0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رهایی از غم جدایی

معرفی، خرید و دانلود کتاب رهایی از غم جدایی

درباره رهایی از غم جدایی

رهایی از غم جدایی بعد از پایان یک رابطه عاطفی یکی از سخت‌ترین موقعیت‌هایی است که هرکسی ممکن است در زندگی‌اش تجربه کند.

سوزان اندرسون در کتابی به همین نام، راهکارهایی مؤثری را برای افرادی که در این شرایط هستند ارائه کرده است. در کتاب رهایی از غم جدایی (The Journey from Abandonment to Healing) به این موضوع اشاره می‌شود که بعد از قطع یک ارتباط عاطفی فرد احساس طردشدگی دارد. گاهی این حس با احساس غم همراه است و گاهی ممکن است ناشی از ترس باشد. چرا که افرادی که در این وضعیت هستند اغلب فکر می‌کنند هرگز از این موقعیت خارج نمی‌شوند، دیگر نمی‌توانند کسی را دوست بدارند و زندگی‌شان به تعبیری تمام شده است. نویسنده معتقد است حس طردشدگی که یک احساس روانی زیستی است، می‌تواند به‌شدت آسیب‌زا باشد و عزت‌نفس را کاهش دهد. او سعی می‌کند در این کتاب، فرایند التیام بخشی را توضیح دهد که نه تنها شکست عاطفی بلکه تمامی زخم‌ها و آسیب‌های عاطفی گذشته را در برمی‌گیرد و راهنمایی برای گذشت از تجربیات دردناک است.

معرفی سوزان اندرسون

سوزان اندرسون (Susan Anderson) متولد 1946، نویسنده و روانکاو آمریکایی است که به طور خاص در مورد جدایی و سوگ پس از آن تحقیق و پژوهش می‌کند. دو کتاب «رهایی از غم جدایی» و «قوی سیاه» حاصل تحقیقات او در این زمینه هستند. جالب است بدانید این نویسنده نوشتن کتاب رهایی از غم جدایی را زمانی شروع کرد که همسرش پس از 18 سال زندگی مشترک او را به خاطر زنی دیگر ترک کرد. او در حال حاضر به عنوان روان‌درمانگر در کنار افرادی است که در حال تجربه سوگ پس از جدایی عاطفی هستند. همچنین سمینارها و کلاس‌های مختلفی در این رابطه در سراسر جهان برگزار می‌کند. 

5 دلیل برای خواندن کتاب رهایی از غم جدایی

افراد بعد از جدایی عاطفی احساس تنهایی و طردشدگی را تجربه می‌کنند. در کتاب رهایی از غم جدایی نویسنده در کنار شرح علمی کارکرد مغز، یک مسیر 5 مرحله‌ای برای عبور احساسات منفی را معرفی می‌کند. در ادامه به دلایل بیشتری اشاره می‌کنیم که چرا باید این کتاب را بخوانید:

  • فرقی نمی‌کند رنجی تازه را به دوش می‌کشید یا زخمی از گذشته در وجودتان باشد، این کتاب یک راهنمای بی‌نظیر برای عبور از این احساسات تلخ است.
  • کتاب رهایی از غم جدایی حتی به ناکامی‌های دوران کودکی نیز می‌پردازد و به شما می‌آموزد از آن‌ها رها شوید.
  • این کتاب به شما کمک می‌کند دوباره بتوانید عشق و احساسات خوشایند را در سطحی عمیق‌تر و زیباتر تجربه کنید. 
  • نویسنده این کتاب یک روان‌درمانگر است و بیش از 25 سال است به بیماران کمک می‌کند به همین دلیل راهکارهای او با بهره‌گیری از پژوهش‌های علمی و معتبر هستند.
  • کتاب به شما خواهد گفت چطور زندگی شادتری را تجربه کنید.

کتاب رهایی از غم ‌جدایی نوشته سوزان اندرسون و با ترجمه سید مرتضی نظری توسط بنیاد فرهنگ زندگی به چاپ رسیده و نسخه الکترونیک آن نیز در دسته‌بندی روانشناسی برای علاقه‌مندان در فیدیبو در دسترس است.

بخشی از کتاب رهایی از غم جدایی

وقتی کسی تصمیم می‌گیرد شما را ترک کند، این اقدام او یک ترس آغازین را در ما بیدار می‌کند و از این ترس خشم شدیدی به وجود می‌آید. شما از این که این ترس و بیچارگی شدید را تجربه می‌کنید خشمگین می‌شوید. به خاطر ضعفتان و به خاطر این که در حفظ کردن عشق فرد دیگری ناتوان بوده‌اید از خودتان ناامید می‌شوید. به خاطر شرایط پیش آمده و از دست دادن آن عشق شدیداً از روی بیچارگی احساس می‌کنید که یک شکست خورده هستید. در برخی موارد، اندوه شما ممکن است از یک جدایی اخیر نیامده باشد؛ گاهی اوقات این غم و اندوه ریشه در ترس و عدم اعتماد به نفسی دارد که از گذشته‌ای دور به واسطه‌ی عشق‌های از دست رفته به جا مانده است و مزاحم روابط امروز شماست روابطی که با آنها مشکل پیدا کرده اید.

پیشنهاداتی برای دوستداران کتاب رهایی از غم جدایی

اگر شما به مطالعه کتاب‌های حوزه روانشناسی مخصوصا روابط خانواده علاقه‌مند هستند و از خواندن کتاب رهایی از غم جدایی لذت بردید کتاب‌های زیر نیز پیشنهاد ما به شماست:


 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۷۵ مگابایت
تعداد صفحات
439 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۳۸:۰۰
نویسندهسوزان آندرسون
مترجممرتضی نظری
ناشربنیاد فرهنگ زندگی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The journey from abandonment to healing
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۰/۱۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
88,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۷۵ مگابایت
۴۳۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
29 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
17 ٪
1
ستاره
0 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب تمام مراحل طرد شدگی رو به طور کامل هم از نظر احساسی و هم فیزیولوژی و ذهنی توضیح میده اینکه چه احساس هایی رو تو هر مرحله روبه ررو میشیم باهاش و ... شاید بی شک یکی از بهترین کتاب هاست که حس طرد شدگی رو انقدر زیبا تو نسته رو کاغذ بیاره تمریتات کتاب هم خیلی عالی هستن به شرط انجام کمک زیادی میتونه تو اون شرایط سخت و دشوار به فرد بکنه

4
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
سخت‌خوان 💎

کتاب بسیار عالی هست، به من در بازیابی خودم بعد از شکست عاطفیم خیلی خیلی کمک کرد و نجاتم داد. فقط مشکلی در ویراستاری هست بارها در جملات کتاب به مواردی مثل "انتقال به اول جمله" یا "جمله بازنویسی شود" و ... برخوردم. به نظر می‌رسه اصلاحات ویراستار از داخل متن حذف نشده که باعث نامفهوم شدم نوشته‌های اصلی کتاب شده. خواهشا یک بار دیگه کتاب ویراستاری و اصلاح شود.

5

بنظر من کتاب هم برای کسانی که تازه از یک رابطه بیرون اومدن، و هم برای کسانی که ته دلشون، غصه ای هز یک طرد شدگی از گذشته دارن، چه از طرف خانواده، چه پارتنتر، عااالیه راهکارها هم اگر استفاده بشن، بسیار ساده و کاربردی هستند

4

مراحل طرد شدگی رو خوب و کامل توضیح داده ولی آخرای کتاب دیگه خسته کننده میشه به نظر من...من به شخصه با تمریناش ارتباط نگرفتم

4
انگیزه‌بخش 🚀

خیلی مفید و کاربردی بود و با تمرینهایی که یاد داده بود تا انجام بدیم اثرگذاری متن کامل شد.

4

خیلی دلنشین بود شروعش کردم دوست نداشتم زنین برارمش عاالیزبوپ سپاسگزارم

4

ای کاش ناشر نسخه صوتی این اثر رو هم ارائه میداد🙏

5

فقط میتونم بگم عالیه عالی

5

کتابی جامع و کاربردی

3

ملموس نیست

نمایش 1 نقد دیگر
4.1
(21)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
104,690
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رهایی از غم جدایی
رهایی از غم جدایی
سوزان آندرسون
بنیاد فرهنگ زندگی
4.1
(21)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
104,690
تومان