0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کودک، سرباز و دریا نوشته ژرژ فون ویله

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کودک، سرباز و دریا نوشته ژرژ فون ویله

نویسنده:
ژرژ فون ویله
درباره کودک، سرباز و دریا نوشته ژرژ فون ویله

نویسندگان بسیاری درمورد تاثیرات جنگ بروی کودکان نوشته‌اند. کودکان آسیب پذیرترین گروه در جنگ‌ها هستند. روحیه‌ی لطیف آن‌ها این همه ظلم و خشونت را برنمی‌تابد.

نقد و برسی کتاب صوتی «کودک، سرباز و دریا»

کتاب کودک، سرباز و دریا توسط ژرژ فون ویله نوشته شده‌است. این کتاب در سال 1964 به زبان فرانسه و در کشور فرانسه به چاپ رسیده و منتشر شد. این کتاب تاکنون به زبان‌های بسیاری ترجمه شده‌است. کتاب کودک، سرباز و دریا در ژانر کتاب‌های داستانی کودک و نوجوان نوشته شده‌است. به دلیل داشتن فضایی ملتهب و جنگی این کتاب بسیار مناسب بچه‌هایی است که علاقه به هیجان جنگ دارند. این کتاب داستان خود را در دو بخش، بخش اول با هشت فصل و بخش دوم با هفت فصل روایت می‌کند.

کودک، سرباز و دریا داستان جدال قدرت با انسان است. جنگی که با همه‌ی قدرت و خشونتش در برابر مهربانی آدمیان مغلوب است و درنهایت این سرود صلح است که گوش نواز است و همگان مشتاق شنیدنش هستند. داستان کتاب کودک، سرباز و دریا داستان یک پسر بچه به نام پییر است. پییر دوازده سال دارد و در فرانسه زندگی می‌کند. در بخش اول کتاب زندگی پییر بررسی می‌شود. پسرکی که بیشتر حرف می‌زند تا عمل کند. او پسر زرنگ و پرجنب و جوشی است. به علاوه سر نترسی نیز دارد. پییر در همان عالم کودکی دست به خراب‌کاری و نقشه‌های عجیبی نیز می‌زند. اما در نهایت معلمش آقای پیشون او را مهار می‌کند. داستان زندگی پییر در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. درست زمانی که فرانسه به دست نازی‌ها اشغال شده‌است. در بخش دوم کتاب پییر با معلمش آقای پیشون دوست می‌شود. پییر دوست دارد که در جنگ علیه سربازان نازی بجنگد. اما معلش این اجازه را به او نمی‌دهد. در نهایت آقای پیشون به همراه چند تن از دوستانش به دلیل انجام فعالیت‌های سیاسی دستگیر می‌شوند. دستگیری آن‌ها باعث شد، پییر بیش از پیش برای رفتن به جنگ مصمم شود. او در این راه با یک سرباز آلمانی آشنا می‌شود. او و سرباز آلمانی دوستی عمیقی را بین خودشان شکل می‌دهند. اما پییر به سرباز اجازه نمی‌دهد که مانع احساسش نسبت به وطنش و ارتش نازی شود. مبارزه پییر نه از برای شعله‌ورتر کردن آتش جنگ، بلکه از برای به وجود آوردن صلح است. این سرباز آلمانی نیز مخالف جنگ است. پییر به کمک او برای ایجاد صلح تلاش می‌کنند. سرباز آلمانی خود دو فرزند دارد. سرباز آلمانی و پییر تصمیم می‌گیرند تا قسمتی از راه آهن را منفجر کنند. اما در حین انجام نقشه براثر حادثه‌ای پییر زخمی می‌شود. دوست آلمانی‌اش نیز در حالی که عکس فرزندانش را در دست دارد، کشته می‌شود. پییر پس از آن اتفاق معالجه شده و به زندگی عادی خود باز می‌گردد. به علاوه پسران سرباز آلمانی را پیدا می‌کند و با آن‌ها دوست می‌شود.

به طور کلی داستان کودک، سرباز و دریا داستانی است که مشکلات و تئاثیرات جنگ را نشان می‌دهد. این کتاب مانند تمامی داستان‌ها جنگ را اتفاقی بد نشان می‌دهد. به علاوه از عئاقب دردناک آن نیز می‌گوید. این کتاب برای کودکان نوشته شده‌، به همین دلیل از خشونت زیاد خودداری کرده‌است. از نظر بسیاری از منتقدان این کتاب شخصیت منفی ندارد. تمامی شخصیت‌های داستان آموزنده و مثبت هستند. منفی‌ترین پدیده در این داستان جنگ است. زاویه دید کتاب نیز از زبان سوم شخص بیان شده‌است. در این کتاب دریا نمادی از صلح است.

دانلود  کتاب «کودک، سرباز و دریا» 

کتاب کودک، سرباز و دریا توسط دلارا قهرمان ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1396 توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید. نسخه صوتی کتاب نیز در سال 1398 توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. گوینده‌ی این کتاب صوتی امین زندگانی است. شما می‌توانید کتاب صوتی کودک، سرباز و دریا به قلم ژرژ فون ویله، ترجمه‌ی دلارا قهرمان، روایت امین زندگانی و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

امین زندگانی در پنجمین روز از شهریور ماه سال 1351 در تهران چشم به جهان گشود. او فرزند سیاوش زندگانی و گلناز کریمی است. امین زندگانی یک برادر هنرمند دیگر به نام امید دارد. امید زندگانی نیز یکی از هنرمندان نام آشنای کشورمان است. پدر امین و امید، آقای سیاوش زندگانی یکی از نامی‌ترین نوازندگان ویلون در ایران بود. به همین دلیل امین زندگانی در یک خانواده‌ی اهل موسیقی بزرگ شد. او از کودکی نواختن فلوت را یاد گرفت. او فارغ التحصیل رشته‌ی تئاتر در دانشگاه هنر است. اولین فعالیت‌های او در زمینه‌ی تئاتر با نمایش «همسرایی مختار» آغاز شد. سپس در بسیاری از نمایش‌های تئاتر با نام «خروشک پریشان»، «دو مرد در یک نیمکت» و ... به بازی پرداخت. ایم زندگانی بری اولین بار در سال 1374 با بازی در سریال «وکلای جوان» به تلویزیون آمد. از فیلم‌های سینمایی ای هنرمند می‌توان به زد و بند، نازلی، اختاپوس، ملک سلیمان، زن شرقی، ژرفا، شهر آشوب و ... اشاره کرد.  وی همچنین در نمایش‌های بسیاری از جمله یک زن، سک مرد، پایین گذر سقاخانه، مرثیه‌ای برای یک دراکولا و ... اشاره کرد. او در بسیاری از فیلم‌های تلویزیونی نیز مانند پرستاران، چرخ فلک، همه چیز آنجاست، طلسم شدگان، معصومیت، مختارنامه و ... اشاره کرد.

 ژرژ فون ویلیه

ژرژ فون ویله George Fonvilliers در سال 1921 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی فرانسه بود. تمام آثار این نویسنده به زبان فرانسوی نوشته شده‌است. فون ویله بین سال‌های 1944 تا 1971 مدیر مدرسه‌ی ابتدایی بود. به همین دلیل تجربه‌ی خوبی در برخورد با جوانان داشت. این تجربه باعث شد تا رمان‌هایی که می‌نویسد، به خوبی بتواند در دل نوجوان جای گیرد. از این نویسنده به نام یک نویسنده ادبیات جوانان یاد می‌شود. از آثار این نویسنده فقط کتاب کودک، سرباز و دریا و پیف و جادوگر در دسترس است. به علاوه درمورد زندگی او نیز اطلاعاتی در دسترس نیست.

بخشی از کتاب صوتی «کودک، سرباز و دریا»

انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده بود. خانم لوبران قهوه را با آرامی در فنجان پسرش ریخت. پییر زیر چشمی مادرش را می‌پایید و از این همه آرامش تعجب می‌کرد. از آرامش کسی که شب قبل تا آن حد جسور بود. پییر گفت:« به دیشب فکر کردی؟»

-«بله عزیزم، ولی می‌دونی که ما حق نداریم راجع به اون صحبت کنیم. رفتارمون باید کاملا عادی باشه» پییر به مادرش نگاه کرد. مثل اینکه تازه او را کشف می‌کرد. مادرش با آن موهای سیاهی که پیچ و تاب‌های ظریفی که داشت، چقدر زیبا بود. صورت بیضی شکل داشت و چشمانش را مژه‌‌های بلند پوشانده بود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
686.۱۷ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۵۹:۴۷
نویسنده ژرژ فون ویله
مترجمدلارا قهرمان
راویامین زندگانی
ناشرانتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
8,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۸۶.۱۷ مگابایت
۰۴:۵۹:۴۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
35 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
0 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اولین رمان نوجوانی بود که خوندم. کلاس چهادم دبستان بودم و هر شب با کلی شورو شوق چندصفحه‌شو میخوندم. با التماس از مامانم میخواستم که چراغ رو خاموش نکنه و اجازه بده بیشتر بخونم. این کتاب در اون سن و سال تاثیر عمیقی بر جانم گذاشت. و جالب اینکه بعد از ۴۰ سال که دوباره شنیدمش، باز هم از اون متاثر شدم و اونو کتاب واقعا ارزشمندی یافتم.

4

کتاب چاپیش رو خوندم و واقعا از برترین های داستان نوجوان بود و پر از مفهموم های بزرگ و زیبایی داشت. پیشنهاد می کنم حتما بخونید. البته این رو هم بگم که واقعا کتاب کودک نیست خواهشاً جزو کتاب کودک قرارش ندین. مناسب سن نوجوان هست

3

سلام.این کتاب رومن درسال ۱۳۵۴ازمدرسه امانت گرفتم و متاسفانه خورد به تابستان وپیش من ماندشایدبیشتراز۵بارخواندمش و چهل سال داشتمش پیشم برای سن نوجوانی قشنگه خواندنش

5

یادمه سال ۱۳۶۳ یکی از معلم های دوره راهنمایی این کتاب را به من داد بخونم و سر کلاس برای همه تعریف کنم . عالی بود دلم می خواد اگه وقتی بود دوباره گوش کنم .

5

من این کتاب را بارها و بارها در نوجوانی و جوانی خوانده‌ام. نسخه‌ی صوتی را گوش نکرده‌ام و نمی‌توانم نظر بدهم. اما خود کتاب یکی از بهترین رمان‌های نوجوان است.

4

بهترین کتابی که اوایل نوجوانی خوندم . یک نوجوان با این کتاب زندگی میکنه...

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

سلام منم نرجس شوشتریان هستم.از این کتاب رمان و تخیلی رو دوست دارم و از شما ممنونیم.

5

اولین کتاب جدی که کلاس سوم دبستان بودم خوندم ، و همیشه توی ذهنم موندگار شد

4

آره قصه قشنگیه برای نوجوان ولی نمی دونم چرا در بخش کودک آوردین

4

کتابی عالی با خوانشی تحسین برانگیز

نمایش 1 نقد دیگر
4.2
(17)
اجرای روان 🎙️ (1)
12,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کودک، سرباز و دریا نوشته ژرژ فون ویله
کودک، سرباز و دریا نوشته ژرژ فون ویله
ژرژ فون ویله
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
4.2
(17)
اجرای روان 🎙️ (1)
12,000
تومان