0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رودخانه تغییر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رودخانه تغییر

نویسنده:
الیزابت لسر
درباره رودخانه تغییر

باسواد بودن از نظر سازمان یونسکو دیگر داشتن مدارک متعدد نیست. بلکه باسوادی از نظر یونسکو توانایی «تغییر» Change است. یعنی دیگر تنها توانایی خواندن و نوشتن یا تسلط بر دو زبان و یا حتی توانایی استفاده از کامپیوتر مدنظر نیست، بلکه تعریف بیانگر این است که: باسواد کسی است که بتواند از خوانده‌ها و آموخته‌های خود، تغییری در زندگی خود ایجاد کنید.

نقد و بررسی کتاب صوتی «رودخانه تغییر»

کتاب رودخانه تغییر The River of the Change توسط الیزابت لسر نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2004 به زبان انگلیسی به چاپ رسید. کتاب رودخانه تغییر همانطور که از اسمش هویدا است، اشاره مستقیمی به تغییر دارد. اگر نگاهی به زندگی جانوران، گیاهان و انسان‌ها بیاندازیم متوجه خواهیم شد که هیچ چیز حتی در یک دقیقه نیز ثابت نیست. همه چیز مدام در حال تغییر است. تنها زمانی همه چیز ثابت می‌ماند که مرده باشد. کتاب رودخانه تغییر یادآور همین تغییراتی است که ما گاهی در زندگی فراموشش می‌کنیم و زندگی را تکراری می‌پنداریم. کتاب رودخانه تغییر داستان افراد زیادی را بیان می‌کند. این کتاب شش بخش اصلی دارد. این بخش‌ها عبارتند از بخش اول ندای درون و روان (شامل فصل‌های آنچه انیشتین می‌دانست، آنچه دانته می‌دانست، دست‌هایی که کار گره‌های توست، آن راز که فاش و آشکارا است، دلقک‌ها سوار اتوبوس، جراحی قلب باز، جنگجوی طریقت قلب، آسودن و سقوط، میهمانی انقلابی، غول‌های خفته و فرشتگان غریب، شور و شعف زنده بودن)، بخش دوم سفر ققنوس (شامل فصل‌های آغاز وحشت اینجاست آغاز اعجاز اینجاست، عنایتی مهیب، قبل و بعد واقعه، قلب‌های داغدار)، بخش سه شَمَن عشق (شامل بخش‌های ترک خانه پدری، معادله‌ی ازدواج)، بخش چهار کودکان (شامل فصل‌های فرزند اول، خرگوش فراری، جابه‌جایی عظیم مبل، موهبت، ژن قیژ قیژ، بگذار و بگذر، جان آهنین، وقتی حلقه وسعت می‌یابد، یاس و تار)، بخش پنج تولد و مرگ (شامل بخش‌های به دنبال شکوه ابرهای افتخار، صدمین نام، رویاهای دیدار، سوگ شیرین، درختان و لاک‌پشت‌ها، مناجات مرگ) وبخش ششم رودخانه‌ی تغییر (شامل بخش‌های لذت گذر زمان، تا می شود انگور ما، ت مثل تغییر، پذیرفتن تردید، برای هوگو، آرامش پایدار، حقیقت، منزلگاه روح، ابزار کار، مراقبه، راهنمای مراقبه، ده گام در انجام مراقبه، روان‌درمانی، همکاری با استادان و متخصصان و دعاخوانی).

این کتاب داستان انسان‌هایی است که در بلا و مشکلات بسیاری افتاده‌اند. اما زندگیشان و درونشان را تغییر دادند تا به آرامش درونی برسند. لسر در این کتاب با بیان مشکلات بسیاری از افراد راه حل‌هایشان را نیز بیان می‌کند. به علاوه در فصل‌های آخر راه‌کارها و رهنمودهای خودش را نیز به خوانندگان آموزش می‌دهد. او با نوشتن این کتاب قصدداشت تا خوانندگان را برای یک تغییر بزرگ در زندگی آماده کند. انسان در بین پیروزی‌ها و شکست‌هایش تغییر می‌کند.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «رودخانه تغییر» به زبان فارسی

کتاب رودخانه تغییر توسط امیرحسین میرزاییان به زبان فارسی ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1395 توسط انتشارات آسمان نیلگون در ایران به چاپ رسید. نسخه صوتی کتاب رودخانه تغییر در سال 1399 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. گویندگان این کتاب صوتی کامبیز خلیلی و نغمه عزیزی است. شما می‌توانید کتاب صوتی رودخانه تغییر به قلم الیزابت لسر، ترجمه‌ی امیرحسین میرزاییان، گویندگی کامبیز خلیلی و نغمه عزیزی و انتشارات کتاب‌رسای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

امیرحسین میرزاییان یکی از مترجمانی است که آثار او بسیار دیده می‌شود. این مترجم جوان دانش آموخته‌ی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی است. از آثار ترجمه شده توسط آقای میرزاییان می‌توان به آنچه مردان درباره بارداری نمی‌دانند، قصه‌های پریان، شهامت، کوتاه‌ترین‌ها از عشق تا مرگ اشاره کرد.

درباره‌ی «الیزابت لسر» نویسنده کتاب صوتی «رودخانه تغییر»

الیزابت لسر Elizabeth Lesser بنیان‌گذار و مشاور ارشد موسسه امگا Omega بزرگ‌ترین مرکز آموزش بزرگسالان در ایالت متحده است. این مرکز بر سلامتی، سلامتی روحی، معنویت و خلاقیت متمرکز است. الیزابت لسر بیش از سی سال مطالعات برجسته‌ای در زمینه‌ی رشد معنویت و تغییرات فرهنگی را انجام داده‌است. کار او در موسسه امگا شامل هدایت مشترک سازمان‌ها، تحقیقات درسی، سخنرانی در کنفرانس‌ها، آموزش و نوشتن کاتالوگ سالانه امگا می‌شود. کاتالوگ سالانه امگا یک کتاب مرجع است که کار برخی از برجسته‌ترین متفکران و متداولان عصر ما را توصیف می‌کند. الیزابت در این کاتالوگ کارهای خودش با کارآموزانش را در روزهای یکشنبه‌ها به نام سخنرانی‌های تد TED به اشتراک می‌گذارد. الیزابت لسر در دانشگاه برنارد و دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو تحصیل کرده است. لسر قبل از تاسیس موسسه اومگا یک ماما و به دنیا آورنده کودک بود. او سال‌هاست در دره‌ی هادسون نیوریورک با همسرش زندگی می‌کند. به علاوه او مادر سه پسر است. او فراتر از فعالیت در امگا در زمینه موضوعات زیست محیطی نیز فعالیت‌های خود را دارد. او اولین کتاب خود را به نام Broken Open: How Difficult Times Can Help Us Grow «شکست رشد: چگونه شرایط دشورا می‌تواند به رشد ما کمک کند» در سال 2005 به چاپ رساند. کتاب بعدی او  به نام «راهنمای یک سالک: زندگی خود را به یک ماجراجویی معنوی تبدیل کنید» The Seeker's Guide: Making Your Life a Spiritual Adventure منتشر شد. از کتاب‌های منتشر شده توسط این نویسنده فقط کتاب «رودخانه تغییر» به زبان فارسی ترجمه شده‌است.

بخشی از کتاب صوتی «رودخانه تغییر»

آنچه انشتین می‌دانست

«هیچ مسئله‌ای نیست که ذهنی که آن را آفریده، توان حلش را نداشته باشد.» آلبرت انیشتین

وقتی سوار بر اتومبیل در بزرگ‌راه رود بیست و پنج، از میان کوهستان‌های شمالی نیومکزیکو می‌گذرید. شهر آلبوکرکی به ناگهان مانند سرابی مانند یک قطعه از یک فروشگاه زنجیره‌ای آمریکا در میان بیابان‌های یکدست و کهن می‌درخشد. در تمام سال‌هایی که به دوستانم در نیومکزیکو سرزده‌ام، هرگز گزارم به شهر آلبوکرکی نیفتاده است. البته بارها در مسیرم برای رسیدن به فرودگاه و یا آمدن از فرودگاه از کنار آن گذشته‌ام. اما هرگز دلیل برای خروج از بزرگ‌راه و رفتن به این شهر نداشتم. تا اینکه یک روز عصر هنگامی که به دنبال یک زن کولی که دوستم کارت ویزیت او را به من داده بود می‌گشتم. سرانجام گذرم به این شهر افتاد. در نخستین روزهای سخت زندگی‌ام بودم و در دوران جدایی از همسری که چهارده سال با او زندگی کرده بودم و روزگاری بود که هرکسی می‌خواست به من کمک کند در آخر تسلیم می‌شد و مرا به حال خودم رها می‌کرد. زیرا من آن‌ها را نومیدتر از آن می‌کردم که در هزار توی بی‌خروجی که برای خود ساخته بودم به دنبالم بیایند. به هر حال در روز قبل دوست من در شهر سانتافی و قبل از اینکه خانه‌اش را ترک کنم. کارتی را به من داده بود و گفته بود:«چیزی نپرس، فقط برو.» روی کارت نوشته شده‌بود:

«نام: سخنگوی روح

مکان: جاده‌ی حقیقت»

پشت کارت اطلاعات مفیدتری پیدا کردم. اما آنجا هم سه قانون چاپ شده بود.

«1. فقط پول نقد پذیرفته می‌شود.

2. یک نوار کاست خالی همراه داشته باشید.

3. مرا مسئول زندگی خود ندانید.»  و زیر آن آدرسی بود که من به دنبال آن از میان خیابان‌های حاکی در برهوت گذشتم. از چند انبار پارکینگ و کامیون رد شدم تا به واگن متروکه‌ای در چند مایلی فرودگاه رسیدم. آنجا شبیه به صحنه‌های فیلم‌های ترسناک و جنایی بود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
693.۶۱ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۲۱:۲۱
نویسندهالیزابت لسر
مترجمامیرحسین میرزاییان
راوینغمه عزیزی
راوی دومکامبیز خلیلی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۱۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
61,200 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۹۳.۶۱ مگابایت
۱۲:۲۱:۲۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی الهام بخشه،تو این روزای سخت خیلی برامون کمکه

5

بی نظیره

5
(2)
88,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
رودخانه تغییر
رودخانه تغییر
چگونه سختی ها می توانند به رشد ما کمک کنند

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رودخانه تغییر
رودخانه تغییر
الیزابت لسر
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(2)
88,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر