0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ذهنی برای اعداد
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ذهنی برای اعداد

چگونه در ریاضی و علوم از همه بهتر باشیم (حتی اگر از جبر نمره نیاورده باشیم)
درباره ذهنی برای اعداد

تعریف هوش مفهومی است که سال‌ها با استعداد در ریاضی و محاسبات گره خورده است. افرادی که در این رشته عملکرد خوبی دارند، اغلب باهوش خوانده می‌شوند آن را موهبت الهی می‌پندارند. اگرچه این تعریف هوش در زمان حاضر منسوخ شده است و روش‌های پیچیده‌ای برای آن طراحی شده می‌شود. عملکرد متوسط یا حتی ضعیف در علوم ریاضی ممکن است عده‌ی بسیار زیادی را از این رشته دلسرد کند. باربارا اوکلی، نویسنده‌ی ذهنی برای اعداد به طور ویژه چنین افرادی را مخاطب قرار داده و به آنها نشان می‌دهد که همه چیز اکتسابی است. در واقع شیوه‌ی درست مطالعه‌ی علوم ریاضی نقش مهم در یادگیری و به کارگرفتن آن دارد.

درباره‌ی کتاب ذهنی برای اعداد

کتاب ذهنی برای اعداد با عنوان انگلیسی A Mind for Numbers: How to Excel at Math and Science برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد. اگر برای کسب موفقیت در علوم ریاضی به دنبال راهکارهای عملی هستید، این کتاب منبعی عالی از پژوهش‌های علوم شناختی است و نقشه‌ی راه مطمئن و در عین حال جذاب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مخاطب اصلی این اثر دانش آموزان مقطع دبیرستان است. افرادی که تلاش می‌کنند نمره‌ی ریاضی خود را بهبود ببخشند اما با نتیجه منفی روبه‌رو می‌شوند و همین موضوع آنها از ریاضی دور و دورتر می‌کند. باربارا اوکلی در کتاب خود به زندگی علمی بسیار از مشاهیر علمی پرداخته و راهکارهای آنها برای خلاقیت بیشتر و برای پیشبرد علم را موشکافی می‌کند. او نه تنها روش‌های یادگیری را آموزش می‌دهد، بلکه توصیه‌های ارزشمندی برای امتحان دادن و کسب موفقیت در آزمون ارائه می‌کند. این کتاب در 18 فصل و 288 صفحه به شما می‌آموزد چگونه در چیزی که فکر می‌کنید در آن بی استعداد هستید، بهترین شوید.

فصل‌های کتاب ذهنی برای اعداد

فصل یک: در را بگشا

فصل دوم: دستپاچه نشوید

فصل سوم: یادگیری خلق کردن است

فصل چهارم: دسته کردن و دوری کردن از توهم های توانایی

فصل پنجم: جلوگیری از پشت گوش انداختن

فصل ششم: زامبی ها همه جا هستند

فصل هفتم: دسته کردن در مقابل خفقان

فصل هشتم: ابزارها، راهنمایی ها و ترفندها

فصل نهم: جمع بندی زامبی های پشت گوش انداختن

فصل دهم: بهبود حافظه تان

فصل یازده: راهنمایی‌های بیشتر برای حافظه

فصل دوازده: یادگیری ارج نهادن به استعدادتان

فصل سیزده: شکل دادن به مغزتان

فصل چهارده: پرورش دادن چشم ذهن از طریق ساخت شعر

فصل پانزده: نوزایی در یادگیری

فصل شانزده: اجتناب از اعتماد به نفس بیش از حد

فصل هفده: امتحان دادن

فصل هجده: استعدادهای پنهان خود را شکوفا کنید

درباره‌ی باربارا اوکلی، نویسنده‌ی ذهنی برای اعداد

باربارا اوکلی استاد دانشگاه و نویسنده‌ی آمریکایی است و در دانشگاه‌های اوکلند و مک مستر به تدریس می‌پردازد. دوره‌های آموزشی او را می‌توان یکی از دوره‌های بسیار پرطرفدار آموزشی قلمداد کرد. او تحصیلات خود را در رشته‌ی زیان و ادبیات اسلاوی آغاز کرد و پس پایان تحصیل، برای به چالش کشیدن خود تصمیم گرفتم در رشته‌ی ریاضی محور تحصیلات خود را ادامه دهد. به این ترتیب در رشته‌ی مهندسی برق و کامپیوتر، مدرک PHD خود را دریافت کرد. او با بک عصب شناس به نام تری سنجویسکی تحقیقات مشترک زیادی انجام داده و راهکارهای خود را برپایه پژوهش توصیه می‌کند. افزون بر این آثار گوناگونی را در این حوزه منتشر کرده است.

ترجمه‌ی کتاب ذهنی برای اعداد به زبان فارسی

کتاب ذهنی برای اعداد توسط مترجم خوب و سرشناس کشور، آقای کامیاب تقی زاده به زبان فارسی ترجمه شده  است. از دیگر آثار این مترجم می‌توان به کتاب‌های "سیر زمان" و "روی دیگر حقیقت" اشاره کرد. نشر چترنگ انتشار این اثر را بر عهده داشته است. امکان دانلود رایگان کتاب الکترونیکی ذهنی برای آشنایی بیشتر با این کتاب فراهم شده است. برای خرید کتاب ذهنی برای اعداد نشر چترنگ کافی است بر روی دکمه خرید نسخه الکترونیک در وبسایت و اپلیکشن فیدیبو کلیک کنید.

در بخشی از کتاب ذهنی برای اعداد می‌خوانیم

 فرض کنید قرار بود دریک مسابقه بزرگ دو شرکت کنید و برای اولین تمرین تا شب پیش از اولین ماراتن صبر می‌کردید؛ تصور کنید در این صورت عضلات ساق پایتان چقدرتیر می‌کشید. به همین ترتیب؛ در ریاضی و علوم هم نمی‌توان همه چیز را به دقایق آخر موکول کرد.

برای بیشتر افراد. یادگیری ریاضی و علوم به دو چیز وابسته است: چند دوره مطالعه مختصر تا «آجرهای» ذهنی جاگذاری شوند و همچنین زمانی بین این مطالعات تا ملاط ذهنی خشک شود: یعنی مخصوصا دانشجویان ریاضی و علوم باید به خوبی بر پشت گوش انداختن که بین بسیاری از دانشجویان مشکلی رایج است، چیره شوند.

ما کارهایی را پشت گوش می‌اندازیم که حس ناخوشایندی القا می‌کنند. مطالعه تصاویر پزشکی نشان می‌دهد افرادی که با ریاضی میانه خوبی ندارند، به خاطر این از ریاضی دوری می‌کنند که حتی فکر کردن به آن باعث می‌شود درد بکشند. وقتی در مورد مطالعه ریاضی فکر می‌کنند. مراکز درد در مغزشان فعال می‌شود.

اما نکته مهمی در این مطالعات وجود دارد. آنچه دردناک است. انتظار برای مطالعه ریاضی است. وقتی افرادی که از ریاضی نفرت داشتند واقعا به مطالعه ریاضی پرداختند. درد ناپدید شد. ریتا امت متخصص پشت گوش انداختن، می‌گوید: «ترس از انجام یک کار، بیش از انجام خود کار انرژی و زمان می‌برد.»

دوری جستن از چیزی دردناک قابل درک است اما متسفانه تأثیرات بلند مدت عادت کردن به این دوری جستن می‌تواند ناخوشایند باشد. اگر مطالعه ریاضی را کنار بگذارید. فکر کردن به مطالعه آن دردناک‌تر می‌شود. اگر مطالعه برای آزمون‌های اس ای تی با ای سی تی را‏ عقب بیندازید. در روز حساس آن آزمون احساس خفگی به شما دست می‌دهد؛ چون برای راحت بودن با مفاد درسی، پایه های عصبی محکم لازم را نساخته اید و امکان گرفتن بورسیه را از دست می دهید.

شاید دوست داشتید شغلی مرتبط با ریاضی و علوم داشته باشید. اما تسلیم شدید و مسیر دیگری در پیش گرفتید. به بقیه گفتید از ریاضی سر درنمی آوردید. اما درحقیقت صرفا به این دلیل بود که اجازه دادید پشت گوش انداختن مطالعه شکستتان بدهد.

پشت گوش انداختن «اساس» عادتی همواره نادرست است. به عبارتی، این عادت جنبه های مختلفی از زندگی تان را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر بتوانید این عادت را تغییر دهید. به تدریج، هزاران تغییر مثبت در زندگی‌تان رخ خواهد داد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۹۳ مگابایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسندهباربارا اوکلی
مترجم کامیاب تقی زاده
ناشرانتشارات چترنگ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
(A Mind for Numbers: How to Excel at Math and Science (Even If You Flunked Algebra
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۲۶
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
180,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۹۳ مگابایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
59 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
14 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوبی بود و اگر شخصی واقعا به گفته های نویسنده عمل کنه نتیجه‌اش رو هم می‌گیره و اینم بگم که شما میتوانید برید سرچ کنید دوره خانم باربارا اوکلی رو و بصورت رایگان با زیرنویس فارسی دریافتش کنید خیلی از مطالب این کتاب رو اونجا هم گفته. در اخرم اینکه کسایی که این کتاب رو خواندن و دوستش داشتند پیشنهاد میکنم کتاب بیش یادگیری جناب اسکات یانگ رو هم بخوانند(تو این کتاب هم یک جا به این شخص اشاره میکنه نویسنده)

4

کاش در دوران تحصیل این کتاب رو خونده بودم. نکات و مطالب تکنیک‌های خوبی برای بهبود فرآیند یادگیری ارائه می‌ده. الزاما هم ربطی به ریاضیات نداره و برای یادگیری هر موضوع دیگه‌ای هم می‌تونه کمک کنه می‌تونست کوتاه‌تر و جمع و جورتر باشه نهایتا کتاب مفیدیه و ارزش خوندن داره

5

من در یک دوره دانشگاهی خانم باربارا اوکلی شرکت کرده‌ام و باید بگم ایشان بی‌نظیر هستند. بحث‌هایی که مطرح می‌کنند علمی هستند و روش‌های ایشان شبیه کتاب‌های انگیزشی زرد نیست. توصیه می‌کنم هر کتابی از ایشان منتشر شد را حتما تهیه کنید و بخوانید.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
پربار 🌳
آموزنده 🦉

استاد پیام بهرام پور عزیز زندگی من رو تغییر دادن واین کتاب رو به پیشنهاد ایشون دارم تهیه میکنم و مطمئنم که این کتاب هم عالی خواهد بود باتوجه به مطالبی که استاد بهرام پور ازاین کتاب نقل کردن

4

تا بحال ۷۰ درصد کتاب رو خوندم، نمیشه گفت فوق العاده اما کتاب خوبیه، کنار و مکمل این کتاب، کتاب کار عمیق رو هم به شدت توصیه میکنم

5

کتاب بسیار خوبیه. در یادگیری و به خاطر سپردن و به یاد آوردن همه چیز کمک میکنه

5

کتابی جامع برای تبدیل کردن مغز خود به یک مغز ریاضی دان

5

عالی عالی عالی

4

کتابی است که منوعاشق ریاضی خواهدکرد!.

5

کتابیه که هروقت بخونی عالیه

نمایش 3 نقد دیگر
3.9
(27)
آموزنده 🦉 (2)
102,200
٪50
51,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ذهنی برای اعداد
٪50
ذهنی برای اعداد
چگونه در ریاضی و علوم از همه بهتر باشیم (حتی اگر از جبر نمره نیاورده باشیم)
انتشارات چترنگ
3.9
(27)
آموزنده 🦉 (2)
102,200
٪50
51,100
تومان