0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سرزمین های شبح زده

معرفی، خرید و دانلود کتاب سرزمین های شبح زده

درباره سرزمین های شبح زده
در چند دهۀ گذشته، بسیاری از کشورها در مناطق مختلف جهان از حکومت دیکتاتوری به سوی دمکراسی حرکت کرده‌اند. کشوری که از حکومت دیکتاتوری بیرون می‌آید و به سوی دموکراسی می‌رود، دو تعهد دارد. نخستین مسئولیت آن در قبال قربانیان آن است؛ در قبال خانواده‌های آن‌هایی که به قتل رسیدند و در قبال تمام آن‌هایی که شکنجه شدند، به ناحق به زندان افتادند، آسیب جسمی دیدند و از حق کار کردن در حرفۀ خود یا تحصیل فرزندانشان محروم شدند. مسئولیت دوم در قبال آیندۀ خود است: تضمین این که حکومت دیکتاتوری هرگز بازنمی‌گردد. ملت باید یک فرهنگ سیاسی جدید دموکراتیک ایجاد کند. کتاب حاضر نشان‌دهندۀ تلاش‌های مردم و دولت‌ آلمان، لهستان، جمهوری چک و اسلواکی برای رویارو شدن با گذشته‌های کمونیستی‌شان است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۹۷ مگابایت
تعداد صفحات
564 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۴۸:۰۰
نویسندهتینا روزنبرگ
مترجمفروغ پوریاوری
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The haunted land
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۱۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
150,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۹۷ مگابایت
۵۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

و بالاخره تموم شد. انواع روش های عدالت خواهی و پاکسازی، رسیدن به دموکراسی، افزایش آگاهی مردم و ... در بعد از یک دیکتاتوری در این کتاب به صورت بسیار دقیق و با بررسی ابعاد مختلف موضوع بررسی می‌شوند. کتاب به صورت دقیقی سه کشور چکسلواکی، لهستان و آلمان را در زمان حکومت کومونیستی و چند سال غیر کومونیستی بعد از انقلاب بررسی می کند. در مورد شخصیت های تأثیرگذار در دوران دیکتاتوری( چه موافق چه مخالف) بسیار ریز صحبت می شود و درک جامعی به دست می دهد. با این حال توجه خوبی به مسائل کلان نیز شده است. جمع بندی ۱۵ صفحه ای پایان کتاب فوق‌العاده بود. خیلی چیز ها در مورد روش های مختلف بر خورد با حامیان رژیم دیکتاتوری - در پس از سقوط دیکتاتوری - به ما آموزش می دهد. به شخصه می توانم بگویم یک تحقیق بسیار کامل و دقیق در مورد مسائل گفته شده است و تعجبی هم ندارد که جایزه ی پولیتزر را برده است. ممکن است برای افرادی که آشنایی بسیار اندکی با تاریخ اروپای شرقی دارند، کتاب کسل کننده و گنگ به نظر رسد. به همین دلیل توصیه می کنم ابتدا کمی در این مورد و حداقل اشخاص دیکتاتور و اتفاقات مهم سیاسی این سه کشور اطلاعات کسب کنید و اگر هم حال این کار را نداشتید با کمی صبر و البته کمی سرچ در کنار خواندن، این موضوع قابل حل است. بیشتر برای مطالعه‌ی هدفمند به درد می خورد و به عنوان کتاب اطلاعات عمومی درباره‌ی اروپای شرقی اصلا توصیه نمی شود.

5

کتابی با ضرباهنگی سریع و جذاب و ترجمه ای پاکیزه. خواندن آن را به همه کسانی که به این نحله از کتب علاقه دارند، توصیه می کن.

5

باید که خوانده شود تا پسندیده شود

نمایش 1 نقد دیگر
4.2
(6)
تلخ ☕️ (1)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سرزمین های شبح زده
سرزمین های شبح زده
تینا روزنبرگ
نشر ثالث
4.2
(6)
تلخ ☕️ (1)
75,000
تومان