0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سه پرسش

معرفی، خرید و دانلود کتاب سه پرسش

درباره سه پرسش

همه‌ی افراد در مسیر زندگی در تلاش هستند که پیشرفت کنند و به انسان بهتری تبدیل شوند. انسان‌ها می‌خواهند به تکامل فردی برسند و پاسخ پرسش‌های پنهانی و بنیادی را بیابند تا بتوانند به حقیقت دست یابند. شناخت حقیقت از ابتدا دست‌مایه‌ی فلاسفه و ادیبان بوده است و همواره نیز برخی از افراد به دنبال آن‌ هستند. «دون ميگوئل روئيز» نویسنده‌ی مکزیکی براساس آموخته‌های متفاوتش به دنبال پاسخ سؤال‌های اساسی کتاب «سه پرسش» را به نگارش درآورده است تا افراد را در مسیر بهبود زندگی کمک کند.

درباره کتاب سه پرسش

کتاب «سه پرسش» The Three Questions اثر «دون ميگوئل روئيز» درباره‌ی چگونگی کشف نیروی درون و نحوه‌ی استفاده‌ی درست از آن نکات مفید و جالبی ارائه می‌کند. این کتاب سه سؤال من کی هستم؟ چه چیزی واقعی است؟ و چگونه عشق ابراز کنم؟ را کنکاش و بررسی می‌کند و به آن‌ها پاسخ می‌دهد؛ پاسخ آن‌ها برای کسانی که در جستجوی خودشناسی ، درک و پذیرش هستند بسیار ضروری است. «ميگوئل روئيز» در این اثر در تلاش است با بررسی زوایای روح انسان پیامی دگرگون‌ساز ارائه دهد تا افراد به کمک آن بتوانند بر استرس، ترس و اضطراب غلبه کنند و به آرامش خاطر دست یابند. این نویسنده در ارتباط با این کتاب گفته است: «این کتاب برای افرادی است که مایل به دیدن واقعیت وجودی‌شان هستند؛ آن‌هایی که مایلند حقیقت را بشناسند و به مسیری ناآشنا گام نهند. زندگی به گفت‌وگویی جدید با شما تمایل خواهد داشت و شما نیز مایلید حرف‌هایش را بشنوید و تغییر یابید و بنابراین، دنیایتان دگرگون خواهد شد.»

کتاب «سه پرسش» کتاب کم‌حجمی است که با نثری روان و خواندنی به نگارش درآمده است. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی قرار دارد و در زبان فارسی بسیار پرمخاطب است. این اثر در نوزده فصل نوشته شده است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از سه مروارید، گشودن در، اولین مروارید، آوای من، یک ذهن یک جامعه، ذهن در نقش دولت، قضاوت و قاضی، فرمانده ارشد، دومین مروارید، زندگی تحت استبداد، رهایی از زندان، سیاستمدار، آرامش و سلامت عقلی و سومین مروارید.

درباره دون ميگوئل روئيز

«دون ميگوئل روئيز» Don Miguel Ruiz نویسنده‌ی اهل مکزیک در 27 اوت سال 1952 به دنیا آمد. او در جوانی تحصیلاتش را در رشته‌ی پزشکی به سرانجام رساند و مدتی به‌عنوان جراح مشغول به کار بود ولی پس از تجربه‌ی یک تصادف بسیار سخت فعالیت در حوزه‌ی پزشکی را رها کرد.

«دون ميگوئل روئيز» از نوادگان تولتک‌هاست و به‌عنوان استاد معنوی شناخته شده است. او شَمَن‌باور یا شمنیسم است، طبق این باور که از دوران پیش از تاریخ در سراسر جهان وجود داشته ‌است او بر این باور است می‌تواند با تماس و ارتباط باروح بیماری‌ها را درمان کند. او نوشتن را در زندگی‌اش دنبال کرده و با کتاب‌ها و آموزه‌هایش زندگی انسان‌های زیادی را تغییر داده است. او با نگاه عمیقش به حقیقت وجودی انسان، راهکارهای اصولی و کارآمد برای افزایش سلامت آرامش روح و روان انسان ارائه کرده است. او آموزه‌های سنتی و معنوی ‌تولتک‌ها را آموخته است و مدتی را شاگرد یکی از شمن‌های بزرگ صحرای مکزیک بود که بسیار بر شخصیتش تأثیر گذاشت. «ميگوئل روئيز» کتاب معروف «چهار میثاق» را در سال 1997 به چاپ رساند که بسیار توجه علاقه‌مندان به کتاب‌های خودشناسی و معنوی را به خود جلب کرد. این نویسنده در این اثر می‌‌گوید هر یک از افراد در قلمرو زندگی شخصی خودشان قادر هستند باورهای منفی موروثی را به‌تدریج تغییر دهند و سهمی در تبدیل این رؤیای دوزخی به رؤیای بهشتی ایفا کنند. «دل‌آرا قهرمان» و «سهيلا ميرزائی‌‌پور» این اثر را به فارسی ترجمه کرده‌اند که نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

در بخشی از کتاب سه پرسش می‌خوانیم

ما موجوداتی داستان‌سرا هستیم. بیان داستان شیوه‌ای مناسب برای برقراری ارتباط با دیگران است. بسیاری از ما خود را افسانه‌سرا نمی‌دانیم اما هرگز از داستان‌پردازی در مورد زندگی‌مان دست برنمی‌داریم. وقایعی را که در طول روز برایمان رخ می‌دهد طوری بازگو می‌کنیم که گویی هم‌اکنون مشغول تجربه کردن آن هستیم. از سر دل‌تنگی از دیروزمان می‌گوییم و فردایمان را مجسم می‌کنیم. برخی از داستان‌هایی که می‌گوییم اغلب همراه تعبیرهایی دراماتیک و طرح‌هایی جدید هستند که آن‌ها را خلق کرده‌ایم. چرا این کار را نکنیم؟ داستان‌سرایی کاری است که انسان‌ها انجام می‌دهند.

شاید دیگر خیلی هم‌داستان‌های پریان را باور نداشته باشید، اما کاملاً به داستان زندگی خودتان اعتقاد دارید. ما داستان زندگی خودمان را با همه‌ی اتفاقاتش، جز به‌جز برای دیگران تعریف می‌کنیم و آن را برای یک یا چند نفر به نمایش می‌گذاریم. اما اگر لحظه‌ای از داستان‌سرایی دست برداریم و به صدای خودمان گوش کنیم، متوجه می‌شویم که چگونه آموخته‌ایم با احساسات بازی کنیم و در اين کار چقدر مهارت داریم. اگر وقت صرف کنیم و داستان زندگی خودمان را بنویسیم و مهم‌ترین لحظات آن را تعیین کنیم، آن‌وقت متوجه می‌شویم که چقدر راحت در دام احساساتی گرفتار می‌آییم که خودمان آن‌ها را شکل داده‌ایم.

در هر حال اگر برای دومین یا سومین بار نیز آن داستان را بنویسیم، درمی‌یابیم که آن لحظات نیروی خود را ازدست‌داده‌اند و دیگر نمی‌تواند ما ر به حرکت دربیاورند. بعد، رفته‌رفته درمی‌یابیم این ما هستیم که بر دراماتیک بودن زندگی‌مان پافشاری می‌کنیم.

حتی بهترین داستان‌ها نیز پس از اولین تعریف تأثیر عمیق خود را در احساسات سایرین از دست می‌دهند و در این صورت متوجه می‌شویم که می‌توان از شدت بخش‌های احساساتی و عاطفی آن کاست. می‌توانیم بی‌آنکه دلمان به حال خودمان بسوزد یا خودمان را بیش‌ازحد مهم بدانیم، هر اتفاقی در زندگی‌مان را به خاطر آوریم.

می‌توانیم در مورد مشکلات امروز یا سختی‌های دیروزمان حرف بزنیم بی‌آنکه نیازی به همدردی دیگران داشته باشیم. اگر با صدای بلند داستان زندگی‌مان را بخوانیم، آن را داستانی تخیلی و اثری هنری خواهیم یافت و متوجه می‌شویم که حتی بهترین داستان‌هایمان نیز نتوانسته واقعیت را در مورد ما بیان کند.

حال اگر موضوع به این صورت باشد، پس ما کیستیم؟

همان‌طور که آن پیرمرد حکایتمان پیشنهاد کرد، بهتر است نگاهی به خودمان بیندازیم و ببینیم واقعاً کیستیم.

ترجمه کتاب سه پرسش به زبان فارسی

کتاب «سه پرسش» اثر «دون ميگوئل روئيز» را «فرزام حبيبی اصفهانی» به فارسی ترجمه کرده و آن را «نشر لیوسا» منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این اثر در این صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «فرزام حبيبی اصفهانی» مترجم زبان انگلیسی و فرانسه است و آثار روانشناسی و مدیریت را به زبان فارسی ترجمه می‌کند. از ترجمه‌های دیگر او می‌توان به کتاب‌های «هدف‌ها» اثر «برایان تریسی»، «هوش هیجانی» اثر «آنیتا رو» و «هوای تازه» اثر «جورج اورول‌» اشاره کرد که نسخه‎‌ی الکترونیک همه‌ی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.   

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
961.۶۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسنده دون میگوئل روئیز
مترجم فرزام حبیبی اصفهانی
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The three questions: how to discover and master the power within you
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۰۴
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۶۱.۶۶ کیلوبایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
12 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

ترجمه خانم دامغانی را مطالعه کنید. از همون اول تو این کتاب غلط املایی بود: جاده ای روستایی ناهمواری... به جای : جاده ی روستایی نا همواری...

4

صوتی بود عالی بود

1

متوسط

3.8
(8)
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
سه پرسش
سه پرسش
دون میگوئل روئیز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سه پرسش
سه پرسش
دون میگوئل روئیز
انتشارات لیوسا
3.8
(8)
25,000
تومان