0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سفری استثنایی که با سکته آغاز شد
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سفری استثنایی که با سکته آغاز شد

درباره سفری استثنایی که با سکته آغاز شد

کتاب صوتی سفری استثنایی که با سکته آغاز شد کتابی انگیزشی درباره مقابله با ناممکن‌ترین وقایع زندگی و موفقیت دربرابر آن‌هاست. این کتاب برای اولین در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و نویسنده کتاب، جین بولت تیلور در آن داستان سکته‌ی مغزی خود را تعریف می‌کند. اتفاق ناگواری که زندگی این عصب‌شناس و محقق برجسته را متحول کرد، نوع نادری از سکته در نیمکره‌ی چپ مغزش بود که باعث شد در عرض چند ساعت دیگر نتواند راه برود، حرف بزند و یا بخواند.

او ناگهان ساده‌ترین توانایی‌ها و مهارت‌هایش را از دست می‌دهد و کاملاً ناتوان می‌شود. این رویداد نادر و بازگشت نویسنده به زندگی محتوای اصلی کتاب صوتی سفری استثنایی که با سکته آغاز شد (My Stroke of Insight) را شکل می‌دهد. دکتر تیلور باگذشت زمان توانست از این بیماری نادر رهایی یابد. او خاطراتش از آن دوران را که آمیخته با علم است، را در کتاب حاضر شرح داده است. تیلور در این اثر داستانی واقعی را به تصویر کشیده و سفر به ژرفای مغز خاموشش را شرح داده است. او این کتاب را در طی بیست فصل با زبانی نرم و روان به نگارش درآورده است.

کتاب صوتی حاضر به تلاش « فرخ بافنده» به فارسی ترجمه شده و « آسمان مصطفایی» و «نغمه عزیزی‌پور» صداپیشگی آن را انجام داده‌اند. این کتاب توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک در سال ۱۳۹۸ منتشر شد. در پس‌زمینه کتاب صوتی حاضر موسیقی ملایمی نواخته می‌شود که لذت تجربه شنیدن این کتاب را چند برابر می‌کند. این کتاب صوتی در ژانر کتاب‌های روانشناسی دسته‌بندی می‌شود.

معرفی جیل بولت تیلور

جیل بولت تیلور (Jill Bolte Taylor) نویسنده و عصب‌شناس آمریکایی متولد سال ۱۹۵۹ است که در سال ۱۹۹۱ موفق به کسب مدرک دکتری خود ار دانشگاه ایندیانا شد و زندگی خود را آن به بعد وقف تدریس آناتومی ماکروسکوپی و سایر علوم مربوط به پزشکی شد. دکتر تیلور تا سن سی و هفت سالگی یک زندگی رو به جلو و سرشار از موفقیت داشت تا اینکه در روز ۱۰ دسامبر سال ۱۹۹۶ زندگی‌اش برای همیشه تغییر کرد. جیل بولت تیلور در این روز سکته‌ی مغزی نادری را تجربه کرد که تمام زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش را تحت تأثیر قرار داد. او به مدت هشت سال برای بهبود و سلامتی دوباره تلاش کرد و توانست پس از چندین سال بار دیگر راه برود، بنویسد و سخنرانی کند. جیل بولت تیلور در حال حاضر به‌عنوان فردی الهام‌بخش شناخته شده که توانسته است خود را از مرگ حتمی نجات دهد.

سه دلیل برای شنیدن کتاب صوتی سفری استثنایی که با سکته آغاز شد

کتاب صوتی حاضر مبارزات درونی نویسنده با ترسناک‌ترین اتفاق زندگی‌اش را بیان می‌کند و گوش دادن به آن می‌تواند بسیار امیدبخش باشد تا با موقعیت‌های سخت زندگی خود مواجه شویم و خود را نبازیم. اگر فکر می‌کنید که چرا باید این کتاب را گوش کنید، این دلایل می‌توانند شما را قانع کنند:

  • این کتاب بر اساس اتفاقی واقعی نوشته شده است و شاهد مبارزه واقعی و موفقیت نویسنده هستید
  • استفاده از صداپیشه‌هایی با صدا و لحن مناسب برای روایت کتاب
  • روایت سکته مغزی به صورت مستند و علمی از جانب یک عصب‌شناس متخصص

بخشی از کتاب صوتی سفری استثنایی که با سکته آغاز شد

آن سفر به میامی زندگی‌ام را عوض کرد. جماعتی هزار و پانصد نفری مرکب از والدین، خواهرها و برادرها، فرزندان، و خود افرادی که مبتلا به اختلالات حاد مغزی بودند برای حمایت، آموزش، پشتیبانی، و مسائل مربوط به تحقیقات در این حوزه دور هم جمع شده بودند. من تازه وقتی با آن خواهرها و برادرهای افرادی که اختلال ذهنی داشتند آشنا شدم، فهمیدم که بیماری برادرم چه تأثیر عمیقی بر زندگی‌ام گذاشته است. در آن چند روز، خانواده‌ای از آدم‌هایی یافتم که رنج مرا از دیدن درماندگی برادرم در برابر اسکیزوفرنی درک می‌کردند. آن‌ها تقلای خانواده‌ام را به‌منظور کمک به او برای دستیابی به درمانی عالی با تمام وجود می‌فهمیدند. آن‌ها، با هم، به‌عنوان صدایی واحد، علیه بی‌عدالتی و تحقیر اجتماعی نسبت به مبتلایان به اختلالات مغزی می‌جنگیدند. آن‌ها مجهز به برنامه‌های آموزشی برای خودشان، و همچنین برای عموم مردم جامعه، در مورد ماهیت بیولوژیکی این نوع اختلالات بودند. به همان جدیت، با محققان مغز برای کمک به یافتن راه علاج هم داستان شده بودند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی سفری استثنایی که با سکته آغاز شد

اگر این کتاب را شنیدید و از آن لذت بردید، کتاب‌های صوتی زیر می‌توانند اعضای جدید کتابخانه صوتی شما باشند و با گوش دادن به آن‌ها به سفر پرپیچ‌وخم کشف خودتان و ایجاد تغییر در زندگی‌تان ادامه دهید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
463.۶۱ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۱۸:۱۱
نویسنده جیل بولت تیلور
مترجمفرخ بافنده
راوی نغمه عزیزی پور
راوی دومآسمان مصطفایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۱/۲۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۶۳.۶۱ مگابایت
۰۸:۱۸:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خوبیه ارزش خوندن داره.

3.3
(3)
73,500
٪50
36,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
سفری استثنایی که با سکته آغاز شد!
سفری استثنایی که با سکته آغاز شد!
شرح زندگی محقق مغزی که سکته مغزی اش ریشه های جسمانی تجربه های عرفانی را نشانش داد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سفری استثنایی که با سکته آغاز شد
٪50
سفری استثنایی که با سکته آغاز شد
جیل بولت تیلور
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.3
(3)
73,500
٪50
36,750
تومان