0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خلق مدل کسب و کار
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب خلق مدل کسب و کار

درباره خلق مدل کسب و کار

کتاب «خلق مدل کسب و کار» کتابی است که برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند کار خود را شروع کنند و با کسب‌وکار شخصی پول و درآمد لازم را به دست آورند، راهنمایی خوب و با دقت بالاست. یک کتاب کاربردی که به هر کس می‌آموزد که در این مسیر چه باید کند. اثری که در عرصه‌ی بین‌المللی بسیار مشهور است و در کانون توجه تازه‌کاران، کسب‌وکارهای نوپا و حتی شرکت‌های بزرگ قرار گرفته است.

کتاب حاضر را دو نویسنده مسلط و متخصص، «الکساندر استروالدر» و «ایو پیگنیور» به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. کتاب حاضر با عنوان اصلی « Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers» در سال ۲۰۱۰ از سوی انتشارات جان وایلی (‎ John Wiley and Sons) در بیش از ۲۸۰ صفحه منتشر شده است. در چندین زبان دیگر نیز ترجمه‌ی این کتاب نیز در دسترس خوانندگان قرار دارد. کتاب استروالدر و پیگنیو بلافاصله پس از انتشار در سطح بین‌المللی با مجوز رسمی از ناشر اصلی در سال ۱۳۹۰ از سوی انتشارات آریانا قلم انتشار یافته است. برگردان آن به فارسی به مدد بابک وطن‌دوست، حسام‌الدین ساروقی و غلامرضا توکلی و با پیشگفتار دکتر علینقی مشایخی از پدران علم مدیریت ایران صورت پذیرفته و تاکنون بیش از ده بار تجدید چاپ شده است. نسخه‌ی پی‌دی‌اف این کتاب نیز از سوی فیدیبو در بخش مدیریت، بازاریابی و فروش این وبسایت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

موضوع کتاب خلق مدل کسب و کار

در این کتاب نویسندگان با زبانی ساده و روشن می‌کوشند تا روش‌های نوین و خلاق مدل‌های نو کسب‌وکار را معرفی کنند. مسائل پیرامون یک تجارت یا شرکت و یافتن مدل مناسب و درست کسب و کار و درآمد دقیق و در عین حال مختصر و مفید به علاقه‌مندان و افراد تازه‌کار بیاموزند. آن‌ها از اهمیت شناخت زیست‌بوم کسب و کار مدنظر هر کس و آگاهی به روحیه‌ی کارآفرینی و اندیشه‌های نو در آفرینش ارزش‌های نو و سودآفرین سخن می‌گویند. یکی از مهم‌ترین محورهای کتاب، تاکید بر شجاعت و قدرت کنار گذاشتن راه‌های قدیمی و ضررده است.

نویسندگان کتاب خلق مدل کسب و کار کیستند؟

الکساندر استروالدر

الکساندر استروالدر (Alexander Osterwalder) نویسنده، سخنران، نظریه‌پرداز، کارآفرین و مشاور کسب‌وکار و کارآفرینی سوئیسی است. وی به سال ۱۹۷۴ در سنت گالن سوئیس متولد شده و در رشته‌های علوم سیاسی (فارغ‌التحصیل سال ۲۰۰۰ مقطع کارشناسی ارشد) و مدیریت سیستم‌های دانش و اطلاعات (فارغ‌التحصیل سال ۲۰۰۴ در مقطع دکترای حرفه‌ای) تحصیل کرده است. وی همزمان با تحصیلش استارتاپی مالی راه اندازی کرد که بسیار موفق بود. وی طراح مدل‌های بیزنسی متعدد و مشهوری است. وی علاوه‌بر کارهای دانشگاهی و مقالات علمی، نویسنده‌ و سخنرانی پرکار بوده و در ۱۵ سال اخیر فعالیت‌های بسیاری داشته است. از نمونه نوشته‌های وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتاب طراحی ارزش پیشنهادی

ایو پیگنیور

ایو پیگنیور (Yves Pigneur) یک بلژیکی متولد ۱۹۵۴ است. وی در حال حاضر یک دانشمند علوم رایانه و استاد مدیریت سیستم‌های اطلاعات و دانش در دانشگاه لوزان سوئیس است. وی تحصیلاتش را در کشور خودش تا مقطع دکتری در رشته‌ی سیستم‌های دانش و اطلاعات در دانشگاه نامو زیر نظر فرانسوا بودار به پایان رسانده است. وی مشاور استراتژی کسب‌وکار و کارآفرینی شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، لاکهید مارتین و آمازون بوده است. او نویسنده و سخنران کوشایی نیز است. از جمله آثار وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتاب شرکت شکست ناپذیر
  • کتاب طراحی ارزش پیشنهادی

چرا باید کتاب خلق مدل کسب و کار را خواند؟

کتاب خلق مدل کسب و کار اثری با زبان علمی و دقیق است و همانند برخی کتاب‌های زرد و سطحی نیست. به خوبی مختصات مدل‌سازی و پی‌ریزی کسب‌وکارها را برای خوانندگان تصویر می‌کند و راهنمایی عملی را ارائه می‌دهد که می‌توان به خوبی آن را پیمود. در این جاست که باید گفت خواندن آن برای هر کسی که می‌خواهد رویای شخصی خود را برای شغلش تجربه کند، ضروری است.

از طرف دیگر این کتاب خشک و بی‌روح نیست. نویسندگان با عکس‌ها و نمودارهای بسیار، متنی روان و خواندنی، بخش‌های مختصر اما مفید، همانند یک مجله سرگرمی خوش‌رنگ و لعاب خوانندگان را با خود همراه می‌کنند و به جرئت باید گفت که می‌توان از خواندن اثر حاضر لذت قابل توجهی برد و نمی‌توان آن را زمین گذاشت.

در بخشی از کتاب خلق مدل کسب و کار می‌خوانیم؟

بهینه سازی و صرفه اقتصادی ناشی از مقیاس

ابتدایی‌ترین شکل مشارکت، رابطه بین خریدار-تأمین‌کننده است که به منظور بهینه نمودن تخصیص منابع و فعالیت‌ها طراحی شده است. مالکیت شرکت بر تمامی منابع مورد نیازش یا انجام همه فعالیت‌ها توسط خود شرکت امری غیرمنطقی است. مشارکت‌های از نوع بهینه‌سازی و صرفه اقتصادی ناشی از مقیاس معمولا برای کاهش هزینه‌ها شکل می‌گیرند و اغلب شامل برون‌سپاری یا به اشتراک‌گذاری زیرساخت می‌گردند.

کاهش ریسک و عدم قطعیت

در محیطی رقابتی که مشخصه آن عدم قطعیت است مشارکت‌ها می‌توانند نقش مؤثری در کاهش ریسک داشته باشند. تشکیل ائتلافی استراتژیک در یک حیطه و در عین حال رقابت در حیطه‌ای دیگر برای رقبا کاری غیرعادی نیست. برای مثال، بلو-ری که قالبی برای دیسک نوری است به صورت مشترک توسط گروهی از شرکت‌های لوازم الکترونیک رایانه شخصی و تولیدکنندگان وسایل رسانه‌ای ایجاد شد که هریک در صنعت خود رهبری جهانی به حساب می‌آمدند. این گروه برای ارائه فناوری بلوری به بازار همکاری نمودند بااین‌حال هر یک از اعضای این گروه برای فروش محصول بلو-ری خود با دیگران رقابت می‌کند. کسب منابع و فعالیت‌های خاص شرکت های محدودی وجود دارند که صاحب تمامی منابع موردنیاز خود باشند یا همه فعالیت‌های مورد‌نیاز برای عملکرد مدل کسب‌وکار خود را به‌تنهایی انجام دهند به جای این کار آنها با اتکا به شرکت‌های دیگر در زمینه تهیه منابع خاص و انجام برخی از فعالیت‌های معین قابلیت‌های خود را گسترش می‌دهند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب خلق مدل کسب و کار

این کتاب به خوبی شما را برای طرح کسب و‌کار شخصی‌تان آماده می‌کند. در صورتی که می‌خواهید این مسیر مطالعاتی را پی بگیرید، چهار پیشنهاد زیر می‌تواند مناسب باشد:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
70.۳۹ مگابایت
تعداد صفحات
295 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۰:۰۰
نویسندهالکساندر استروالدر
نویسنده دومایو پیگنیور
مترجمغلامرضا توکلی
مترجم دوم بابک وطن دوست
مترجم سوم حسام الدین ساروقی
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Business Model Generation : A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۰۴
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
125,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۷۰.۳۹ مگابایت
۲۹۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 169 مخاطب
پربار 🌳 (2)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
9 ٪
42 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

فوق العاده برای کارآفرینان واونایی که ایده کسب وکاردارن ونمیدونند ازکجا وچجوری کارکنن یکی ازبهترین کتابهای خوب ودرسهای دورهmba معرفی جدول کنواس که ۹مرحله اولیه شروع کسب وکار روتوضیح میده وبه ایده نظم میده:مشتری،محصول،کانال ارتباطی بامشتری،فعالیتهاومنابع وشرکای کلیدی،هزینه ها،مدلدرامد بامدلهاو استراتژی های کسب کارژیلت،گوگل،پلی استیشن،آیکیا،لگو و....آشناتون میکنه برای من که خیلی هیجان انگیزه این کتاب وبخونید وحالشوببرید

4

کتاب اطلاعات ارزشمندی داره, ولی به یک آپدیت اساسی نیاز داره و فکر نمیکنم نیاز مخاطب در سال ۲۰۲۰ رو براورده بکنه. از اونجایی که کتاب تو سال ۲۰۱۰ نوشته شده, همه ی مثال هاش مربوط به سال های ۲۰۰۸ و قبل از اون هستن و عملا از بسیاری از پیشرفتها و تغییرات مهمی که توی این دهه اتفاق افتاده اصلا خبری نیست(مثل شبکه های اجتماعی ) . قطعا خوندن یک کتاب بروز رو به این ترجیح میدم.

4

شاید بشه گفت این کتاب پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب در حوزه کسب‌و‌کار در ایران محسوب بشه. شاستارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای که الان دیگه بزرگ شدن(مثل دیجی‌کالا، اسنپ، دیوار و ...) یک هسته اصلی دارن که اون مدل کسب وکارشون هست، اگر بخوام ساده بگم مدل کسب‌وکار مثل یک نقشه هست که صاحب کسب‌و‌کار نیاز داره کل کسب‌وکارش را در یک نما ببینه تا مسیر براش شفاف بشه. این نقشه ۹ جز داره که به کمک آموزش های این کتاب میتونید تکمیل کنید. اگر در فضای کسب‌وکار فعالیت می‌کنید پیشنهاد می‌کنم نمونه کتاب را مطالعه کنید.

4

خیلی گرونه کاش حد اقل الکترونیکیش رو ۱۰ ۱۵ تومن بود 🙃

3
سخت‌خوان 💎

تاریخ چاپ این کتاب قدیمیه و نیاز به چاپ جدید داره در این کتاب زیاد از آمار شرکت ها استفاده شده که الان منسوخ شدن ترجمه روان نیست کلی گویی در مباحث غیرضروری زیاد به چشم میخوره در عوض در بخش عملی جزئیات خیلی کمی اشاره شده خواندنش کمی سخته بخاطر پی دی اف بودنش ولی در کل یکبار خوندنش خالی از لطف نیست

2

کتاب خیلی خوبی هست ازز نظر محتوی. اگر دو ستاره بهش می دم برای اینکه نسخه ای که برای فیدیبوک هست مناسب نیست. اگر نسخه مخصوص فیدیبوک زده نشه بهتر هست که نسخه غیر کاغذی رو تهیه کنید. خوندنش تو فیدیبوک خیلی سخت هست

1
آموزنده 🦉

این نسخه بصورت pdf و خوندنش بسیار سخته چون قطع کتاب افقی و نوشته ها ریز هستن. خرید این نسخه از فیدیبو برای من هیچ فایده ای نداشت و مجبور به خرید کتاب کاغذی شدم. کتاب در گروه کتاب های کسب و کار عالی و کارامد نوشته شده و ترجمه نسبتا خوبی داره

1

کتاب خوبیه ولی مطالعه نسخه پی دی اف در اپ فیدیبو واقعا اعصاب خرد کنه.

5

من خيلي تعريفشو شنيده بودم ولي بعد از خوندش متوجه شدم كه واسه شروع استارتاپ اصلا خوب نيست به شدت به درد يه كسب و كاري ميخوره كه دو سه سالشه واسه استارتاپ بوم ناب و كتاباي مربوط به اونو پيشنهاد ميكنم

4

کتاب فوق العاده معروف و کاربردی‌ایه ممنون که بالاخره الکترونیکیش هم موجود شد

نمایش 32 نقد دیگر
4
(170)
پربار 🌳 (2)
98,000
٪30
68,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خلق مدل کسب و کار
٪30
خلق مدل کسب و کار
الکساندر استروالدر
انتشارات آریانا قلم
4
(170)
پربار 🌳 (2)
98,000
٪30
68,600
تومان