0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کافه ای به نام چرا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کافه ای به نام چرا

ناشر:
ماه آوا
درباره کافه ای به نام چرا

کتاب‌ها بهترین دوستان ما هستند و چیزهای زیادی را می‌توانید از آن‌ها بفهمید. کافه‌ای به نام چرا یکی از همین کتاب‌هاست. این کتاب اولین‌بار با عنوان اصلی the why cafe در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و توانست نظرات زیادی را به خود جلب کند. این کتاب کوچک ۱۳۰ صفحه‌ای به معنای زندگی می‌پردازد و از این می‌گوید که چگونه می‌توان این سفر را به سفر بهتری تبدیل کرد. داستان کتاب داستان کسی به نام جان است که پس از انحراف از مسیر اصلی در سفر جاده‌ای خود بنزین تمام می‌کند و یک کافه‌ی کوچک پیدا می‌کند. اگرچه می‌خواهد فقط بنزین بزند و به راهش ادامه دهد؛ اما ناگهان خودش را در کافه می‌بیند که یک بشقاب غذا روبه‌رویش است و سه سؤال هم در منو نوشته شده است: چرا اینجا هستید؟ از مرگ می‌ترسی؟ توانسته‌ای خودت را در زندگی ارضا کنی؟ این سؤالات بسیار مهمی هستند که اگر یک‌لحظه درنگ کنید و سعی کنید به آن‌ها جواب دهید اتفاقات مهمی می‌افتد.

کتاب کافه‌ای به نام چرا چندین بار به فارسی برگردانده شده است. یکی از برگردان‌های اصلی این کتاب برگردان امیرحسین مکی است که رضا عمرانی خوانش آن را برعهده داشته است. انتشارات ماه آوا این کتاب را در قالب کتاب صوتی در بازار کتاب ایران عرضه کرده است و شما می‌توانید آن را در همین صفحه در دسته‌بندی روانشناسی از فیدیبو دانلود کنید.

جان پی استرلکی کیست؟

John strelecky نویسنده‌ی انگیزشی و آمریکایی است که در سال ۱۹۶۹ در شیکاگو، ایالت ایلینوی به دنیا آمده است. او در دنیا به‌عنوان یک معلم انگیزشی شناخته می‌شود که کتاب پنج بزرگ زندگی را نوشته است. او بسیاری از مردم دنیا را تحت‌تأثیر خود قرار داده است و بیش از ۹ میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر دنیا و بیش از سی کشور فروخته شده است. از این نویسنده کتاب‌های دیگری هم در بازار موجود است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

·      بازگشت به کافه‌ی چرا

·      سفر زندگی داستانی الهام‌بخش برای پیداکردن پنج بزرگ زندگی

·      کافه ای بر لبه جهان

چرا باید کتاب کافه‌ای به نام چرا را شنید؟

کافه‌ای به نام چرا فقط یک داستان معمولی نیست. این کتاب یک کتاب جدی است که از شما می‌خواهد به همه چیز دوباره فکر کنید. درست مانند راننده‌ی توی جاده در کتاب تمام افرادی که این اثر را می‌خوانند هم باید لحظه‌ای توقف کنند و بدون فکرکردن به اینکه ادامه‌ی سفرشان به کجا می‌رسد تلاش کنند جواب سؤال‌هایی اساسی را پیدا کنند. این کتاب به شما کمک می‌کند درک کنید تا کنون با زندگی خود چه کرده‌اید و آیا از مسیرتان راضی هستید یا نه. کافه‌ای به نام چرا می‌تواند به تمام بزرگسالان کمک کند درک بهتری از زندگی خود پیدا کنند.

در بخشی از کتاب کافه‌ای به نام چرا می‌شنویم

بیست و پنج دقیقه‌ی دیگر هم گذشت و خبری از حرکت نشد، تا اینکه بالاخره خودروی پلیسی را دیدیم که از راه چمن وسط بزرگراه به سمت ما سرازیر شده بود. هر صد قدم متوقف می‌شد و گویا مأمور پلیسی که در آن بود برای مردمی که در راه‌بندان گیرکرده بودند گزارش می‌داد که ماجرا از چه قرار است.

در دل گفتم: ‌ برای حفظ جان خودشان هم که شده، امیدوارم تجهیزات ضدشورش همراهشان باشد.

همه بی‌صبرانه منتظر بودیم تا آن‌ها به ما برسند و ما را باخبر کنند. بالاخره وقتی به محدوده‌ی ما رسیدند، مأمور پلیس گفت حدود پنج مایل جلوتر، یک تانکر حامل مواد سمی واژگون شده و جاده کاملاً مسدود است. سپس گفت یا می‌توانیم دور بزنیم و از مسیر دیگری به سمت مقصد موردنظرمان حرکت کنیم. اگرچه مسیر دیگری در آن حوالی وجود نداشت. یا اینکه آن قدر منتظر بمانیم تا جاده پاک شود. احتمالاً عملیات پاکسازی جاده حدود یکساعت طول می‌کشید.

مأمور پلیس این را گفت و رفت سراغ گروه دیگری از رانندگان ناراضی. وقتی راننده‌ی وانت یکبار دیگر غرغر کرد که اگر راس ساعت ۶ به هتل نرسید اتاقی که گرفته پر خواهد شد دیگر کاسه‌ی صبرم لبریز شد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کافه‌ای به نام چرا

کتاب کافه‌ای به نام چرا کتابی است که ذهن را به چالش می‌کشد و تلاش می‌کند به افراد یاد دهد زندگی را با معناتر نگاه کنند. کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید:

·      انسان در جستجوی معنی اثر ویکتور فرانکل انتشارات آوانامه

·      تاملات اثر مارکوس اورلیوس انتشارات ققنوس

·      درباره معنی زندگی اثر ویل دورانت انتشارات ماه آوا


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
146.۹۵ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۷:۱۳
نویسنده جان پی استرلکی
مترجمامیرحسن مکی
راویرضا عمرانی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۲۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۶.۹۵ مگابایت
۰۲:۳۷:۱۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 46 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
65 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
8 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

بد نبود . به نظر من البته : بیشتر مثل کتاب های رازهای موفقیت و زندگی شاد بود تا فلسفی . کل کتاب این بود که چرا زنده ایم و چرا زندگی میکنیم و در گیر تبلیغات نشیم و هر چی قانع تر زندگی بهتر داریم و مثال مرد ماهیگیر و مرد تاجر . که همین مثال رو هم تو کتاب اورد. و هر کار دوست دارید بکنید و .......... که البته کتاب بدی نبود و ارزش یه بار گوش کردن رو داره ۲ ساعته کلا. نه خیلی خوب و نه چندان بد کلا!!!!

5

این کتاب رمان نیست ..کتابیست که در نظر داره با خودِ درونی ما حرف بزنه...شاید کم و بیش نقطه نظرات این کتاب رو بدونیم ..اما تکرارش به این شیوه و با خوانش متبحرانه آقای عمرانی خالی از لطف نیست.البته در جوامع محدود و جهان سومی عمل به توصیه های این کتاب بسیار سخت تر خواهد بود..اما درکل حس خوبی داره این کتاب

3

داستان جدای از اجرای فوق العاده آفای عمرانی، درباره موضوع مهم و تکراری اینه که در زندگی به دنبال ماموریت و رسالت اصلی خودتون باشید و حواستون باشه که از هدف اصلی دور نشین. امروزه مخاطبان روان شناسی در دنیا و بخصوص ایران در جنگلی از تئوری های روانشناسی گم شدن و هر نویسنده ای موضوع رو از دریچه خاص خودش میبینه.

5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

محتوی کتاب عالی و اجرای آقای عمرانی مثل همیشه بینظیر و تاثیرگذار بود. خیلی خوبه دنبال چراهای تصمیمهات زندگیمون باشیم و ار روزمرگی زدگی جلوگیری کنیم. آگاهانه مسیرهای زندگی رو انتخاب کنیم، در لحظه زندگی کنیم و برای خودمون زندگی کنیم نه خوشنود کردن دیگران!

5

کتاب بسیار خوبی در رابطه با معنای زندگی و درگیری با تبلیغاتی که زندگی ما را کنترل می‌کنند است. صدای خوب آقای عمرانی، شخصیت سازی و فضای بسیار جذابی ایجاد کرده. ممنونم از تیم ماه آوا

5

کتاب بسیار خوبی بود. در مورد خودسازی و روانشناسی هست. نقاط مهمی رو به صورت داستان میگه که حتما باید روش تامل و فکر کرد. صدای آقای عمرانی هم بسیار عالی است.

5

صدای گوینده بسیار عالیه و پیشنهاد می کنم اگر به دنبال چرایی وجودتون هستید حتما کتاب رو بخونید یا مثل من گوش کنید به من خیلی کمک کرد

2

صداى گوينده عاليه ولى به قدرى بد اديت شده و حرف اخر كلمات رو محو كردن كه ادمو عصبى ميكنه منم نصفه رهاش كردم

5

کتاب عالی و چالش برانگیز ، راوی خوب. گوش دادن به این کتاب شدیداً توصیه میشه.

5

من این‌کتاب و خونده بودم و بسیار لذت بردم ولی با صدای آقای عمرانی معرکه بود

نمایش 14 نقد دیگر
4.2
(45)
پربار 🌳 (1)
62,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
کافه ای به نام چرا
کافه ای به نام چرا
جان پی استرلکی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کافه ای به نام چرا
کافه ای به نام چرا
جان پی استرلکی
ماه آوا
4.2
(45)
پربار 🌳 (1)
62,400
تومان