0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چرا چیزها می شکنند

معرفی، خرید و دانلود کتاب چرا چیزها می شکنند

ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن
نویسنده:
مارک ابرهات
ناشر:
نشر نی
درباره چرا چیزها می شکنند

«چه بخت ‌بلندی! خانم پیشخدمت نادانسته شگرف‌ترین لیوان آب را روی میز ما گذاشت. در کمر لیوان ترکی به درازای دو سانتی‌متر دیده می‌شد، از آن ترک‌های چشم‌گیری که هیچ‌یک از دوسرشان به سطحی ختم نمی‌شوند. چنین ترک‌هایی پایدارند و اگر کاری به کارشان نداشته باشی در خواب می‌مانند. آب از این ترک‌ها نمی‌تراود و وجودشان تنها با بازتاب نور آشکار می‌شوند ولی اگر با آن‌ها ور بروید بیدار می‌شوند...» این جملاتی است که مارک ابرهارت کتاب چرا چیزها می‌شکنند را با آن آغاز کرده است. کتابی جالب و متفاوت که نگاهی خاص به پدیده‌هایی مانند شکستن و ترک خوردن دارد.

‌درباره‌ی کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن اثر مارک ابرهارت

کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از راه فروپاشی آن با عنوان اصلی «why things break: understanding the world by the way it comes apart» اولین بار سال 2003 منتشر شد.

«همه‌چیز فرومی‌پاشد» بیش از یک دیدگاه شاعرانه است. مارک ابرهارت معتقد است که این یک ویژگی برای اجسام است. او درباره‌ی وقایع مختلف حرف زده و می‌گوید:

• غرق شدن تایتانیک بیش از یک کوه یخ طول کشید.

• فاجعه چلنجر پیش‌بینی‌شده بود.

• قفل‌های دوچرخه‌ای که از جنس کریپتون‌اند به‌راحتی شکسته می‌شود.

ابرهارت در کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ویژگی شکنندگی را بررسی می‌کند، درباره‌ی علل فروپاشی حرف می‌زند و تأثیر پاسخ این پرسش بر زندگی روزمره‌ی ما را بیان می‌کند. او معتقد است دانستن علت شکستن چیزها در هر سطح از ایمنی شخص تا اقتصاد کلان مهم است.

کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن با استقبال خوبی مواجه شده و تاکنون به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن

کتاب چرا چیزها می‌شکنند با مقدمه‌ی مترجم آغازشده است و در ادامه محتوای اصلی کتاب در 13 فصل آمده است. عناوین فصل‌های این کتاب به شرح زیر است:

  1. اتم‌ها، تیله‌ها و تَرَک
  2. هنر کهن، صنعت کهن
  3. علم باستان
  4. تُردکاری و پیامدهایش
  5. شوک‌آور، به‌راستی شوک‌آور
  6. چیزهایی که نمی‌شکنند
  7. وقتی پیشروی سخت می‌شود
  8. تنها جان‌سخت‌ها (چغرها) پیش می‌روند
  9. چرا بپرسیم چرا؟
  10. پاسخ‌های درست، پاسخ‌های نادرست، پاسخ‌های بیهوده
  11. درون مواد طراحی‌شده
  12.  رستاخیز مواد طراحی‌شده
  13. شکسته، باید درستش کنیم

در پایان کتاب نیز بخشی تحت عنوان واژگان آمده است که بعضی واژه‌ها و عبارات به‌کاررفته در متن را توضیح داده است

‌درباره‌ی مارک ابرهارت نویسنده‌ی کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن

مارک ابرهارت نویسنده و استاد شیمی و ژئوشیمی در دانشگاه کلرادو است. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌های شیمی و ریاضیات کاربردی از دانشگاه کلرادو دریافت کرده است. او همچنین دکترای مهندسی مواد خود را از انستیتو فناوری ماساچوست دریافت کرده است. او به‌جز کتاب چرا چیزها می‌شکنند یک کتاب دیگر نیز در کارنامه دارد که نوعی خودزندگی‌نامه درباره‌ی مطالعات او در زمینه‌های مختلف است.

ترجمه‌ی کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن به فارسی

کتاب چرا چیزها می‌شکنند کتاب جالبی است که در نقاط مختلف جهان موردتوجه قرارگرفته است. در ایران

انتشارات نشر نی کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن را با ترجمه‌ی محمدابراهیم محجوب عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. این کتاب سال 90 در ایران منتشر شد و سال 92 به چاپ بعدی رسید.

چرا باید کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن را خواند؟

ابرهارت در کتاب چرا چیزها می‌شکنند خواننده را با خود به یک سفر جذاب می‌برد. او سفری به دنیای ترک‌ها، شکاف‎‌ها، گسل‌ها و... ترتیب داده است و از دیدگاه علم مواد حرف‌های جالبی برای گفتن دارد. او هر اتفاقی را به چالش می‌شکند از ترک خوردن یک هارددیسک ساده تا انفجار یک شاتل فضایی. این کتاب یک انتخاب خوب و جذاب برای آدم‌های کنجکاو است.

کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن در دسته‌ی کتاب‌های مکانیک شکست اجسام قرار دارد.

کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 232 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 11 روز بخوانید.

کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع مکانیک شکست اجسام است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی مکانیک شکست اجسام زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن اثر مارک ابرهارت بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مکانیک شکست اجسام می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌‌در بخشی از کتاب چرا چیزها می‌شکنند؟ ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن می‌خوانیم

دانستن این‌که چیزی کی می‌شکند برای ما بسیار کارساز بوده است. ما می‌توانیم قوطی‌هایی بی‌اندازه چغر شیشه‌هایی بسیار مقاوم و سرامیک‌هایی بسازیم که نارنجک را خرد می‌کنند و پلیمرهایی که انرژی گلوله را می‌گیرند. در کم‌تر از یک سده ما از جامعه‌ای که در آن شکستن [چیزها] پذیرفته بوده، به جامعه‌ای رسیده‌ایم که ناتوانی در طراحی چیزهای نشکن ممکن است میلیاردها دلار تاوان در پی داشته باشد. انتظار می‌رود دانش «کی» شکستن چیزها در طراحی خودروها، هواپیماها و کشتی‌های ایمن‌تر به کار گرفته شود. ما دیگر شکیبایی شکست چیزی را نداریم به این دلیل ساده که پیوسته خواستار چیزهای نشکنیم.

اگر بخواهیم «چیزهای» جهان را در عین بهترکردن، ایمن‌تر کنیم، دیگر بس نیست بدانیم چیزی کی می‌شکند؛ باید بفهمیم چرا می‌شکند. در میان «چیزها» یی که بیش از همه نیاز به بهبود دارند باید از دستگاه‌هایی نام ببریم که انرژی تولید يا مصرف می‌کنند. در میان این دستگاه‌ها موتورهای گرمایی در بالای فهرست من می‌آیند. اصطلاح موتور گرمایی چندان متداول نیست ولی این دستگاه‌ها در جهان امروزی بسیار کاربرد دارند. خانواده این دستگاه‌ها به‌راستی بزرگ است. از موتورهای درون‌سوز خودروها و کامیون‌ها گرفته تا توربین‌هایی که هواپیماهای جت را پیش می‌رانند. توربین‌های دیگری نیز در این خانواده می‌گنجند که انرژی شیمیایی نفت و گاز را به برق تبدیل می‌کنند.

موتور گرمایی چنان‌که از نامش پیداست؛ از گرما نیرو می‌گیرد. روش معمول ابن است که از راه انبساط گازها، گرما را به کار تبدیل کنیم. برای نمونه، در موتورهای درون‌سوز، بخار بنزین به درون استوانه (سیلندر) کشیده شده و در آنجا منفجر می‌شود. گرمای حاصل از سوختن بخار بنزین؛ موجب انبساط گازهای حاصل از این انفجار و راندن پیستون می‌شود. از این حرکت پیستون [که به گردش میل‌لنگ و درنهایت چرخ‌ها می‌انجامد] کار مکانیکی پدید می‌آید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۴ مگابایت
تعداد صفحات
232 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۴:۰۰
نویسندهمارک ابرهات
مترجممحمدابراهیم محجوب
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
why things break : understanding the world by the way it comes apart,c۲۰۰۳
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۰۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۴ مگابایت
۲۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

یکم حوصله ادم سر میره

3.3
(6)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چرا چیزها می شکنند
چرا چیزها می شکنند
ادراک جهان از دیدگاه فروپاشی آن
نشر نی
3.3
(6)
72,000
تومان