0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پپ گواردیولا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پپ گواردیولا

نویسنده:
گیم بالاگه
درباره پپ گواردیولا

فوتبال تنها یک بازی نیست، یک جدال نفس‌گیر است که درنهایت به شکست و پیروزی منجر می‌شود. نام برخی از چهره‌ها در این دنیای جنجالی و پر از برنامه‌ریزی و شانس ماندگار است و یادآور مسابقات و نتایج پرافتخار است. «پپ گواردیولا»، یکی از چهره‌های شاخص دنیای فوتبال است که کارنامه‌ی بسیار درخشانی دارد. «گیلم بالاگه» خبرنگار معروف اسپانیایی در کتاب صوتی «پپ گواردیولا» درباره‌ی زندگی این شخصیت مشهور صحبت و فرازوفرودهای زندگی کاری و شخصی‌اش را بیان می‌کند.

درباره کتاب صوتی پپ گواردیولا 

کتاب صوتی «پپ گواردیولا» Pep Guardiola: Another Way of Winning: The Biography نوشته‌ی «گیلم بالاگه»، خبرنگار مطرح حوزه‌ی فوتبال اثری خواندنی و نفس‌گیر درباره‌ی یکی از افراد موفق در جهان فوتبال «پپ گواردیولا»، بازیکن سابق و مربی بزرگ فوتبال است. این اثر جنبه‌های روان‌شناسانه‌ تصمیمات «گواردیولا» را بررسی و علل موفقیت این مربی سرشناس جهان فوتبال را بازگو می‌کند. این کتاب طی چهار بخش نگاشته شده است؛ فصل اول آن «چرا پپ باشگاه را ترک کرد؟» درباره‌ی اتمام همکاری این مربی با تیم بارسلونا در سال 2012 است. فصل دوم کتاب با عنوان «از دهکده سنت پدرو تا استادیوم نیوکمپ» درباره‌ی زندگی شخصی این مربی فوتبال است که مطالعه‌ی آن برای طرفداران او بسیار لذت‌بخش است. بخش سوم کتاب «پپ مربی» درباره‌ی دوران پرشکوه مربیگری و رازهاى موفقيت «گواردیولا» است به همین دلیل این اثر برای افراد علاقه‌مند به کتاب‌های موفقیت و رهبری هم بسیار مناسب است. بخش چهارم کتاب با عنوان «دور از خانه، مونیخ» درباره‌ی شروع همکاری این مربی با تیم بایرن‌مونیخ است.

کتاب صوتی «پپ گواردیولا» با مقدمه‌ای خواندنی از سوی «سر الکس فرگوسن» مربی بزرگ فوتبال و سرمربی تیم «منچستریونایتد» آغاز می‌شود، این مربی درباره‌ی روش کار و تأثیر «پپ گواردیولا» گفته است: «گواردیولا در دوره چهارساله‌اش در بارسلونا چه چیزهای بهتری را به دست آورد که مربیان قبلی نتوانستند در نیوکمپ کسب کنند. در اینجا به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنم، فن خال، ریکارد و کرایف. اما گواردیولا در سطحی دیگر به جاهای خاصی رسید مانند: حفظ توپ، سبک منظم بازی بارسلونا و اخلاق کاری، او در دنیا زبان زد خاص و عام شد. پپ فرهنگی را خلق کرد که در آن بازیکنان می‌دانند که اگر به‌سختی تلاش نکنند، نمی‌توانند در باشگاه باقی بمانند. باور کنید چنین چیزی به‌آسانی به دست نمی‌آید.»

پپ گواردیولا

«پپ گواردیولا»Pep Guardiola  بازیکن فوتبال و یکی از شاخص‌ترین مربی‌های فوتبال جهان در تاریخ 18 ژانویه سال 1971 در کاتالونیا به دنیا آمد. او از کودکی به فوتبال علاقه داشت و به آکادمی فوتبال بارسلونا در زادگاهش پیوست. او در سال 1988 به عضویت تیم اصلی درآمد و به‌طور حرفه‌ای تمام زندگی‌اش را وقف فوتبال کرد. او پس از چندین سال فعالیت در تیم بارسلونا به‌عنوان بازیکن، سال 2008 به‌عنوان سرمربی جدید بارسلونا انتخاب شد. او یکی از پرافتخارترین دوره‌های تاریخ تیم بارسلونا را رقم زد و  این تیم را به رکورد قهرمانی در شش‌گانه لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا ۰۹–۲۰۰۸، کوپا دل ری، سوپرجام اسپانيا، سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان رساند.

«پپ گواردیولا» از استعدادهای بازیکنانش به‌خوبی استفاده کرد و توانست به‌عنوان مربی شاخص و توانمند در تمام دنیا شناخته شود. برخی بارسلونای گواردیولا را بهترین تیم تاریخ فوتبال نامیدند و او توانست جوان‌ترین سرمربی‌ای شود که تاکنون جام لیگ قهرمان اروپا را به دست آورده است. او باوجوداین افتخارات سال 2012 از این تیم جدا شد و مسیر حرفه‌ای‌اش در فوتبال را، در تیم  بایرن‌مونیخ ادامه داد. او در این تیم جدید هم افتخار آفرید و هفت قهرمانی برای آن رقم زد. در حال حاضر این مربی مشهور سرمربی تیم منچستر سیتی انگلستان را برعهده دارد.

درباره گیلم بالاگه

«گیلم بالاگه» Guillem Balagué روزنامه‌نگار پرآوازه‌ی اهل اسپانیا است که با روزنامه‌های اسپانیا و انگلیس همکاری می‌کند. او از خبرنگاران شبکه‌ی «اسکای اسپورت» Sky Sports است و به‌طور تخصصی درزمینه‌ی ورزش فعالیت می‌کند. او در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی مربوط به فوتبال خصوصاً باشگاه‌های اسپانیا حضور داشته است.

در بخشی از کتاب صوتی پپ گواردیولا می‌شنویم

«چطور مهارت رهبری‌ام تقویت می‌کنم؟ چطور تشخیص می‌دم به بازیکنام چی بگم؟ هیچ‌چیز با قصد قبلی نیست؛ در ارتباط با بازیکنان هميشه همه‌چیز شهودیه. وقتی اونا می‌بازن بهم می‌ریزن، هم اونایی که بازی کردن و هم اونایی که نکردن. پس گاهی اوقات میام و یکی بغل می‌کنم، به یکی دیگه چیزی می‌گم، این بینش خالصه. از بیست تصمیمی که هر روز می‌گیرم. هجده تاش از روی بینش و مشاهده است.

«همه اینا درسته؟ نمی‌تونم فقط از طریق بینش و شهود کار کنم، باید از دانشم هم استفاده کنم، نمی‌خوام اونا من یه آدم خیالی و رویایی نشون بدن. علاوه بر این، اگر این‌طور باشم بازیکنام در پست‌های عجیب‌وغریب به کار می‌گیرم.

«دست آخر، ما کاری رو از روی آموزش‌هامون انجام می‌دیم که می‌تونیم و احساس می‌کنیم، فقط چیزی که تجربه کردیم انتقال می‌دیم. هیچ نظریه کلی وجود نداره که برای هرچیزی قابل استفاده باشه و هر نظریه‌ای نمی‌تونه معتبر باشه، هرچیزی که کارآمد نباشه یعنی تأثیرگذار نیست.

«همون اندازه که حرفه‌ای هستن به همون اندازه هم از باخت می‌ترسن و دنبال نشونه‌هایی هستن که کلید حل مشکل بهشون نشون بده و بگه: «هی، راه ازین وره...» اين چیزیه که ما مربی‌ها باید انجام بدیم. ما باید اعتماد و امنیت در تمام تصمیماتی که می‌گیریم انتقال بدیم.

«این اعتماد، امنیت و صداقت ستون‌های اصلی یه مربی خوبن. بازیکنان باید به پیام مربی شون ایمان پیدا کنن. اون باید هميشه بدون ترس و باصداقت با بازیکن حرف بزنه و چیزی که فکر می‌کنه رو بهش بگه. بدون اينکه بخواد گولش بزنه.

«بازیکنان هر روز شما رو امتحان می‌کنن؛ به خاطر همینه که خیلی مهمه در مورد چیزی که می‌خوای، بتونی متقاعدشون کنی. اونا هميشه حواسشون هست که شانس عامل مهمی در بازیه اما می‌خوان احساس کنن که مربی‌شون از تصمیماتی که می‌گیره دفاع می‌کنه و متقاعدشون می‌کنه. روزی که ما مقابل اسپانیول در خانه بازی داشتیم (دو بر یک باختیم)، بین دو نیمه یه اشتباهی کردم. دو هفته بعد اینو بهشون گفتم. اونا می‌دونستن که ما کادر مربی‌گری کامل نیستیم اما فروتن و صادقیم.

«نمی‌دونم از چه ابعادی مربی‌های خوبی هستیم. ما چیزی رو اختراع یا منقلب نکردیم. مفاهیم تاکتیکی که به کار می‌بریم همین‌جا رشد کردن، ما اونا رو یاد می‌دیم. سر این کار در جزئیات و مشاهده زیاده. باید دائماً توجه زیادی به اتفاق‌هایی که هر روز میفته داشته باشی، خیلی بیشتر از بازی آخر هفته: ما همیشه از تمام جنبه‌های حالات بازیکنان، احساسات شون و هزاران موضوع بسیار عمیقی که تفاوت ایجاد می‌کنن آگاهیم. مشاهده یه کلیده.

ترجمه کتاب صوتی پپ گواردیولا به زبان فارسی

کتاب صوتی «پپ گواردیولا» نوشته‌ی «گیلم بالاگه» را ناشر صوتی آوا نامه با صدای «محمدحسین میثاقی» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «حسین گازر»، مترجم ایرانی این اثر را ترجمه کرده است و از ترجمه‌های دیگرش می‌توان به کتاب‌های «تختخوابت را مرتب کن»، «راه‌حل جایگزین» و «رهبری» اشاره کرد که نسخه‌ی الکترونیک همه‌ی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
790.۳۲ مگابایت
مدت زمان
۱۴:۲۱:۴۶
نویسندهگیم بالاگه
مترجمحسین گازر
راویمحمدحسین میثاقی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۲/۲۵
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۹۰.۳۲ مگابایت
۱۴:۲۱:۴۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 45 مخاطب
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
40 ٪
26 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

گوش دادن این کتاب با خوانش آقای میثاقی توهین به شعور خودمونه، کسی که سعی می‌کنه نسخه درجه سوم یک انسان فوق محبوب باشه، بنظرم بجای گوش سپاری و اتلاف وقت با این صدا که یادآور چیزهای بسیاری هست، عزیزان فرهیخته از نسخه نوشتاری استفاده کنند تا انسانهای بی ارزش و درجه چندم و تقلبی و کپی رو معتبر نکنیم. سپاس از همه

3

برای من که شیفته بارسلونا و گورادیولا هستم، کتاب خوبی بود. فارغ از نگاه طرفداری، این کتاب چیزی خاصی برای ارائه نداشت. صرفا روایتی بود از چندین سالی که بر گواردیولا در تیم بارسلونا گذشت. چیزهایی که قبلا هم راجع بهشون شنیده بودیم. این کتاب درس یا تجربه ای رو منتقل نمیکرد. بجز دوران جوانی گواردیولا که خیلی هم کوتاه بود، مابقی کتاب برای من کسالت آور بود. ولی صدای آقای میثاقی و تدوین صوتی بسیار عالی بود.

3

این کتاب بخش پر استرس و فشارهای بی حد وحصر وارده به یک مربی حرفه ای را تا حدودی برای ما. نمایان میکند و نشان میدهد که این افراد حتی در اوج موفقیت هم اون لذتی که ما از بیرون باهش مواجهیم را ندارند یا خیلی کمرنگ و کوتاه دارندش و ابن مشکل را در زندگی اکثر افراد مشهور متاسفانه میبینیم در این کتاب بخشهایی که به موضوعات رختکن میپرداخت را بیشتر از مرور خود مسابقات دوست داشتم

1

فقط بخاطر اینکه آقای میثاقی راوی هستن به کتاب گوش نمیدم و میرم نسخه کاغذی رو مطالعه میکنم

4

به میثاقی ها بال و پر ندیم... منصرف شدم از خریدش به احترام عادل فردوسی پثر عزیر

1

بنده هم بخاطر اینکه آقای میثاقی راویست، گوش نمیدم و نسخه کاغذی رو می‌خونم.

5

بارسلونا فراتر از یک باشگاه پپ گواردیولا فراتر از یک مربی گیلم بالاگ فراتر از یک مفسر

5

من این کتاب صوتی رو قبلا گوش دادم واقعا بی نظیره. گویندگیش هم جذاب و پر کششه و آقای میثاقی واقعا عالی کار کرده👌👌👌

5

فوق العاده بود مخصوصا با صدای اقای میثاقی که جذابیت این کتاب چند برابر میشه

1

مگه میساکی هم بلده کتاب بخونه

نمایش 16 نقد دیگر
3.2
(45)
108,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
پپ گواردیولا
پپ گواردیولا
پیروزی به عبارت دیگر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پپ گواردیولا
پپ گواردیولا
گیم بالاگه
آوانامه
3.2
(45)
108,000
تومان