0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر خوب زیستن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هنر خوب زیستن

نویسنده:
رولف دوبلی
درباره هنر خوب زیستن

اگر بخواهیم علت بسیاری از تلاش‌های انسان را در یک جمله خلاصه کنیم آن جمله مفهومی درباره‌ی افزایش کیفیت زندگی و شادکامی خواهد داشت. خوب زندگی کردن مفهوم عمیق و گسترده‌ای دارد که از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. عوامل مختلفی در خوشحال بودن انسان‌ها تاثیر می‌گذارد، داشتن دوستان خوب، روابط اجتماعی موفق، درآمد مناسب، هدف گذاری در زندگی و دستیابی به آن و ... می‌تواند احساس خوشبختی و شادکامی به انسان ببخشد. با این وجود افراد زیادی را دیده‌ایم که با داشتن امکانات متعدد، نیستی را به زندگی ترجیح داده‌اند و به زندگی خود پایان بخشیده‌اند. رولف دوبلی نویسنده‌ی کتاب هنر خوب زندگی کردن معتقد است شادکامی و خوب زیستن تعریف مشخصی ندارد و یافته‌های دانشمندان در این حوزه نیز چندان دقیق و معتبر نیست. او در دومین اثر خود با ارائه‌ی 52 راهکار ساده اما کاربردی به سوال پرتکرار چگونگی خوب زیستن پاسخ می‌دهد.

‌درباره‌ی کتاب صوتی هنر خوب زیستن اثر رولف دوبلی

خوب زندگی کردن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر است که از گذشته با او همراه بوده است و ذهن بسیاری از اندیشمندان حوزه‌های مختلف، فیلسوفان و حتی مبلغان مذهبی را به خود درگیر کرده است. آنها همواره به دنیال یافتن پاسخ این سوال بوده‌اند که چه چیزی انسان را خوشحال می‌کند و به او انگیزه‌ی حیات و انرژی می‌بخشد. اغلب افراد می‌پندارند حال و هوای روزهای گذشته بسیار بهتر از زمان حال است و هرچه به جلوتر می‌روند زندگی کیفیت خود را از دست می‌دهد. رولف دوبلی در کتاب هنر خوب زیستن این موضوع را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده است. او خوب زیستن را مجموعه‌ای از عوامل مختلف نظیر موفقیت، سلامتی، اعتماد به نفس، پول و شادی می‌داند. اما نباید از این نکته غافل شویم که تمام این موارد شکننده و فانی است  و ممکن است در کسری از ثانیه از بین برود.

رولف دوبلی در این اثر 52 راهکار کاربردی برای افزایش کیفیت زندگی و احساس آرامش بیشتر در هیاهوی قرن 21 میلادی پیشنهاد می‌دهد. این راهکارها وامدار نگاهی متفاوت به زندگی روزمره است و از راه حل‌های عجیب و غریب و پیچیده‌ خبری نیست. به همین علت است که دوبلی نام فرعی 52 میان‌بر شگفت انگیز به شادکامی، ثروت و موفقیت را برای کتاب خود برگزیده است.

کتاب صوتی هنر خوب زیستن دارای 54 بخش به همراه سخن پایانی و جملاتی درباره‌ی کتاب است. گوش کردن به هریک از این فایل‌های صوتی حدود 10 دقیقه زمان احتیاج دارد و حجم کل آن 436 مگابایت است.

 مروری بر فصل‌های کتاب صوتی هنر خوب زیستن

کتاب صوتی هنر خوب زیستن دارای 52 فایل صوتی است که هرکدام پاسخی برای این دغدغه‌ی کهنه‌ی بشر است. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

حسابداری ذهنی

هنر ظریف تصحیح

خطر روراست بودن

از چیزهایی که می‌خرید اثری باقی نمی‌ماند

سرکوب کردن ندای درون

داستان‌های زندگی دروغ‌اند.

طبق قاعده؛ کمتر بخوانید، اما دو بار بخوانید

مغالطه جهان عادل

اگر فقط با خودتان مسابقه بدهید، امکان ندارد شکست بخورید

در ستایش فروتنی

‌‌درباره‌ی رولف دوبلی نویسنده‌ی کتاب صوتی هنر خوب زیستن

رولف دوبلی نویسنده و تاجر، در 15 جولای سال 1966 در سوئیس به دنیا آمد. او در سال 1991 در رشته‌ی MBA فارع‌التحصیل شد و دکترای خود را در رشته‌ی فلسفه‎ی اقتصاد در سال 1995 اخذ کرد. او هم‌بنیانگذار استارتاپ getAbstract است. این شرکت خلاصه‌ی کتاب‌ها و مقالات مرتبط با آنها را منتشر می‌کند. او نویسندگی را از سال 2002 آغاز نمود و با کتاب  «هنر شفاف اندیشیدن» در سطح بین‌الملل به شهرت رسید. او کتاب‌های مختلفی را به زبان آلمانی به نگارش درآورده است. عشق، معنای زندگی، نقش تصادف در سرنوشت درونمایه‌ی اصلی آثار او را تشکیل می‌دهد.

 

رولف دابلی در پاییز 2004 به جلسه‌ای با عنوان «تبادل غیررسمی افکار» در مونیخ دعوت شد. او در این جلسه با آماردان و تحلیل‌گر سرشناس، نسیم نیکولاس طالب آشنا شد. نسیم طالب نویسنده‌ی کتاب معروف «قوی سیاه» است که آثارش بر مسائل تصادفی بودن و احتمال و عدم‌قطعیت متمرکز است. کتاب قوی سیاه او، که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، در ارزیابی ساندی تایمز به‌عنوان یکی از ۱۲ کتاب اثرگذار بعد از جنگ جهانی دوم توصیف شده‌ است. دوبلی می‌گوید  ملاقات با طالب و آشنایی با دیدگاه‌های او ولعی برای کشف و کسب اطلاعات درباره‌ی موضوع اشتباه‌ها و ابتکارات در وجودش زبانه کشید. او سپس شروع به بلعیدن کتاب‌ها و مقالاتی کرد که دانشمندان علوم شناختی و اجتماعی درباره‌ی موضوعاتی مثل «خطاها و ابتکارها» نوشته‌اند. او مثل یک دانشجوی رشته‌ی روان‌شناسی و علوم اجتماعی شروع به مطالعه و پژوهش کرد که حاصل آن کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» است. با این وجود نویسندگان زیادی در سراسر جهان مانند نسیم طالب او را متهم به سرقت ادبی کرده‌اند و معتقدند دوبلی بدون ذکر منبع از آثار آنها در کتاب خود استفاده کرده است.

انتشارات مهرگان خرد و ترجمه‌ی کتاب صوتی هنر خوب زیستن به فارسی

انتشارات مهرگان خرد فعالیت خود را از سال  درتهران 1393 آغاز کرد. این انتشارات در حوزه‌های متعددی نظیر فلسفه، ادبیات و نمایش آثار گوناگونی را عرضه کرده و با همکاری جمعی از مترجمان، ویراستاران و مولفان کتاب‌های ارزشمدی را در اختیار علاقمندان قرار داده است. یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت انتشارات مهرگان خرد، تولید و نشر کتاب‌های صوتی است. کتاب صوتی هنر خوب زیستن یکی از آثار این ناشر است که به دست توانای امید کریم‌پور و علی نصر‌الهی ترجمه و به بازار عرضه شده است.

چرا باید کتاب صوتی هنر خوب زیستن را خواند؟

کتاب صوتی هنر خوب زیستن در دسته‌ی کتاب‌های خودیاری و بهبود عملکرد فردی قرار دارد. این کتاب برای گروه‌های سنی مختلف مناسب است. خوانش کتاب صوتی صوتی هنر خوب زیستن را مازیار ربیعی به‌عهده داشته ‌است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
436.۶۸ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۳۵:۵۲
نویسندهرولف دوبلی
مترجم امید کریم پور
مترجم دومعلی نصرالهی
راویمازیار ربیعی
ناشرانتشارات مهرگان خرد
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۴/۳۰
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۳۶.۶۸ مگابایت
۱۰:۳۵:۵۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 99 مخاطب
5
ستاره
56 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
18 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
4 ٪
54 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب در قالب ۵۲ اصل سعی داره به ما کمک کنه تا زندگی راحتر و لذتبخش تری رو تجربه کنیم. راستش با برخی از فصول موافق نبودم و شاید هم دیدگاه متفاوتی داشتم.اما با خیلی از فصل ها و مطالب هم به شدت ارتباط برقرار کردم. فصل آخر کتاب جز فصولی بود که ازش لذت بردم این فصل با بیانی زیبا مفهوم موفقیت رو تفسیر می کنه.اینکه ساختار موفقیت در هر عصری متفاوته. مثلا اگر ما توی عصر حجر زندگی می کردیم فرار کردن از دست حیوانات وحشی و زنده موندن خودش یه موفقیت بزرگ محسوب میشده و بیان میکنه موفقیت درونی خیلی مهم تر از موفقیت بیرونی. برای رسیدن به این مهم، کافی هر روزمون رو به شاهکار خودمون تبدیل کنید. لزوما نباید اسممون در لیست موفق ترین افراد جهان باشه تا یه آدم موفقیت محسوب بشیم چرا که موفقیت یک نگرش و خوشنودترین افراد در این راه موفق ترین ها هستند.

5

عالی رولف دوبلی واقعا عالیه مثال ها و اطلاعات جانبی که در کتاب استفاده کرده کاملا متن کتاب رو دلنشین و جذاب میکنه هم این کتاب هم "هنر شفاف اندیشیدن" رو پیشنهاد میدم بخونید این کتاب ۵۲ بخش و اون یکی ۱۰۰ بخشه که هرکدوم سه چهار صفحست فقط نکته اینکه نمیشه پشت سر هم خوند و اکثر بخش ها نیاز به توجه چند روزه و تکرار داره برای تاثیر گذاری

4

لطفا این کتاب رو با ترجمه‌ی عادل فردوسی پور بذارید.

5

اجرای آقای ربیعی بسیار عالیه. به خصوص در مقایسه با یک اجرای دیگه از یک شخص مشهور که اصلا مناسب این کتاب نیست. قیمت هم کمتر از نصف اون نسخه هست. در مورد کتاب هم بسیار کتاب خوبی هست. بین لشکر کتاب های بی سر و ته این سبک خیلی واضح و روشن و کاربردیه. به همگی توصیه میکنم

5

کتابی فوق العاده در عصر اضطرابو تکنولوژی ، مطالب نویسنده های گذشته رو ب امور کنونی مرتبط میکنه و برای خیلی چیزها ک مارو مضطرب میکنه راهکار داره، از ۵۲راهکارمفیدش، چند مورد واقعا تاثیر بسزایی در ارامش من داشت🌸ممنون از فیدیبو و گوینده عزیز برای نسخه صوتی 🌱🌺

5

آشنایی بیشتر ما با رولف دوبلی با کتاب هنر شفاف اندیشیدن بود ولی این کتاب برای من بسیار کاربردی تر بود، بیشتر وارد موارد مورد نیاز روزمرگی های فردی میشه و میتونه بسیار کارآمد باشه، متاسفانه فکر می کنم در سایه کتاب قبلی کمی مخفی موند این کتاب

5

با اینکه علاقه زیادی به عادل فردوسی پور دارم ولی به جرات راوی این کتاب اقای مازیار ربیعی عالی بود و. خواندن و شنیدن این کتاب را بشدت به تمام برزگواران توصیه میکنم

5

کتاب خیلی خوبیه بدون عجله و آرام آرام باید خوانده شود تا فرصت فکر کردن و پیاده کردن در زندگی فراهم شود.

5

باسلام بسیار کتاب مفید و موجب تاملی است بنده دوبار خلاصه این کتاب را در اپلیکیشن :*بوکاپو* شنیدم. و اکنون با نگرشی جدید به مطالعه آن روی آوردم.

5

امروز برای چهارمین بار تمومش کردم،کتابای زیادی نمیخونم ولی کتابهای با ارزشو چند بار میخونم،حتما امتحانش کنید

نمایش 44 نقد دیگر
4.2
(99)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هنر خوب زیستن
هنر خوب زیستن
۵۲ میانبر برای آرامش، ثروت و موفقیت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر خوب زیستن
هنر خوب زیستن
رولف دوبلی
انتشارات مهرگان خرد
4.2
(99)
70,000
تومان