می‌آموزد که چگونه آن را محقق کنید.»

درباره ماری کندو نویسنده کتاب لذت کار کردن

ماری کاندو یک مشاور پاکسازی و مرتب‌سازی متولد سال ۱۹۸۴ در توکیو است که از کودکی علاقه‌ی بسیاری به مرتب کردن و نظم بخشیدن به انواع محیط‌ها داشته است. این علاقه آنقدر زیاد بوده که وی در دوران دانش‌آموزی، مسئولیت کتابخانه‌‌ی مدرسه را به عهده گرفت تا بتواند همان‌طور که دوست دارد به آنجا نظم دهد.

ماری با تمرین های مذهب شینتو معروف به شینتویسم بزرگ شد. این مذهب سازمان‌دهی و نظم را یکی راه‌ها تعالی می‌داند. وی اشتیاق و علاقه‌ی خود را به نظم از زمانی می‌داند که به عنوان خدمت‌کار در معبد شینتو کار می‌کرده و آموزش دیده است.

در حال حاضر ماری کندو یک مشاور پاک‌سازی و مرتب‌سازی است و خالق سبک کن ماری (kon mary) است.

درباره روش کن ماری

روش KonMari اصول و تکنیک‌هایی را که باید در هنگام مرتب سازی رعایت شوند را بیان می‌کند. به عنوان مثال پیراهن، شلوار، کاپشن و سایر وسایل پوشاک باید به روشی خاصی تا شوند. این تضمین می‌کند که آنها کم‌ترین فضای ممکن را به خود اختصاص دهند ، درحالی که به صاحبخانه امکان می‌دهد در صورت لزوم سریع‌تر و با نظم آن‌ها را پیدا کند.

درباره‌ی ترجمه کتاب لذت کار کردن

کتاب لذت کار کردن یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است. ترجمه‌ی امید آفاق‌نیا را انتشارات شمشاد در سال ۱۳۹۹ روانه بازار کرد و در سال ۱۴۰۰ نیز نشر نون این کتاب را با ترجمه‌ی سارا حبیبی‌تبار منتشر کرد. از دیگر آثار این مترجم جوان می‌توان به کتاب هفته‌ی کاری چهار ساعته اشاره کرد.

در بخشی از کتاب لذت کار کردن می‌خوانیم

بیشتر تصمیمات کم‌اهمیت ارزش صرف زمان و انرژی را ندارد با تصمیمات کوچک شروع کنید. به خاطر داشته باشید آنچه یک تصمیم را کم‌اهمیت می‌کند رابطه آن با شغل شما و موقعیتتان در سازمان است. اگر به تازگی کارتان را آغاز کرده‌اید، آنچه برای یک مدیر تصمیم سطح پایینی محسوب می‌شود شاید اهمیت بسیار بیشتری برای شما داشته باشد. این احتمال وجود دارد که نتوانید بسیاری از تصمیمات کم‌اهمیت را به خاطر آورید. زیرا خود به خود اتفاق می‌افتند و برای آن‌ها توان ذهنی صرف نمی‌کنید. این عالی است! اجازه دهید به همان شکل خودکار باقی بمانند. البته باید هوشیار باشید که تعداد کمی از آن‌ها ارزش وقت شما را دارند. آیا شما:

۱. درحال انتخاب مدل کاغذ کپی هستید؟

۲. می خواهید تصمیم بگیرید که در سخنرانی تان از خط استفاده کنید یا نمودار میله‌ای؟

۳. مشغول انتخاب سایز نوشتة گزارشتان هستید؟

اگر فکر می‌کنید نتيجه تصمیم‌گیری‌تان تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند، زمان زیادی برای آن صرف نکنید. می‌دانم انجام دادن اين کار در لحظه سخت است.

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۸ مگابایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسندهماری کوندو
نویسنده دوم اسکات سانن شاین
مترجم سارا حبیبی تبار
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Joy at work
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۲۱
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۸ مگابایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
40 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

در ظاهر شاید یک کتاب انگیزشی به نظر بیاد . اما اگر به قوانین ساده و عمیقش توجه بشه می تونه واقعا مفید باشه . بازتاب یک ذهنیت صریح و عمیق از فرهنگ ژاپن ، که آدم ها رو به ذهنیت مینمال دعوت میکنه . برای من خوب بود این کتاب .

1

نسخه نمونه اش که جذاب نبود

5

عالی بود

3.3
(10)
59,000
٪50
29,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
لذت کار کردن
٪50
لذت کار کردن
زندگی حرفه ای تان را ساماندهی کنید
نشر نون
3.3
(10)
59,000
٪50
29,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر