0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تیغ شمشیر

معرفی، خرید و دانلود کتاب تیغ شمشیر

نخستین قانون کتاب اول
درباره تیغ شمشیر

هومر می‌گوید: "تیغ شمشیر خود، عاملی برای تحریک به اِعمال خشونت است"

نقد و بررسی کتاب تیغ شمشیر

کتاب تیغ شمشیر The Blade Itself به قلم نویسنده نام آشنا جو ابرکرومبی به رشته تحریر درآمده است. این کتاب برای اولین بار در سال 2006 به چاپ رسید. کتاب تیغ شمشیر اولین جلد از مجموعه چهارجلدی نخسین قانون است. مجموعه کتاب‌های نخستین قانون شامل تیغ شمشیر، پیش از آنکه به دار آویخته شوند، واپسین نبرد پادشاهان و طعم سرد انتقام می‌شود. کتاب تیغ شمشیر داستان توطئه‌ها و قتل عام‌ها در سراسر زمین است. در این داستان رقبای قدیمی آماده تسویه حساب با یکدیگر هستند. در این داستان با پنج شخصیت اصلی روبرو هستیم. هر کدام از آنها در شرارت همتا ندارند. به علاوه هر کدام از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار می‌باشند. در داستان کتاب تیغ شمشیرهیچ شرور واضحی، وجود ندارد. هیچ قهرمان مشخصی نیز وجود ندارد. در این داستان مرز بین دوستی و دشمنی با خون پوشیده شده‌است.

در مجموعه داستان‌های نخسین قانون سوال اصلی این است" اول قانون به وجود آمده یا قانون شکنی؟که این جمله مصداق همان ضرب المثل است که اول تخم مرغ بوده یا مرغ؟. اما در پاسخ به این سوال باید گفت نمی‌توان آنچه را که وجود ندارد شکست. بدین معنی که اگر قانون نبوده باشد، قانون شکنی رخ نخواهد داد. اولین قانون مربوط دوران سومری‌ها است. در حدود 1760 سال قبل از میلاد، پادشاه حمورابی اولین قانون را تدوین کرده‌است.

شخصیت‌های داستان تیغ و شمشیر 5 مرد به نام‌های بیاز جادوگر، بازپرس گلوکتا، افسر جیزال دن لوتار و لوگن نُه انگشتی هستند. لوگن نُه انگشتی اصلی‌ترین شخصیت داستان است. زیرا در کتاب‌های بعدی این مجموعه نیز حضور دارد. لوگن جنگجوی بدنامی است. او بیش از حد درگیر یک کینه و دشمنی بزرگ شده‌است. کینه درونی‌اش از وی شروری مطلق ساخته‌است. لوگن در نبردی به نام کارلئون، انگشت وسط دست چپش را از دست داده‌است. به همین دلیل به وی لوگن نُه انگشتی یا نُه خونین می‌گویند. مسئول تفتیش گلوکتا، معلولیت جسمی دارد. وی شکنجه‌گر بوده و از تمامی افراد متنفر است. قساوت قلب گلوکتا، باعث شده هیچ دوست و همراهی نداشته باشد. وی یکی از سرسخت‌ترین دشمنان افسر جیزال دن لوتار نیز است. سایه به سایه لوتار می‌رود تا بلکه بتواند وی را به دام بیندازد. بیاز جادوگر پیرمردی با ده هزار سال سن است. پیرمردی کچل و ظاهری رقت‌انگیز است. بیاز مجوس است. او در لحظه می‌تواند یک جادوگر و یا یک کلاهبردار حرفه‌ای باشد. اما هر آنچه هست، آمده تا زندگی را برای لوگن، گلوکتا و دن لوتار سخت کند. افسر جیزال دن لوتار شخصیتی خودخواه و خود محور دارد. وی استاد کارت بازی بوده و علاقه فراوانی به شمشیر بازی دارد. اما چیزی که در انتظار اوست از شمشیر بازی سختر و سهمگین‌تر است. تمامی این شخصیت‌ها با موانع بسیاری برای زنده ماندن روبرو هستند. شخصیت‌های ابرکرومبی شگفت انگیز و چند بعدی هستند. درک آنها به صورت سطحی امکان پذیر نیست. بلکه باید به شناخت عمیق آنها برسید. زیرا هرگز نمی‌توانید مطمعن باشید که دقیق چه‌کاری را انجام خواهند داد.

ترجمه کتاب تیغ شمشیر به زبان فارسی

ترجمه کتاب تیغ شمشیر توسط مترجم خوش زبان کشورمان سعید سیمرغ انجام شده‌است. این کتاب در سال 1394 توسط انتشارات کتابسرای تندیس به چاپ رسید. سعید سیمرغ متولد 11 فروردین ماه سال 1359 است. او در تهران چشم به جهان گشود. آقای سیمرغ از کودکی علاقه بسیاری به کتاب خوانی داشته‌است. کتاب‌های مورد علاقه وی در زمینه نجوم و ستاره شناسی است. او یکی از طرفداران آیزاک آسیموف یکی از سه ابر نویسنده داستان‌های خیالی است. کتاب انسان در فضا اثر آیزاک آسیموف سکوی پرتاب سعید سیمرغ به سمت ترجمه کتاب در بزرگسالی است. سعید سیمرغ مترجم شدن و آموختن زبان انگلیسی را در اثر خواندن داستان‌های آسیموف می‌داند. سعید سیمرغ مترجم تمامی کتاب‌های مجموعه چهار جلدی نخستین قانون است. از دیگر آثار ترجمه شده توسط وی می‌توان به برجیس را بخر! و داستان‌های دیگر، اتفاقی نخواهد افتاد، ریگی در آسمان، دروغ‌های لاک لامورا و ... اشاره کرد. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی تیغ شمشیر به قلم جو ابرکرومبی و ترجمه سعید سیمرغ و انتشارات کتابسرای تندیس را دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی جو ابرکرومبی

جو ابرکرومبی Joe Abercorombie نویسنده و تدوینگر فیلم است. وی زاده 31 دسامبر سال 1974 است. جو ابرکرومبی در لنکستر انگلستان چشم به جهان گشود. وی در مدرسه گرامر سلطنتی لنکستر و دانشگاه منچسر تحصیل کرده‌است. او فارغ التحصیل رشته روانشناسی است. ابرکرومبی قبل از اینکه به عنوان تدونیگر مستقل در فیلم مشغول به فعالیت شود، در یک کارخانه ساخت تلوزیون مشغول به کار بود. وی در زمان تدوینگری فیلم فرصت بیشتری برای نویسندگی داشت. ابرکرومبی تصمیم گرفت داستان‌های خیالی خود را که در زمان تحصیل نوشته بود، منتشر کند. ابرکرومبی با اینکه نویسنده نسبتا جوانی است، اما آثار بسیاری را از خود به جا گذاشته‌است. کتاب تیغ شمشیر وی نامزد دریافت جایزه لوکس در سال 2007 و جایزه کومپتون کروک در سال 2008 بوده‌است. مخاطبان داستان‌های وی رده سنی نوجوانان و جوانان می‌باشند.

بخشی از کتاب تیغ شمشیر

نجات یافتگان

نخستین چیزی که حس کرد صدای جریان آب بود که گوش‌هایش را پر کرده بود. صدای جریان آب خش خش برگ درختان و صدای جیک جیک یک پرنده.

لوگن چشمانش را به اندازه‌ی شکاف باریکی گشود. نوری محو و درخشان که از میان برگ‌ها می‌آمد به چشمانش خورد. آیا این مرگ بود؟ پس چرا بدنش این قدر درد می‌کرد؟ تمام سمت چپ بدنش از درد می‌تپید. تلاش کرد نفس عمیق بکشد. اما راه نفسش بسته شده بود. به سرفه افتاد

آب و لجن را تف کرد. غرشی کرد و چرخید و روی دست‌ها و زانوهایش قرار گرفت. خودش را از رودخانه بیرون کشید. درحالی که میان دندان‌های قفل شده‌اش نفس نفس می‌زد. به پشت روی خزه و لجن و علف‌های گندیده‌ی ساحل افتاد. لحظه ای همان جا دراز کشید و به آسمان خاکستری که بالاتر از شاخه‌های سیاه درختان بود خیره شد. هنگام نفس کشیدن سینه‌اش خس خس می‌کرد. با صدایی خسته و ضعیف به خود گفت:«هنوز زنده‌ام.»با وجود همه‌ی تلاش‌هایی که طبیعت، شانکاها، مردم و حیوانات درنده کرده بودند، هنوز زنده بود. خیس و خسته، در حالی که به پشت افتاده بود. شروع به خندیدن کرد. خنده‌ای بلند و ازته دل. آگر قرار بود لقبی به لوگن نُه انگشتی بدهند. لقب«نجات یافته»‌برازنده‌اش بود.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۷۰ مگابایت
تعداد صفحات
816 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۷:۱۲:۰۰
نویسندهجو اَبِرکرومبی
نویسنده دومجو ابرکرومبی
مترجمسعید سیمرغ
ناشرانتشارات کتابسرای تندیس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The blade itself, 2,015
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۱۹
قیمت ارزی
17 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۷۰ مگابایت
۸۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 33 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
25 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

به نظرم فدیبو فکنم این کتاب هارو وارد میکنه ک انقدر گرونه کپی رایت ک نداریم همه مترجما هم هر کتابی دلشون بخواد ترجمه سریع چاپ میکنن قیمتش مسبت ب خود نویسنده ک خالق اثر بوده هم بیشتر میزارن فدیبو هم یه صد در صد میکشه روش نمیصرفه به مظرم برای این همه هزینه نسخه چاپی بخرید ک ماندگاری کتاب داشتنش خودش ارزش بالایی داره شاید بیشت سال دیگه نباشن اینکتابا برای بچههاتو بخونید یا این که اشتراک ماهانه بخرید و مجانی بخونیدش این پیش نهاد عالیه هنوز کتابو نخوندم ولی میگن از شاهکارای فانتزی پس نخونده میگم خوبه حتی اگه موضوع فضا باب دلم نباشه ک نمیدونم وقتی کتابی جزو شاهکار قرار میگیره نویسنده بقدر قلمش قوی بوده ک شماره به کتابش علاقه مند کنه پس با اشتراک فدیبو رایگان میریم به سمتش

3

داستان اصلی خیلی دیر شروع می شه و حداقل نیمه اول کتاب، فقط به معرفی شخصیت ها و مکان ها می گذره با جزئیات فراوون از درد و رنجو شکنجه و مبارزه و... ولی با تمام اینها، نویسنده با توانایی چشمگیر، خواننده رو صفحه به صفحه جلو می بره و حتی جلدهای بعدی. مطمئنم جلد بعدی به مراتب جذاب تر از این جلد خواهد بود.

4

کتاب به شدت قوی با شخصیت پردازی منحصر به فرد که شما درون تک تک شخصیت های داستان میبره و گذر زمان خیلی راحت از دست میدین! در شروع با خوندن چند چپتر نشون داد با ۳ گانه جذابی رو به رو هستم که تا پایان عطعش خواننده نگه میداره و به اوج خودش میرسونه...

4

جالبه ...پارسال خریدم نسخه چاپی کتاب رو ...پنجاه هزار تومان.

5

من نسخه چاپی این کتاب رو میخونم واقعا عالیه... فضای دارک و صحنه های خشن و خونریزی زیاد داره ولی طنز نویسنده باعث شده از کل کتاب لذت ببرم تو خوندنش شک نکنین?

5

هزینه کتاب برای یه کتاب الکترونیک خیلی گرونه، نسخه کاغذی رو خریدم ۱۱۰ موضوع کتاب و قلم نویسنده فوق‌العاده هستن. اگه به کتاب‌های فانتزی علاقه دارید به هیچ‌وجه از دستش ندید.

3

داستان تا اصلا جذاب نبود کشش نداشت خیلی یهویی شروع شده و همون خط اول رو هم جلو نرفت نبود نبرد های جذاب تصویر سازی بیش از حد که سبب کش دادن داستان میشه شاه کش خیلی سرتره

4

داستان جذابه ولی توصیفات صحنه های جنگ و شکنجه خیلی دقیق و بی پرده س و باعث جریحه دار شدن احساس آدم میشه

5

من از یه نفر که متخصص کتاب بود پرسیدم و گفت که این کتاب قسمت به قسمت بهتر میشه . به نحوی که جلد اول خیلی خوب . جلد دوم عالی و جلد پایانی شاهکار

4

سلام ، مجموعه نخستین قانون بهتره یا سرگذشت شاه کش ( کوئوت شاه کش) ؟؟ لطفا جواب دهید

نمایش 15 نقد دیگر
4
(33)
168,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تیغ شمشیر
تیغ شمشیر
نخستین قانون کتاب اول
انتشارات کتابسرای تندیس
4
(33)
168,000
تومان