0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کلیات (دیوان) اشعار ترکی شهریار
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کلیات (دیوان) اشعار ترکی شهریار

به انضمام حیدر بابا سلام
درباره کلیات (دیوان) اشعار ترکی شهریار

دنیای ادبیات شاعران بسیار قدرتمندی را به خود دیده است و یکی از این شاعران شهریار است. کلیات دیوان اشعار ترکی شهریار یکی از کتاب‌هایی است که هر کسی با دنیای ادبیات انس و الفتی دارد باید یکبار آن را بشنود و از زیبایی آن لذت ببرد. در این کتاب صوتی شنیدنی و جذاب اشعار این شاعر بزرگ که به زبان ترکی گفته شده‌اند جمع‌آوری‌شده است و در پایان آن هم شعر محبوب و مشهور حیدربابا سلام قرار گرفته است. این شعر یکی از محبوب‌ترین اشعار ترکی دنیاست  و افراد زیادی به آن علاقه‌مندند زیرا مفاهیم زیادی را در خود جمع کرده است و از عشق به وطن تا خانواده و اخلاقیات را می‌توان در آن دید. انتشارات آوای چیروک این کتاب را با صدای بهمن وخشور، از گویندگان خوب ترک زبان کشورمان اجرا کرده است و علاقه‌مندان به این نوع شعر می‌توانند از آن لذت ببرند. شما می‌توانید این کتاب صوتی را از طریق فیدیبو در دسته‌بندی شعر دانلود کنید

سید محمدحسین بهجت تبریزی کیست؟

سید محمدحسین بهجت تبریزی یا همان شهریار در سال ۱۲۸۵ به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۷ درگذشت. او در روستایی اطراف تبریز به دنیا آمد و در همین روستا کودکی خود را گذراند. او سپس برای مدرسه به تبریز رفت و بعدها به دارالفنون در تهران پاگذاشت. او بسیار با استعداد بود و در رشته‌ی پزشکی دانشگاه پذیرفته شد. همان سال‌ها طبع شعر او خودش را نشان داد و شعرهای زیبای بسیار زیادی از او به فارسی و ترکی وجود دارد. او در جوانی عاشق دختری به نام ثریا شد که به او نرسید و همین باعث شد از نظر ذهنی به هم بریزد و در نهایت در پایان دوران تحصیل آن را رها کرد و هیچ‌وقت به‌صورت رسمی پزشک نشد. او با افرادی مانند بهار، صبا، ایرج میرزا و عارف همنشین بود و بعدها هم با نیما یوشیج و ابتهاج و... همنشین شد. از در نهایت در سن بالا با یکی از اقوام خود ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد. او در سال ۶۷ در بیمارستان امام تبریز در گذشت و به وصیت خودش در مقبره الشعرا به خاک سپرده شد.

چرا باید کتاب صوتی کلیات اشعار ترکی شهریار را خواند؟

شهریار یک شاعر معمولی نیست. او یکی از بهترین شاعران سده‌ی گذشته‌ی هجری شمسی است که هم به فارسی و هم به ترکی شعرهای زیبا و دوست داشتنی‌ای دارد. او مفاهیم اخلاقی و عرفانی و طبیعت دوستی و ... را در شعرهایش به کار گرفته است و شعرهایش از نظر قالب‌های قطعه، غزل و قصیده و ... هم متنوع‌اند. آذری زبان‌ها و کسانی که به این زبان علاقه‌مندند و آن را می‌فهمند می‌توانند از این کتاب ارزشمند بیشترین بهره را ببرند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی کلیات اشعار ترکی شهریار

در قرن چهاردهم هجری شمسی شاعران بسیار ارزشمندی در ایران ظهور کرده‌اند و اشعار فارسی و ترکی بسیار ارزشمندی سروده است که خواندن هرکدامشان در نوع خود ارزشش را دارد. در ادامه تعدادی از کتاب‌های شعر بسیار خوبی را که می‌توانید بخوانید معرفی می‌کنیم:

·      کتاب صوتی در گذرگاه جهان اثر فریدون مشیری انتشارات ماه آوا

·      کتاب صوتی شعر زندگی اثر هوشنگ ابتهاج انتشارات ماه آوا

·      کتاب صوتی علی کوچیکه اثر فروغ فرخ زاد انتشارات ماه آوا


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
384.۰۳ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۳۹:۰۷
نویسنده محمدحسین بهجت تبریزی
راویبهمن وخشور
ناشرآوای چیروک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۲۲
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۸۴.۰۳ مگابایت
۰۴:۳۹:۰۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
90 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
9 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

شهریار یک معجزه یک نابغه‌ی علم ادبیات است ایشان هم در زبان فارسی و هم در زبان آذربایجانی ، بزرگترین شاعر قرن بیستم است و در هر دو زبان بدون رقیب در عصر خود می باشد

5

شهریار نگین اذربایجان💫

5

سلام فیدیبو ممنونم برای کد تخفیف برای فیدی پلاس وکتابهای خوبت?

5

تایسیز👌👌👌👌👌👌

4.6
(11)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
22,500
٪50
11,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کلیات (دیوان) اشعار ترکی شهریار
٪50
کلیات (دیوان) اشعار ترکی شهریار
به انضمام حیدر بابا سلام
آوای چیروک
4.6
(11)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
22,500
٪50
11,250
تومان