0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پدر پولدار،پدر بی پول

معرفی، خرید و دانلود کتاب پدر پولدار،پدر بی پول

درسی درمورد پول که پولدارها به فرزندانشان یاد می دهند، ولی فقرا و طبقه ی متوسط نه
درباره پدر پولدار،پدر بی پول

در حوزه‌ی مدیریت و کسب موفقیت مالی کتاب‌های زیادی در دنیا وجود دارد. پدر پولدار، پدر بی‌پول یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌هایی است که می‌توانید به سراغش بروید. Rich DaPoor Dad در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و با اینکه بیش از ۲۰ سال از انتشارش گذشته است هنوز هم افراد زیادی معتقدند این کتاب توانسته است ذهنیت آن‌ها را نسبت به مسائل مالی تغییر دهد و چیزهای زیادی از آن یاد گرفته‌اند. این کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های روانشناسی قرار می‌گیرد و درباره‌ی تاثیر ذهنیت و آموزش‌های کودکی در موفقیت‌های بزرگسالی می‌گوید.

هرچند انتقادهایی به محتوای پدر پولدار، پدر بی‌پول وجود دارد این کتاب در زمان انتشار سرو صدای زیادی به پا کرد و به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز تبدیل شد. طبق آمارهای موجود تا کنون بیش از ۳۲ میلیون نسخه از آن فروخته شده است. در سال ۲۰۱۷ رابرت کیوساکی کتابش را ویرایش کرد و با مقدمه‌ی جدیدی به بازار فرستاد و مجدداً از آن استقبال شد. این کتاب تاکنون به ۵۰ زبان مختلف برگردانده شده و در بیش از ۱۰۹ کشور جهان طرفداران خود را دارد.

چندین ترجمه‌ی مختلف از این کتاب در ایران وجود دارد. یکی از ترجمه‌های خوب این اثر ترجمه‌ی دکتر مهدی نکوئي و میترا افشاری است که یک مقدمه‌ی مفصل هم دارد. این ترجمه را انتشارات نگاه نوین چاپ کرده است و می‌توانید نسخه الکترونیک آن را در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید.

پدر پولدار، پدر بی‌پول درباره‌ی چه موضوعی صحبت می‌کند؟

کتاب رابرت کیوساکی از سواد مالی و اهمیت آن در زندگی حرف می‌زند. این کتاب از این می‌گوید که چگونه داشتن ذهنیت درست می‌تواند زندگی فرد را تغییر دهد. ماجرای کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول از زبان رابرت کیوساکی و مانند یک داستان روایت شده است. او در این کتاب از پدر خودش که یک معلم بود و پدر دوستش که مرد ثروتمندی بود به‌عنوان پدر فقیر و پدر پولدار یاد می‌کند. او از این حرف می‌زند که در حقیقت در کودکی دو پدر داشت، یکی که چگونه پول جمع‌کردن و صرفه‌جویی را به او یاد می‌داد و دیگری که سعی می‌کرد به او یاد دهد چگونه از پول، پول در بیاورد و زندگی بهتری برای آینده‌ی خود بسازد. نویسنده در این کتاب در قالب ۹ فصل از تفاوت‌های میان این دو سبک زندگی و اینکه از هرکدام چه چیزهایی یاد گرفته است صحبت می‌کند.

رابرت کیوساکی، نویسنده‌ای انگیزه‌بخش

رابرت کیوساکی با نام اصلی (Robert tuo kiyosaki) متولد سال ۱۹۴۷ در هاوایی است. خانواده‌ی او از مهاجرانی بودند که از ژاپن به آمریکا رفتند. او پس از دبیرستان به‌عنوان افسر عرشه به نیویورک رفت و در ارتش آمریکا مشغول به کار شد. او پس از جنگ ویتنام تصمیم گرفت از ارتش جدا شود و کسب‌وکار شخصی خود را راه انداخت. اولین کسب‌وکار او تولید کیف پول مردانه بود که شکست خورد. او بعدها کارهای دیگری هم راه‌انداختن و سرانجام شرکت شخصی خود را که کارش برگزاری سمینار و آموزش مسائل مالی بود را راه‌اندازی کرد و موفقیت زیادی به دست آورد. از او چند کتاب دیگر هم به‌جامانده است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چند دلیل برای خواندن کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول

  • با اندیشه و تفکر سرمایه‌داران آشنا شوید. شکل زندگی برای فردی که پول دارد با کسی که کارمند است یا درآمد بسیار محدودی دارد بسیار متفاوت است. این کتاب این تفاوت را برای شما آشکار می‌کند.
  • یاد بگیرید چگونه از پول بهترین استفاده را بکنید. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که پدر پولدار، پدر بی‌پول به آن اشاره می‌کند رفتار با پول و تبدیل‌کردن آن به پول بیشتر است. این کار را از این کتاب یاد بگیرید.
  • خطاهای رایج خانواده‌های فقیر و متوسط را انجام ندهید. محدودیت مالی باعث می‌شود افراد تصمیم‌های مالی بزرگ نگیرند و حتی اشتباه‌های بیشتری انجام دهند، این کتاب به شما یاد خواهد داد چگونه چنین اشتباه‌هایی نکنید.

در بخشی از کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول می‌خوانیم

زندگی با همه‎‌ی ما بدرفتار می‌کند. بعضی آدم‌ها تسلیم می‌شوند و دیگران می‌جنگند. عده‌ی کمی درس می‌گیرند و به راهشان ادامه می‌دهند. آن‌ها از بدرفتاری زندگی با خودشان استقبال می‌کنند. از نظر این عده‌ی اندک، به این معناست که باید و می‌خواهند چیزی یاد بگیرند. آن‌ها یاد می‌گیرند و ادامه می‌دهند. اغلب آدم‌ها تسلیم می‌شوند و عده‌ی کمی مثل تو می‌جنگند.»

پدر پولدار بلند شد و پنجره‌ی چوبی کهنه و روغن نخورده‌ای را که به تعمیر نیاز داشت، بست. «اگر این درس را یاد بگیری، کم‌کمم به مرد جوان عاقل، ثروتمند و خوشبختی تبدیل می‌شوی. اگر یاد نگیری تمام عمرت شغل، دستمزد کم یا رییست را مقصر مشکلاتت می‌دانی. همیشه به امید گشایش بزرگی زندگی خواهی کرد که همه‌ی مشکلات پولی‌ات را حل می‌کند»

نگاهم کرد تا ببیند هنوز به حرف‌هایش گوش می‌دهم یا نه. نگاهش با نگاهم تلاقی کرد. به هم خیره شدیم. از طریق چشم‌ها ارتباط برقرار کردیم. بالاخره وقتی پیامش را متوجه شدم، چشمانم را برگرداندم. می‌دانستم حق با اوست. او را مقصر می‌دانستم و می‌خواستم یاد بگیرم. داشتم می‌جنگیدم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول

پدر پولدار، پدر بی‌پول یک کتاب انگیزشی است که به شما کمک می‌کند در مسیر موفقیت، مخصوصاً موفقیت مالی گام بردارید. اگر از این کتاب لذت برده‌اید می‌توانید به سراغ‌ گزینه‌های زیر هم بروید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۲۰ مگابایت
تعداد صفحات
256 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۲:۰۰
نویسندهرابرت کیوساکی
مترجممهران افشاری
مترجم دوممهدی نکوئی
ناشرانتشارات نگاه نوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Rich dad, poor dad : what the rich teach their kids about money-- that the poor and middle class do
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۱/۲۶
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
45,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۲۰ مگابایت
۲۵۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 82 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
59 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
49 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

دوستان من فقط صد صفحه از کتاب رو تا الان خوندم و واقعا برام معجزه کرد من دنبال کار میگشتم مثلا به عنوان ادمینی یا چیزی واسه پیجی کار کنم ولی وقتی یادم میومد تو کتاب چی میگفت که برای پول کار نکن بزار پول واست کار کنه یادم اومد که دارم اشتباه میکنم نشستم با خودم فکر کردم ساعت ها روش وقت گزاشتم و به یه نتیجه ی جدید رسیدم بدون سرمایه اولیه کارمو شروع کردم و مطمعنم خیلی خوب توش پیشرفت میکنم چون واقعا ‌کاری که الان شروع کردم حتما میگیره و توی اینکار نه واسه کسی کار میکنم نه واسه چیزی اقای خودمم و واقعا دارم ازش لذت میبرم و توصیه میکنم اصلا خلاصه ی این کتاب رو نخونید حتما همیشه هر جای زندگیتون کل کتاب اصلی رو بخونین مطمعنا اگه ارزششو نداشت نویسنده وقت نمیزاشت براش ممنون

1

اول از آقای کیوساکی برای نوشتن این کتاب ارزشمند و بسیار مفید تشکر می کنم. در این کتاب تمامی تجربیات چند ساله خودش رو که باعث موفقیتش در کسب ثروت شده برای ما صادقانه به اشتراک گذاشته. این کتاب نکاتی در بر داره که نه تنها برای موفقیت در زمینه ی پول و امور مالی بلکه در جنبه های دیگه ی زندگی هم میشه ازش استفاده کرد. من با خوندن این کتاب بود که فهمیدم باید فرمول قدیمی کسب در آمد رو در ذهنم به فرمول جدید تغییر بدم چون فرمول قدیمی برای ثروتمند شدن جواب نمیده.به شما پیشنهاد می کنم حتما این کتاب رو یک بار بی طرفانه بخونید.

5

این کتاب عالی هست توصیه میکنم حتما بخونید یکی از کتاب های موفقیت می باشد کسانی که می خواهند به موفقیت برسند کتاب های جادوی فکر بزرگ_ پله پله تا اوج _ بیندیشید وثروتمند شوید_ بخواهید تا به شما داده شود _ قوانین موفقیت در ۱۶ درس _ جادوی باور _ایین دوست یابی و...... حتما مطالعه کنید با این کتاب ها افکار مثبت هم خواهید داشت هر نظری بر دید منفی باشد به دلیل اینکه از این کتاب ها به صورت منفی استفاده می کنند با تشکر از فیدیبو

5

داشتم کامنت ها رو میخوندم چون کتاب رو پارسال خوندم همه کامنت ها یه نمونه کامل از پدر فقیر بودنش 😏😏حالم ازتون بهم میخوره

4

کتاب مفید و خوبیه و قطعا به شما معلومات مفیدی اضافه میکنه و از خوندنش پشیمون نمیشید. علت اینم که ۱ ستاره کمتر دادم اینه که در بعضی از قسمت های کتاب قوانین کشور های غربی و اروپایی مورد توجه قرار گرفته که خیلیاش در کشور ما صدق نمیکنه ولی شما میتونین با توجه به درک و فهم خودتون حتی همون موارد رو در مورد ایران معادل سازی کنید. خلاصه کتاب خوبیه...

4

توی هر فرهنگی یه جور میشه پول درآورد و این چیزهایی که کیوساکی مطرح کرد با منطق ایران جور در نمیاد. خیلی از مالیات هایی که درموردش صحبت میکنه ما پرداخت نمیکنیم و یا حتی با صرفه جویی هم نمیشه در ایران میلیونر شد

1

به نظرم کتابیه که با نخوندنش چیزی از دست نمیدین.یه سری مفاهیم پیچیده رو اونم بهطوری که نمیفهمید(ینی من که نفهمیدم)توضیح میده.شاید معروفیتش بخاطر اینه که تو زمان خودش کتاب نواورانه ای بوده اما در حال حاضر کتاب های خیلی زیادی درباره ثروتمند شدن هست که از این بهترن.هم کتابهای باور محور و هم کتاب های آموزش اقتصاد.پایدار باشید🤘

1

پدر بی‌پول یک اهل فرهنگ است که چندان بی‌پول هم نیست اما از نویسنده پول‌دار بودن یعنی کشتی تفریحی داشتن، نویسنده افتخار می‌کنه که هدفش فقط پوله حتی اگر از راه تقلب باشه و سراسر کتاب توهین به اهل فرهنگه. در مورد ثبت امتیاز من می‌خواستم امتیاز ندم ولی بدون ستاره دادن نظر ثبت نمی‌شه، یک هزارم ستاره هم برایش زیاده، کاملا بی‌ارزش.

4

اصلا این کتاب لایق اسمی که در کرده نیست. کیوساکی هم هیچ وقت نویسنده بزرگی نبوده. تو کتابش در مورد صرفه جویی و دور زدن مالیات و اینجور چیزا گفته (!). صرفه جویی؟!؟ ینی بیل گیتس یا جف بیزوس با صرفه جویی پولدار شدن؟ با کلک زدن تو ندادن مالیات؟؟!؟ اصلا کتاب خوب و حتی جالبی نیست.

3

طرز تفکر اقتصادی مناسبی را ایجاد می کندفقط باید توجه داشته باشیم که به صورت کلی و به نحوه فکر کردن راجع به مسائل توجه شود زیرا قوانین ایران و کشوری که نویسنده در آن زندگی میکند متفاوت است .

نمایش 39 نقد دیگر
4.1
(82)
آموزنده 🦉 (2)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پدر پولدار،پدر بی پول
پدر پولدار،پدر بی پول
درسی درمورد پول که پولدارها به فرزندانشان یاد می دهند، ولی فقرا و طبقه ی متوسط نه
انتشارات نگاه نوین
4.1
(82)
آموزنده 🦉 (2)
30,000
تومان