0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سه خواهر
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سه خواهر

نویسنده:
آنتوان چخوف
درباره سه خواهر

سه خواهر عنوان نمایشنامه‌ای است نوشته آنتون چخوف که در سال 1900 نگارش یافت و برای اولین بار در سال 1901 به روی صحنه رفت. نمایشنامه ناتورالیستی «سه خواهر» درباره پوسیدگی و نابودی تدریجی اشرافیت اواخر قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم روسیه است و جستجویی برای یافتن معنای زندگی در دنیای جدید. این نمایشنامه شرحی بر زندگی و دلمشغولی‌های خانواده پروزروف است که از سه خواهر بنام‌های اولگا، ماشا و ایرینا و برادرشان آندره ئی تشکیل شده‌است. این خانواده از وضعیت موجود خود ناراضی است و چشم انداز آینده را تیره و تار و امیدهای خویش را برباد رفته می‌بیند. سه خواهر این خانواده به همراه برادرشان آندره، همگی جوانان تحصیل کرده و با فرهنگی هستند که در مسکو بزرگ شده‌اند ولی از یازده سال پیش در شهری کوچک واقع در یک ناحیه روستایی روسیه زندگی می‌کنند. شهر مسکو در این نمایشنامه نقش برجسته‌ای دارد: سه خواهر همواره به آن می اندیشند و پیوسته آرزو می‌کنند روزی به آن باز گردند. مسکو، شهری که آنان شادترین روزهای خود را در آن گذرانده اند، به‌نظر ایشان مظهر کمال است.اما وقتی نمایش پیش می‌رود، این سه خواهر بیش از پیش و به تدریج از رویاهای خویش فاصله می‌گیرند. شاید بتوان گفت که نمایش‌نامه سه خواهر، لایه‌های گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها که از قضا اساسی هم هست، جنبه‌یی زن‌محور دارد. و ناگفته نماند که این القاء صرفاً از جایگاهی مردمحور صورت گرفته است. چرا که در هر دو روی این سکه، تحمیل تصنعی به اصطلاح «زنانه»، به زنان نمایش‌نامه به چشم می‌خورد. به بیانی، چه در فرهیختگی آدم‌های این شهرستان ملال‌آور و چه در حیله‌گری‌های سبک‌سرانه آن‌ها، همان اداهای نمایشی و جلوه‌فروشی به اصطلاح «زنانه»‌یی دیده می‌شود که همواره از سوی خوانشی مردسالار، تألیف و تنظیم شده است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
155.۰۶ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۴۹:۰۴
نویسندهآنتوان چخوف
مترجمکامران فانی
مترجم دومسعید حمیدیان
راویهادی مسعودی
راوی دوم میلادفتوحی
راوی سوممیلاد فتوحی
راوی چهارمجهانگیر نکوئی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۱/۱۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۵۵.۰۶ مگابایت
۰۲:۴۹:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
40 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

صحنه پایانیش و همراهی سه خواهر با هم، من رو از طرفی یاد همراهی وانیا و خواهرزاده‌اش توی دایی وانیا انداخت و از طرفی هم صحنه‌ی خداحافظی شبیه باغ آلبالو بود. خیلی وقت بود کتاب صوتی گوش نداده بودم و اولین بار بود نمایشنامه صوتی گوش میدادم. مثل نمایش رادیویی بود با صدای پس زمینه کمتر:) صدها صفحه میشه از زوایای پنهان این نمایشنامه‌ی چخوف نوشت ولی ترجیح میدم واسه کلاس درس نگهشون دارم و صرفاً لذت ببرم.

3

خیلی مزخرفه سرهنگ خارج میشود سرهنگ داخل میشود? این چ مدل خوندن داستانه حالم بد شد اصن داستان رو ب فنا دادن با سبکشون انگار متن فیلم دادن دست بازیگر بخونه نخرررررین

3.4
(5)
33,000
٪30
23,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
سه خواهر
سه خواهر
آنتوان چخوف

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سه خواهر
٪30
سه خواهر
آنتوان چخوف
نوین کتاب
3.4
(5)
33,000
٪30
23,100
تومان