0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حاج آخوند

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی حاج آخوند

درباره حاج آخوند

کتاب صوتی «حاج آخوند» نوشته‌ی عطاءالله مهاجرانی با صدای خود نویسنده، روایت‌گر زندگی مرحوم شیخ محمود صالحانی است که در روستای مهاجران زادگاه نویسنده ساکن بوده و او تا سال‌های آغاز جوانی خود و پیش از درگذشت آن بزرگوار با ایشان ارتباط نزدیک و فراوان داشته است. شخصیت و زندگانی «حاج آخوند» چنان متفاوت و اثرگذار است که هرکسی را به خود جذب و توصیفات دلنشین نویسنده، شنونده را با صدای راوی همراه می‌کند. کتاب صوتی «حاج آخوند» کتاب جالب و شنیدنی است. روایت‌های زندگی حاج آخوند، روایت‌های دل‌نشینی است که گویی به یک سمفونی نرم فراموش شده گوش می‌دهی، این کتاب با روایت داستان‌های ساده و اثرگذار، سبک زندگی آدمی را هدف می‌گیرد و می‌گوید می‌شود جور دیگری هم جهان را دید. در بخشی از کتاب آمده است: «مهاجران یا مارون رنگ و رو و رونق بهشت برین را داشت. بوی بهشتی آن سرزمین که اکنون در دنیای خیال و مثال می‌درخشد، مشام جان را تازه می‌کند. بهشت مهاجران، طبیعت زیبا، دشت زمردین چما، نهر نقره ای نایه، چشمه فروزنده آب حیات دوزاغه، میدان ده که غرق صدای بره ها و گوسفندان و بزهای بازیگوش و ماغ گاوها بود، ردّی از غبار آبی که از پس تاخت اسب‌ها دیده می‌شد، صدای پرطنین رحم خدا، چوپان ده، همه خواستنی و دوست داشتنی بود. اما حاج آخوند چیز دیگری بود! روحانیِ ملّا، ادیب و نکته‌دان و عارفی که از غوغای جهانِ بیرون از مدرسه و شهر گریخته بود؛ شیخی شاد که خانقاهی نداشت.»

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
552.۳۴ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۵۵:۰۸
نویسندهعطاالله مهاجرانی
راویعطاالله مهاجرانی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۵۲.۳۴ مگابایت
۰۹:۵۵:۰۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
6 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

مثل قطعات موسیقی یا یک ترانه که ممکن است بارها گوش کنم و باز هم برایم جذاب باشد بخش‌هایی از این کتاب را بارها و بارها گوش دادم و باز هم گوش خواهم داد. نه تنها با خیام و فردوسی از نگاهی دیگر آشنا شدم بلکه چقدر مطالب این فایل صوتی آرامش ایجاد می‌کند. امیدوارم فایل صوتی شیخ بی خانقاه هم با صدای نویسنده عرضه گردد.

5

درود بر دکتر مهاجرانی با سواد ترین وزیری که شناختم. کتاب حاج آخوند با صدای دکتر مهاجرانی دلنشین و بسیار عالی است و گوش دادن اش به شدت توصیه میکنم. کتابی سراسر از عشق به خدا و جهان هستی

5

من این کتاب را خوندم بسیار جالب هست هم از شاهنامه ومولانا سخن می گوید هم از قرآن ودید آدم را عوض می کند که به اوضاع اطرافش جور دیگر نگاه کند توصیه می کنم بخوانید بصورت داستان های کوتاه از زندگی مردی پاک وبامحبت است

5

من پیش از این هم به آقای مهاجرانی بسیار احترام می گذاشتم اما بعد از خوندن این کتاب، به نظرم میاد که روح حاج آخوند در کالبد ایشون حلول کرده، دوست دارم هر جا که کلامی از این شاگرد حاج آخوند هست، بخونم و بشنوم. براشون آرزوی طول عمر با برکت دارم.

2

درودبرسیدعزیز بسیارمحبوب ماهستند، دکترسیدعطاءالله مهاجرانی که بعدازایشان هنوزوزیری به باسوادی ایشان برمسندفرهنگی کشورننشسته است.آرزوی سلامتی وتندرستی وطول عمرپربرکت برای ایشان داریم.

4

هر چند مهاحرانی با تغییر مشی سیاسی، از چشم بسیاری افتاد اما خارج از این مبحث کتابی فوق العاده زیبا و دلنشین است

5

صوتیش خیلی خوووب بوود

5

عالی بود

3

کاش با صدای کس دیگری بود

4.3
(15)
34,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
حاج آخوند
حاج آخوند
عطاالله مهاجرانی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حاج آخوند
حاج آخوند
عطاالله مهاجرانی
نوین کتاب
4.3
(15)
34,000
تومان