0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سرزمین مامورهای مخفی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب سرزمین مامورهای مخفی

داستان هایی از پشت دیوار برلین
نویسنده:
آنا فاندر
درباره سرزمین مامورهای مخفی
برنده جایزه کتاب گاردین. می‌گوید: «هیچ آدمی نیست که کامل باشه، هر کسی مشکلات خودش رو داره. مال من شاید یه کم سخت‌تر باشه، اما مهم اینه که آدم چطور باهاشون برخورد می‌کنه.» «و تو چطور این‌کارو می‌کنی؟» مستقیم با او رودررو می‌شوم. به بدن درهم پیچیده‌اش نگاه می‌کنم و به صدای نفسش از میان تمام لوله‌هایی که در بدنش کار گذاشته‌اند گوش می‌کنم. «خب، برای من یه کم مشکله. فکر می‌کنم زندگی‌م ممکنه خیلی زود به پایان برسه بنابراین هیچ‌جور جاه‌طلبی بلندمدتی ندارم. هرچیزی که می‌خوام برای الان می‌خوام، می‌خوام امروز تجربه‌ش کنم. نمی‌تونم صبر کنم که پول جمع‌کنم یا یه جور کار و کاسبی راه بندازم. عصبی‌م می‌کنه. بقیه می‌گن: «تو وقت داری، هنوز نسبتاً جوونی.» اما من همیشه می‌ترسم که همه‌چیز هر لحظه به پایان برسه.» مکث می‌کند. «از نظر سیاسی هم همین‌طوره. همه‌چیز ممکنه ناگهان تغییر کنه اون‌وقت من دیگه فرصتی برای تجربه‌‌ی چیزای خاص ندارم.» اشاره می‌کنم که برای چیزی به آن بزرگی، چیزی که زندگی آن‌ها را بی‌رحمانه تغییر داده است، دشوار می‌توان اثری از دیوار پیدا کرد. می‌خواهم بگویم عجیب است که بگذاریم همه این‌قدر سریع فراموش کنند که تورستن می‌گوید: «خوشحالم که گم‌و‌گور شده و خوشحالم که چیز کمی ازش برای دیدن مونده وگرنه یادم می‌نداخت که ممکنه برگرده. که هر چیزی که اتفاق افتاد ممکنه تکرار بشه.» می‌خندم: «اما همچین چیزی امکان نداره!» با هوشیاری نگاهم می‌کند. می‌گوید: «همه‌چیز ممکنه. هیچ‌وقت نمی‌شه گفت چیزی ممکن نیست.»

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۳ مگابایت
تعداد صفحات
374 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۲۸:۰۰
نویسندهآنا فاندر
مترجم نرگس حسن لی
ناشرانتشارات مهرگان خرد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‎Stasiland: Stories from Behind the Berlin Wall
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۶/۱۲
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
100,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۳ مگابایت
۳۷۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
5 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سرزمین مامورهای مخفی، درباره آلمانِ بعد از جنگ جهانی دوم و شکست نازی هاست.در این زمان بخش شرقی آلمان که تحت حاکمیت نیروهای کمونیسم روس قرار داشت، به مدت ۲۸ سال با دیواری از تمامی جهان جداشد.ابتدا هدف ساخت دیوار محافظت مردم از توطئه های آلمان غربی بیان شد، ولی طولی نکشید که به وسیله ای برای حفاظت حکومت اشتازی در برابر مردم تبدیل شد. "آنا فاندر" روزنامه نگار استرالیایی در فاصله سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ چندین سال در آلمان زندگی میکرد و به دنبال شاهدان و قربانیان و مامورهای حکومت اشتازی بود و با عده ای از آنها مصاحبه کرده و گزارش های خود را ثبت نموده .این کتاب شامل تعدادی از این گزارش ها از زبان فاندر می‌باشد.

5

کتابی بسیار عالی با ترجمه خیلی روان از دوست خوبم سرکار خانم حسنلی. راستش من چند بار برلین رفتم ولی هیچوقت تا خوندن این کتاب از مقدار رنج و ستمی که مردم آلمان شرقی کشیدند به این اندازه آگاه نشده بودم. کتاب، در قالب یک داستان/مستند، حاصل تحقیقات فراوان یک نویسنده استرالیایی در مورد جمهوری دموکراتیک آلمان شرقیه (عجب اسم پرطمطراقی!). مطمئنم از خوندنش لذت می برید. خصوصا اگر آلمان رفته باشید.

5

یک کتاب خیلی خوب که میتونه خواننده رو با شرایطی که توی آلمان شرقی بر مردم حاکم بوده آشنا کنه همیشه دوست داشتم درباره آلمان شرقی اطلاعاتی داشته باشم که این کتاب خیلی خوب تونست عطش منو برای دونستن این موضوع رفع کنه.

5
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

این کتاب کوچکترین و بزرگترین درد هارو از دیوار برلین به نمایش میزاره ، نشون میده هم طرف ظالم و هم طرف مظلوم هر دو طرف حق داشتن و شما شکل واقعیه چهره یه سیاست رو در این کتاب میخوانید ، بسیار عالی و دلنشین بود حتما بخونید

1

نویسنده به دلیل اینکه متولد استرالیا است زندگی در آلمان شرقی را از نگاه خودش مورد بررسی قرار داده. برای همین همه رو مورد قضاوت قرار داده. کتاب درجه سه ایی در رده کتاب های تاریخی و وقایع پیرامون اون هست.

4

این کتاب تاثیر دیوار برلین و فضای امنیتی آلمان شرقی رو بر زندگی مردم نشون میده و بسیار جالب هست. در کنارش دیدن فیلم پل جاسوسان اسپیلبرگ رو هم توصیه می کنم

5

کتاب خیلی خوبیه.

5

یکی از بهترین کتابایی که این اواخر خوندم

5

خیلی خوبه خیلی ....

5

بینظیره

4.4
(20)
80,000
٪50
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سرزمین مامورهای مخفی
٪50
سرزمین مامورهای مخفی
داستان هایی از پشت دیوار برلین
انتشارات مهرگان خرد
4.4
(20)
80,000
٪50
40,000
تومان